Ervaringen met Fluticason neusspray

fluticason

jeuk in mijn oren jeuk in en rond de ogen Jeuk over het hele lichaam bittere smaak allergie acute hoofdpijn zichtproblemen spasme verstopte neus slaperigheid

Allergie (29 meningen)
Tinnitus (3 meningen)
Ademhalingsproblemen (2 meningen)

13-09-2020 | Vrouw | 45
fluticason (50ug/do)
Heb neusspray gekregen voor neuspoliepen, gebruik het 2 weken maar het helpt niet. Vraag me af of het neuspoliepen zijn.

12-04-2020 | Vrouw | 26
fluticason (1mg/ml)
Het helpt wel om je holtes open te houden.. maar niet gebruiken wanneer je ook erg neusverkouden bent! Blijkt dan avarechts te werken wat ik niet wist. Weken met een mega loopneus en keelpijn gelopen ging maar niet over. Eenmaal gestopt met de neusspray namen de klachten af. Helaas heb ik wel een brandend gevoel achterop tong over gehouden en soms ook in de keelholte. Nu e[lees meer...]en anti mondschimmel kuur gekregen kijken of dat helpt...

03-08-2019 | Vrouw | 55
fluticason (27,5ug/do)
Ik gebruik dit middel nu twee weken. Ik heb waarschijnlijk opgezette slijmvliezen of een poliep en geen smaak en reuk. Nog steeds geen resultaten!

21-06-2018 | Vrouw | 50
fluticason (50ug/do)
Ben al maanden zwaar verkouden, extreem veel niezen, veel snuiten en als ik me buk druppelt er zoutwater uit mn neus, ik praat nasaal en smaak en reuk zijn ernstig verstoord. Fluticason helpt mij niks, nu na een week, want ik merk geen verbetering maar ook geen bijwerkingen.

27-07-2017 | Man | 29
fluticason (50ug/do)
Ik ben zeer niet tevreden met deze medicijn. Er zit veel meer dan wat op de bijsluiter staat. Zeer gevaarlijk medicijn, het is namelijk een corticosteroïd dat staat niet op de bijsluiter. Ik heb zeer veel klachten gehad van hartritmestoornis, heel vervelend. Ik moest de Amerikaanse bijsluiters laten zoeken, want de Europese versie zegt niet alles. Ik raad u aan om goed na [lees meer...]te kijken over dit medicijn. Het maak uw allergieën goed, maar beschadigt iets anders in uw lichaam. Dit is al de 2de keer dat ik dezelfde bijwerking krijg na 3 jaar. Nu het is duidelijk dat dit medicijn de oorzaak was. Ik dacht dat ik hartproblemen had.

09-05-2017 | Man | 47
Verkoudheid
Voorgeschreven door huisarts ivm hardnekkige verkoudheid. Na enkele dagen kwam er rode drab uit mijn neus en begon deze op te zetten en beurs aan te voelen. In overleg met huisarts gestopt met gebruik en overgestapt op antibiotica.

06-03-2017 | Vrouw | 37
fluticason (1mg/ml)
Ik heb jaren flixonase gebruikt vanwege allergische rhinitis. Dit gaf altijd wel verlichting. Wel vies om te gebruiken (stinkt en soms vieze smaak in de mond). Na erge toename van klachten met vele holte-ontstekingen kreeg ik een sterkere variant, namelijk neusdruppels. Ik kreeg daar heel heftige hartritmestoornissen van. Er zat bijna geen normale hartslag meer tussen. Na[lees meer...] het stoppen van de medicatie stopte de hartritmestoornissen geleidelijk na 1,5 a 2 dagen. In de jaren ervoor heb ik er altijd wel last van gehad en deze klachten zijn nu na het stoppen van de fluticason verdwenen. Wel lastig, omdat de allergische rhinitis klachten er nu wel zijn. Ik gebruik nu met mate Dymista en dat gaat beter. Ik begreep dat dit een zeer weinig voorkomende bijwerking is en ik kon het niet terug vinden in de bijsluiter. Wel vervelend, anders had ik misschien eerder de link kunnen leggen.

29-08-2013 | Vrouw | 18
fluticason
Hallo Allemaal! Ik heb al een tijdje last van een opezwollen neusslijmvlies en ik heb vandaag deze spray voorgeschreven gekregen, Mijn vraag is eigenlijk of iemand me vertellen of deze spray (bevat corticosteroiden) invloed heeft op de betrouwbaarheid van de pil. Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik heb er ontzettend veel last van. :(

29-08-2012 | Vrouw | 44
Huisstofallergie
Bijna direct na start gebruik kreeg ik flinke keelpijn die ongeveer 2 weken aanhield. Daarna bleef keel geïrriteerd en slijmvliezen ook. Werd ook steeds benauwder en veel hoesten. Uiteindelijk aan huisarts gevraagd om oude neusspray Nasonex terug te krijgen. Ik had Fluticason gekregen omdat dit goedkoper zou zijn. Na een dag nadat ik was gestopt al stuk verbeterd, minder b[lees meer...]enauwd en stuk minder hoesten. Nooit meer Fluticason !

