Ervaringen met Avamys

Hooikoorts (28 meningen)
Huisstofallergie (4 meningen)

22-03-2012 | Vrouw | 71
COPD
Doordat ik artrose in de muis van de duimen heb, kan ik de knop alleen maar indrukken met pijn als gevolg. Daarom vind ik voor mij deze inhaler waardeloos.

28-01-2012 | Man | 46
fluticasonfuroaat
In eerste instantie leek het medicijn wel te helpen. Na stoppen met roken nam de druk op m'n oren significant af en ben ik meteen getopt met Avamys. Dat bleek geen goede zet. Ik heb sindsdien last van jeukende rode vlekken onder m'n ogen naast m'n neus. Heel erg irritant. Net zo irritant (en eigenlijk nog wel erger, omdat je dit ook ziet) als die druk om m'n oren. Van de r[lees meer...]egen in de drup zeg maar. Arts heeft nooit gewaarschuwd om niet zomaar te stoppen. Na veel zoeken op internet en een tip van een collega die hetzelfde had kwam ik erachter dat het stoppen met corticosteroiden ws de oorzaak is. Ik gebruik nu Rosex zalf. Helpt niet echt, maar soms is de jeuk wat minder. Ik baal.

19-07-2011 | Man | 29
Hooikoorts en verstopte neus
Kreeg dit mee omdat het nieuw was, maar heb inmiddels weer een recept gevraagd voor Nasonex, daar had ik veel minder last van klachten. En wanneer je et flesje van Avamys laat vallen is de glazen binnenkant meteen kapot. En kreeg last van mn neus slijmvlies. Nee voor mij geen Avamys. Nasonex werkt voor mij veel beter.

04-03-2011 | Man | 16
fluticasonfuroaat
Soms kan ik een paar dagen niet normaal functioneren door mijn allergie, zo 1 keer per 2 maanden, daarom ben ik Avamys gaan gebruiken (ongeveer een week na zo'n allergie aanval). 2 weken later mee gestopt, nadat ik 4 opvolgende dagen 2 bloedneuzen per dag kreeg, en heb juist nu (een dag na stoppen) zo'n allergie aanval (het zou nog wel een dag moeten door werken, toch? en [lees meer...]anders is het zo'n verslavend medicijn, wanneer je stopt krijg je alle symptomen meteen dubbel en dwars terug). Ben er niet tevreden mee.

20-10-2010 | Vrouw
Zwaar aangetast slijmvlies
Ik gebruikte 17 jaar lang neusspray Xylometazoline ( van kruitvat of etos ) Omdat mijn neus altijd contstant verstopt zit. Ben naar de kno arts geweest en heeft mij Avamys voor geschreven. Ik heb dit nu 2 dagen gebruikt, ( miss ook wel veel te kort om te zeggen he hij werkt niet ) maar mijn neus gaat steeds dichter zitten. Ik weet niet of dit hoort? Ik weet niet of hier m[lees meer...]ensen zijn die dit herkennen? Ben wel benieuwd of deze spray werkelijk helpt met de verstopping in je neus, Nooit heeft er iets anders gewerkt namelijk. Kan nog steeds niet van die andere spray afblijven... miss kunnen jullie mij moet inspreken.... (Red: xylometazoline kan bij langer gebruik dan 5 dagen het gevoel van een verstopte neus juist veroorzaken. Het is dus zeker verstandig met de xylometazoline te stoppen).

01-05-2023 | Man | 53
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Ivm vocht achter de trommelvliezen dit middel gebuikt. Bijwerkingen al na 1dag al brandende ogen , na 2 weken kortademig Verder zijn de klachten niet verminderd

04-03-2023 | Vrouw | 40
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Binnen 2 weken bloedneuzen. Ik heb het gekregen na mijn neusingreep. Vergroten van de neusschelpen. Heb chronische allergie. Als kind ook veel bloedneuzen en meerdere keren dicht gebrand. Sinds gebruik van deze neusspray weer bloedneuzen. Heb ook mometason gebruikt, flixonase. Mijn verstopping is ondanks de operatie + neusspray nauwelijks weg. Snurk als een malle. En ben [lees meer...]altijd buiten adem. Ik ben een neusademhaler. Krijg niet genoeg lucht. Dat word weer terug naar de KNO.

22-12-2021 | Vrouw | 55
Bijholteontsteking
Na anderhalve dag gebruik, rode, droge branderige ogen, zo erg dat ik mijn lenzen niet in kan houden duizelig en doodmoe. Voor mij niet meer.

