Ervaringen met Fentanyl

fentanyl oromucosaal/transdermaal

Lage rugpijn (13 meningen)
Rugklachten (7 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)

Bojan Nikolik (11-05-2015)

16-07-2022 | Vrouw | 44
Artrose
Gebruik voor artrose heup, pijn heupafwijking daardoor ook lage rugpijn en fibromyalgia. Tramadol, morfine, oxycodon werkte niet afdoende, fentanyl wel. Eerder periode kwartaal gebruikt maar om niet verslaafd eraan te geraken en om geen gewenning te krijgen, stop ik na een periode weer een poos. Nu weer aantal maanden gebruik met tussendoor week niet. Helpt goed maar wel v[lees meer...]eel sneller last van overmatig zweten. Pleister blijft niet goed plakken. Opgelost met standaard leukoplast afwasbaar erover te plakken, blauwe rol tape, tape is wit van kleur. Werkt bij mij ook niet 3 dagen dus wissel om de twee dagen.

30-01-2022 | Man | 44
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug)
Nooit op je dijbeen plakken is mijn ervaring, gewoon op je schouder, aangezien het ook eerder in je bloed komt en zo dus in je hersenen waar de pijnbestrijding begint...

19-01-2020 | Vrouw | 44
Chronisch pijnsyndroom
De dag dat ik de pleister had geplakt werd de pijn na 6 uur minder tot 24 uur later, waarna ik bijna geen pijn meer had. Alleen kreeg ik een hele vervelende druk in mijn hoofd, was duizelig, voelde me niet mezelf en volgens mijn man, veranderde ik qua karakter. Ik was nukkig, depressief, angstig en kon niet slapen. Ik had vervelende gedachten en kon niet tot rust komen. Da[lees meer...]arbij komend het probleem van constipatie. Ik heb na 2 dagen de pleister eraf gehaald, omdat ik liever pijn heb, dan deze bijwerkingen, die gesoon weg niet te doen zijn.

12-10-2023 | Vrouw | 43
Fibromyalgie
Ik heb fentanyl nu al een paar maanden gebruikt. Ik begon met 12. In het begin hielp dit echt maar steeds later werd de werking minder waardoor ik de stap zette naar de 25. Heel bizar, ik kreeg ineens hele pijnlijke en zware armen/handen. Onverdraaglijk!! Dit kwam door de fentanyl. Gelukkig had ik de 25 maar heel kort gebruikt. Ik wilde stoppen. Naar mijn gevoel helpt het[lees meer...] niet. Een dag later toen ik gestopt was merkte ik dat de sterke arm/ handpijn ineens verdwenen was?! Dus het lag echt aan de pleister. Nu ben ik aan het afkicken. Omg wat heb ik toch veel zweetaanvallen en koude rillingen. Ik kan al 2 dagen niet slapen nu. Hoop dat ik snel weer het oude ben.

20-04-2019 | Vrouw | 43
Lage rugpijn
Ik gebruik d deze pleisters nu sinds 2011 en zit nu gemiddeld op 75ug. Hierdoor kan ik mijn hondje nog uitlaten waar ik voorheen met krukken liep. Ik ben 43 en mis een tussenwervelschijf onderin en heb botontkalking. De pleisters plakt mijn man op mijn rug en doet er dan een eilandpleister overheen gefixeerd met tape zodat ik kan douchen...Ik hoop dat ik nog lang mijn hond[lees meer...]je uit kan laten

24-03-2018 | Vrouw | 43
Gewrichtspijn
In verband chronische pijnklachten en andere klachten die door neuroloog behandelt worden van huisarts dit als ondersteuning erbij gekregen, werkt tegen de pijnklachten maar bijwerkingen zijn hinderlijk vooral de benauwdheid en oppervlakkige ademhaling als Copd patient.

12-03-2018 | Vrouw | 43
Pijn (algemeen)
als ondersteuning voor de pijnklachten door ex man mee gezegend door zijn mishandelingen. Hij alles afgenomen, ik pijn en schade aan lichaam en geest door hem. JvdM te S. , tijdens huwelijk al niet aanspreekbaar en ging door met mij aanvallen waardoor ik nu chronische pijnklachten heb ontwikkeld waar weinig zorg voor is behalve gezonde leefregels, veel fysio therapie en bu[lees meer...]itensporige kosten aan zelfzorgmiddelen.

