Ervaringen met Dipidolor

piritramide

Artrose (1 mening)
Sarcoïdose (1 mening)
Complicatie na operatie (1 mening)

Tramadol (913 meningen)
Oxycodon (398 meningen)
OxyContin (248 meningen)
Zaldiar (229 meningen)
Fentanyl (139 meningen)

29-09-2014 | Vrouw | 63
Pijn (algemeen)
Datum 29-09-2014 18:10 Mijn vrouw - gediagnotiseerd als fybromialgi-patient ( wat zegt een naam), neemt vanaf 2005 dipidolor: zij spuit zichzelf tot 3 à 4 maal per dag in met alleen maar goede ervaringen Bij haar werd er gezegd door de meeste dokters dat dit medicijn haar niet zou kunnen helpen. Ze heeft echter geen last van bijwerkingen (en dat gedurende reeds neg[lees meer...]en jaar ...) (soms wat vermoeid maar wie zegt dat dit daarvan komt. Eenmaal je jezelf weet in te spuiten, is dat helemaal niet erg... Tot daar het mooie gedeelte! Ik moet er nog bij vertellen dat het de huisarts zelf is die de medicijnen voorschreef, en dus ook de medicatie opvolgt. Kortelings is hij echter voor een commissie moeten verschijnen die het voorschrijf-gedrag nagaat en hoe dikwijls dit medicijn voorgeschreven werd, blijkbaar te veel volgens deze commissie en de huisarts heeft nu het verbod gekregen dit medicijn voor te schrijven. Bij ons (in België) bestaat niet zoals als de narcotica-controle en dus het enige wat ze kan doen is naar één van de multidisciplinaire pijnklinieken gaan, waarvan de meesten onder leiding van een psychiater staan. Deze ervaring heeft ze in 1996 al meegemaakt (Pellenberg - Van Houdenhove) en wenst ze niet meer te ondergaan: we zitten dus helemaal vast en ik vrees dat dit tot euthanasie kan leiden .... Hopen dat er vanuit één of andere hoek toch nog een oplossing komt ... heeft er iemand, zelfs in Nederland, een mogelijke oplossing. (misschien moeten we ons tot nederlander laten nationaliseren ... maar dat geeft geen oplossing op korte tijd! (Red; emailadres verwijderd ivm privacy en werkwijze van deze site. Reageren kan door een reactie te plaatsen onder deze ervaring. Mvg, MijnMedicijn )

06-12-2022 | Vrouw | 19
Pijn (algemeen)
Ik heb om de zoveel tijd last van gekke pijnaanvallen in mijn buik. Ik hed pds en een luie darm. Of die aanvallen daar van komen weet ik niet, het kan ook gynaecologisch zijn, maar de artsen komen er niet aan uit. Ik wilde geen echte morfine dus kreeg ik op de SEH eerst 5mg toegediend (wegens ondergewicht een te lage bloedruk. Vandaar eerst een lagere dosis). Dit werkte he[lees meer...]laas niet dus kreeg ik nog eens 5mg toegediend. Dit werkte binnen een kwartierje gelukkig. De volgende dag op de SEH precies hetzelfde. Alleen werd ik er ziek van de 2e x. Eerst kreeg ik een opleving, maar als ik niet mijn ogen dicht had werd ik zeer misselijk en niet lekker. Misselijkheidsmedicatie deed helaas niet. Verder doet het zeker wat het moet doen!

17-05-2019 | Man | 61
Pijn (algemeen)
Het medicijn werd mij tweemaal toegediend om de hevige pijn te onderdrukken tgv een zware chirurgische ingreep (enkelartrodese en fibula resectie). De pijn verminderde snel (na een kwartiertje, halfuurtje) daar waar andere pijnstillers niet efficiënt bleven.

21-03-2018 | Vrouw | 45
Pijn (algemeen)
Gekregen na keizersnede. Werking prima, alleen wat me verbaasde is dat ik nog jaren later regelmatig dikke jeukende plekken kon krijgen bij de infuus plek (op mijn buik). Idioot: ik kan geen passende reden voor het gebruik selecteren. Dosering ed weet ik helaas niet.