11-10-2021 | Man | 59
fluticasonfuroaat (50ug/do)
Ik had last van bijholte ontstekingen. Bleek vrij serieus te zijn. Met ontstoken botweefsel en eenzijdige potentieel kwaadaardige poliepen. Twee goede operaties die prima zijn geslaagd. Complimenten aan de KNO arts. Kreeg wel voor een zeer lange tijd nacontrole (jaren). Ook Avamys voorgeschreven en gebruikt. Geen last en het zou poliepen tegen houden of afremmen. Na een pa[lees meer...]ar jaar kreeg ik hoofdpijnen en irritaties in de neus. Waarschijnlijk doordat ik ineens een ander merk kreeg. Daarna af en toe niet meer gebruikt. Ik had gewoon veel last van deze hoofdpijn en droogte. Weer terug op de Avamys, maar dat werkte ook niet. Gestopt tegen het advies in. Ik had er zo veel last van. Nu 2 jaar veel klachten en weinig steun van de KNO artsen. Ik experimenteer veel met cocosvet smeren en olijfolie (eerste persing en naturel). Deze nemen de droogte weg. Dus heb ik van de Avamys wel een ernstige bijwerking overgehouden waar ik heel veel last van heb. Nu heb ik Flixonase, maar ben daar erg onzeker over. Ik ben er nog niet mee begonnen. Die bijholtes zijn echt een serieus probleem die veel invloed hebben op de lol in mijn leven. Ook bij mij is dit allemaal gestart nadat ik van de stand naar een dorp ben verhuist. Avamys, wel gebruiken maar nooit erg lang doen. Je neusslijmvlies kan hier niet zo goed tegen. Sterkte allemaal.

02-09-2017 | Man | 75
Verkoudheid
Bijna chronisch verstopte neus geeft mij hoofdpijn en concentratieproblemen. Otrivin helpt wel maar mag niet continu gebruikt worden. Avamys was volgens de huisarts een geschikt alternatief.

28-03-2017 | Man | 66
Ademhalingsproblemen
Tevens heb ik een neusdruppel voor geschreven gekregen welke ik uit zou testen. Deze werkt op zich prima, echter de verstuiver die Avamys gebruikt kan ik niet als prettig ervaren. Deze is moeilijk te doseren je voelt nagenoeg niet dat er wat uitkomt, je verstuift dan wellicht een extra dosis, ik zou met een verstuiver c.a. 6 weken moeten kunnen doen. Na c.a. 3 weken k[lees meer...]wam er dus niets meer uit. En heb ik de plastic verstuiver gesloopt om te kijken of er nog wat inzat, en ja dus, het kwam er alleen heel moeilijk weer uit. laatste restanten komen er zeer moeilijk uit. Dit geheel maakt het middel natuurlijk onnodig duur, 14.00 euro? Per 3 weken.

15-11-2015 | Man | 51
Voorhoofdsholteontsteking
Afgelopen donderdag naar ziekenhuis in Rotterdam geweest, dit omdat ik al maanden rondloop met een naar mijn idee chronische voorhoofdholte ontsteking. Ik kreeg al vier keer dit jaar ernstige verschijnselen en 2 maal ging dit gepaard met erg dikke wenkbrauwen en voorhoofd... ik leek het monster van Frankenstein wel. Steeds naar Huisarts of naar ziekenhuis waar ze me weer a[lees meer...]ntibiotica voorschreven, eenmaal eerder een CT scan, maar ook daar kwam niets uit. De KNO arts heeft in neus gekeken, kaak gevoeld en meer van die dingen. Zijn conclusie was ontsteking en vorm van allergie. Om die reden binnenkort een CT scan en hij gaf mij alvast Avamys mee met de bedoeling dit langdurig door mij te laten gebruiken. Donderdagavond dus hiermee begonnen, maar na pakweg 2 uur kwam er een bijzonder heftige hoofdpijn opzetten die steeds erger werd. Nu ben ik al vanaf mijn achtste Migraine patiënt, en ik heb de afgelopen maanden aardig wat heftige pijn ervaren in mijn hoofd, maar deze pijn was echt van een andere orde! Het leek wel een clusteraanval zo lag ik te draaien en te woelen in mijn bed, liggen ging niet meer, zitten ook niet. Pas na 2 1000 Mg paracetamols en uit pure wanhoop een Imigran neusspray nam de pijn af. Maar toen begon ik vreselijk te zweten en te stinken en werd ik soort van onpasselijk/duizelig. Okee....denk ik dan...dat zou toeval kunnen zijn door de drukte van die dag....maar na de volgende dag weer in ieder neusgat 2 sprays te hebben genomen, gebeurde weer exact hetzelfde. Dat werd mij vandaag dus echt teveel en ben met de Avamys gestopt. Nu naar ongeveer 12 uur niet gebruikt te hebben is de pijn uit te houden en zakt het weer af. Ik vermoed dus dat iets in deze spray niet helemaal goed valt en zal dus a.s. maandag contact opnemen met mijn KNO arts en hem dit mededelen. Nu ben ik altijd wat huiverig hiervoor....de reden is; ik heb de afgelopen jaren bij verschillende nieuwe medicijnen, zoals bv maagzuurremmers soortgelijke verschijnselen gehad en iedere keer keken de artsen mij vervreemd aan en maakte me nog net niet uit voor fantast!! Dit was onmogelijk, ze hadden er nooit van gehoord, ik zou wel mijzelf die pijn aanpraten... Lekker is dat. Maar enfin, de reden dat ik deze reactie hier neerzet is in de hoop dat er meer mensen zijn die soortgelijke ervaringen hebben met dit middel zodat ik a.s. maandag niet helemaal alleen sta bij mijn bezoek of telefoontje aan die KNO arts als ik hem deze klachten vertel. Ik ben eerlijk gezegd volledig kapot. Heb maanden pijn gehad, hoopte dat dit eindelijk eens wat verlichting zou brengen maar de pijn werd 30 maal erger. Voor mij hoeft het dan allemaal niet meer zo...gatverrrdrie.

