Ervaringen met OxyContin

Bij  ZenuwpijnX

Lage rugpijn (11 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Brandwonden (1 mening)
Fantoompijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)

31-08-2012 | Man | 27
oxycodon
Pas op met dit middel !! Ik heb ernistige zenuwe beschadigingen . Dit middel verminderd de pijn wel iets maar in het al gemeen maakt het de pijn verdraagbaar ( een soort van roes ).. Ik ben 4jaar terug begonnen met 5mg zonodig 2 maal daags , 5mg werkte goed en zat op een max van 10mg daags . Een paar maanden terug zat ik op mijn toppunt en vond ik het tijd dat i[lees meer...]k hier vanaf ging stappen !! Naar 4jaar dagenlijks gebruik zat ik op een minimaal gebruik van : 2 x daags 5mg oxycontin 2 x daags 5mg oxynorm 5 x daags 10mg oxycontin  6tot10 x daags 10mg oxynorm Waar ik in de eerste maanden 10mg per dag nodig had! Zat ik nu op een top van 160/190mg per dag ... Ik voelde me zelf een junk & was meer een zombie dan een mens !! Pakte stiekum meer en meer ! Pillen waren op voordat ik er ergen in had.. Zo Bang om in slaap tevallen .. Wordt ik wel wakker morgen vroeg ? Pogin op pogin om af tekicken geen sucses ... Heb nu hulp in geschakeld het ging zo niet meer ... Ben nu af aan het bouwen en voel me beter dan ooit ! (ze liggen nu op geborgen in een kluisje ) Krijg per dag 6maal een dosis en niks meer ... Ik ben zo trots dat het me nu zo goed lukt ! Maar alleen was me dat nooit maar ook nooit gelukt ! Bijwerkingen : * wijnig tot geen emoties  * agressie * achterdochtig * veel slaap en overal in slaap vallen  * zeer slecht plassen en ontlasten  * verschrikelijke dromen  Begrijp me niet verkeerd !!!  Zonder leven zal mijn nooit meer gaan lukken door de pijn .....!! Echter kan het ook met flink wat minder mg in mijn lijf anders word ik niet oud .. Maar ben gewaarschuwd !!  ~~>>Dit is een heftige & zeer verslavende pijnstiller!!<<~~ Ben je verslaaft ? Laat je partner de pillen en capsules op bergen achter slot en grendel!  En koop een pillen kassete laat die dagenlijks vullen .. Wat er in zit is je max en op is op ..  Dan wil je wel rustig aan doen en het goed verdelen over je dag heen .. En dan heel langzaam de mg per dag verminderen Sucsess

