mondverzorging

Tandvleesontsteking (40 meningen)
Trekken van tand of kies (16 meningen)
Tandverzorging (7 meningen)
Aften (3 meningen)

23-03-2021 | Man | 68
mondverzorging (2mg/ml)
Na het plaatsen van een implantaat perio aid 4 x daags spoelen (30ml). Erg scherp en pijnlijk in de mond. Na 2 dagen opgezette lippen, irritatie van keel en tong, zwelling van wang, verlies van smaak. Na 4 dagen gestopt en wacht nu op verminderen klachten. Beslist niet aan te bevelen.

23-01-2021 | Man | 30
Tandvleesontsteking
Na mijn eerste koortslip met alles erop en eraan (aften, opgezette klieren, meerdere plekken op gezicht), bleef ik uiteindelijk over met een flinke tandvleesontsteking achter mijn voortanden. Ik had al weken gespoeld met onder andere baking soda/zuiveringszout, maar er zat weinig tot géén progressie meer in. Op aanraden van de tandarts met Perio-Aid begonnen. Na het le[lees meer...]zen van de meeste reacties over tandverkleuring zou ik het fijn gevonden hebben als de tandarts me daarvoor gewaarschuwd had. Ik heb me daarin verdiept, en er is op meerdere pagina's (online) te vinden dat zowel wijn, koffie als andere dranken een chemische reactie opwekken in combinatie met Perio-Aid. Dus in principe heb ik alle dranken gelaten, terwijl ik toch al niet echt drink. Voor de zekerheid, en ik zou dit ook als tip meegeven, heb ik eerst mijn tanden gepoetst en vervolgens gespoeld met baking soda, alvorens ik begon te spoelen met Perio-Aid. Ofwel: zorgen dat eerst 100% alle troep uit mijn mond verdwenen is. Tot nog toe ben ik een week verder en heb ik geen last van tandverkleuring (of andere bijwerkingen), maar is mijn tandvleesontsteking bijna verdwenen. Voor de informatie: naast Perio-Aid heb ik elke dag veelvuldig vitamines geslikt, waarvan onder andere vitamine C. Daarnaast sport ik elke dag en eet ik geen vlees, maar vrijwel alleen groenten. Ik gok dat een gezond leven en daarmee een goede weerstand het effect alleen maar versterkt. Verwacht dus geen wondermiddel, maar een waardevolle toevoeging, en doe er alles aan om ook te zorgen dat je lichaam 'vecht' tegen die ontsteking.

15-10-2020 | Man | 66
mondverzorging (1,2mg/ml)
vanaf 2 de dag na titanium schroef implantaat links ,zwelling,pijn onder rechter oor tot kaak na 2x daags spoelen met perio aid

08-08-2020 | Man | 36
Tandvleesontsteking
Al 12 uur na gebruik duidelijke vermindering van zwelling, roodheid en pijn.

13-11-2019 | Man | 61
mondverzorging (0,12)
Tandverzorging
I.v.m. intensieve gebitsreiniging door mondhygiëniste een week voorafgaand aan de behandeling dit middel 2x per dag gebruikt. Na 3 dagen mondspoeling ontstond plotseling hevige zwelling onder linker oor. Erg pijnlijk bij het eten. Na stoppen spoeling (2 dagen geleden) geen verergering meer maar de zwelling/pijn komt af en toe nog terug.

10-10-2019 | Man | 37
Tandvleesontsteking
Op advies van de tandarts mee begonnen tegen een beginnende tandvleesonsteking. Nu 2 weken later zijn bijna al mijn spleten tussen mijn tanden verkleurd/bruin. Wat een rotzooi zeg, niet kopen!!

19-04-2019 | Man | 82
Tongbranden
Gewoon smerig spul, ik heb het twee dagen gebruikt, en ben onmiddellijk gestopt met deze "Rotzooi", Mijn tong staat in brandt en ik ben volledig mijn smaak kwijt. Ik moest dit middel gebruiken na het plaatsen van implantaat in mijn onderkaak, door een kaakchirurg. Ik begrijp niet dat deze rommel ook nog wordt voorgeschreven. Nu 2 maand later heb ik nog steeds last van een [lees meer...]branderige tong, mijn zorg is hoe kom ik hier van af. Ik heb 14 dagen na behandeling geklaagd bij de kaakchirurg en die zij dat een lichte bijverschijnsel mogelijk was. Maar zolang...????

