Ervaringen met Fentanyl

fentanyl oromucosaal/transdermaal

Lage rugpijn (13 meningen)
Rugklachten (7 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)

Bojan Nikolik (11-05-2015)

23-03-2023 | Man | 60
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12.5)
Keelkanker
Ik kreeg 12.5 mg pleisters mee tegen vooral nachtelijke pijn samen met smelt tabletten,na de 1e pleister nachts hallucinaties en niet slapen, ochtends verschrikkelijk overgeven en vreselijk beroerd,ik heb de pleister verwijderd en samen met de tabletten terug gebracht naar de apotheek,ik ben nog ongeveer 2 dagen beroerd geweest.nu weer terug naar tramadol met diclofenac. v[lees meer...]oor mij niet geschikt dit middel,is meer vergif.

30-04-2021 | Man | 59
Rugklachten
verslaving enorm en afkikkien zeer moeilijk

13-10-2019 | Man | 59
fentanyl oromucosaal/transdermaal (50ug)
Werkt al na een uurtje, maar helaas niet de opgegeven periode van 72 uur. Soms werkt het maar net 48 uur. Fentanyl Aurobindo levert pleisters die slecht plakken en bij mij huidirritaties opleveren. Huid zwelt op, wordt rood en jeukerig. Na verwijderen van de pleister nog ruim een week een droge rode huid. Als pijnstiller werkt het prima. Ik weet helaas niet meer welk mer[lees meer...]k ik eerst had, met dikke vierkante pleisters. Daar had ik geen last van.

16-12-2017 | Vrouw | 59
Artritis
zenuwpijnen in been en rug

21-04-2015 | Vrouw | 59

26-06-2022 | Vrouw | 58
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug/do)
Ik heb sinds t gebruik vreselijke spierkrampen in mijn hele onderlichaam. dit is zo zwaar dat ik soms dagen in bed lig, omdat de bewegingen vreselijk pijn doen. zijn er meer met deze klacht?

30-01-2018 | Man | 58
fentanyl oromucosaal/transdermaal (75ug)

15-04-2014 | Vrouw | 58
fentanyl oromucosaal/transdermaal (75ug)
Gewrichtsontsteking
vanwege Reumatoïde Artritis, rugklachten en gewrichtsslijtage en na een heupbreuk waarna een dynamische heupschroef is geplaatst die erg pijnlijk is had ik dagelijks heftige pijn. De Fentanyl Sandoz Matrix 75 mg/uur onderdrukken de pijn enorm goed zodat ik weer kan functioneren! Van bijwerkingen heb ik totaal geen last. Echter er is een groot probleem met de pleisters.[lees meer...] ZE LATEN LOS! Ik heb hierover geklaagd en kreeg een gebruiksaanwijzing toegestuurd. Ik handel volledig volgens de gebruiksaanwijzing. Helaas blijven de pleisters niet plakken!! Ik plak er nu een halve rol Leukoplast over (hetgeen geen gezicht is, maar je moet wat). Dus Fentanyl pleisters werken erg goed tegen pijn, maar zonder Leukoplast raak je ze kwijt.

23-10-2013 | Vrouw | 58
fentanyl oromucosaal/transdermaal (50ug)
Door ernstige vergroeiingen van mijn ruggengraat en nekwervels veel last van zenuwbeklemmingen en ontstekingen. Alles zeer pijnlijk. Pijnpoli kan ook niets meer doen. Bij slechte dagen of drukke dagen nog wat Oxinormcapsules er bij. Nu ca. 3 jaar Fentanylpleisters , andere pijnstillers en ontstekingremmers. Voor het gebruik van de pleisters hel veel last van de morfin[lees meer...]etabletten-bijwerkingen. Nu veel minder last van o.a. obstipatie. Mocht je nog teveel last van obstipatie hebben, helpt elke ochtend wat Brinta eten. Is lekkerder dan het vieze drankje.

19-12-2017 | Vrouw | 57
Artrose
bij mij ging de pleister er ook regelmatig af maar ik heb nou van een pijn arts gehoord dat het niet erg is als het maar 6 UUR BLIJFT PLAKKEN DAN IS HET GENOEG EN HOEF JE NIET WEER EEN NIEUWE TE PLAKKEN je hoeft pas weer te plakken als de tijd is voor een nieuwe als je dat niet doet en steeds een nieuwe plakt als hij er NA 6 UUR er af gaat je een over dosis krijg MAA[lees meer...]R DAT WEET BIJNA NIEMAND van daar dat er zo veel bij werkingen zijn

16-07-2017 | Vrouw | 57
Chronisch pijnsyndroom
Ik merk weinig van de pijnstilling.