20-08-2012 | Man | 44
oxycodon
Hallo. Aangezien ik nergens de exacte beschrijving van de verschijnselen van het afkicken tegen kom zet ik de mijn hier maar even neer. Begin van het jaar ernstige voorhoofd en bij holte ontsteking gehad. Daarna steeds ernstig wordende stekende pijn in de neus. Veel onderzoeken gehad, Eerst KNO, daarna Neuroloog. ct scan Mri scan. Conclusie Aangezichtspijn met de haard [lees meer...]in de neus. Yes het monster heeft een naam. Op 01-06-2012 begonnen met Lyrica. Goh het werkte weg pijn geweldig. Maar de bijwerking suf suf suf kon ik niet trekken. Toen overgestapt zonder problemen naar gabapentine 3x200MG werkte niet de pijn kwam weer terug in volle hevigheid terug. ivm de heftige pijn, van de Huisarts oxycontin voorgeschreven, 3 x 10 mg. Met spoed een afspraak gemaakt met de KNO, deze wilde opereren. Doorgestuurd naar een andere neuroloog (mijne was met vakantie) die wilde niet meteen opereren maar schreef carbamazipine voor. Geweldig met de 1e tablet pijn vermindering eerst 2 per dag na 1 week 4 per dag. Na een aantal weken geen bijwerkingen (nauw ja niet noemenswaardig, voelde me wel happy) te hebben gehad kreeg ik na bijna 3 weken cocktail van medicatie, jeuk onder de huid en een rood hoofd. Afgesproken met de neuroloog om te stoppen met de oxycontin 3 dagen 2x10mg daarna 3 dagen 1x10mg. op de dag dat ik mijn laatste oxy zou innemen kreeg ik een zeer vieze smaak in de mond, Het was net of men in elke drank de helft aan zout had toegevoegd blha. Na contact neuroloog carbamezepine geminderd van 4 naar 3 tabletten per dag (+ 3 x gaba.) Maar de klachten houden aan. Ik schuif het op de bijwerkingen van de Oxy. voel me beroerd, niets smaakt me. absoluut geen dorst of honger (en dat bij 36 graden Celsius) De smaak in de mond is niet meer vies maar een deel van de smaak is verdwenen en vocht lijkt wel stroperig komt er niet in. verder ben ik moe moe moe heb nergens puf voor, traplopen is al te veel, moet bijna huilen als ik me meer moet inspannen. s,nachts wordt ik rond 4 uur wakker met brandende voeten en duurt het 2 uur voor ik weer inslaap. Als ik later wakker wordt lijkt het alsof ik 3 liter whiskey heb gedronken en kom ik niet op gang. Ik voel me honds beroerd en het eten smaakt me niet.(komt er haast zo weer uit) Ik ben gisteren naar de huisartsenpost geweest met hevige steken in de buik. (bleek maag van streek te zijn, omazepam 40mg meegekregen). Wat een ellende. Soms denk ik was ik maar dood dan was het over. De gedachte hoelang gaat dit nog duren maakt me zeer verdrietig hoe lang nog???? Wat een ellende. Ondertussen zit mijn hele lichaam onder de rode punten. en daarbij jeukt het nog steeds enorm. voor de jeuk heb ik ceterecine 2 x 10mg. Dat werk goed. Vergeet ik de hoofdpijn en de pijn in de gewrichten en de rug te noemen. zijn dit allemaal afkick verschijnselen? Of heb ik ergens anders last van. ik weet het niet ik voel me werkelijk volkomen K.T. Morgen belt de neuroloog, zal er aan denken te reageren. Groet

02-08-2012 | Man | 39
oxycodon
Oeioeioei, ik denk écht dat de Nederlandse artsen hun diploma bij de nachtwinkel gaan halen hoor, wat ik hier allemaal niet lees!! Ten eerste ontwennen van Oxicontin/norm mag je NOOIT maar dan ook NOOIT ééntijdig doen. Dit moet je héél langzaam afbouwen, met kleine kleine stapjes a rato van 10 mg per maand. Afbouwen van Oxy met stappen van 10 mg per week is gekkenwerk en n[lees meer...]iet alleen dat, het is nog eens levensgevaarlijk! Geen wonder dat iedereen hieronder vreselijke ontwenningsverschijnselen heeft, je zou voor minder. Weten de nederlandse artsen dan niet dat wanneer je ineens stopt met dit medicijn, je een hartstilstand kan krijgen!!?? Je zal het wel gevoeld hebben, je hart ging als een razende tekeer...niet gezond, hé. Ten tweede zijn er perfecte medicijnen die je helpen van deze 'verslaving' af te geraken, Redomex, Lyrica enz helpen allemaal prima om te ontwennen zonder dat je je rot slecht gaat voelen en geloof me, dat is een verschil van dag en nacht!! Ten derde: wees eerlijk tegen je arts!! Ben je niet eerlijk over je gebruik dan schrijft hij minder voor en ben je uiteindelijk de pineut zoals ze bij jullie zeggen. Ik kom van 8 x 80 mg per dag, zit nu aan 2 x 80 mg per dag en dat gaan we zo houden. Maar nogmaals, aub stop hier niet zelfstandig mee, laat je opnemen, dit is beslist ernstig genoeg om je te laten begeleiden in een instelling hoor, op jezelf ontwennen, wel, daar moet je een hele harde tante voor zijn (of nonkel ;-) Succes iedereen!!!!

