Ervaringen met Fentanyl

fentanyl oromucosaal/transdermaal

Lage rugpijn (13 meningen)
Rugklachten (7 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)

Bojan Nikolik (11-05-2015)

20-08-2022 | Vrouw | 65
fentanyl oromucosaal/transdermaal (50ug)
Lage rugpijn
zeerpijn gehad door 3ruggewerwels gezakt 2maanden 50mg fantanyl daar bij 3x diclofenac toen 2maanden 25mg fantanyl en een tablet diclofenac toen 1maand 12mg fatanyl geen bijwerking gehad met afbouw

09-11-2020 | Vrouw | 62
Posttraumatische dystrofie
Regionaal Pijnsyndroom Al 20 jaar heb ik dit door een ongelukje met de fiets Duimkootje gebroken ...na 2 mnd kwam de fysiotherapie er achter dat het Dystrofie kon zijn Dit is bevestigd door de Specialist die me nog steeds behandeld ..Nu krijg ik zenuw blokades die steeds pijnlijker worden en draag daarbij de Pleisters met Fentanyl ...Dit helpt mij enorm de dag door o[lees meer...]mdat ik teveel pijn heb op meerdere plaatsen ...Het zit nu al in mijn gehele linker arm en schouder en de andere schouder doet ook mee nu ....RPS nr 1 is een zeer vervelende ziekte die niemand ziet ....Smmige genezen en sommige houden het hun hele.leven .

29-05-2020 | Vrouw | 50
Reumatoïde artritis
Fijne pleister heb tietze en fibro met veel pijn heb alles geprobeerd. Nasid s avonds morgens paracetamol ook 100mg langdurig Tramadol. De pijn Bleef 24/7 Nu heb ik de pleister na 2 dagen was de pijn weg! Geen bijwerkingen ik ben blij!! Voor eventuele opvlamming bij de tietze heb ik nog een smelttablet Ik ben tevreden en raad t aan bij chronische pijn!

21-09-2019 | Man | 54
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug/do)
Dan zou ik dar zeker gaan proberen? Naar mijn mening is dat onmogelijk. ( halfwaardetijd)

19-09-2019 | Man | 80
fentanyl oromucosaal/transdermaal (1200ug)
ik ben zeer tevreden over de plijsters Fentanyl

10-09-2019 | Man | 53
Reumatoïde artritis
Ik kreeg tramadol, heb dit jaren geslikt tot ik op 300mg per dag zat, afgebouwd (wat makkelijk ging, echt ik lees sommige verhalen hier maar ik had er echt niet zoveel problemen mee). Maar Daarna overgegaan op pleisters van 12,5ug eerst 1 en toen 2, nu 3 per 2 dagen want de 3e dag werken ze echt niet meer. Mijn huisarts was heel erg begripvol en deed niet moeilijk om het [lees meer...]te veranderen naar om de 2 in plaats van 3 dagen. Het helpt erg goed, ik ben veel pijn kwijt, ben af en toe iets suf, maar het gaat beter dan met de tramadol. Moet ik wel zeggen dat ik met de tramadol meer ondernemend was. Nu met de pleisters van fentanyl interesseert me heel veel niet meer, wat ook wel weer lekker is, want al die politieke onzin op tv en corruptie, haatgedoe... Met tramadol raakte ik opgefokt en kon niet meer slapen, nu met de pleisters kijk ik bijna geen tv meer en dat is heerlijk. En ja je kan je af en toe raar voelen in je hoofd ofzo, maar dat heeft ieder mens, zelfs zonder medicijnen dat je jezelf wel eens raar kan voelen dus mensen geef niet altijd de medicijnen de schuld... Oke dat was het. Ik ben ondanks alle negatieve publiciteit wat pijnstillers betreft erg positief en blij dat ze er zijn, want een tense apparaatje , paracetamol en fysiotherapie enz... die deden helemaal niets. Dit werkt , helpt, en zorgt ervoor dat ik ook nog wat leuks kan beleven en mee kan maken dus bedankt ;-)

20-04-2019 | Vrouw | 43
fentanyl oromucosaal/transdermaal (75ug)
Lage rugpijn
Ik gebruik d deze pleisters nu sinds 2011 en zit nu gemiddeld op 75ug. Hierdoor kan ik mijn hondje nog uitlaten waar ik voorheen met krukken liep. Ik ben 43 en mis een tussenwervelschijf onderin en heb botontkalking. De pleisters plakt mijn man op mijn rug en doet er dan een eilandpleister overheen gefixeerd met tape zodat ik kan douchen...Ik hoop dat ik nog lang mijn hond[lees meer...]je uit kan laten

06-03-2019 | Man | 66
fentanyl oromucosaal/transdermaal (75ug)
Lage rugpijn
goede pijn stiller word soms depri en snel opvliegend

16-10-2018 | Vrouw | 32
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug)
Arst wil niet per 48u wisselen van patch ipv 72u terwijl er vele andere zijn met zelfde probleem. Die hun artsen begrijpen dat. Reageer als in oost-vlaanderen je een arts hebt en jij mag wel om 48u nieuwe plakken.