23-09-2017 | Man | 43
fentanyl oromucosaal/transdermaal (75ug)
Ik gebruik Durogesic 75 µg/uur, pleisters door mijn spierziekte. Maar ik geef toe het is erg uit de hand gelopen. Ik moet ze kleven om de 3 dagen. maar ze komen telkens los. Ik heb al ieder merk geproobeerd en ik heb op het internet gezocht en gelezen laten smelten op je tong wat zeer stom is. Ik besef dit maar al te goed en ik heb het geweten zoo ontwenen ongelofelijk. Ik[lees meer...] weet het is verkeerd met als gevolg dat ik er zwaar aan verslaafd ben, ik heb al talloze keren geprobeerd voor te stoppen. Ik ben echt beschaamd hoe dat het zo ver is kunnen komen. Dit lukt maar niet door de ontwenningsverschijnselen en deze zijn echt niet te beschrijven 😭😭😭. En ik ben daar zeer bang voor, het is net alsof ik zal sterven. Soms enorm zweten, enorme spierpijnen. Ook soms enorm misselijk, raar gevoel in mijn benen, juist of er beestjes inzitten. Het gevoel dat ik de griep heb, ook enorme diarree als ik het niet gebruik. Nu ik wil er mee stoppen, cold turkey heb ik al gedaan. Dit is echt ongelofelijk hoe je je voelt bij een cold Turkey. Dit is niet te beschrijven de ontwenningsverschijnselen. Als ik vraag aan mijn huisarts voor in pilvorm. Of oxycodone voor geleidelijk af te bouwen, of Methadon, nee geen enkele arts die mij dat wil voorschrijven. Dit is zo een beetje mijn verhaal. ajaaj ben al in verschillende afkickcentra opgenomen geweest zonder resultaat. Wie weet raad? Ik woon wel in België in Westvlaanderen graag hulp.

15-08-2017 | Man | 43
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug)
KIJK UIT MET DIE TROEP HET IS NL 10 TOT 50X STERKER DAN NORMALE MORFINE HET SPUL DAT PRINCE VERMOORDE DE PIJNPOLI ARTS ZAT HUILEND IN HAAR STOEL ER VALT NIETS MEER AAN TE DOEN GEEN NEURO TEVENS U LEVER EN NIEREN EN OGEN GAAN KAPOT DAT GELDT VOOR VEEL MORFINES .U BENT GEWAARSCHUWD ZELF HUISARTSEN ZEGGEN JA IK KEN MENSEN DIE DAT LANGER DOEN .Zij hebben hier geen verstand[lees meer...] van ALLEEN PIJNPOLI ARTSEN .LUISTER AUB NIET NAAR HUIS ARTSEN ZIJ HEBBEN NUL VERSTAND NET ZOLANG VOEREN TOTDAT JIJ DE PIJP UIT BENT.Zij nemen die troep niet.Heroine troep.In amerika roken zij die troep dealer versnijden heroine ermee zelfs heroine juncks krijgen hiermee een overdosis.

13-12-2015 | Vrouw | 43
Fibromyalgie
Ivm fibromyalgie en cvs en na hersenvliesontsteking diverse pijnen. Daarvoor het hele pijntraject doorlopen. Uiteindelijk via oxycontin naar de fentanyl pleister gegaan. Qua gebruikersgemak ben ik zeer tevreden. Hij werkt echter maar 2 dagen ipv 3 en moet dus eerder vervangen. Verder gebruik ik lyrica en paracetamol en oxycodon 10 mg 4 a 6 x daags bij doorbraakpijn. Voor [lees meer...]de nachten neem ik nog een temazepam, omdat ik anders niet goed doorslaap. De meest hinderlijke bijwerking is het voortdurend in slaap vallen. Ik kan zo in gezelschap in zeer diepe slaap vallen. Wat het meest prettig is het doorslapen sinds de pleister. Ik word nu niet meer na een uur of 5 weer wakker wegens het weer moeten nemen van pillen. De pleister geeft een prima constante afgifte..