18-07-2012 | Man | 50
oxycodon
Ben in januarie 2011 van achteren neer gestoken door een malloot. Er is daarbij een zenuw in mijn hals doorgesneden die niet meer hersteld kan worden. Gebruik daardoor al vanaf die tijd 2 keer 225 mg lyrica perdag. Na een operatie waarbij mijn schouderblad is vastgezet aan mijn ribben kreeg ik iets meer pijn medicatie. 3 keer 1000 mg paracetamol. diclofinac, 2 keer 225 mg[lees meer...] lyrica dus, 2 keer 60 mg oxycontin, om de drie uur 5 mg oxynorm, omoprazol en een laxeermiddel dus. Behoorlijk wat dus. Als ik misselijk wordt gebruik ik iets minder, dan gaat het beter. Meer pijn meer pillen dus. Wel veel slaap en suf zijn. maar verder niet veel last. De ergste pijnscheuten gaan er nog doorheen maar de pijn is nu beheersbaar. Als ik denk nu gaat het beter dan ga ik minderen en stoppoen met die handel. Hopen dat het redelijk gaatals ik dit hier alles lees. Maar ik zeg altijd, het gaat erom wat ik denk en wil niet wat anderen denken. Iedereen veel sterkte

01-07-2012 | Vrouw | 31
oxycodon
Ik heb sinds september 2011 pijnklachten in been en voet, komende vanuit mijn rug. Naast een hernia blijkt ook dat een eerder uitgevoerde spondylodese loszit en dat hierdoor waarschijnlijk de pijn komt. Na Lyrica en Tramadol (van beide werd ik misselijk) kwam ik op Oxycontin terecht; 2x daags 20 mg. Daarnaast max 2x/ dag 5 mg Oxynorm. Ik moest elke middag liggen omdat ik z[lees meer...]o suf was en deed ik dit niet dan werd ik misselijk en moest aan het eind van de dag overgeven. Vanwege deze bijwerkingen ben ik recent gestopt. Elke 4 dagen 5 mg eraf, in overleg met de huisarts. Tijdens het afbouwen geen klachten gehad, maar toen de laatste 5 mg eraf ging, ben ik dagenlang door een hel gegaan! Beven, trillen... dag en nacht! 3 nachten nauwelijks geslapen en heel rusteloos. Ondanks goed afbouwen dus nog steeds veel afkickverschijnselen. Maar ik ben wel blij dat ik er nu vanaf ben (en toch maar weer terug op de Tramadol... tot nu toe gaat het nog goed).

19-06-2012 | Man | 37
oxycodon
Hallo allemaal, Ik lees hier veel over oxicontin, nou ik kan u allemaal vertellen ik gebruik heel erg veel van dat spul. Ik heb ernstige spierpijn/zenuwpijn ik nam vroeger paracetemol in en andere lichte pijnstillers. Ik heb zoveel spijt dat ik aan oxycontin ben begonnen, ik zat op een gegeven moment over de 300 mg. Ik heb dat terug gedrongen samen met mijn huisarts tot d[lees meer...]e 180 mg. Nu probeer ik onder de 180 mg te komen, het is echt moeilijk, ik tril helemaal, ik voel me zeer depresief. Nou ik kan zeggen dat ik verslaaft ben. Maar ik wil stoppen hoe lekker het ook is. Ik vind dat ze dit middel moeten vernietigen/uit de handel nemen of alleen in de ziekenhuis zo nodig. Ik kom zelf uit Turkije daar krijg je dit medicijn niet, daar hebben ze andere spul voor pijn die ze hier niet gebruiken omdat sommigen daarvan niet vergoed worden door de zorgverzekeraar. Ik gebruik in totaal 12 verschillende soorten medicijnen, ik ben het helemaal zat. ik vertrek aanstaande ma 25 juni naar Turkije en kom pas terug als ik afgekickt ben. Ik zeg aan allw gebruikers od aan mensen die dit willen gaan gebruiken; blijf er a.u.b. vanaf of stop ermee!!! Je hebt mischien heel veel pijn, maar als je deze rotzooi inneemt krijg je veel meer pijn.

