Avamys

Huisstofallergie (2 meningen)

03-06-2019

10-01-2019

Avamys (fluticason)

Tob al 4 jaar met gezichtsverlies/wazig zien. Steeds aan huisarts, kno-arts, oogarts en zelfs Oogziekenhuis gevraagd of Avamys kwaad kon: nee, kon ik rustig gebruiken. Nu blijkt dat ik staar/cataract heb en dat dat wel degelijk een bijwerking van Avamys kan zijn
22-04-2018

Hooikoorts

Neusspray, 1x per dag 2 pufjes in elk neusgat. Het overtollig snotteren reduceerde zich al na de eerste inname. Dat was op de woensdag. Vanaf de eerste inname kreeg ik last van kortademigheid. Maar zo erg, dat ik na een korte inspanning zeker 30 minuten nodig heb om bij te komen. In eerste instantie had ik niet gedacht aan de neusspray in combinatie met mijn klachten. Pas [lees meer...]zaterdag avond, na mijn laastst inname vroeg ik me af waarom ik ineens moeilijker kon ademen. Ik ben de bijsluiter gaan lezen en zag daar dat kortademigheid een van de bijwerkingen kan zijn. Terwijl ik dit berichtje schrijf piep ik tijdens het ademhalen alsof ik astma heb. Ik moet steeds extra diep ademhalen om voldoende zuurstof binnen te krijgen. Vannacht was het zo eng dat het leek alsof het ademhalen niet meer vanzelf ging, maar dat ik bewust moest gaan inademen, ik was bang om in slaap te vallen, bang dat het ademen dan misschien zou gaan stoppen. Morgen, maandag, ga ik terug naar de huisarts en haar vragen of dit medicijn mijn longen beschadigd heeft en of dit weer overgaat. Als ze daar dan wel een goed antwoord op heeft. Ik ga het in ieder geval niet meer innemen.
15-06-2017

Hooikoorts

Had flinke reactie midden boven op mijn hoofd. Erg veel moeite 'er bij' te blijven. Voelde de druk om mijn ogen te sluiten. Erg slaapverwekkend. Al na enkele malen gebruik Had moeite wakker te blijven en snapte eerst niet waarvan het kwam. Mogelijk in combinatie met andere medicijnen?
25-07-2016

Luchtweginfectie

Als gevolg van een luchtweg infectie ben ik aan een zijde nagenoeg doof , moet ik veel hoesten en produceer veel slijm. Kreeg eerst Mometasonfuroaat van de KNO arts maar dat gaf dezelfde bijwerkingen als Avamys: ondraaglijke hoofdpijn boven de ogen en ontstoken bijholtes. Beide middelen zijn ongeschikt voor mij. Ik weet niet hoe nu verder.
10-06-2016

Hooikoorts

Het middel werkt wel degelijk (de hooikoorts klachten namen af), maar het weegt totaal niet op tegen de bijwerkingen. 1u na verstuiving--> barstende hoofdpijn vergelijkbaar met een migraine aanval of het gevoel van een zware sinusitis ontsteking (drukkende pijnlijke gevoel thv van de sinusholtes). De huisarts geïnformeerd en onmiddellijk gestopt met dit middel. Nooit meer![lees meer...] Neem nu pilletjes van Bellozal (orale inname)
22-06-2015

Avamys (fluticason)

Had al even een ingetrokken trommelvlies( was erger dan andere keren) wat met neusdruppels niet overging en we moesten gaan vliegen. Heb van de arts deze spray gekregen. Ik kan niet tegen corticosteroïden door de allergoloog vast gesteld maar de huisarts dacht dat het wel zou gaan. 1x eerder gekregen toen wel duizelig maar nu werd mijn hoofd rood en warm , duizelig en zel[lees meer...]fs neigingen tot flauwvallen, ook op de trap wat als zeer gevaarlijk werd ervaren. Bij aankomst op bestemming gestopt met deze spray, na enkele dagen toch weer moeten sprayen vanwege dezelfde pijn. 2 dagen geprobeerd en direct weer een rood + warm hoofd, duizelig en neiging tot flauwvallen. Direct gestopt en een zoutoplossing gebruikt ook paracetamol moeten slikken. Ook gedruppeld met Johannesolie van dr. Vogel. Dit bij thuiskomst bij de apotheek gemeld. Deze gaf het advies dit te melden bij bijwerking melden en uiteraard ook bij de huisarts, daar nog niet geweest komt volgende maand.
16-04-2015

Allergie

Ik reageerde een aantal maanden allergisch op mijn nieuwe matras en kreeg het heel erg benauwd, zelfs de hooikoorts tabletten hielpen niet genoeg. Neusspray gekregen en uiteraard een ander matras. Het hielp tegen de allergie de spray maar ik kreeg er heel erg hoofdpijn van. Nu een paar maanden later gebruikte ik het voor mijn hooikoorts 2 dagen en ik heb nooit hoofdpijn en[lees meer...] nu al 2 dagen flinke. Dus ik gebruik het nooit meer. Dan maar niezen !
21-04-2013

