Clusterhoofdpijn (19 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (1 mening)

Migraine en de impact van DNA

09-09-2017 | Vrouw | 48
sumatriptan (50mg)
Sinds een paar jaar migraine van alles geprobeerd wel/geen/andere pil, bloeddruk verlagers, niets hielp. Ik heb minimaal twee keer per maand drie dagen migraine. Het was meer maar met Candesartan Cilextil is dat gelukkig al minder. Als ik het aanvoel komen of een aura heb neem ik Sumatriptan met koffie, en dan ik het met een half uur weg. Kan ik werken (heb een klas vol ki[lees meer...]nderen) dus best wel intens. Zo tegen drieen voel ik het er weer door komen, neem ik er weer een en die werkt dan ongeveer tot het slapen gaan. Volgende dag zelfde en de derde dag vaak alleen 's ochtends. Het werkt niet als ik bij de migraine ook misselijk ben of als ik te lang wacht met innemen! Ben er heel blij mee, kan er gewoon mee functioneren.

19-08-2017 | Vrouw | 56
sumatriptan (100mg)
Het helpt zeer goed. Als je het neemt bij het opkomen van de crisis. Wacht niet tot de hel losbarst. Komt op, een nemen en best gaan liggen of 3 u bed in dan slaap je en is het meestal over. De smelttabbletten zolmitriptan helpen ook uitstekend, minder last van draaien of misselijk.

04-07-2017 | Vrouw | 42
sumatriptan (50mg)
Sinds mijn tienerjaren een paar keer per jaar een migraine aanval waarbij ik 2 dagen uitgeschakeld was. Dit werd de laatste jaren echter veel meer en het lukte mij ook niet meer om met eerst paracetamol en daarna ibuprofen/naproxen de aanvallen redelijk behapbaar te houden. Aangezien de aanvallen in 2016 ongeveer om de 3 weken (soms 2, soms 4 weken, maar gemiddeld om de 3[lees meer...] weken) waren toch maar eens naar de huisarts gegaan en deze heeft mij sumatriptan voorgeschreven. Voor mij is het echt een wondermiddel en heb er spijt van dat ik nooit eerder naar de huisarts ben gegaan. Ik voel de migraine vaak als ik opsta, neem een tablet van 50 mg en ga weer liggen. Wordt dan binnen half uur na inname zwaar/duf en voel soms een beetje hartkloppingen en val dan in een diepe slaap. Als ik na een paar uur wakker wordt is de migraine verdwenen en voel me alleen nog een beetje duffig/soms wat dronken wat na één of twee uurtjes ook weer verdwenen is. Kortom nu ben ik er met een uur of 4 à 5 volledig van mijn migraine en bijwerkingen af i.p.v. eerder bijna 2 hele dagen uitgeschakeld zijn met migraine. Heel soms komt de migraine op een later moment weer terug en neem ik nog een tablet en gaat die dan wel volledig weg, maar ik probeer het gebruik wel tot het minimale te beperken.

13-03-2017 | Vrouw | 49
sumatriptan (100mg)
Heb 10 jaar lang tot tevredenheid sumatriptan geslikt...Had elke maand rond m n menstruatie migraine, maar had het niet op hetzelfde moment, dus of ervoor of erna...als het rond hetzelfde tijstip zou zijn kon ik een middeltje krijgen die ervoor zorgde dat je het niet kreeg, ben ff de naam kwijt...soms kon ik het wel 3 dagen hebben en slikte dan wel 10 pilletjes ,het ging w[lees meer...]el weg maar kwam ook weer terug...erna was ik 1 dag gesloopt van de ellende..Totdat de overbuurvrouw zei, misschien moet je maar eens stoppen met de pil,want de overgang en de pil is erg slecht...ik heb het op m n 48 e gedaan en heb nagenoeg geen migraine meer,kan nu met 1 doosje van 6 pilletjes wel 3 maanden doen ipv 10 in 1 maand,wat een verademing!!