15-10-2018 | Vrouw | 32
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug)
Krijg een 2 tal jaar Durogesic 100UG. Tevreden van de pijnstilling. Probleem is dat ze bij mij maar 48u goed werken en geen 72u. Ken nog mensen die dat ondervinden en mogen per 48u dan ook nieuwe plakken. Mijn arts wil dit maar niet begrijpen. Iemand een goede arts omgeving Oost-Vlaanderen die daarvoor wel begrip zou hebben? (..). Bij voorbaat dank of ook tips zijn welkom

30-07-2018 | Man | 66
Complicatie na operatie

07-07-2017 | Vrouw | 37
Spierpijn
Ik heb een spierziekte en zonder dit zou ik niet kunnen functioneren met mijn kindjes, Vannacht heb ik ook iets te rustig kan slapen maar wel waar ik wakker van wordt, Ik zou niet meer zonder kunnen als je iemand het kwijt wil nou mag je mij bellen dan koop ik het wel, (Redactie Mijn medicijn : privé gegevens verwijderd - ter info alleen ervaringen worden gewisseld - g[lees meer...]een medicijnen)

09-01-2017 | Vrouw | 18
fentanyl oromucosaal/transdermaal (50ug)
Botbreuk
Ik ben gevallen met een veldrijwedstrijd waarbij ik mijn linker sleutelbeen brak (voor de tweede keer) en een hersenschudding opliep. Zelf weet ik weinig van het ongeval door de klap op mijn hoofd. Toen ik bij was met de ambu opgehaald en fentanyl via een infuus gekregen. Ik voelde helemaal geen pijn meer, gek gevoel! Later wel 3 maal moeten braken of de fentanyl of de her[lees meer...]senschudding nou de oorzaak was weet ik niet. Verder geen last gehad van bijwerkingen.

26-10-2016 | Man | 55
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100)
Ik heb polyneuropathie in benen en armen wat gepaard gaat met ontzettende pijn scheuten in onderbenen, knien en armen hiernaast gebruik ik nog Oramorph 10/5 3x dgs, anders is de pijn niet uit te houden. En zou ik helemaal niet meer kunnen lopen, hiervoor heb ik oxycodon gehad 10 en 20 mg maar ik werd er tolerant voor. Het is voor mij afwachten hoe dit gaat ik ben met deze[lees meer...] combinatie 24-10-2016 begonnen, ik wens jullie allen sterkte toe, en zoek verlichting boven.

03-06-2016 | Vrouw | 50
fentanyl oromucosaal/transdermaal (50)
Hernia
Na veel pijn na een flinke val in armen nek en na uiteindelijk MRI en op 6 juni een prik om te proberen de zenuw te verdoven in verband met nek hernia Fenthanyl pleisters van 50 mg eerst lagere dosering maar die onderdrukte de pijn niet voldoende. Helpt uitstekend nauwelijks pijn meer, de bijwerking vallen mee, wel veel dromen s,nachts maar word ook minder na verloop van[lees meer...] tijd. Als mijn behandeling werkt , bij de pijnpolie, nog niet afbouwen in verband met rughernia. Heb eerder afgebouwd 100 mg bij rughernia is gelukt even doorbijten. Pleister werkt 3 dagen dus om de 3 dagen opbrengen, minder bijwerkingen als morfine in tabletvorm

29-01-2016 | Man | 71
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12ug)
In het begin dacht ik, tja dit is het middel dus. Gebruik nu 1 pleister per 2 dagen. Voor drie dagen te zwak. Wel misselijk 's morgens, maar dat verdwijnt. En erg veel jeuk. Maar ik heb sinds maanden een paar keer geslapen en met weinig pijn opgestaan. Nu rare jeuk op mijn jukbeenderen. Ik mag zonodig Zaldiar gebruiken. Of oxazepam.