17-12-2019 | Man | 42
Rugpijn

23-03-2015 | Vrouw | 40
Artrose van de wervelkolom
Eerste dagen redelijk misselijk. Direkt na plakken begon misselijkheid. Na ongeveer 12 uur begon ik wat te merken van de pijnstillende werking. De misselijkheid trekt weg bij gewenning na een week ongeveer. Pleisters van Sandoz plakken slecht. Laten los. (transparante folie besteld bij apotheek om eroverheen te plakken) Andere fabrikant plakt beter... Hierdoor ook meer [lees meer...]bijwerkingen: ergere misselijkheid en draaierig. Helpt wel goed tegen de ergste scherpe pijn.

13-12-2013 | Vrouw | 40
Nek- / rughernia
Fentanyl pleisters voor 3 dagen 100ug Ik ben al 2 keer eerder geopereerd aan een hernia L3 - L4 , tussenwervelschijf bijna helemaal weg en een verschoven wervel. 31-10-2013 operatie in België door Dr van der Plancken, tijdens operatie kwam hij nog 6 hernia's tegen, hij heeft die verwijderd en de wervels vastgezet door middel van een PLIF Ook is hij tegen de zenuw a[lees meer...]angekomen en die moest gehecht worden, ernstige lekkage en dat is een onbeschrijvelijke pijn, nu dik 6 weken geleden en nog helse pijnen, afgelopen maandag voor het eerst een Fetanyl pleister gekregen en doordat het pas na 12a24 uur optimaal werkt moest ik me Oxycontin erbij blijven gebruiken en dat was even heel aangenaam, ik voelde de pijn langzaam aan weg ebben maar ik mocht niet door gaan met de Oxy en tot overmaat liet de pleister los. Huisarts gebeld en moest een nieuwe plakken en die liet al heel snel los het gaat om het merk Sandoz. Weer een nieuwe geplakt met een hoop leukoplast erover maar ik barst van de pijn en ik zou graag die Oxy er weer bij willen tot het weer onder controle is maar HIJ wil niet meewerken en komt nu met een alternatief en dat is Transtec voor 4 dagen pleister. Ik lijd al zoveel pijn de laatste 3 jaar en nu is het echt niet dragelijk meer. Ik ga contact opnemen met zorgbelang want ik ga zo scheef lopen en zitten om de pijn een beetje te ontzien en ik hoop dat ik niet hierdoor weer geopereerd moet worden, ik hoop dat er lotgenoten zijn die dit met mij willen delen. Voor nu ben ik even klaar want ik kan niet meer zitten. Groetjes van een hoopje ellende

10-01-2014 | Man | 39
Hernia
Deze plakkertjes die ik moest innemen werkte bij niet. Ik nam 12 microgram en ik voelde niets. Het enige wat ik voelde een euforie dat je krijgt als je drugs hebt genomen. Ik ben nu 2 dagen "clean" maar nu heb ik tramadol gekregen en wat ik hier op deze site heb gelezen is het niet veel beter.

05-10-2020 | Man | 38
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug/do)
Rugklachten
Heb 2 jaar geleden een kop staart botsing gehad en nu ben ik echt verslaafd aan ik wil stoppen maar weet niet hoe. Kan iemand mij helpen die wel er van af is gekomen aub. Ik hoor het graag

02-02-2014 | Vrouw | 38
Baarmoederhalskanker
ik heb zelf ruim 2 en half jaar aan de fentanyl neusspray gezeten een middel wat als je er mee begint je loom en verschikkelijk misselijk maakt, daarna werkt het goed tegen de pijn. maar nadeel naar gelang van het gebruik moet je dosis omhoog, waardoor ik op dodelijke doseringen heb gezeten. achteraf denkend de arts wel wist waar hij mee bezig was, maar toen ik en blijkba[lees meer...]ar nog 3 patiënten verhaal gingen halen was de arts plots vertrokken. wat vind ik van dit middel een gevaarlijk middel bij verkeerd gebruik en zeer verslavend, ik kon er vanaf blijven maar lichamelijk verlangen was er dus wel. ik vind dat dit middel goed is als mensen ernstig ziek zijn, bv terminale patienten zodat hun pijn te dragen is, verders vind ik dit middel niet zomaar voorgeschreven mag worden. heb ook aan de pleisters gezeten en nu aan de tabletten dit om een duidelijker beeld te geven de fentanyl neusspray is dus niet meer ter sprake.