Ervaringen met Avamys

Hooikoorts (27 meningen)
Huisstofallergie (4 meningen)

27-05-2020 | Vrouw | 33
Allergische reactie
Door dat ik in Begin februari een heftige griep heb gehad al 3 maanden veel last van vermoeidheid en allerlei allergieën en astmatische klachten ontwikkeld

18-02-2020 | Vrouw | 29
Oorontsteking
Ik heb deze neusspray gekregen om vocht achter het trommelvlies te krijgen. Het heeft helaas geen enkel effect gehad.

29-01-2020 | Vrouw | 47
fluticasonfuroaat (1mg/ml)
Na jarenlang Budesonide te hebben gebruikt (overgevoeligheid neusslijmvlies) - waar ik overigens tevreden over was - ben ik na ontstane hoestklachten op advies van mijn huisarts overstapt op Avamys. Er werd gedacht dat er slijm achter in mijn keel terecht kwam waardoor de hoest veroorzaakt werd. Avamys zou wat effectiever werken. Afgezien het feit dat het flesje heel s[lees meer...]nel leeg is en je slecht kunt zien hoeveel er nog in het flesje zit, doet de werking naar mijn idee niet meer dan Budesonide. Ik merk weinig verschil. Enige bijwerking die ik ervaar met Avamys is dat ik het idee heb dat mijn smaak en geur achteruit is gegaan. Dit vind ik best wel vervelend. Ik denk dan ook dat ik weer overstap naar Budesonide om te zien of deze bijwerking verdwijnt.

06-12-2019 | Vrouw | 30
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Op aanraden van ha begonnen aan deze neusspray omdat ik voor de zoveelste keer weer verkouden was. 1x daags 2 pufjes in beide neusgaten. Na ongeveer anderhalf week kreeg ik last van hoofdpijn. Nu heb ik zelden hoofdpijn, en dit was ook een hele zware. Alsof iets heel zwaars op mijn hoofd drukte. Bukken was helemaal drama. Paracetamol hielp niets en na een aantal dage[lees meer...]n de ha gevraagd of ik met de neusspray mocht stoppen. Ik ben meteen gestopt en na 2a 3 dagen nam de hoofdpijn af. Ook voelde ik me met de dag helderder worden. Voor mij dit spul nooit weer. Mijn verkoudheid werd er ook niets niet beter van. Wel af en toe wat bloed in de zakdoekjes.

03-06-2019 | Vrouw | 29

19-05-2019 | Vrouw | 39
Hooikoorts
In het begin werkte Avamys beter dan in andere jaren (ligt er ook een beetje aan hoe t weer is en hoe lang de zaken in bloei staan waarvoor ik allergisch ben). Ik had niet echt het gevoel dat het super hielp tegen kattenallergie, althans niet bij slechts 1x gebruik wat op het recept stond. Ik sprayde ook altijd veel vaker dan voorgeschreven werd. Soms had ik t idee dat het[lees meer...] niet goed genoeg werkte. Ik had het idee dat het flacon veel te snel leeg was.

12-01-2019 | Vrouw | 35
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Na lange tijd te hebben rondgelopen met knetterende en knappende geluiden in het rechteroor (de hele dag door), heb ik Avamys voorgeschreven gekregen van de dokter. Er zouden problemen zijn aan de buis van Eustachius. Hoewel ik eerst nogal sceptisch was (een neusspray voor oorproblemen?), hielp de spray al na een dag! Ik ga 'm niet langer dan een week gebruiken ivm de even[lees meer...]tuele bijwerkingen die de spray kan hebben bij langdurig gebruik. De dokter heeft 'm overigens wel voorgeschreven voor 6 tot 8 weken.

10-01-2019 | Vrouw | 59
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Tob al 4 jaar met gezichtsverlies/wazig zien. Steeds aan huisarts, kno-arts, oogarts en zelfs Oogziekenhuis gevraagd of Avamys kwaad kon: nee, kon ik rustig gebruiken. Nu blijkt dat ik staar/cataract heb en dat dat wel degelijk een bijwerking van Avamys kan zijn

15-05-2018 | Vrouw | 22
Hooikoorts
Na een aantal jaar cetrizine geslikt te hebben tegen de hooikoorts klachten, ben ik op aanraden van de dokter overgestapt naar Avamys. Ik werd erg moe van de cetrizine en de jeuk in m'n ogen bleef aanhouden. Ik gebruik nu bijna twee weken Avamys en ik merk echt een groot verschil! Ik ben niet meer zo moe en de jeukende ogen zijn zo goed als weg. Wanneer ik 's ochtends verg[lees meer...]eet te sprayen, merk ik dat meteen als ik naar buiten ga. Dan pak ik snel m'n spray en dan gaat het weer goed. Ik heb ook het idee dat ik iets minder kortademig ben geworden. Voor mij is dit dus ideaal!

15-03-2018 | Vrouw | 61
fluticasonfuroaat (50ug/do)
Hoest
Minder hoesten meer lucht door de neus

15-12-2017 | Vrouw | 46
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Al jaren bijna chronisch verkouden. Veel hoofdpijn en snurken (door verstopte neus) Bleek allergie te zijn (huisstofmijt en graapollen) Na enkele dagen gebruik neus weer open en hoofdpijn weg. Na 2 weken begint nu mijn reuk terug te keren. Erg blij mee!

26-11-2017 | Vrouw | 41
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Fijne neusspray. Krijg er geen bloedneus van, ooit van flixotide wel.

14-09-2017 | Vrouw | 19
Voorhoofdsholteontsteking
Gedurende 5 jaar last van voorhoofdsholte ontsteking zonder enkele reden. Neusdruppels en neusspray gebruikt. Zodra een dosering gemist wordt, komt de voorhoofdsholte ontsteking sterk en snel terug.

23-01-2017 | Vrouw | 32
fluticasonfuroaat (1mg/ml)
Verkoudheid
Ik ben minstens een paar maanden per jaar verkouden en dat duurt dan weken, soms maanden voordat het over is, vaak gepaard met keel en holte onstekingen, heel veel slijm en dus slecht slapen etc. Ik merk echt verschil bij dit middel. Minder snel verkouden en als ik aangestoken word dan ben ik er binnen een week wel vanaf met minder neus/adem klachten dan voorheen. Ko[lees meer...]rtom erg blij mee tot dusver. Ik gebruik 1 pufje per neusgat per dag en ben van plan dit het hele okt- maart seizoen aan te houden.

05-10-2016 | Vrouw | 13
fluticasonfuroaat (27,5)
ik heb een neuspoliep waardoor ik soms wat minder goed ademhaal en paniekaanvallen krijg. Bij de spray had ik niet zo veel bijwerkingen door in het begin, maar het wordt elke dag erger. Bijwerkingen: hoofdpijn, duizelig, warmte, benauwd, kortademigheid. Maar ik wil niet stoppen, want ik wil wel dat ik weer normaal kan ademen, maar anders moet ik het laten branden of operat[lees meer...]ie??

29-07-2016 | Vrouw | 56
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
sinds avamys veel minder bijwerkingen vd allergie voor gras, -boompollen en huisstofmijt. Begin is de bloedneus vervelend, maar effect op de lange duur is geweldig.