Ervaringen met Perio-Aid Mondreiniging

mondverzorging

branderig gevoel in de mond

Tandvleesontsteking (55 meningen)
Trekken van tand of kies (22 meningen)
Tandverzorging (9 meningen)
Aften (3 meningen)

Superol (37 meningen)
Bocasan (24 meningen)
Chloorhexidine Mondspoeling 0,2% (19 meningen)
Hibitane (18 meningen)
Pyralvex (10 meningen)

05-01-2024 | Man | 55
Tandverzorging
Na plaatsen implantaat van implantoloog dit middel voorgeschreven gekregen. Volgens voorschrift na 24 uur 1 x mee gespoeld. Direct na spoelen voelde ik al mijn speekselklier in mijn rechter wang geïrriteerd raken, na enkele uren werd hij dik en pijnlijk. In juni zelfde probleem gehad. Middel veroorzaakt speekselklier ontsteking bij mij in rechterwang. Mijn wang is nu dik e[lees meer...]n ik ben natuurlijk gestopt met het spoel middel. Hopelijk nemen de klachten af en hoef ik geen antibioticakuur zoals in juni. Ik ben in juni met enige spoed bij de kaak chirurg geweest toen en die heeft in het buisje van de speekselklier gepoerd om te kijken of er een steentje in zat. Dat bleek ws niet zo, Het is nu 1 dag verder. In Juni werd mijn hele hoofd enorm dik en uit vorm rechts. Momenteel is mijn wang dus licht dik en de klier is opgezwollen en pijnlijk. Als ik eet en kauw wordt mijn wang dikker en is er meer irritatie. Ik heb kennelijk een best heftige reactie op het middel. Ook prikkelt het pintje van mijn tong nu nog steeds en is mijn smaak nog minder. Slechte ervaring dus met dit middel. Overigens heb ik geen last momenteel van het eergisteren nieuw geplaatste implantaat in mijn linker onderkaak, dat gaat allemaal goed.

01-08-2023 | Man | 54
mondverzorging (0,12)
Voorgeschreven door de tandarts vanwege het plaatsen van een implantaat. Op zaterdag begonnen met spoelen, 2x daags. In eerste instantie zonder problemen. Na het spoelen op dinsdagochtend, begonnen mijn speekselklieren enorm op te zetten (aan beide kanten). Daarna in overleg met de tandarts gestopt en overgestapt op een ander product (O7 Active, daar heb ik geen last van, [lees meer...]maar zal ik na de voorgeschreven periode ook zeker niet mee doorgaan). Iedere keer als ik wat at, zwollen mijn speekselklieren op en dat deed behoorlijk pijn. Daarnaast zag ik er ook nog heel gek uit met mijn gigantische kaken. Na ongeveer twee dagen, werden de problemen aan de rechterkant (de meest opgezwollen kant) minder en was het daar niet meer pijnlijk. Een halve dag later hetzelfde aan de linkerkant. Daarna heeft het nog 1 à 2 dagen geduurd voor de zwelling volledig weg was, maar had ik geen pijnklachten meer.

17-03-2023 | Man | 44
Tandvleesontsteking
Ik gebruik het nu bijna een week maar kan me totaal niet vinden wat andere gebruikers hier vertellen. Voor mij werkt het tot heden erg goed, ik vind de smaak ook lekker. Verder gebruik ik ook een schema van de tandarts, als volgt 10 dagen 3x per dag 15 ml 30 seconden spoelen, 3 weken rust daarna weer 10 dagen 2x per dag 15 ml 30 seconden spoelen, dan weer 3 weken rust, al[lees meer...]s laast nogmaals 10 dagen 2x per dag 15 ml 30 seconde. Dit werkt eigelijk perfect. Als je last van verkleuring krijgt verdwijnt dit vanzelf weer als je stopt met perio aid. Dus voor mij is dit een prima middel.

07-03-2023 | Man | 63
mondverzorging (2mg/ml)
Tandvleesontsteking
Na jaren tandvleesontsteking te hebben op één specifieke plek, Perio aid op advies van de tandarts gaan gebruiken. Ik schrok wel een beetje van de reacties hier op dit forum. Maar voor mij werkt het prima zonder bijwerkingen.

08-11-2022 | Man | 15
Trekken van tand of kies
Ik heb mijn wijsheidstanden laten trekken. Alles verloop vlot tot de perio-aid, hierdoor kan ik al 6 dagen alleen maar vloeibare dingen eten, omdat ik de pijn niet af kan omdat het mondwater blaasjes opwekt. Haal deze zooi van de markt af.

14-08-2022 | Man | 73
Tandvleesontsteking
Ik heb een wortelkanaalbehandeling gehad waarbij door de specialist gezegd werd dat o.a . door grote pockets de behandeling slechts geringe tijd effect zou hebben. Bovendien wil mijn nieuwe tandarts de kiezen vervangen door implantaten. Echter de wortelkanaalbehandeling is inmiddels 6 jaar geleden en ik verzorg mijn gebit zo goed dat ik nog steeds geen last heb van enige [lees meer...]ontsteking. Ik gebruik met mate en met verstand 0,12 gel chloorhexidine. Breng het plaatselijk aan op mijn ragers. Ben ik de enige met zo n ervaring?