15-04-2019 | Man | 27
mondverzorging (1,2mg/ml)
Trekken van tand of kies
Dit middel voorgeschreven gekregen een aantal jaar geleden door de mondhygiënist. Nu gebruik ik het weer na een verwijdering van een verstandskies door de kaakchirurg. Het klopt dat het middel een prikkelend gevoel op de tong geeft en dat je smaak daardoor achteruit kan gaan. Dit lost vanzelf op als je stopt met het middel te gebruiken! Het middel is effectief als hulp[lees meer...]middel voor het geval je niet goed kan poetsen of als extra spoelmiddel voor als je een periode een wat slechtere mondhygiëne hebt.

23-03-2019 | Man | 82
mondverzorging (1,2mg/ml)
Perio-Aid Intensive care 0,12% chloorhexidine plus 0,05% CPC Kreeg dit middel voorgeschreven van Implantoog/Kaakchirurg na plaatsen van een implantaat. Gebruikt volgens voorschrift: 2 keer per dag 15 ml. een halve minuut spoelen, daarna uitspugen, en een half uur daarna niets drinken of eten. Kreeg de tweede dag erg last van een vreemd branderig gevoel aan mijn to[lees meer...]ng, waarbij gedeeltelijk smaakpapillen gevoelloos werden. Ben onmiddellijk gestopt, heb dat branderige gevoel na drie weken nog steeds, weliswaar minder hevig. Heb genoemde specialist daarover ingelicht, was het met mij eens dat het wel aan perio-aid kon liggen.

21-03-2019 | Man | 35
Gaatje(s)
Troep, rotzooi, nooit hieraan beginnen!!! dit spoelmiddel kan een speekselklierontsteking uitlokken, en ja; laat dat nou net mij overkomen!!! 3 dagen mee gespoeld 3x per dag, 3e dag wakker worden met een flinke bult/ei onder me rechter oor! bij het eten zwelt het helemaal op!!!! Huisarts constateerde onstoken/geiriteerde speekselklieren. Meteen gestopt!! Begin niet aan dez[lees meer...]e rotzooi!

28-02-2019 | Man | 30
Ontsteking (mond)
Ik denk dat de vele negatieve reviews nogal een vertekend beeld geven: ikzelf nog m'n gezin hebben geen enkele last van bijwerkingen als een brandend gevoel. Het middel doet z'n werk prima.

21-01-2019 | Man | 77
Moest poetsen wegens tandontsteking

20-09-2018 | Man | 50
Tandvleesontsteking
Kreeg dit voorgeschreven door mijn tandhygieniste. Dit omdat mijn tandvlees ontstoken was. Na een dag of drie kreeg ik last van mijn tong. Schraal, droog en een dood gevoel aan met name mijn smaakpapillen. Wees heel voorzichtig met gebruik. Verbaast mij dat je dit zomaar kan kopen.

18-06-2018 | Man | 23
Tandvleesontsteking
Dramatisch, reviews hadden gelijk!

14-07-2017 | Man | 30
mondverzorging (1,2mg/ml)
Voorgeschreven door de kaakchirurg nadat hij een verstandskies uit mijn kaakbot heeft moeten boren. Ik heb het idee dat dit middel simpelweg alles in je mond doodt dat problemen zou kunnen veroorzaken en daardoor een ontsteking van het wondje voorkomt. Voordeel: Het lijkt dusver (dag 3 na ingreep) erg effectief te zijn tegen bacteriele infecties. Nadeel: Er zitten nogal[lees meer...] wat gebruiksrestricties aan. Je moet de bijsluiter echt wel goed doorlezen. Ik heb tot dusver telkens na inname smaakverlies, maar dit gaat vanzelf over. Ook lijkt het de eerste paar keer harder te bijten dan later het geval is. Ook mag je het absoluut niet inslikken dus zet een spuugbekertje maar alvast klaar. Kleurverschil heb ik na 3 dagen nog niets van gemerkt, maar dat schijnt pas na langdurig gebruik op te treden.

05-07-2017 | Man | 22
Aften
Ik heb het langdurig ( 2 jaar ) gebruik tegen aften, alleen weet ik niet of dat goed is?

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum