Ervaringen met OxyContin

oxycodon

Lage rugpijn (11 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Brandwonden (1 mening)
Fantoompijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)

14-10-2013 | Man | 63
Gewrichtspijn
Ik heb sinds een zware schouderoperatie Oxicontin voor geschreven gekregen voor de pijn. Dit medicijn helpt redelijk. Vorig jaar 2012 liep ik nog zo'n 30 km fluitend door het bos, maar na enkele maanden kan ik nog geen 100 meter meer lopen zonder vreselijke pijn in mijn onderrug. Bij een MRI scan blijkt dat er een zenuw bekneld zit tussen mijn 2e en 3e wervel. Als ik zit,[lees meer...] kan ik de dag pijnloos doorkomen, maar ik weet niet of dit van de Oxicontin komt. ik heb van mijn arts ook sinds een paar maanden Lyrica gekregen en ook hier heb ik baat bij. Daar ik misschien geopereerd kan worden, vestig ik hier mijn hoop op. Een foutje die ik gemaakt heb is, dat ik een tijd geleden misbruik heb gemaakt van de inname van Oxicontin. Ik krijg nu afgepast voor een week. Als ik mij vertel en ik kom zondags te kort, dan beginnen de afkick verschijnselen, vreselijke zweet buien, griep gevoel, niet meer slapen, kortom een ramp. Wie weet hoe je met deze verschijnselen om kan gaan. Dus niet zeggen, goed je pillen tellen, want ik vergeet namelijk alles en zelfs opschrijven van de hoeveelheid. Of je van Lyrica ook moet afkicken weet ik niet. Graag reacties. Henk.

12-08-2013 | Vrouw | 45
Gewrichtspijn
Door een vervelende val heb ik een schouderblessure gekregen, die gepaard ging met zeer hevige pijnen dag en nacht. Door de huisarts eerst met een diclofenac naar huis gestuurd, dit was niet afdoende. In het weekend naar de 1e hulp omdat de pijn zo hevig was dat ik er niet meer tegen kon. Bij de 1e hulp werd ik de eerste keer niet echt serieus genomen, later kwam er dan to[lees meer...]ch een arts die kon zien dat ik veel pijn had. (Tip: als je zoveel pijn hebt, kun je beter op de grond gaan liggen schreeuwen, dan geloven ze je misschien) Ik kreeg een morfine injectie, wauw dat was geweldig, ik voelde de pijn heerlijk wegtrekken uit mijn schouder. Echter, ze stuurden me hierna gewoon naar huis. De pijn kwam natuurlijk snel weer terug. Weer naar de huisarts en die gaf mij eerst Oxycodon, maar daar waren de bijwerkingen zo vreselijk van (overgeven, vreselijke jeuk over het hele lichaam etc.) dat ik daarna een ander middel kreeg, Oxycontin. Dit was voor mij een beter middel, ook wel met bijwerkingen (totaal geen eetlust meer, dus geweldig om af te vallen, hallucinaties (heel vreemd!) Alle bijwerkingen die op de bijsluiter stonden waren op mij van toepassing. Er stond echter niet bij dat het VERSLAVEND was !! Ik merkte dat dit dus na weken, en ik wist al dat het vreselijk moeilijk was om eraf te komen. Ik heb het geprobeerd bijvoorbeeld met plotseling stoppen en een liter wijn achterover te gooien, echter is dit niet aan te raden.. Ik heb er vier weken over gedaan om te stoppen, door heeeeel langzaam te minderen. Uiteindelijk zat ik op 1 tablet per dag, die ik op een vast tijdstip innam. Het duurde precies een half uur voordat het inwerkte en dan voelde ik me heerlijk, de pijn voelde je gewoon wegtrekken. Ik heb hierna het tabletje in stukken gehakt, eerst driekwart tabletje, daarna een half, en uiteindelijk een kwart tabletje. Zo zwaar was het ! Ik heb dit op pure wilskracht gedaan. Ik wist niet dat een verslaving zo erg kon zijn !! Ik wilde perse een strip weer inleveren bij de apotheek, dit heb ik gedaan, en erbij gezegd dat het absoluut niet in de bijsluiter staat dat het verslavend was. Ze wisten dit bij de apotheek natuurlijk wel. Ik begrijp heel goed dat er mensen, vooral in de States, zwaar verslaafd zijn aan dit middel en dat er op de zwarte markt veel geld mee verdiend wordt.