15-03-2022 | Man | 36
Trekken van tand of kies
wat een troep is dit maakt in plaats van beter erger klieren opgezet in de wang slijmvliesen wang aangetast tong verkleurd en opgezet had gehoopt na kaakchirurg verstandkies kan bijna niet eten alles doet zeer in mijn mond

08-12-2021 | Man | 62
Trekken van tand of kies
Je proeft de hele nacht dat spul ik voel me slecht ook maag is van streek. Ik ga Zoutwater gebruiken en tee tree olie voor dat ik bij de tandarts kom voor operatie, ik heb dat vaker gedaan en het was goed, maar nu kreeg ik dit spul. Gebruik lepeltje zout. Mond spoelen met kokos olie. Ik gebruik voor het trekken van kiezen spoel ik mijn mond voor de tandarts practijk m[lees meer...]et thee tree olie. Daar word ik tenminste niet slecht van. Groet van R..

28-11-2021 | Man | 30

27-10-2021 | Man | 24
Aften
ik heb perio aid 0,12% gekocht omdat ik last had van een hele vervelende aft op mijn tong waardoor ik moeilijk kon praten/eten. Ik kreeg perio aid veelste makkelijk mee bij de drogisterij. Er zou veel meer toelichting vanuit de drogisterij gegeven moet worden bij het kopen van deze troep. Ik heb in totaal 4 x 15 ml gebruikt en na de 4e keer plotseling een hele droge mond. [lees meer...]Ik stop er per direct mee en hoop zsm van deze droge mond af te komen. Los van de vervelende bijwerkingen werkt het middel wel prima tegen aften.

23-03-2021 | Man | 68
mondverzorging (2mg/ml)
Na het plaatsen van een implantaat perio aid 4 x daags spoelen (30ml). Erg scherp en pijnlijk in de mond. Na 2 dagen opgezette lippen, irritatie van keel en tong, zwelling van wang, verlies van smaak. Na 4 dagen gestopt en wacht nu op verminderen klachten. Beslist niet aan te bevelen.

23-01-2021 | Man | 30
Tandvleesontsteking
Na mijn eerste koortslip met alles erop en eraan (aften, opgezette klieren, meerdere plekken op gezicht), bleef ik uiteindelijk over met een flinke tandvleesontsteking achter mijn voortanden. Ik had al weken gespoeld met onder andere baking soda/zuiveringszout, maar er zat weinig tot géén progressie meer in. Op aanraden van de tandarts met Perio-Aid begonnen. Na het le[lees meer...]zen van de meeste reacties over tandverkleuring zou ik het fijn gevonden hebben als de tandarts me daarvoor gewaarschuwd had. Ik heb me daarin verdiept, en er is op meerdere pagina's (online) te vinden dat zowel wijn, koffie als andere dranken een chemische reactie opwekken in combinatie met Perio-Aid. Dus in principe heb ik alle dranken gelaten, terwijl ik toch al niet echt drink. Voor de zekerheid, en ik zou dit ook als tip meegeven, heb ik eerst mijn tanden gepoetst en vervolgens gespoeld met baking soda, alvorens ik begon te spoelen met Perio-Aid. Ofwel: zorgen dat eerst 100% alle troep uit mijn mond verdwenen is. Tot nog toe ben ik een week verder en heb ik geen last van tandverkleuring (of andere bijwerkingen), maar is mijn tandvleesontsteking bijna verdwenen. Voor de informatie: naast Perio-Aid heb ik elke dag veelvuldig vitamines geslikt, waarvan onder andere vitamine C. Daarnaast sport ik elke dag en eet ik geen vlees, maar vrijwel alleen groenten. Ik gok dat een gezond leven en daarmee een goede weerstand het effect alleen maar versterkt. Verwacht dus geen wondermiddel, maar een waardevolle toevoeging, en doe er alles aan om ook te zorgen dat je lichaam 'vecht' tegen die ontsteking.

15-10-2020 | Man | 66
mondverzorging (1,2mg/ml)
vanaf 2 de dag na titanium schroef implantaat links ,zwelling,pijn onder rechter oor tot kaak na 2x daags spoelen met perio aid

08-08-2020 | Man | 36
Tandvleesontsteking
Al 12 uur na gebruik duidelijke vermindering van zwelling, roodheid en pijn.

13-11-2019 | Man | 61
Tandverzorging
I.v.m. intensieve gebitsreiniging door mondhygiëniste een week voorafgaand aan de behandeling dit middel 2x per dag gebruikt. Na 3 dagen mondspoeling ontstond plotseling hevige zwelling onder linker oor. Erg pijnlijk bij het eten. Na stoppen spoeling (2 dagen geleden) geen verergering meer maar de zwelling/pijn komt af en toe nog terug.

10-10-2019 | Man | 37
mondverzorging (10mg/g)
Tandvleesontsteking
Op advies van de tandarts mee begonnen tegen een beginnende tandvleesonsteking. Nu 2 weken later zijn bijna al mijn spleten tussen mijn tanden verkleurd/bruin. Wat een rotzooi zeg, niet kopen!!