08-02-2017 | Vrouw | 46
sumatriptan (100mg)
Ik heb ca. 4 keer per maand migraine. Gebruikte voorheen Naratriptan 2,5 mg. Laatst naar de huisarts geweest want de migraine begon mijn sociale leven te beïnvloeden. In plaats van Naratriptan gebruik ik nu Sumatriptan. Met dit medicijn is de migraine in ca. 30 minuten verdwenen. Ik word er wel wat sloom van maar dat neem ik voor lief. Ben recent ook gestart met Metoprol[lees meer...]ol 50 mg dagelijks om het aantal aanvallen te verminderen. Dit lijkt te werken. Ik heb de afgelopen maand 1 x een migraine aanval gehad, die met een tablet Sumatriptan snel verdween.Tot nu toe erg tevreden.

16-08-2016 | Man | 56
sumatriptan (50mg)
Auto rijden gaat prima, echter als ik piano speel, maak ik normaal in een muziekstuk 4 fouten, als ik imigran heb ingenomen, kan ik beter de eerst komende 20 uur geen piano spelen, want dan maak ik wel 27 fouten in een muziekstuk. Bij mij werkt het ook goed als ik een 50mG tablet in twee delen knipt van ieder 25mG. Wel onder voorwaarden dat bij de eerste kleine verschijnse[lees meer...]len al direct die 25mG inneemt. De werking is ongeacht de hoeveelheid die ik inneem per tablet een 20 uur. De werking begint bij mij al jaren na name pas een 1,5 tot 2 uur. Opkomende migraine, begint bij mij altijd in de de nek, een beetje snerpende nek spierpijn, ik heb dan nog geen migraine, maar is de voorbode, als ik dan 25mg inneem dan is dat vaak voldoende om de aanval af te slaan, mits ik die dag dan wel rustig aan doet, dus ook geen sport of zware inspanningen doen.

20-10-2015 | Man | 49
sumatriptan (6mg)
Clusterhoofdpijn
Sumatriptan is een goed middel om aanvallen van clusterhoofdpijn af te breken. Ik heb al ruim 30 jaar clusterhoofdpijn en heb zoveel medicijnen geslikt, dat ik er een paar keer een maagzweer van gekregen heb. Niets scheen te helpen en de artsen hielden vol dat het een psychisch was. Je zou er wel een psychopaat van worden af en toe, want de pijn is gewoon niet te harden. T[lees meer...]ot ik in 2003 voor het eerst door een neuroloog Imigran voorgeschreven kreeg. later zijn we over gegaan op Sumatriptan. De werking is gelijk, maar Sumatriptan schijnt goedkoper te zijn dan het originele Imigran. Het enige nadeel van de spuiten zijn de bijwerkingen. Ik heb chronische clusterhoofdpijn en moet soms 6 tot 8 keer per dag spuiten en mijn benen voelen aan het eind van de dag als lood. Als je ergens een wond hebt voel je na het spuiten ook bijna gelijk de wond drie tot 5 maal erger dan voor de injectie, maar dat is toch te verkiezen boven een aanval van clusterhoofdpijn. Het werkt tot mijn verbazing nog steeds en in het begin mocht ik maar 1 á 2 maal daags spuiten, maar dat is volgens artsen al achterhaald. Het schijnt dat het geen nadelige invloeden heeft op je gezondheid. Ik ben ook zo goed als nooit ziek, alleen wel dagelijks geveld door de aanvallen van clusterhoofdpijn. Ben blij dat Sumatriptan bestaat!

