Ervaringen met OxyContin

oxycodon

Lage rugpijn (11 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Brandwonden (1 mening)
Fantoompijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)

21-02-2012 | Vrouw | 24
Colitis ulcerosa
Goedemiddag, IK ben blij om een forum zoals hier gevonden te hebben. IK heb ook een groot probleem met verslaving aan de Oxicontins! IK baal er zo van en wilt er zo graag van af maar ook weer niet want ze geven mij een heerlijk gevoel, vooral idd om moe te worden. Want weet je dat het wat betreft de pijn het niet meer nodig is voor mij maar gwn omdat ik het gewend ben en g[lees meer...]ewoonweg niet zonder meer kan!! IK slik bij al een jaar Oxicontin, ik heb verschillende dosiessen geslikt, van 60 mg tot nu ong 25 mg per dag. Het begon allemaal bij mij met een darmziekte wat bij operaties complicaties met zich meebracht en wat de pijnen gaf. Mijn huisarts is altijd er makkelijk geweest in het uitschrijven van de oxicontins. Helaas is hij dit nu niet meer:( ik heb nog maar 30 pilletjes van 20 mg en ong 15 pilletjes van 5 mg en ik zit nu al te rekenen van wat als ze op zijn???? IK moet eraan komen maar hoe? Snapt iemand dit? IK wordt in april ong weer geopereerd dus dan denk ik al weer dan pak ik mijn kans misschien weer. Maar het feit is gewoon dat ik verslaafd ben! de dokter zelf en mijn familie had mij er al op gewezen dat ik uit moest kijken voor verslaving. Ik dacht dit is onzin! Hoe kan je nu verslaafd raken aan pijnstilling? Als je geen pijn meer hebt dan heb je het toch ook niet meer nodig dus mis je het ook niet! Maar het is gewoon omdat het zo'n relaxt en moe gevoel geeft en dat doet t hem bij mij. IK kan namelijk anders gewoonweg niet slapen nja en de rest herkennen jullie wel! Ik merk gewoon al als ik die van 20mg niet neem sávonds dat ik ongerusitg word etc etc. IK ben alleen zo bang als ze op zijn, hoe dan? Kan ik het wel? Ik kan er ook met niemand over prasten en durf het ook niet! Ik weet als ik dit tegen mijn dokter zeg ja dan geef hij me niet meer! Mijn specialist weet al helemaal niet dat ik morfine nog neem die denkt dat ik pijnvrij ben, en dat ben ik ook! Ook ben ik bang dat mijn huisarts dit een keer gaat doorspelen naar mijn specialist en ja dan ben ik de sjaak! Zoveel vragen en angsten. Ik zou er graag met jullie over willen praten want jullie begrijpen mij misschien wel een beetje. Hoe kan het dan dat jullie huisarts wel de pijnstilling blijft voorschrijven? En ik ben ook zo bang dat als ik het nog erg lang slikt dat je met je leven speelt, hebben jullie dit ook niet? Gr Wendy

20-02-2012 | Vrouw | 24
Colitis ulcerosa
Goedeavond, IK ben blij om een forum zoals hier gevonden te hebben. IK heb ook een groot probleem met verslaving aan de Oxicontins! IK baal er zo van en wilt er zo graag van af maar ook weer niet want ze geven mij een heerlijk gevoel, vooral idd om moe te worden. Want weet je dat het wat betreft de pijn het niet meer nodig is voor mij maar gwn omdat ik het gewend b[lees meer...]en en gewoonweg niet zonder meer kan!! IK slik bij al een jaar Oxicontin, ik heb verschillende dosiessen geslikt, van 60 mg tot nu ong 25 mg per dag. Het begon allemaal bij mij met een darmziekte wat bij operaties complicaties met zich meebracht en wat de pijnen gaf. Mijn huisarts is altijd er makkelijk geweest in het uitschrijven van de oxicontins. Helaas is hij dit nu niet meer:( ik heb nog maar 30 pilletjes van 20 mg en ong 15 pilletjes van 5 mg en ik zit nu al te rekenen van wat als ze op zijn???? IK moet eraan komen maar hoe? Snapt iemand dit? IK wordt in april ong weer geopereerd dus dan denk ik al weer dan pak ik mijn kans misschien weer. Maar het feit is gewoon dat ik verslaafd ben! de dokter zelf en mijn familie had mij er al op gewezen dat ik uit moest kijken voor verslaving. Ik dacht dit is onzin! Hoe kan je nu verslaafd raken aan pijnstilling? Als je geen pijn meer hebt dan heb je het toch ook niet meer nodig dus mis je het ook niet! Maar het is gewoon omdat het zo'n relaxt en moe gevoel geeft en dat doet t hem bij mij. IK kan namelijk anders gewoonweg niet slapen nja en de rest herkennen jullie wel! Ik merk gewoon al als ik die van 20mg niet neem sávonds dat ik ongerusitg word etc etc. IK ben alleen zo bang als ze op zijn, hoe dan? Kan ik het wel? Ik kan er ook met niemand over prasten en durf het ook niet! Ik weet als ik dit tegen mijn dokter zeg ja dan geef hij me niet meer! Mijn specialist weet al helemaal niet dat ik morfine nog neem die denkt dat ik pijnvrij ben, en dat ben ik ook! Ook ben ik bang dat mijn huisarts dit een keer gaat doorspelen naar mijn specialist en ja dan ben ik de sjaak! Zoveel vragen en angsten. Ik zou er graag met jullie over willen praten want jullie begrijpen mij misschien wel een beetje. Hoe kan het dan dat jullie huisarts wel de pijnstilling blijft voorschrijven? En ik ben ook zo bang dat als ik het nog erg lang slikt dat je met je leven speelt, hebben jullie dit ook niet? Gr Wendy

28-01-2013 | Man | 50
Colitis ulcerosa
Ik gebruik oxycontin in grote hoeveelheden en ben er echt van afhankelijk, ik slik pd zo'n 600 tot 900 mg en daarbij ook nog voor ik naar bed ga 40mg oxazepam, ik zou hier graag vanaf willen maar durf dus niet naar mijn arts tegaan omdat hij me waarschijnlijk doorstuurd naar een verslavings clinique en dat zie ik dus helemaal niet zitten en alleen al omdat ik alleen met mi[lees meer...]jn hondjes en vogel woon en die niet aan hun lot kan overlaten. Vrienden en familie heb ik niet en mijn relatie is ook een geval appart dus veel vooruit zicht heb ik niet, Mijn verslaving is gekomen ondat ik 3 jaar lang mijn moeder heb verzorgd en zo mijn eigen pijnen onder controle kon houden zodat ik mij vol aan de verzorging van mijn moeder kon geven, Toen mijn moeder stierf zat ik met de nawee en kom er dus niet meer vanaf en ik wil nog wel alles uit mijn leven halen wat er in zit. Ik ben zelf chronische ziek zoals colitis ulcerosa, fybromialchie en reuma dus dat werkt ook al tegen en alleen al omdat ik zeer veel pijnen heb. de omgeving om mij heen ziet dit alles niet en denkt dat er niets aan de hand is maar ondertussen ga ik stuk en zie het totaal niet meer zitten. Heb ook gedachten om te stoppen met dit leven maar ik ben er nog wel een beetje bang voor om eruit te stappen! Mijn kracht is totaal op en dat voor een gewezen sporten en vechter die alleen maar kon doorgaan, het lontje is uit en zal de eerst tijd dus ook niet meer branden. Ik ben bang voor de ontwennigs verschijselen en de erge zwaarmoedigheid die ik krijg want ik wil dan echt dood want dat is de eenigste uitweg. Groetjes, Alf