Allergie

Ik gebruik weer otrivin is het enige wat helpt om verlost te worden van de hoofdpijn en de migraine , eindelijk geen griep meer in mijn hoofd.. Ook is het tuitje veel te kort van de spray het loopt er gewoon weer uit en ik heb erge bloedneuzen gehad in het begin.. Ik vind het een stomme verpakking veel omhulsel weinig effectieve inhoud.. Hiervoor heb ik fluticason gebru[lees meer...]ikt inhoud zat in glas en was veel effectiever om te sprayen in de neus
16-09-2012

Allergie

Avamys kreeg ik niet normaal mijn neus in. Je voelt het niet wanneer je het sprayt. Nasonex voel je wel, dus dat geeft zekerheid dat er iets in 'binnengekomen' daarnaast heb ik het flesje van Avamys een keer laten vallen en was meteen kapot, de binnenkant is van glas (hoe verzin je het). Bleef jeuk aan de ogen houden. Nu Nasonex gekregen en gaat alles wel naar wens. En nog[lees meer...] goedkoper ook!
22-03-2012

COPD

Doordat ik artrose in de muis van de duimen heb, kan ik de knop alleen maar indrukken met pijn als gevolg. Daarom vind ik voor mij deze inhaler waardeloos.
28-01-2012

Avamys (fluticason)

In eerste instantie leek het medicijn wel te helpen. Na stoppen met roken nam de druk op m'n oren significant af en ben ik meteen getopt met Avamys. Dat bleek geen goede zet. Ik heb sindsdien last van jeukende rode vlekken onder m'n ogen naast m'n neus. Heel erg irritant. Net zo irritant (en eigenlijk nog wel erger, omdat je dit ook ziet) als die druk om m'n oren. Van de r[lees meer...]egen in de drup zeg maar. Arts heeft nooit gewaarschuwd om niet zomaar te stoppen. Na veel zoeken op internet en een tip van een collega die hetzelfde had kwam ik erachter dat het stoppen met corticosteroiden ws de oorzaak is. Ik gebruik nu Rosex zalf. Helpt niet echt, maar soms is de jeuk wat minder. Ik baal.
19-07-2011

Hooikoorts en verstopte neus

Kreeg dit mee omdat het nieuw was, maar heb inmiddels weer een recept gevraagd voor Nasonex, daar had ik veel minder last van klachten. En wanneer je et flesje van Avamys laat vallen is de glazen binnenkant meteen kapot. En kreeg last van mn neus slijmvlies. Nee voor mij geen Avamys. Nasonex werkt voor mij veel beter.
04-03-2011

Allergie

Soms kan ik een paar dagen niet normaal functioneren door mijn allergie, zo 1 keer per 2 maanden, daarom ben ik Avamys gaan gebruiken (ongeveer een week na zo'n allergie aanval). 2 weken later mee gestopt, nadat ik 4 opvolgende dagen 2 bloedneuzen per dag kreeg, en heb juist nu (een dag na stoppen) zo'n allergie aanval (het zou nog wel een dag moeten door werken, toch? en [lees meer...]anders is het zo'n verslavend medicijn, wanneer je stopt krijg je alle symptomen meteen dubbel en dwars terug). Ben er niet tevreden mee.
20-10-2010
Vrouw

Zwaar aangetast slijmvlies

Ik gebruikte 17 jaar lang neusspray Xylometazoline ( van kruitvat of etos ) Omdat mijn neus altijd contstant verstopt zit. Ben naar de kno arts geweest en heeft mij Avamys voor geschreven. Ik heb dit nu 2 dagen gebruikt, ( miss ook wel veel te kort om te zeggen he hij werkt niet ) maar mijn neus gaat steeds dichter zitten. Ik weet niet of dit hoort? Ik weet niet of hier m[lees meer...]ensen zijn die dit herkennen? Ben wel benieuwd of deze spray werkelijk helpt met de verstopping in je neus, Nooit heeft er iets anders gewerkt namelijk. Kan nog steeds niet van die andere spray afblijven... miss kunnen jullie mij moet inspreken.... (Red: xylometazoline kan bij langer gebruik dan 5 dagen het gevoel van een verstopte neus juist veroorzaken. Het is dus zeker verstandig met de xylometazoline te stoppen).
02-09-2017

Verkoudheid

Bijna chronisch verstopte neus geeft mij hoofdpijn en concentratieproblemen. Otrivin helpt wel maar mag niet continu gebruikt worden. Avamys was volgens de huisarts een geschikt alternatief.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum