Ervaringen met Fentanyl

fentanyl oromucosaal/transdermaal

Lage rugpijn (13 meningen)
Rugklachten (7 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)

Bojan Nikolik (11-05-2015)

30-07-2018 | Man | 66
Complicatie na operatie

16-04-2018 | Man | 26
Artrose
Alsjeblieft mensen let heel goed op wanneer je met dit medicijn begint. Dit medicijn werkt in het begin heel goed bij mij (tevens ook veel bijwerkingen zoals beschreven). Na lange tijd gebruik werd mijn tolerantie hoger en hoger. Ik begon met 12ugl naar 25 naar 50 naar 75 en uiteindelijk 100 ugl. De afbouw was verschrikkelijk. Ik sta sterk in mijn schoenen maar ik heb mi[lees meer...]j op laten nemen om hiervan af te komen. Lieve mensen wees gewaarschuwd ga er heel voorzichtig mee om plak niet altijd probeer het weekend niets te nemen om afhankelijkheid te voorkomen mits mogelijk! oja Fentanyl is hetzelfde als heroine. Helaas nog steeds veel pijn vurig brandende pijn maar neem het voor lief zo nu en dan oxycodon wat ook heel verslavend is maar makkelijker te doseren dan de pleister variant. als je vragen hebt stel ze gerust ik heb veel ervaring met dit product en durf mij zelf ervaringsdeskundige te noemen. Groetjes Henk

12-02-2018 | Man | 47
fentanyl oromucosaal/transdermaal (50ug)
Dit is voor iedereen die problemen heeft met het plakken en het blijven zitten van de pleisters. Ik plak altijd op mijn bovenarmen. Kijk voor het plakken eerst waar de huid rimpelt als je je arm optilt, draait etc. Plak in ieder geval nooit op een plek waar de arm (of ander lichaamsdeel) rimpelt bij beweging. Voor het plakken maak ik de plek op mijn arm eerst scho[lees meer...]on met alcohol 96% die ik bij de apotheek koop. Alcohol maakt de huid goed schoon, maar nog belangrijker: het ontvet de huid! Zodat de lijm de pleister maximaal kan hechten. Ik doe het zo: 1. Pak een vel keukenrol en vouw deze eerst 3x op. Het vierkant vouw je daarna in 3 delen op, tot een rechthoekje. 2. Maak het nu goed vochtig door het op het flesje alcohol te houden en een paar keer om te kiepen. 3. Wrijf nu meerdere malen zacht over de plek op de bovenarm waar je de pleister gaat plakken. 1e keer plakken: begin bovenaan op de bovenarm (kijk uit voor de huidrimpel bij het optillen van de arm). — Ik laat de oude pleister altijd 1-2 dagen zitten als ik een nieuwe bijplak, omdat ze 72 uur werken en ik om 48 uur plak.— 4. Trek nu de bovenste helft van de beschermfolie van de pleister en plak de pleister voorzichtig op de huid. Druk de pleister gedurende 30 seconden stevig aan. Door de warmte van je lichaamswarmte plakt de lijm beter. 5. Trek nu voorzichtig de andere helft van de beschermfolie van de pleister af en druk de gehele pleister nog eens 30 sec stevig aan. Je kunt de 96% alcohol ook goed gebruiken om de lijmresten te verwijderen na het verwijderen van een oude pleister. Maar pas op: niet telang over de plek wrijven met de alcohol!! De huid is door de lijm en Fentanyl erg gevoelig. En dat kan wel 48 uur duren. Plak ook altijd de nieuwe pleister op een plek waar tot 48 uur daarvoor geen pleister heeft gezeten. Ik gebruik al 5 jaar Fentanyl en ik heb ook lang last gehad van loslatende pleisters. 96% alcohol was voor mij de oplossing. Ik hoop ook voor jullie!

30-01-2018 | Man | 58

15-10-2017 | Man | 55
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12ug)
Chronisch pijnsyndroom
Bij mij gingen ze er ook elke keer na het douchen af, nu ik er speciale doorzichtige pleisters overheen plak blijven ze zitten. het gaat wel eens mis, maar meeste gevallen gaat het goed. Ik gebruik deze samen met de oxynorm tabletten.

