Ervaringen met Fentanyl

fentanyl oromucosaal/transdermaal

Lage rugpijn (13 meningen)
Rugklachten (7 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)

Bojan Nikolik (11-05-2015)

23-02-2015 | Vrouw | 73
Artrose
Versleten tussenwervelschijfjes onderrug. Kon 's morgens soms niet op de benen staan, hele lichaam krom en walgelijke pijn. Na twee dagen alle pijn weg! Eerst licht misselijk, ging snel over. Bleef slaperigheid, weinig eetlust (4 kilo afgevallen tot nu toe, vind ik niet zo erg :-) Wel echt vreselijke zweetaanvallen, wel 10 per dag/nacht. Wakker worden, douchen, bed ve[lees meer...]rschonen etc. In je wintertrui en jas.... stralen vanaf mn hoofd, rug, langs mn benen...... Heb tablet ingevuld want 'pleister' staat er niet op! Val loslatende pleisters geen enkele last, raak de plakkant NIET aan! Niet zweten en alle pijn terug is voor mij geen optie.

06-02-2015 | Man | 48
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Advies is vaak plakken bovenarm, echter ik gebruik het op weke delen van onderbeen. Heeft minder bijwerking betreffend jeuk en plakt beter. Ik gebruik er tevens nog een plakvlies overheen

29-11-2014 | Man | 35
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug)
Hallo Beste mensen. Soms lees ik reactie,s die eindigen op..groeten van een hoopje ellende.. Dat breekt mijn hart. Ik heb zo, beetje alle pijnstillers gebruikt die er zijn op Fenatanyl neusspray na. Hier lees ik veel over loslatende pleisters. Mijn advies: Plak ze op je bovenarm waar geen haar groeit en het beste merk is Centrafarm dat is een onderdeel van Teva. Heef[lees meer...]t u vragen over morfine Oxycontin/norm/codon Palladon of Fentanyl stel ze en dan zal ik u tips en mijn ervaring met u delen. Verder zijn er 2 dingen die me van het hart moeten: 1 Op de bijsluiter staat meestal gebruik geen of weinig alcohol er zou ook heel duidelijk bij moeten staan dat je er ook geen drugs bij moet gebruiken. En zeker geen coke of speed. 2 Palladon vind ik de gevaarlijkste pijnstiller op de Nederlandse markt met ernstige bijwerkingen. Stel u gebruikt 80mg Oxycontin per dag en de dokter verandert u recept naar Palladon dan lijkt 8mg S.R niks en zou u kunnen denken ik neem een dubbele portie. Dan kan ik u nu alvast vertellen dat u een zware adem depressie gaat krijgen en heel bang voor de dood gaat worden.

23-10-2013 | Vrouw | 58
fentanyl oromucosaal/transdermaal (50ug)
Door ernstige vergroeiingen van mijn ruggengraat en nekwervels veel last van zenuwbeklemmingen en ontstekingen. Alles zeer pijnlijk. Pijnpoli kan ook niets meer doen. Bij slechte dagen of drukke dagen nog wat Oxinormcapsules er bij. Nu ca. 3 jaar Fentanylpleisters , andere pijnstillers en ontstekingremmers. Voor het gebruik van de pleisters hel veel last van de morfin[lees meer...]etabletten-bijwerkingen. Nu veel minder last van o.a. obstipatie. Mocht je nog teveel last van obstipatie hebben, helpt elke ochtend wat Brinta eten. Is lekkerder dan het vieze drankje.

22-10-2013 | Man | 63
Lage rugpijn
ik heb nu al vele jaren rugpijn na een operatie. Hierdoor kan ik niet werken. Dit medicijn, morfinepleister, geeft mij wat verlichting.

18-01-2023 | Man | 65
fentanyl oromucosaal/transdermaal (75ug)
Sinds mijn 50e toenemende pijn in de onderrug ( ben nu 65 ). Echt alle opties doorlopen om er vanaf te komen. Bij de pijnpoli beland: Beknelde zenuwen in het SI gewricht en niet behandelbaar. Vijf facetblokkades gehad wat uiteindelijk niet meer hielp. Wat resteerde waren pijnstillers en ik heb in de loop der jaren echt alles gehad, niets hielp echt. Zes jaar geleden begonn[lees meer...]en met Fenthanyl pleisters en langzaamaan in sterkte opgelopen tot 125ug per 2 dagen en daarbij heb ik nog 1000mg Gabapentine en dat 3 x per dag. Pijn is nu weer toegenomen en via huisarts doorgestuurd naar weer een pijnpoli. De arts schrok van de hoogte van de Fenthanyl en besloot in overleg met mij hiermee te stoppen. Ik kreeg Palladon voorgeschreven 2 x 24mg per 24 uur. Twee dagen heb ik echt moeten afkicken van de Fenthanyl en dat was geen pretje kan ik je zeggen. Waar het uiteindelijk om gaat is dat ik me nu (10 dagen later ) FANTASTISCH voel, de pijn komt er nauwelijks meer doorheen en ik heb vrijwel geen bijwerkingen. Ik ben de beste man zooo dankbaar. Ik hoop dat mijn seksuele prikkels weer terugkomen die ik al 8 a 9 jaar niet meer heb maar dat terzijde. Ik ben blij dat ik van die rommel af ben wat ook de oorzaak hiervan was. Huisartsen zijn niet de geschikte personen voor dit soort gevallen en ik adviseer dan ook een verwijzing voor de pijnpoli te vragen. De daar aanwezige Anesthesiologen zijn hierin gespecialiseerd en kunnen je het beste helpen.

