Ervaringen met OxyContin

Bij  HerniaX

Lage rugpijn (11 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Brandwonden (1 mening)
Fantoompijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)

11-10-2017 | Man | 46
oxycodon (120mg)
Hernia
Ik heb de oxycodon gekregen vanwege dikke darm problemen, bij mri bleek dat ik abcessen op de dikke darm had zitten. Daardoor is 27 cm dikke darm verwijderd, 1 week voor die operatie liep ik een dubbele hernia op. Na 2 maanden met veel pijn te hebben rondgelopen hebben ze me geopereerd aan die dubbele hernia. 4,5 week later een spoedoperatie gehad, ze dachten dat ik een a[lees meer...]bces in de rug wond had zitten. Daarna werd gezegd dat het weer een dubbele hernia was geweest, onduidelijk blijft wat het nu daadwerkelijk was geweest. Ik ben ernstig depressief geworden, heb me tot 2 x toe laten opnemen op de crisis afdeling, waar ik deeltijd therapie ben gaan volgen. Ondertussen werd de pijn in mijn rug steeds erger. Na de 4 mri in 11 maanden bleek dat ik weer een dubbele hernia had. Toen is besloten om een plif operatie uit te voeren, vast zetten van de onderrugwervels. Ik zat ondertussen al op 100 mg langwerkende oxcycodon, 600 mg Lyrica en 4000 mg paracetamol. Ik heb er veel pijn gehad, nu trouwens nog. Ondertussen ben ik zwaar afhankelijk geworden van al die medicijnen. Nu drie maanden na de plif operatie, zit ik op detox afdeling. Daar ben ik af aan het kicken van de Lyrica 600 mg en die 100 mg oxycodon en 4000 mg paracetamol. Ik ben werkelijk door een hel gegaan de laatste twee jaar en vooral het laatste jaar. Mijn werk ben ik kwijt, ik word afgekeurd vanwege mijn zwakke rug. Ik moet nog een hele tijd revalideren, door de opname ben ik daar nog niet aan toe gekomen. Ik heb psychische klachten en ben een ander persoon geworden. Ben niet meer die vrolijke jongen van drie jaar geleden. Heb veel meegemaakt, veel pijn verdriet gehad. Mijn relatie was bijna teneinde en de relatie met mijn dochter is zeer slecht geworden. Die denkt dat haar vader een verslaafde is nu. Ik zit nu nog op 50 mg oxycodon de rest is afgebouwd in de laatste twee weken. Maar mijn weg is nog lang. Ik ga nu weg van de detox opname, omdat daar constant iets mis ging met de medicijnen. Ik wil mensen waarschuwen voor lang en hoog gebruik van oxycodon en Lyrica. Ik kreeg die medicijnen telkens van mijn huisarts. Ze zijn zwaar verslavend en afbouwen en afkicken is zeer zwaar, zowel emotioneel en lichamelijke. De medicijnen en de consequenties worden zwaar onderschat. Het is feitelijk pure heroïne in tablet vorm. Ik zit dus ook tussen heroïne en alcohol en cannabis verslaafden. Zeer confronterend en pijnlijke aangezien ik geen drugs of alcohol verslaafde ben. Ik realiseer me nu dat mijn hel mede door de oxycodon is gekomen. Ik kreeg heel makkelijk de oxycodon van de huisartsen..... Pas op voor deze medicijnen, ze gaan je leven bepalen. En ik hoop dat ik met mijn verhaal mensen de ogen kan openen, om toch zeer goed op te passen voor oxycodon!! Het frusterende is dat ik ondanks die hoge doseringen nog steeds zenuwpijn aan mijn rechterbeen heb en ook nog veel pijn in me rug :(.

20-06-2015 | Man | 47
oxycodon (60mg)
Hernia
het is een fijne pijnstiller maar je moet je stoelgang wel in de gaten houden het nadeel is dat je bij langdurig gebruik steeds meer nodig heb om de pijn te bedwingen het voelt niet verslavend aan je kan ook makkelijk zonder als je pijn weg is maar wel afbouwen want afkick verschijnselen zijn heftig

07-11-2012 | Vrouw | 47
Hernia
Heb een zware hernia gekregen die na 9 weken geopereerd moest worden,voor de vreselijke ondraagelijke pijn uiteindelijk morfine 2 x 30 mg Oxycontin,6 x daags oxynorm,diflocenac,paracetamol 1000 mg zetpil,30 mg diazepam 4 x daags,na de operatie direct in het ziekenhuis de morfine af moeten bouwen met 10 mg per dag oxycontin minder en direct geen oxynorm 6 x daags 10 mg.Ik b[lees meer...]en te snel af gaan bouwen en door het advies van het ziekenhuis,zat na een week op 2,5 mg 2x daags,ziek als een hele zware griep.Op advies van de neuroloog nog 3 dagen oxycontin 2,5 mg per dag en toen gestopt,door een hel heengegaan,5 dozen van de rotzooi in huis weggedaan.Ervan af en ik ben heel trots op mijzelf.Nu 6 dagenook gestopt met Diflocenac vanwege veel darmkramen moe moe en bloedstolsels in mijn ontlasting ook rotzooi en ik had er maagbeschermer bij.Nu morgen 5 weken na de operatie zit nog steeds in een rolstoel heb pijn in mijn rug en zwak in mijn linkerbeen de kant waar mijn hernia 1ste ruggewervel zat,was een groot verkalkt losse hernia die toch iets vast bleek te zitten.Zit nu voornamelijk tussen 4 muren.Woon op een flat 3 hoog met alleen trappen niet te doen.Vandaag naar de keuringsarts voor medische urgentie voor een huisje op de begane grond,stik al dagen van de zenuwen.Morfine een goede pijnstiller als niet anders kan voor de pijn moet je wel maar afkicken verschrikkelijk. Nu nog herstellen zo ver mogelijk ben 47 en hoop echt weer over een aantal maanden te funtioneren,kan geen fysio betalen.Dus maar thuis oefeningen doen wat mag een mens blij zijn als hij gezond is !!! mijhoor je dan nooit !!! meer klagen.

24-02-2015 | Vrouw | 51
oxycodon (30mg)
Hernia
is makkelijk in te nemen zonder dit medicijn pijn bijna ondragelijk

21-10-2012 | Man | 55
Hernia
In 1995 kreeg ik een acute hernia (L5S1). Sinds dan is mijn leven helemaal veranderd. Na 5 operaties wegens steeds terugkerende pijn na verloop van tijd (tussen operatie 1 en 4 was er telkens een paar jaar tussen, tussen operatie 4 en 5 waren 6 dagen tussen) is er operatief niets meer aan te doen en zodoende behoor ik sinds enige jaren tot het leger(tje) "slikkers". Ik heb[lees meer...] spijtig genoeg veel ervaring met pijnstillers. Tussen de operaties door was Valtran mijn beste vriend. Tot voor 2 jaar ben ik voltijds blijven werken. Ik had een veeleisende job in het middenkader van een firma gespecialiseerd in luchtvracht en heb nooit werkdagen gekend van minder dan 10 tot 12 uur. Als ik 's avonds thuiskwam nam ik, gespried over een uur een 200-tal druppels Valtran in een bodempje cola. Ik kreeg totale gewenning en in samenspraak met de pijnkliniek Pellenberg/Leuven schakelde ik over op Oxycontine. Eerst lichte dosissen (5 à 10 mg) om nadien over te schakelen op de 20 mg. Nu slik ik 4 x 20 mg per dag. Toen ik overschakelde op 20 mg werkte ik nog steeds, met als gevolg na verloop van tijd een knoert van een burn-out. Ik ben sindsdien niet meer kunnen en mogen gaan werken en ben hier zeer depressief van geweest. De oxycontine hielp me door de dagen en een schema begon zich af te tekenen: ik probeerde alles zoveel mogelijk in de voormiddag te doen, want later op de dag ging ik me suffer en suffer voelen. Totaal geen motivatie meer en constant lusteloos. Ik snap niet dat er mensen zijn die Oxycontine nemen om in een "roes" te geraken.... Maar ook 80 mg per dag werd te weinig tegen de pijnbeheersing. Mijn neuroloog raadde me aan om de kleefpleisters van Transtec te gebruiken. Dus op 2 dagen tijd kapte ik volledig met Oxycontine en kleefde een pleister Transtec 35. Dit heeft 24 uur nodig om in je bloedbaan te geraken. Na die 24 uur wist ik dat Transtec 35 niet pijnstillend genoeg was en in samenspraak met de pijnkliniek kreeg ik nog een halve pleister bijgeplakt. Dat was een zware vergissing. Binnen een halve dag steeg mijn bloeddruk naar 22/12 en was ik iemand totaal anders: hoorsuizingen, desoriëntatie, verlies van tijdsbesef, concentratiestoornissen, misselijkheid, lusteloosheid en krachtverlies. Ik vermoed dat ik een overdosis heb gehad. Ik heb de pleisters verwijderd en ben nu weer aan de Oxycontine, evenwel aan de helft van mijn vroegere dagelijkse dosissen, gewoon omdat ik angst heb om dit nog eens mee te maken. Ik ben zo stilaan einde raad. Met dank voor uw aandacht.

17-10-2012 | Vrouw | 56
Hernia
Hallo ! Vanaf 3 sept kon ik niet meer staan op linker been! Erge zenuwpijn door mijn bil en buiten kantbeen tot vlak voor enkel. Ook doof gevoel aan onderkant been. NIETS hielp. Ik gebruikte hiervoor GEEN MEDICATIE! 6 sept begonnen met de zware jongens:oxycontin 10mg 2xdags en Oxynorm 5mg zn. Dit hielp niets..tot weinig...9 sept 20mg oxycontin 2xdags en 18 sept 30[lees meer...]mg2xdags plus Lyrica75mg 2xdags..Nou ik durfde mijn ogen niet dicht te doen..bang dat ik niet wakker werd... en zo ZUF als maar kon..maar ja ik kon "liggen""slapen"EINDELIJK! 24sept terug naar 2xdags 20mg oxycontin en lyrica bleef hetzelfde. Ik bleef me niet lekker voelen.. 5okt begonnen met 2xdags 10mg oxycontin en 13okt 5mg oxycontin 2xdags..15 okt Lyrica willen afbouwen iov met huisarts mocht ik alle Lyrica in 1 keer!!! gelukkig heb ik de bijsluiter gelezen..uiteindelijk zei hij dat 1 capsule van 75mg minder perdag, een beter begin..NOU ik heb het geweten! Wat een beroerde onrustige nacht..en dag erna..PHEW Kennen er meer mensen dit probeem met afbouw? OOk dat de Huisarts ( een jongeman ) er weinig ervaring ermee had...Ik heb gemerkt dat de Apotheek er meer verstand van zaken heeft..Heeft iemand nog tips of iedeen? Trouwens GOED NIEUWS is dat mijn hernia vanzelf overgegaan is na 6weken..tenminste..ik doe voorzichtig weer vanalles ..:)

07-03-2013 | Man | 61
Hernia
Werkt als enige effecitief. Moeilijk om mee t stoppen

27-04-2015 | Man | 63
oxycodon (10mg)
Hernia
Gebruik dit middel al vanaf 1995. Eerst voor de nekhernia. Maximale dosering 2 maal 30 mg per dag. Na de hernia kreeg ik ook last van RLS (rusteloze benen syndroom). Alle reguliere geneesmiddelen hiervoor gebruikt. Maar niets hielp. Nu gebruik ik nog dagelijks 2 maal 10 mg Oxicontin voor de rest zenuwschade van de nekhermia en de RLS klachten zijn ook minder. Het enige nad[lees meer...]eel is dat je dagelijks een laxeermiddel moet nemen. Hiervoor gebruik ik het drankje Xpraep siroop. Oxicontin is een opiaat. En dus verslavend. Kijk uit. Laat het middel op naam registreren. Vooral als je het meeneemt naar het buitenland.