Ervaringen met Avamys

Hooikoorts (28 meningen)
Huisstofallergie (4 meningen)

29-01-2020 | Vrouw | 47
fluticasonfuroaat (1mg/ml)
Na jarenlang Budesonide te hebben gebruikt (overgevoeligheid neusslijmvlies) - waar ik overigens tevreden over was - ben ik na ontstane hoestklachten op advies van mijn huisarts overstapt op Avamys. Er werd gedacht dat er slijm achter in mijn keel terecht kwam waardoor de hoest veroorzaakt werd. Avamys zou wat effectiever werken. Afgezien het feit dat het flesje heel s[lees meer...]nel leeg is en je slecht kunt zien hoeveel er nog in het flesje zit, doet de werking naar mijn idee niet meer dan Budesonide. Ik merk weinig verschil. Enige bijwerking die ik ervaar met Avamys is dat ik het idee heb dat mijn smaak en geur achteruit is gegaan. Dit vind ik best wel vervelend. Ik denk dan ook dat ik weer overstap naar Budesonide om te zien of deze bijwerking verdwijnt.

30-11-2019 | Man | 62
Verkoudheid
Vorig jaar 2018 kreeg ik dit medicijn voor het eerst voorgeschreven. Dit vanwege een hevige verkoudheid . Het heeft mij zeker geholpen. In juni 2019 weer flink verkouden / taai slijm / een wat dichtgeklapte trommelvlies. En ook toen heeft Avamys mij goed geholpen. Ik gebruikte toen neusspray van Kruidvat etc, maar die hielp niet. Ruim een week ben ik weer flink verkoude[lees meer...]n, en naast Acetylcysteine en codeïne gebruik ik nu ook weer Avamys erbij. Ik zie het echt als een medicinale neusspray waar geen andere neuspray tegen op kan. Tja anders moet ik weer aan de antibiotica/Amoxiline. Eind volgend jaar vlieg ik naar Indonesië en meestal ben ik bij aankomst zwaar verkouden en dat door de airconditioning in het vliegtuig. Deze keer zal ik zeker het flesje Avymys meenemen, anders moet ik weer aan de antibiotica. Ik vind Avymys een effectieve medicinale neusspray. Heb voor zover ik weet geen bijwerkingen. Dus ben content met deze neusspray

19-05-2019 | Vrouw | 39
Hooikoorts
In het begin werkte Avamys beter dan in andere jaren (ligt er ook een beetje aan hoe t weer is en hoe lang de zaken in bloei staan waarvoor ik allergisch ben). Ik had niet echt het gevoel dat het super hielp tegen kattenallergie, althans niet bij slechts 1x gebruik wat op het recept stond. Ik sprayde ook altijd veel vaker dan voorgeschreven werd. Soms had ik t idee dat het[lees meer...] niet goed genoeg werkte. Ik had het idee dat het flacon veel te snel leeg was.

04-09-2018 | Man | 28
Astma
Na een ongeluk op het werk met chemicaliën een lichte vorm van astma overgehouden. Hierdoor lijkt het alsof ik continue verkouden ben. Nu ik het medicijn heb voorgeschreven gekregen is dat gevoel weg, moet wel iedere dag gebruiken. Doe ik dat niet dan komt het gevoel weer terug.

01-06-2018 | Man | 37
Allergische reactie
Werkt voor mij beter dan cetirizine, desloratadine of fexofenadine. Bijwerkingen heb ik in het begin last van gehad in de eerste twee weken, daarna niet meer. Onderdrukt de hooikoortssymptomen redelijk goed (jeukende- en tranende ogen, jeukende gehemelte, loopneus, verstopte neus en niezen). Op slechte dagen Bij de medicijnen die ik eerder heb gebruikt had ik vooral last [lees meer...]van vermoeidheid en rode ogen de hele dag door, en was de effectiviteit wisselend (werkte vaker NIET dan WEL).

19-04-2018 | Man | 79
Hooikoorts
Gebruik Avamys samen met 1 tablet Desloratadine 5 mg. Daarbij dagelijks een behandeling met het apparaatje Bionase (3 min). Nagenoeg geen last van hooikoorts.

15-03-2018 | Vrouw | 61
fluticasonfuroaat (50ug/do)
Hoest
Minder hoesten meer lucht door de neus

14-09-2017 | Vrouw | 19
Voorhoofdsholteontsteking
Gedurende 5 jaar last van voorhoofdsholte ontsteking zonder enkele reden. Neusdruppels en neusspray gebruikt. Zodra een dosering gemist wordt, komt de voorhoofdsholte ontsteking sterk en snel terug.

29-04-2017 | Man | 49
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Heel vaak last van verstopte neus. Avamys voorgeschreven gekregen en gebruik het nu een kleine week. Merk direct het verschil, kan weer door mijn neus ademhalen. Met recht een verademing. Snurk nu ook stukken minder.

23-01-2017 | Vrouw | 32
fluticasonfuroaat (1mg/ml)
Verkoudheid
Ik ben minstens een paar maanden per jaar verkouden en dat duurt dan weken, soms maanden voordat het over is, vaak gepaard met keel en holte onstekingen, heel veel slijm en dus slecht slapen etc. Ik merk echt verschil bij dit middel. Minder snel verkouden en als ik aangestoken word dan ben ik er binnen een week wel vanaf met minder neus/adem klachten dan voorheen. Ko[lees meer...]rtom erg blij mee tot dusver. Ik gebruik 1 pufje per neusgat per dag en ben van plan dit het hele okt- maart seizoen aan te houden.

26-05-2016 | Man | 30
Hooikoorts
Ik gebruik deze neusspray nu al enkele jaren en ben er tevreden over. Heb eerder de pillen en andere neusspray gehad, maar die hielpen maar beperkt. Ben tevreden over dit middel en gebruik het elke dag 1x het hele jaar door, omdat ik ook last heb van huisstofmijt allergie in mindere mate. De bijwerkingen vallen mee. Heb af en toe wel last van korstjes en opgedroogd sno[lees meer...]t in de neus, maar verder eigenlijk niks.

17-06-2015 | Vrouw | 15
Hooikoorts
Ik had veel last van hooikoorts ben toen via de huisarts doorverwezen naar een allergoloog die mij avamys heeft meegegeven, sinds dat ik avamys gebruik zijn de klachten een stuk minder geworden, maar op de echte zonnige en warme dagen kan ik nog best wel merken dat ik hooikoorts heb.

17-05-2015 | Vrouw | 46
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Sinds het gebruik met avamys heb ik aanzienlijk minder allergie klachten. Wel last van bloederig neusslijmvlies, dat vind ik wel wat hinderlijk

16-04-2015 | Man | 19

11-06-2013 | Man | 58
fluticasonfuroaat
Jaren heb ik chronisch normale neusspray gebruikt ivm met mijn verstopte neus. 2 jaar loop ik nu bij een longarts ivm apneu, diverse spray geprobeerd, resultaat nihill en veel bloedneuzen. Nu gebruik ik 2 maanden Avamys en heb ik gewone neusspray praktisch niet meer nodig. 1 flesje in 3 mnd normaal 2 per week. Voor mij een oplossing. Helaas geringe hoeveelheid per busje.

18-02-2013 | Vrouw | 27
Hooikoorts
Ik had eerst nasonex maar daar kreeg ik ontzettende bloedneuzen van en ik nieste nog steeds heel erg. Van de huisdokter Avamys gehad en ik ben super blij hier mee. Geen hooikoorts meer en ook geen bloedneuzen. Het flesje is anders maar werkt erg handig.