23-09-2017 | Man | 43
fentanyl oromucosaal/transdermaal (75ug)
Ik gebruik Durogesic 75 µg/uur, pleisters door mijn spierziekte. Maar ik geef toe het is erg uit de hand gelopen. Ik moet ze kleven om de 3 dagen. maar ze komen telkens los. Ik heb al ieder merk geproobeerd en ik heb op het internet gezocht en gelezen laten smelten op je tong wat zeer stom is. Ik besef dit maar al te goed en ik heb het geweten zoo ontwenen ongelofelijk. Ik[lees meer...] weet het is verkeerd met als gevolg dat ik er zwaar aan verslaafd ben, ik heb al talloze keren geprobeerd voor te stoppen. Ik ben echt beschaamd hoe dat het zo ver is kunnen komen. Dit lukt maar niet door de ontwenningsverschijnselen en deze zijn echt niet te beschrijven 😭😭😭. En ik ben daar zeer bang voor, het is net alsof ik zal sterven. Soms enorm zweten, enorme spierpijnen. Ook soms enorm misselijk, raar gevoel in mijn benen, juist of er beestjes inzitten. Het gevoel dat ik de griep heb, ook enorme diarree als ik het niet gebruik. Nu ik wil er mee stoppen, cold turkey heb ik al gedaan. Dit is echt ongelofelijk hoe je je voelt bij een cold Turkey. Dit is niet te beschrijven de ontwenningsverschijnselen. Als ik vraag aan mijn huisarts voor in pilvorm. Of oxycodone voor geleidelijk af te bouwen, of Methadon, nee geen enkele arts die mij dat wil voorschrijven. Dit is zo een beetje mijn verhaal. ajaaj ben al in verschillende afkickcentra opgenomen geweest zonder resultaat. Wie weet raad? Ik woon wel in België in Westvlaanderen graag hulp.

15-08-2017 | Man | 43
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug)
KIJK UIT MET DIE TROEP HET IS NL 10 TOT 50X STERKER DAN NORMALE MORFINE HET SPUL DAT PRINCE VERMOORDE DE PIJNPOLI ARTS ZAT HUILEND IN HAAR STOEL ER VALT NIETS MEER AAN TE DOEN GEEN NEURO TEVENS U LEVER EN NIEREN EN OGEN GAAN KAPOT DAT GELDT VOOR VEEL MORFINES .U BENT GEWAARSCHUWD ZELF HUISARTSEN ZEGGEN JA IK KEN MENSEN DIE DAT LANGER DOEN .Zij hebben hier geen verstand[lees meer...] van ALLEEN PIJNPOLI ARTSEN .LUISTER AUB NIET NAAR HUIS ARTSEN ZIJ HEBBEN NUL VERSTAND NET ZOLANG VOEREN TOTDAT JIJ DE PIJP UIT BENT.Zij nemen die troep niet.Heroine troep.In amerika roken zij die troep dealer versnijden heroine ermee zelfs heroine juncks krijgen hiermee een overdosis.

21-06-2017 | Man | 77
fentanyl oromucosaal/transdermaal (25ug/do)
Polyneuropathie
Heb 30 jaar polyneuropathie, heel veel geprobeerd, momenteel voor de huidpijn 600mg lyrica en de fentanyl voor de andere vorm van neuropathie. Momenteel gebruik ik sinds enkele maanden wietolie: cbd 2 kleine lepeltjes per dag; thc (2 op 1) 4 druppeltjes per dag. Dacht dat het zou helpen, maar ga het afbouwen omdat ik denk omdat het niet echt helpt.

19-03-2017 | Man | 48
Hernia
Rughernia..eerst 25ug..vlot daarna 50ug, nu 75ug in combinatie van Oxycodon 6x30 per dag en Pregabaline 2x150 per dag, plus Diclofenac en paracetamol.. Effectiviteit moeilijk in te schatten door gebruik van meerdere medicijnen.. Verrek nog steeds van de pijn,kan niet wachten op de operatie...