22-07-2011 | Vrouw | 35
fluticason
Ik merkte al na een paar dagen dat de allergie 'rustiger' werd. Echter na een aantal weken kreeg ik een zere keel. Een gevoel als bij een beginnende griep. Het voelde alsof het opgezet was allemaal. Toen dit maar niet beter werd en bleef verergeren legde ik de link naar de neusspray en ben gestopt. Al na 1 dag verbetering en na 2 dagen klachten weg. Wel weer niezen na een[lees meer...] week. Nu toch weer begonnen en de keel begint weer op te spelen. Ik stop er mee..

13-02-2011 | Vrouw | 54
fluticason
Al jaren gebruik ik flixonase/fluticason tegen allergie voor kat en huisstofmijt. Ik gebruik ook thyrax en venlafaxine (anti-depressivum). Sinds enkele maanden heb ik ineens last van hoge bloeddruk, hoge hartslag, verhoogde oogboldruk en extreem droge ogen. Ik ben 2 dagen geleden gestopt en merk dat de oogboldruk afneemt. Ik dacht dat het aan mijn schildklier lag en heb ze[lees meer...]lfs mijn dosis thyrax verlaagd. Ik voel me wel enigszins warrig sinds ik gestopt ben. Ik denk dat het ontwenningsverschijnselen zijn. Ik ga in ieder geval nog maar even bij de oogarts langs en zal hem/haar hier ook over inlichten.

13-01-2024 | Vrouw | 68
Verkoudheid
ik kwam bij de huisarts voor m,n oor,nog geen eens verkouden. en waarschijnlijk de buis van eustastieus.geef ze mij eerst xylometeazoline. en na 2 dagen mee gestopt. met reden me niet lekker voelen misselijk en naar in m,n hoofd. dus ik weer terug en kreeg ik fluticason propionaat daar ook mee begonnen en na 2 dagen voelde ik mij weer ziek.dus weer weggedaan. na een pa[lees meer...]ar dagen dacht ik ik ga het weer proberen en weer een recept gevraagd voor fluticasonpropionaat 50. ik wilde mij niet aanstellen en weer eraan beginnen. ik gebruik ook antidepressiva. dus vol goede moed begonnen 1×per dag 2x spuiten in elk neusgat. nou dezelfde dag voelde ik mij weer niet goed worden,en nog 3 dagen volgehouden en heel naar in m,n hoofd om dol van te worden en last van m,n ogen die ik al een tijd geleden heb laten behandelen voor staar,waar ik last van heb. maar het ergste is m,n hoofd.vreselijk.morgen stop ik ermee wat een rotzooi is dat. ik vroeg nog kan ik dat met mijn andere medicijnen gebruiken,antwoord ja hoor. ze geven maar wat mee. zonder te beseffen wat het met je doet. wat een rotzooi is dat. gebruik het nooit. ik wilde het niet geloven van andere,maar ik heb het nu weer ondervonden.het is gewoon gif . ik hoop dat het nog goed komt.

15-09-2020 | Vrouw | 63
fluticason (50ug/do)
na uitspuiten oor kreeg ik klachten aan beide oren toen kreeg ik dit medicijn maar toen begon het volgengde probleem spierpijn kort van adem droge mond en moe slecht slapen.

26-12-2019 | Vrouw | 40
Huisstofallergie
Ik gebruik dit medicijn nu 5 jaar. En ik ruik de afgelopen 4 maanden niets meer. Echt helemaal niets meer. Ik heb nog wel smaak. De huisarts denkt dat het aan dit medicijn kan liggen. Er is verder voor de hand liggende oorzaak. Ik moet nu 3 maanden stoppen met dit medicijn. Hopelijk komt mijn reukvermogen weer terug. Dat is niet zeker. Maar nu ik 2 weken het medicijn niet [lees meer...]meer gebruik heb ik daar echt last van. Hoofdpijn van ontstoken holtes. Niet slapen door verstopte neus. (ruik nog steeds niets) Dus een vervelende keuze: niets ruiken, of niet goed kunnen ademhalen met verstopte holtes. Hopelijk kan ik binnenkort doorverwezen worden naar een specialist die mij verder kan helpen.

29-04-2018 | Man | 25
Hooikoorts
Neusspray helpte tegen hooikoortsverschijnselen wanneer er niet al te veel pollen in de lucht waren. Inname was irritant wegens de neusspray (flesje overal meenemen) en hoeveelheid (2x per dag, 2x in elk neusgat). Wegens veel gebruik ook snel op. Geen bijwerkingen, maar net na het sprayen treedt er enige lichte irritatie op. En het ruikt niet lekker :)

23-01-2015 | Man | 46
Verkoudheid
Ik gebruik fluticason-propionaat al bijna 1 jaar omdat ik vaak verkoudheidsklachten heb en mijn neus vaak verstopt is. In het begin was het effect heel goed, ik niesde veel minder, had geen verstopte neus meer en ik slip veel veel beter. Ik had bijna geen bijwerkingen behalve een paar keer een beetje bloedneus. Paar manden geleden had ik griep en dus verstopte neus, de[lees meer...]ze week heb ik verkoudheid opgelopen en weer verstopte neus dus. Het valt me op dat het nou veel langer duurt voordat de neus weer ontstopt is en de andere klachten veel erger zijn dan voordat ik dit middeltje ging gebruiken. Dan heb ik vooral last van heel langdurig verstopte neus. Langer dan normaal. Het voel alsof ik al verslaafd ben geraakt aan dit middel. Ik maak dit laatste flesje op en dan stop ik er mee, denk ik.