09-06-2012 | Vrouw | 45
oxycodon
Mocht een maand 3 maal 10 mg per dag, een verademing, Totaal geen probleem gehad met stoppen, ziekenhuis opname en ze dachten, doen ze gewoon, stoppen deze medicatie, niks geen probleem, zal mijn huisarts vragen wat hier nu de bedoeling van is, want tja een pijn, die is terug, maar ze dachten hier obstipatie, kan levensgevaarlijk zijn, had ik al voor dit medicij[lees meer...]n, maar ze vonden het onverantwoord, kon wel eens een ernstige, zelfs met dood tot gevolg darmen kunnen krijgen van deze medicatie, of ik daar wel van doordrongen was, had al vreselijke verstopping ervoor, 4 dagen later krijg ik tramadol, raken we daar dan niet verstopt van, leg me er even bij neer, volgens mij beiden opiaden, toch !!!!! al vind ik oxy veel beter, nu raar, ziek van tramadol, dat mag dan weer wel, vraag wel netjes mijn dozen oxy terug, want waar zijn die nu dan, gratis tas medicatie, had ze net opgehaald, tramadol werkt veel minder en ziek misselijk ellende alom, kunnen darmen dan ook niet op slot raken, snap er en velen met mij even niks van, maar ik had nergens last van, geen afkickverschijnselen na een maand,

08-06-2012 | Vrouw | 40
oxycodon
ik gebruik oxynorm en oxycontin sinds december vorig jaar. ik kreeg dit geneesmiddel nadat niets anders mij meer hielp. en wat een genot toen ik dit kreeg voorgeschreven. eerst met 10mg oxynorm begonnen maar moest steeds meer gebruiken om het gewenste effect te bereiken, toen kreeg ik oxycontin 20mg erbij en weer hielp het goed. helaas moest ik ook steeds meer gebruiken om[lees meer...] het effect ervan te bereiken, tel daarbij dat lekkere gevoel erbij wat je ervan krijgt en een verslaving heb je zso te pakken. ook ik werd gewaarschuwd voor het verslavingsgevaar en dacht net als jullie als ik straks behandeld ben en mijn pijn is over dan stop ik ermee. helaas heb ik ondervonden nadat ik 2 dagen zonder zat omdat ik woensdags alles op had en vrijdags pas weer nieuwe kreeg wat voor bijwerkingen ik ervan kreeg, ik werd ongelofelijk misselijk begon te trillen en was op van de zenuwen kon wel tegen de muren op lopen. ook kreeg ik heel makkelijk meer medicijnen in de loop van tijd omdat ik mijn klachten wat erger maakte dan ze waren, want ik geef toe voor de pijn heb ik ze niet meer maar ik heb ze nog omdat ik dus verslaafd ben en mijn pillen echt uittel om precies uit te komen, heb ik toch teveel genomen en ik moet nog 2 dagen en moet het met een mindere dagdosis doen, wordt ik helemaal onrustig heb direkt spanning op mijn maag, voel me depressief en trillerig. sinds vorige week heb ik samen met mijn huisarts en apotheker een afspraak gemaakt dat ik elke dag mijn weekdossering krijg en hoe ik ook smeek dat ze mij niets extra meer mogen geven. als ik dit een aantal weken volhou gaan we beginnen met afbouwen 5 procent per zoveel x. ik had nooit verwacht wat voor impact deze troep op mijn leven heeft alles draait om de medicijnen. werkelijk het is troep en als ik dit van tevoren geweten had was ik er NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT aan begonnen, helaas is dit wel het geval. het ergste vindt ik die depresieve gevoelens en die innerlijke onrust. ik vindt het wel erg fijn dat ik lees dat er meer lotgenoten zijn en dat je elkaar kunt steunen en zonodig advies geven.