02-12-2013 | Man | 57
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Artrose - gewrichtsaandoening
Had veel pijn door aandoening gewrichten, spieren en aanhechtingen. Mocht diverse medicijnen niet gebruiken vanwege hart klachten. Fentanyl (Sandoz) pleisters werden voorgeschreven. Begonnen met 12mg, daarna opgebouwd tot juiste werking. Zit nu op 50 tot 75mg, al naar gelang de pijn toeneemt. Dit in vorm van 25mg pleisters, daar grotere pleisters onhandelbaar zijn en niet [lees meer...]blijven zitten. Zomers bij zweterig weer kun je doorzichtige watervaste pleisters bij de apotheker kopen om over de fentanyl pleisters te plakken, dit helpt goed. Heb totaal geen last van versuftheid of andere nadelige gevolgen. Ik ben de eerste dag van de pleisterwisseling meestal hyper actief. Elke eerste nacht van pleisters, totale slapeloosheid. Ik gebruik dan een slaapmiddel. Werk echter niet altijd. Zou zonder deze pleisters geen normaal leven kunnen leiden, daar ik dag elke dag veel pijn heb en dan niet van de bank of uit bed kan komen. Ik hoop dat er velen met mij ook hiermee geholpen zijn.

15-02-2016 | Man | 56
Artrose
Al heel mijn leven rugklachten. Juli 2012 11 normale pijnstillers, op eigen gelegenheid MRI in Duitsland gemaakt. Rampzalig, 7 - 9 versleten tussenwervels met in de nek en rug botvergroeiing tot aan de ruggezenuw nog net geen uitval gelukkig. Pijnbestrijding wilde niet helpen, hopeloos, revalidatie centrum wilde niet helpen, inmiddels op fentanyl 75 de hele mikmak wilde me[lees meer...] afkeuren, maar geen garantie voor volledige afkeuring. Toen zelf een goede fysiotherapie gezocht en die hersencellen weer op positief gezet en weer gaan werken. Fentanyl afgebouwd van 75 naar 25 is een hel, ik word lichamelijk zo erg onrustig dat ik mezelf wel iets aan kan doen. Juli 2014 strottenhoofd kanker, fentanyl weer naar 50 hele strot kapot gestraald. Tijdens kanker gewoon doorgewerkt en een paar maanden later met een fitness tracker 100 km per week wandelen is inclusief werk. Ik heb nog 1 probleem met fentanyl, ik plak 1 x 48 uur is eigenlijk net niet genoeg, krijg dan meestal een paar uurtjes onrust. Ik heb altijd pijn vooral met opstaan meestal 1 ibrupofen erbij. Mijn advies is laat je leven niet beheersen door die pijn, je kan meer als je denkt als iedereen tegen je aan zeurt hoe erg het is, word je er niet beter van. Probeer toch je activiteit te nemen je hebt er profijt van.

18-08-2020 | Man | 55
Neuro-endocriene tumor (NET)
Neuronoom in de ruggewervel .en zit nu volop aan de pleisters fentolyn 25 mg/uur.is er een altenatief .als ik het niet gebruikt wordt ik gek .verslaving denk ik. Wie kan mij advies geven.Mvg Mario.

26-06-2019 | Man | 55
Lage rugpijn
Beste Henk, Ik neem al 15 jaar Durogesic 100. Intussen ben ik verhuisd naar Thailand . Hier is het niet verkrijgbaar. Ik heb nog een 3 maand voorraad, en zal dus moeten stoppen met Durogesic . Heb je enige ervaring / tips om te stoppen, de afkikkingsverschijnselen zijn niet niets... Groeten, Nic

15-10-2017 | Man | 55
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12ug)
Chronisch pijnsyndroom
Bij mij gingen ze er ook elke keer na het douchen af, nu ik er speciale doorzichtige pleisters overheen plak blijven ze zitten. het gaat wel eens mis, maar meeste gevallen gaat het goed. Ik gebruik deze samen met de oxynorm tabletten.