23-03-2015 | Man | 42
fluticasonfuroaat (1mg/ml)
Hooikoorts
werkte goed voor de klachten van hooikoorts, maar door het gebruik van dit middel kreeg ik migraine, sindsdien krijg ik nog regelmatig migraine ook al gebruik ik dit middel niet meer. blijkt dat k allergisch ben voor de hulpstof in dit middel polysorbaat, en dat zit in heel veel van deze neussprays.

08-02-2014 | Vrouw | 46
fluticasonfuroaat
Sinds vorig jaar begin oktober ben ik al neusverkouden, ook mijn oren raakten hierbij verstopt, ik heb 7 weken met slecht gehoor rond gelopen, ik gebruikte de neusspray van het kruidvat, na 7 weken waren mijn oren eindelijk weer redelijk open ( maar nog steeds niet helemaal ) Vervolgens kreeg ik last van contineu een verstopte neus en ben door blijven sprayen met de gewone[lees meer...] neusspray, na een bezoek aan de huisarts ( voor de 2e keer ) en het uitspuiten van mijn oren, heb ik op aanraden van mijn huisarts een allergie-test laten doen, daaruit bleek dat ik geen allergie heb, maar de verstopte neus en nog steeds gedeeltelijk verstopte oren waren er nog steeds half januari, ik heb uiteindelijk ook Avamys voorgeschreven gekregen, ik was er zeer tevreden over, ik moest 1 maal daags 2 spuitje in ieder neusgat sprayen, en ik had lucht, zelfs de volgende dag nog als het moment daar was om weer te sprayen, na meer als 2 weken gesprayed te hebben kreeg ik zanderige en dikke ogen, een geirriteerde huid in mijn gezicht en nu zijn mijn reuk en smaak verdwenen, gelijk de huisarts gebeld, moest acuut stoppen omdat blijkt dat ik allergisch ben voor dit middel, gevolg zodra ik in bed lig gelijk weer een verstopte neus, zou zo weer neusspray bij het kruidvat willen halen, maar dat lijkt me ook niet verstandig, ik wil lucht! Ik ben dus niet tevreden, de bijwerkingen zijn voor mij heel erg vervelend, maar nu?

09-11-2011 | Vrouw | 58
Verstopte neus
Ik heb dit middel zeer lang gebruikt, ben abrupt gestopt en heb meteen daarna klachten gekregen van benauwdheid en ademhalingsproblemen, Ik kreeg ook heel veel gestold bloed dat ineens los kwam. Ik heb nu geen verstopte neus meer, maar heel veel klachten die astmatisch lijken, Pas op als je stopt, mogelijk moet je afbouwen, ik heb dat niet gedaan en heb nu heel veel proble[lees meer...]men waar de artsen nu geen oplossing voor weten!

01-08-2011 | Man | 65
Neus voorhoofdholte /neusvlies
waarom helpt het mij niet? Het lijkt of het door dit alternatief ernstiger wordt!