11-12-2016 | Man | 55
fentanyl oromucosaal/transdermaal (50ug)
Artrose
de dokter schreef het voor. 3xdaags 150mg. myn lichaam was net een harnas hy hing vol. toen de dokter er eindelyk na een week achter kwam dat het teveel was,toen kwam ik om de drie dagen op 150mg. maar het euvel was al geschied. ik was totaal verslaafd en wist niet waar ik het zoeken moest. ik kreeg diazepam inplaats van oxapam. 50mg 3xdaags. dat is gekomen om dat ik in e[lees meer...]en straatje woonde waar het nog al luidruchtig was s,nachts. nou was myn verleden al niet zo denderend. meer slaag als eten zeggen ze dan.ik moest aan het werk en niet opzitten. toen kreeg ik 30jaar geleden van de toenmalige arts oxapam 50mg. dat was het ik sliep als een roos. het was gewoon goed. maar dat vond die dokter die er nu is niet. pats boem het werd stop gezet en dat na 30jaar geen afbouwen nee gewoon doen. ik kroop over de grond heen. ik ben geestelyk niet in orde. soms praten de mensen en ik kryg het helemaal niet mee. met een film net zo. ik heb nog tot 5jaar terug by synergon gewerkt een sociale werkplaats. een formulier voor het uwv koste 50euro. maar als zei het invulden was het gratis. dat hebben ze ook gedaan in hun voor deel. van allerhande rottighyd stond er in. maar de ziekte jaren waar zei overvielen,dat was de periode dat myn moeder over leed. drie maanden later vond ik myn broer dood in zyn keuken. ik moest toen zorgen voor een invalide zuster die twee zelfmoordpogingen gedaan had. dat is nou de schein van zo een bedryf. ze doen zich mooi voor maar je word bedondert. een en al stroopslikkery. ik weet soms niet wat kant ik op moet. ik zou erg graag post bezorgen. maar die hebben ook een selectie keuze. daar pas ik niet tussen. fentanyl is een product wat uit de schappen moet. als ik ze niet kryg dan ben ik overstuur. ik heb maar een tip als het even kan.ik hoef geen verandering in te voeren op deze bladzeide alles staat er redelyk op. . mvg willie kamies

04-11-2016 | Man | 64
Rugklachten
De bijwerkingen worden op een gegeven moment erger dan de kwaal. Mijn hele spijsvertering kwam zowat stil te liggen en daardoor steeds problemen met de stoelgang. Nu cold turky afkicken. Zwaar maar te doen.

26-10-2016 | Man | 55
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100)
Ik heb polyneuropathie in benen en armen wat gepaard gaat met ontzettende pijn scheuten in onderbenen, knien en armen hiernaast gebruik ik nog Oramorph 10/5 3x dgs, anders is de pijn niet uit te houden. En zou ik helemaal niet meer kunnen lopen, hiervoor heb ik oxycodon gehad 10 en 20 mg maar ik werd er tolerant voor. Het is voor mij afwachten hoe dit gaat ik ben met deze[lees meer...] combinatie 24-10-2016 begonnen, ik wens jullie allen sterkte toe, en zoek verlichting boven.

11-07-2016 | Man | 54
fentanyl oromucosaal/transdermaal (25ug)
aan geboren hersen letsel, spasma. Eerst geplakt op de buik, door handicap. Bijwerkingen: zweten, branden handen lichaam is helemaal van slag.

04-06-2016 | Man | 51
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12ug)
Artrose
verlicht enorm, veel minder pijn sinds ik naast tramadol ook fentanyl gebruik. Hiervoor plakte ik butrans pleisters daar had ik veel problemen mee. Ik reageerde heftig op de lijm van de pleisters , werd gek van de jeuk, mijn huid ging helemaal kapot. Dat heb ik niet met de fentanyl. ook werkt het gewoon veel beter, heb aanmerkelijk minder pijn.

27-04-2016 | Man | 67
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12)
Pijn (algemeen)
Last van licht worden in het hoofd. Moeite met plassen, jeuk en moe.

28-02-2016 | Man | 62
fentanyl oromucosaal/transdermaal (25ug)
Ziekte van Kahler
Verstoppingen darm waarvoor movicolon, staat op nummer 1 (zie bijsluiter). Onderkend is verminderde werking van de blaas (ergens in of onderaan het rijtje in de bijsluiter) met verkeerde diagnose artsen tot gevolg en complicaties erbij: zware urineweginfectie soms zelfs met een resistente darmbacterie na een blaaskijkonderzoek (cystoscopie). Er is niets mis met de blaas, [lees meer...]het zijn de bijwerkingen van de morfine in de Fentanyl. Mocht je dit middel krijgen en vaak en kleine beetjes moeten plassen, de plas moeilijk kunt ophouden en heb je geen blaasontsteking, bespreek dan de bijwerking uit de bijsluiter. Leer ermee leven en voorkom dat je onterecht over behandeld wordt. Zelfs als je een uroloog voor je hebt!