16-10-2015 | Vrouw | 37
sumatriptan (50mg)
Sinds vandaag mijn eerste sumatriptan 50mg genomen. Was een beetje sceptisch, omdat ik al jaren de maxalt smelt gebruik. Was hier zeer tevreden over, maar wordt niet meer vergoed. Zelf betalen kost mijn 52 euro voor 12 stuks. Afgelopen mei rizatriptan geprobeerd, maar kreeg nog meer hoofdpijn daardoor. Nu sumatriptan van huisarts gekregen en deze aanval was binnen t uur we[lees meer...]g. Geen bijwerkingen gehad. Nog iets te vroeg om te oordelen, dus kom over een tijdje weer een reactie geven. Wilde dit alvast wel even mededelen. 😊

20-09-2015 | Vrouw | 48
sumatriptan (50mg)
Sinds 1992 gebruik ik imigran /sumatriptan van diverse merken. Ik gebruik zowel de tabletten als de injecties. Bijwerkingen neem ik voor lief, alles beter dan die ellendige hoofdpijn! Met deze medicatie ben ik in staat een redelijk normaal leven te leiden met gezin en partime baan in de gezondheidszorg.

12-08-2015 | Man | 42
sumatriptan (6mg)
Clusterhoofdpijn
Na jaren sukkelen, over het waarom en hoe van deze pijnen, ga je bijna alles geloven .. het ligt aan mijn oog, mijn oor, mijn nek, het is door dit ongeval, of de houding die ik aanneem, door het licht, door het geluid, zonder ooit echt te weten wat er scheelt, en toch maar afzien .. Ik ben dan uiteindelijk, uit miserie, bij een specialist (neuroloog) terecht gekomen, met m[lees meer...]ijn raar verhaal over 'halve hoofd-pijnen' die met regelmaat van de klok opnieuw opduiken. Na de eerste zin van mijn uitleg zei hij onmiddelijk, oh ja, dat zijn cluster-headaches. Alleen al door dat antwoord, een vorm van herkenning van het probleem, voelde ik meteen van 'dit zit goed'. We hebben pilletjes geprobeerd, maar uiteindelijk snel terecht gekomen bij de triptan-spuitjes. (veel snellere opname in het bloed bij crisis). Na men eerste spuitje, mits de nodige zenuwen om jezelf de eerste maal te prikken, kon ik het niet geloven, maar het hielp! Er was zelfs een lichte euforie aanwezig, die niet aan het medicijn lag, maar wel degelijk aan het feit dat ik een 'oplossing' gevonden had voor mijn afzien. Daarvoor had ik nooit gedacht iets te kunnen vinden die zo doeltreffend was. Ik probeer nu nog steeds het gebruik maximaal te beperken, zo lang ik kan, maar als het nodig is, dan weet ik dat dit helpt. Het liefst van al zou ik willen weten wat de oorzaak is, maar ondertussen kan ik hiermee overleven.

12-05-2015 | Vrouw | 24
sumatriptan (50mg)
Als sinds ik klein ben last van migraine en niets hielp, tot ik sumatriptan kreeg voorgeschreven. Als ik een aanval voel opkomen, neem ik het in en al heel snel wordt de hoofdpijn minder/verdwijnt de hoofdpijn. Helaas wel heel veel bijwerkingen: stijve en pijnlijke nek, bij eten en drinken trekken alle spieren in mijn mond samen, "zware" ledematen, duf/van de wereld. Maar [lees meer...]ondanks dat zou ik niet meer zonder kunnen!

20-04-2015 | Vrouw | 44
sumatriptan (50mg)
sumatriptanen werken al sinds de diagnose 7 jaar geleden, erg goed bij mijn migraine. Als ik een aanval voel aankomen, neem ik een halve pil, als dat niet afdoende is, de andere helft erbij. Vrij snel verdwijnt dan de hoofdpijn. Ik blijf me dan wel wat 'off' voelen, uit balans, maar daar valt prima mee te leven. Het werkt beter als ik na het innemen even plat ga en een [lees meer...]dutje probeer te doen. Anders zeurt de hoofdpijn wat langer door. Ik heb geen last van bijwerkingen. Overigens heb ik ook acupunctuur gehad, dat 'genas' de migraine niet, maar zorgde er wel voor dat ik geen zware aanvallen met scherpe hoofdpijn en misselijkheid meer heb. Voor de minder zware aanvallen die ik nu nog wel heb 1-2x per maand een dag of 3 gebruik ik sumatriptanen.

