Ervaringen met Fentanyl

fentanyl oromucosaal/transdermaal

Lage rugpijn (13 meningen)
Rugklachten (7 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)

Bojan Nikolik (11-05-2015)

11-12-2016 | Man | 55
Artrose
de dokter schreef het voor. 3xdaags 150mg. myn lichaam was net een harnas hy hing vol. toen de dokter er eindelyk na een week achter kwam dat het teveel was,toen kwam ik om de drie dagen op 150mg. maar het euvel was al geschied. ik was totaal verslaafd en wist niet waar ik het zoeken moest. ik kreeg diazepam inplaats van oxapam. 50mg 3xdaags. dat is gekomen om dat ik in e[lees meer...]en straatje woonde waar het nog al luidruchtig was s,nachts. nou was myn verleden al niet zo denderend. meer slaag als eten zeggen ze dan.ik moest aan het werk en niet opzitten. toen kreeg ik 30jaar geleden van de toenmalige arts oxapam 50mg. dat was het ik sliep als een roos. het was gewoon goed. maar dat vond die dokter die er nu is niet. pats boem het werd stop gezet en dat na 30jaar geen afbouwen nee gewoon doen. ik kroop over de grond heen. ik ben geestelyk niet in orde. soms praten de mensen en ik kryg het helemaal niet mee. met een film net zo. ik heb nog tot 5jaar terug by synergon gewerkt een sociale werkplaats. een formulier voor het uwv koste 50euro. maar als zei het invulden was het gratis. dat hebben ze ook gedaan in hun voor deel. van allerhande rottighyd stond er in. maar de ziekte jaren waar zei overvielen,dat was de periode dat myn moeder over leed. drie maanden later vond ik myn broer dood in zyn keuken. ik moest toen zorgen voor een invalide zuster die twee zelfmoordpogingen gedaan had. dat is nou de schein van zo een bedryf. ze doen zich mooi voor maar je word bedondert. een en al stroopslikkery. ik weet soms niet wat kant ik op moet. ik zou erg graag post bezorgen. maar die hebben ook een selectie keuze. daar pas ik niet tussen. fentanyl is een product wat uit de schappen moet. als ik ze niet kryg dan ben ik overstuur. ik heb maar een tip als het even kan.ik hoef geen verandering in te voeren op deze bladzeide alles staat er redelyk op. . mvg willie kamies

26-10-2016 | Man | 55
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100)
Ik heb polyneuropathie in benen en armen wat gepaard gaat met ontzettende pijn scheuten in onderbenen, knien en armen hiernaast gebruik ik nog Oramorph 10/5 3x dgs, anders is de pijn niet uit te houden. En zou ik helemaal niet meer kunnen lopen, hiervoor heb ik oxycodon gehad 10 en 20 mg maar ik werd er tolerant voor. Het is voor mij afwachten hoe dit gaat ik ben met deze[lees meer...] combinatie 24-10-2016 begonnen, ik wens jullie allen sterkte toe, en zoek verlichting boven.

03-06-2022 | Vrouw | 54
Lage rugpijn
ik gebruik het voor meerdere pijn factoren artrose nek ,schouders en een operatie ,rug ,heupen ,polsen , twee hernia’s en twee operaties enkels ook allebei aan geopereerd chronische patiënt dus 🥹 vind alleen dat de plakkers slecht blijven plakken en moet er een ander pleister opplakken

21-09-2019 | Man | 54
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug/do)
Dan zou ik dar zeker gaan proberen? Naar mijn mening is dat onmogelijk. ( halfwaardetijd)

11-07-2016 | Man | 54
fentanyl oromucosaal/transdermaal (25ug)
aan geboren hersen letsel, spasma. Eerst geplakt op de buik, door handicap. Bijwerkingen: zweten, branden handen lichaam is helemaal van slag.

05-08-2014 | Man | 54
Artrose
Ben sinds 2 weken met de Fentanyl pleisters begonnen. Had 1ste 4x 3dagen de lichste en nu die van 25mg vandaag 3de pleister maar nog geen resultaat tegen de pijn. Zag dat als je aan de 100 zit je veel slaapt enz... Weet dus niet of ik nu wel verder wil gaan. Gaan eind augustus op vakantie en dan wil ik niet hele dag slapen of ziek zijn. Wie heeft iets anders dat wel h[lees meer...]elpt en waar je niet ziek van word. Vind ook dat ze slecht plakken ik zweet nogal veel dus plak er nu extra pleisters overheen. Bovenaan van hoeveelheid stuks enz. dat klopt niet stond het juiste niet tussen of ik zag het niet goed :)

03-08-2014 | Man | 54
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik ben door de huisarts geweest en hij schreef mij Fentanyl pleisters voor eerst van een lage dosering en op hetlaatst zat ik op 100 Mg per 3 dagen maar reageerde er zeer heftig op zweten en was de gehele dag suf dus lag veel te slapen de gehele dag. Ik kon niet meer gewoon denken war taal enzovoort. Tot dat ik Transtec 140 Mg per week kreeg daar reageerde ik heel posi[lees meer...]tief op zweten was geheel weg en was ook niet meer suf ik ben nu bijna de gehele dag op de been. Wat ook andere mensen tegen mij hebben gezegd je bent veel actiever. Maar nu heb ik weer andere medicatie gekregen van het merk Buprenoefine Ranbaxy. 140 Mg per week maar deze pleisters laten los dus dat vind ik weer niet goed.

03-05-2020 | Vrouw | 53
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12ug)
Dit was mijn eerste en laatste fentanyl pleister ooit. Afschuwelijk. Na 24 begon de werking. Mijn maag raakte volkomen van streek. Migraine aanval erbij en duizelig, maar je word extreem slaperig. Niet te beschrijven. Ondanks dat ik direct de pleister heb verwijderd was de werking al begonnen. Totale zombie. Onmogelijk om wakker te blijven. Wat een gevecht 2 dagen lang. [lees meer...]Ik kon niet meer functioneren. Nooit meer zal ik deze pleister gebruiken.

10-09-2019 | Man | 53
Reumatoïde artritis
Ik kreeg tramadol, heb dit jaren geslikt tot ik op 300mg per dag zat, afgebouwd (wat makkelijk ging, echt ik lees sommige verhalen hier maar ik had er echt niet zoveel problemen mee). Maar Daarna overgegaan op pleisters van 12,5ug eerst 1 en toen 2, nu 3 per 2 dagen want de 3e dag werken ze echt niet meer. Mijn huisarts was heel erg begripvol en deed niet moeilijk om het [lees meer...]te veranderen naar om de 2 in plaats van 3 dagen. Het helpt erg goed, ik ben veel pijn kwijt, ben af en toe iets suf, maar het gaat beter dan met de tramadol. Moet ik wel zeggen dat ik met de tramadol meer ondernemend was. Nu met de pleisters van fentanyl interesseert me heel veel niet meer, wat ook wel weer lekker is, want al die politieke onzin op tv en corruptie, haatgedoe... Met tramadol raakte ik opgefokt en kon niet meer slapen, nu met de pleisters kijk ik bijna geen tv meer en dat is heerlijk. En ja je kan je af en toe raar voelen in je hoofd ofzo, maar dat heeft ieder mens, zelfs zonder medicijnen dat je jezelf wel eens raar kan voelen dus mensen geef niet altijd de medicijnen de schuld... Oke dat was het. Ik ben ondanks alle negatieve publiciteit wat pijnstillers betreft erg positief en blij dat ze er zijn, want een tense apparaatje , paracetamol en fysiotherapie enz... die deden helemaal niets. Dit werkt , helpt, en zorgt ervoor dat ik ook nog wat leuks kan beleven en mee kan maken dus bedankt ;-)

02-06-2016 | Vrouw | 53
Chronisch pijnsyndroom
Na 3 jaar gebruik kreeg ik het gevoel dat ik telkens een hogere dosering nodig had om enig effect te hebben.Ben begonnen met 12 UG pleister en geëindigd in 50 UG. je moet zelf heel erg goed opletten hoe je reageert op deze pleisters.Ik merkte een gedragsverandering na 3 jaar, onrustig, snel boos, opgejaagd gevoel, zweten. Ik heb toen zelf besloten om te stoppen en even te[lees meer...] kijken hoe het met de pijn zou zijn en of de bijwerkingen waarvan ik dacht dat ze van de morfine zouden komen minder zouden worden.De Huisarts dacht dat ik last had van overgangsklachten en kreeg daar hormoontabletten voor, maar mijn gevoel was dat het niet hormonaal was maar een bijwerking van te lang fentanylpleisters! met deze hormoontabletten ben ik ook gestopt. Door middel van een een afbouwschema die ik kreeg van mijn huisarts,ben ik het gevecht aangegaan, want een gevecht is het!! Ik heb contact opgenomen met mijn huisarts over de ernstige klachten, het advies van hem was: of weer pleisters plakken of volhouden! Tja wat moet je daar nu mee, niet echte hulp die ik verwachte en ik voelde mij in de steek gelaten en alleen in het gevecht.Met name de overgang van 50 ug naar 25 ug! deze stap was veel te groot.Ik heb liggen rillen onder 2 dikke dekens, zweten, mentaal een wrak, ik zag zelf het leven niet meer zitten en had zeer angstige gedachten, misselijk en niet slapen! De overgang van 25 ug naar 12 ug liep wat minder explosief.Ik ben nu sinds deze week helemaal gestopt. Ik ben er nog lang niet, 6 weken al niet kunnen slapen! Sporten schijnt heel goed te zijn maar als je geen nachtrust krijg, kun je niet sporten zo moe is je lichaam.Ik heb dit helemaal alleen gedaan zonder enige steun en hulp. Ik ben altijd sterk geweest en een doorzetter, dat trekt mij er wel door. Voor mij geen morfine meer.Als je chronische pijn hebt en je bent nog relatief jong is morfine niet het geschikte middel.Wat blijkt nu ik ben gestopt, de pijn wordt niet meer! ik had al veel eerder deze behandeling moeten stoppen.

15-12-2015 | Man | 53
Lage rugpijn
Hopeloos middel, 1x per 3 dagen een pleister leek makkelijk, na jaren tevergeefs tramadol en oxycodon te hebben gebruikt voor chronische rugpijn. Deze middelen hebben totaal geen werking bij mij. Maar was na enkele pleisters gelijk verslaafd. Zeer heftige ontwenningsverschijnselen toen ik wilde stoppen. Nu aan de methadon om er vanaf te komen. Nooit maar dan nooit geen op[lees meer...]iaten meer voor mij.

07-03-2022 | Vrouw | 52
Slijmbeursontsteking
Lang verhaal kort. Geen idee wat die pleister voor gevolgen zou hebben in volle vertrouwen opgeplakt. Verder geen uitleg van de huisarts gekregen en van de apotheek 2 kantjes zonder verdere info. Wel nog contact met de apotheek opgenomen over een evt. wisselwerking met slaaptabletten. Geen probleem! Na inname slaaptablet 112 kunnen bellen vw ineens een extreem hoge bloedd[lees meer...]ruk met een trage hartslag. Kan na 4 dagen ondanks laxeermiddel nog steeds niet naar het toilet. Dus enorm geschrokken na 1 pleister direct gestopt. Het is troep wat naar mijn mening niet zomaar voorgeschreven zou moeten worden.

05-05-2020 | Vrouw | 52
fentanyl oromucosaal/transdermaal (50ug)
Gestopt met oxycontin omdat dit niet meer werkte. Ik had hele erge zweetaanvallen maar dacht dat dit de overgang was.

05-05-2020 | Vrouw | 52
fentanyl oromucosaal/transdermaal (50ug)
Ik heb dit middel ongeveer 3 jaar gebruikt. De laatste anderhalf jaar had ik vele bijwerkingen slaap en vermoeidheid de overhand namen. Ook had ik zweetaanvallen waarvan ik dacht dat het de overgang was, maar dit bleek achteraf de pleisters te zijn. Voor de pijn werkte het goed, zolang ik maar veel gebruikte. Ik gebruikte 75mcg en ben door de bijwerkingen naar beneden gega[lees meer...]an. Uiteindelijk ben ik overgegaan op de buprenorfidepleister.

24-06-2015 | Vrouw | 52

17-04-2019 | Vrouw | 51
Hernia diafragmatica
Als je de pleister plakt begint de werking na ongeveer een uurtje. Daarna heb je het gevoel dat je bergen kan verzetten. De pijn neemt niet echt af, het haalt de scherpe kantjes weg. Ik persoonlijk vind de bijwerkingen te heftig voor het voordeel wat je er van zou moeten hebben. Problemen met slapen de eerste dag. De derde dag doet de pleister zo goed als niets meer waardo[lees meer...]or je je echt beroerd voelt. Je plakt de pleister opnieuw en de ellende begint weer van voor af aan.