06-01-2023 | Vrouw | 34
Artrose
Gekregen toen niets anders hielp qua pijn. De scherpe kantjes haalt het weg, maar de pijn blijft. Na paar jaar wilde ik er van af. Dat is moeilijker dan gedacht. Veel afkickverschijnselen gehad. Ben van 12 na 6 gegaan nu weer opnieuw moeten plakken omdat de afkickverschijnselen zo erg waren. Nu toch eerst 3 proberen. Mensen pas op met dit middel. Het stoppen is[lees meer...] een hel en ik hoop dat het mij lukt!

29-12-2020 | Man | 32
fentanyl oromucosaal/transdermaal (75ug)
Heb je ze nog?

18-08-2020 | Man | 55
Neuro-endocriene tumor (NET)
Neuronoom in de ruggewervel .en zit nu volop aan de pleisters fentolyn 25 mg/uur.is er een altenatief .als ik het niet gebruikt wordt ik gek .verslaving denk ik. Wie kan mij advies geven.Mvg Mario.

05-05-2020 | Vrouw | 52
fentanyl oromucosaal/transdermaal (50ug)
Gestopt met oxycontin omdat dit niet meer werkte. Ik had hele erge zweetaanvallen maar dacht dat dit de overgang was.

06-03-2020 | Vrouw | 19
fentanyl oromucosaal/transdermaal (25ug)
6 maanden pleisters gebruikt, ondertussen ook oxycodon (oxycodon was al 1.5 jaar in gebruik, 5 dagen geleden 2 jaar). Begon met 12mcg pleisters na 2 maanden verhoogd naar 25mcg. Gebruiksgemak is wel fijn, pleister blijft plakken, kan ermee douchen. Soms plakte ik r een eilandpleister op voor het geval dat het los zou kunnen raken. Echter is de obstipatie vreselijk. Vooral [lees meer...]als de pleisters tegelijkertijd met andere opiaten word gebruikt. Ondertussen ben ik gestopt met de fentanyl, na afbouwen. Met behulp van een afbouwschema. ( ook professionele hulp van een verslavingsarts). Over het algemeen is fentanyl fijner dan oxycodon, de duur van de werking, het aantal bijwerkingen is gewoon veel minder. Maar gevaarlijk spul, uit het zicht van kinderen houden pas om met restjes van de pleister. Nooit zomaar weggooien, inleveren bij de apotheek.

13-10-2019 | Man | 59
fentanyl oromucosaal/transdermaal (50ug)
Werkt al na een uurtje, maar helaas niet de opgegeven periode van 72 uur. Soms werkt het maar net 48 uur. Fentanyl Aurobindo levert pleisters die slecht plakken en bij mij huidirritaties opleveren. Huid zwelt op, wordt rood en jeukerig. Na verwijderen van de pleister nog ruim een week een droge rode huid. Als pijnstiller werkt het prima. Ik weet helaas niet meer welk mer[lees meer...]k ik eerst had, met dikke vierkante pleisters. Daar had ik geen last van.

21-08-2018 | Vrouw | 69
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12ug)
Na aanleiding van een beknelde zenuw in rug en been kreeg ik Fentalyn pleisters voorgeschreven. Na enkele weken begon ik me steeds zieker te voelen en besloot om het weer af te bouwen maar hoe doe je dat. Een goed advies kon niemand mij op dat moment geven en ben ik het internet op gegaan. Uiteindelijk vond ik deze site: https://www.henw.org/artikelen/vermijden-van-onttre[lees meer...]kkingsverschijnselen-van-fentanylpleisters Hier staat precies omschreven hoe men deze pleisters af kan bouwen

16-04-2018 | Man | 26
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug)
Artrose
Alsjeblieft mensen let heel goed op wanneer je met dit medicijn begint. Dit medicijn werkt in het begin heel goed bij mij (tevens ook veel bijwerkingen zoals beschreven). Na lange tijd gebruik werd mijn tolerantie hoger en hoger. Ik begon met 12ugl naar 25 naar 50 naar 75 en uiteindelijk 100 ugl. De afbouw was verschrikkelijk. Ik sta sterk in mijn schoenen maar ik heb mi[lees meer...]j op laten nemen om hiervan af te komen. Lieve mensen wees gewaarschuwd ga er heel voorzichtig mee om plak niet altijd probeer het weekend niets te nemen om afhankelijkheid te voorkomen mits mogelijk! oja Fentanyl is hetzelfde als heroine. Helaas nog steeds veel pijn vurig brandende pijn maar neem het voor lief zo nu en dan oxycodon wat ook heel verslavend is maar makkelijker te doseren dan de pleister variant. als je vragen hebt stel ze gerust ik heb veel ervaring met dit product en durf mij zelf ervaringsdeskundige te noemen. Groetjes Henk

16-12-2017 | Vrouw | 59
Artritis
zenuwpijnen in been en rug

21-06-2017 | Man | 77
fentanyl oromucosaal/transdermaal (25ug/do)
Polyneuropathie
Heb 30 jaar polyneuropathie, heel veel geprobeerd, momenteel voor de huidpijn 600mg lyrica en de fentanyl voor de andere vorm van neuropathie. Momenteel gebruik ik sinds enkele maanden wietolie: cbd 2 kleine lepeltjes per dag; thc (2 op 1) 4 druppeltjes per dag. Dacht dat het zou helpen, maar ga het afbouwen omdat ik denk omdat het niet echt helpt.