Ervaringen met Fentanyl

fentanyl oromucosaal/transdermaal

Lage rugpijn (13 meningen)
Rugklachten (7 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)

Bojan Nikolik (11-05-2015)

30-01-2022 | Man | 44
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug)
Nooit op je dijbeen plakken is mijn ervaring, gewoon op je schouder, aangezien het ook eerder in je bloed komt en zo dus in je hersenen waar de pijnbestrijding begint...

30-04-2021 | Man | 59
Rugklachten
verslaving enorm en afkikkien zeer moeilijk

29-12-2020 | Man | 32
Heb je ze nog?

23-11-2020 | Man | 64
fentanyl oromucosaal/transdermaal (25ug)
Lage rugpijn
Heb al sinds jaren een hernia, die niet te behandelen zou zijn, dus vaak en veel pijn. De huisarts schreef mij nu Fentanyl voor, maar na 6 dagen geen verlichting alleen bijwerkingen. Ga nu toch aandringen op een operatie.

05-10-2020 | Man | 38
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug/do)
Rugklachten
Heb 2 jaar geleden een kop staart botsing gehad en nu ben ik echt verslaafd aan ik wil stoppen maar weet niet hoe. Kan iemand mij helpen die wel er van af is gekomen aub. Ik hoor het graag

18-08-2020 | Man | 55
fentanyl oromucosaal/transdermaal (25ug)
Neuro-endocriene tumor (NET)
Neuronoom in de ruggewervel .en zit nu volop aan de pleisters fentolyn 25 mg/uur.is er een altenatief .als ik het niet gebruikt wordt ik gek .verslaving denk ik. Wie kan mij advies geven.Mvg Mario.

17-12-2019 | Man | 42
Rugpijn

13-10-2019 | Man | 59
fentanyl oromucosaal/transdermaal (50ug)
Werkt al na een uurtje, maar helaas niet de opgegeven periode van 72 uur. Soms werkt het maar net 48 uur. Fentanyl Aurobindo levert pleisters die slecht plakken en bij mij huidirritaties opleveren. Huid zwelt op, wordt rood en jeukerig. Na verwijderen van de pleister nog ruim een week een droge rode huid. Als pijnstiller werkt het prima. Ik weet helaas niet meer welk mer[lees meer...]k ik eerst had, met dikke vierkante pleisters. Daar had ik geen last van.

21-09-2019 | Man | 54
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug/do)
Dan zou ik dar zeker gaan proberen? Naar mijn mening is dat onmogelijk. ( halfwaardetijd)

19-09-2019 | Man | 80
fentanyl oromucosaal/transdermaal (1200ug)
ik ben zeer tevreden over de plijsters Fentanyl

10-09-2019 | Man | 53
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12ug)
Reumatoïde artritis
Ik kreeg tramadol, heb dit jaren geslikt tot ik op 300mg per dag zat, afgebouwd (wat makkelijk ging, echt ik lees sommige verhalen hier maar ik had er echt niet zoveel problemen mee). Maar Daarna overgegaan op pleisters van 12,5ug eerst 1 en toen 2, nu 3 per 2 dagen want de 3e dag werken ze echt niet meer. Mijn huisarts was heel erg begripvol en deed niet moeilijk om het [lees meer...]te veranderen naar om de 2 in plaats van 3 dagen. Het helpt erg goed, ik ben veel pijn kwijt, ben af en toe iets suf, maar het gaat beter dan met de tramadol. Moet ik wel zeggen dat ik met de tramadol meer ondernemend was. Nu met de pleisters van fentanyl interesseert me heel veel niet meer, wat ook wel weer lekker is, want al die politieke onzin op tv en corruptie, haatgedoe... Met tramadol raakte ik opgefokt en kon niet meer slapen, nu met de pleisters kijk ik bijna geen tv meer en dat is heerlijk. En ja je kan je af en toe raar voelen in je hoofd ofzo, maar dat heeft ieder mens, zelfs zonder medicijnen dat je jezelf wel eens raar kan voelen dus mensen geef niet altijd de medicijnen de schuld... Oke dat was het. Ik ben ondanks alle negatieve publiciteit wat pijnstillers betreft erg positief en blij dat ze er zijn, want een tense apparaatje , paracetamol en fysiotherapie enz... die deden helemaal niets. Dit werkt , helpt, en zorgt ervoor dat ik ook nog wat leuks kan beleven en mee kan maken dus bedankt ;-)

31-07-2019 | Man | 48
fentanyl oromucosaal/transdermaal (200ug)
Artrose
Dit werkte nog het beste, maar niet leverbaar.

31-07-2019 | Man | 48
fentanyl oromucosaal/transdermaal (200ug)
Artrose
Ik ben benieuwd of er meerdere mensen last hebben met het wisselen van een merk van fentanyl pleisters. Het is onvoorstelbaar in dit land dat er soms gewoon niet meer geleverd kan worden. Ik zit al lange tijd aan 200 ugl en ben dus wel wat gewend. Maar nu weer en eerder ook al heb ik echt na wisseling van een merk echt enorme reacties gehad en zelfs psychoses. Ik weet er [lees meer...]echter niets meer van. Kost me wel het tweede huwelijk. Ik ben echt op en de pijn blijft extreem ook met de nodige oxycodon er bij. Ik kan toch niet de enige zijn met zulke reacties? Graag jullie ervaringen.

26-06-2019 | Man | 55
Lage rugpijn
Beste Henk, Ik neem al 15 jaar Durogesic 100. Intussen ben ik verhuisd naar Thailand . Hier is het niet verkrijgbaar. Ik heb nog een 3 maand voorraad, en zal dus moeten stoppen met Durogesic . Heb je enige ervaring / tips om te stoppen, de afkikkingsverschijnselen zijn niet niets... Groeten, Nic

28-05-2019 | Man | 30
fentanyl oromucosaal/transdermaal (75ug)
75ug elke 48u maar 125ug gebruik ik omdat het dan pijnvrij is voor mij. Dus moet ik soms ergens rond kijken...Ook Instanyl en Actiq zijn niet in BE te verkrijgen maar deze zouden echt welkom zijn. Heb deze producten al eens geprobeerd en het helpt goed voor doorbraakpijnen.

06-03-2019 | Man | 66
Lage rugpijn
goede pijn stiller word soms depri en snel opvliegend