29-12-2014 | Vrouw | 47
sumatriptan
Vanaf mijn 15e hoofdpijn gehad, kronkelend naar huis en dan zo snel mogelijk naar bed in een pikdonkere kamer liggen en wachten en hopen dat je in slaap valt om er na 10 uur uit te kunnen kruipen met een beetje hoofdpijn. Altijd kwam het opzetten met de allerleukste dingen, vakantie, feestjes en ja je eigen trouwdag bijna aan diggelen gelukkig 2 dagen ervoor gekregen dus w[lees meer...]ist dat mijn trouwdag gelukkig geen gevaar liep. Na diverse medicijnen geprobeerd te hebben via de huisarts Sumatriptan injecties gekregen... mijn god wat een verademing. Tijdens mijn 2 zwangerschappen en de periode van borstvoeding geen DAG hoofdpijn gehad en daarna, begon de ELLENDE weer. Ik kan zelf weer normaal functioneren op werk en met en rondom mijn gezin. Inmiddels 47 dus hoop gauw in de overgang zodat ik straks hoop ik ook vaarwel tegen de migraine kan zeggen ;-)

17-11-2014 | Vrouw | 24
sumatriptan
Ik heb hormonale migraine. Het zit in de familie en helaas weten we geen andere oplossing dan wachten op de overgang (wat ook niet veel beter is). Gelukkig werkt de medicatie heel goed bij dit soort aanvallen. Ik heb er meestal 2x per maand last van, maar door stress van mijn studie heb ik vaker aanvallen. (Bij stage was het minder, omdat dit een vast patroon is. Ik denk d[lees meer...]at werken een uitkomst zal zijn). Ik ben heel tevreden over deze medicijnen. Ik heb verschillende triptanen geprobeerd, maar deze lijkt mij het beste te helpen. Helaas moet ik wel aan de zwaarste dosis (100mg), maar het werkt en daar ben ik blij mee. Zonder medicatie kan ik niet functioneren en moet zelfs begeleid naar het toilet. De bijwerkingen ervaar ik soms als wat onprettig, en ik verkramp ook heel erg dus krijg last van spierpijn. Ook de druk in mijn keel is wat vervelend en mijn benen voelen als 1 grote blauwe plek. Maar het ik heb dat liever dan die migraine.

06-10-2014 | Man | 61
Clusterhoofdpijn
ik gebruik al jaren sumatriptan injekties voor cluster hoofdpijn. Het helpt een aanval binnen 10 minuten tot een kwartier stoppen.Wel krijg ik meerdere aanvallen per dag en die sumatriptan mag je maar 2 keer per dag gebruiken. Dus krijg ik van de huisarts morfine zetpillen van 20 mg voor als ik meer dan 2 aanvallen heb. Die zetpillen werken traag. Het duurt 45 minuten voor[lees meer...] ik het voel werken.En dan heb je heel wat pijn geleden. Maar die sumatriptan werkt super snel. Jammer dat je er maar 2 per dag mag gebruiken.

22-08-2014 | Vrouw | 44
sumatriptan
Na ruim 25 jaar migraine en net zo lang een tocht langs artsen, alternatieve genezers en zelfmedicatie heb ik de huisarts gevraagd om een effectief middel omdat de aanvallen steeds frequenter kwamen. Ik kreeg Sumatriptan 50 mg voorgeschreven en dat werkt bij mij geweldig: Aanval zakt na ca 30 minuten. In het begin kwam het dan weer terug na 1 á 2 dagen. Daarom heb ik er Ca[lees meer...]ndesartan Cilexetil 4 mg bij gekregen ter voorkoming van de aanvallen en dat werkt goed. Nu, na een maand heb ik nog eens per week een lichte aanval (vaak zonder misselijkheid), die ik soms wel en soms niet bestrijd met Sumatriptan. Ik ben er g blij dat ik nu leef zonder die constante angst voor een aanval!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum