tramadol/paracetamol

Fibromyalgie (5 meningen)
Hernia (4 meningen)
Gewrichtspijn (3 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Hoofdpijn (1 mening)

Fentanyl (130 meningen)

26-03-2018 | Vrouw | 49
tramadol/paracetamol (37,5mg/325mg)
Fibromyalgie
Al ongeveer 15jaar last van pijnen,stijfheid,moe,enz. Jaren onderzoeken gedaan,medicatie gekregen, kini, sport,enz. Niets hielp. Totdat ik naar de fischyse geneesheren ging aankloppen. Mijn verhaal vertelt en toen volgden er weer heel veel onderzoeken. Wel veel andere. Ook orgaanonderzoeken. Resultaat: fybromialgie. Ik moest van de specialist medicatie gaan pakken. ZElf wi[lees meer...]lde ik dit allang niet meer omdat het toch niks afdeed. Ik kon kiezen uit 3 soorten van zwak naar sterk. Aangezien dafalgan al niet hielp heb ik voor het 2de gekozen. Tramadol/paracetamol. Toch wel een zwaar medicijn. Ik heb er zeer goede resultaten bij. Pijn en stijfheid is weg,andere pijnen voel ik heel weinig. Ik kan weer gewoon mijn gang gaan met de ups en downs van deze ziekte. Na 16 u mag ik er geen meer nemen,omdat ik dan de slaap niet kan vatten. Maar om geen pijn te hebben s'nachts, heb ik gewone paracetamol van 1 gram. Heb ik niet veel last neem ik maar de helft. Ik ben er blij mee.

10-01-2018 | Vrouw | 42
tramadol/paracetamol (37,5/325)
Nekklachten
Mijn huisarts schreef 1 tablet voor de nacht voor. Omdat ik de nacht ervoor niet geslapen had van de nek-/rugpijn. 1 tablet hielp niet, een tweede kon wel, dacht ik. Ik las de bijsluiter en 2 was standaard om mee te starten. Max 8 per dag mocht zelfs! De volgende dag ben ik doodziek van de bijwerkingen! Continu misselijk, duizelig en twee keer overgegeven. Assistente geb[lees meer...]eld, die had dat zelf ook meegemaakt met Tramadol. Ik lees vele negatieve verhalen over dit medicijn. Geen Tramadol meer voor mij!

13-12-2017 | Vrouw | 71
tramadol/paracetamol (37,5)
Artrose

24-11-2017 | Man | 59
tramadol/paracetamol (37,5/325)
Artrose van de wervelkolom
Deze tabletten gebruik ik voor pijnbestrijding in verband met een uitgedroogde tussenwervelschijf van de onderrug. De pijn verdwijnt voor het grootste gedeelte maar ik lig de hele nacht wakker. Daarbij wordt ook nog de ontlasting dik(obstipatie). Door af en toe enkele dagen geen tabletten te pakken verdwijnt de obstipatie.

18-10-2017 | Vrouw | 73
tramadol/paracetamol (50)
Rugklachten
Verschillende pijnstillers geprobeerd, niets is bij mij zo effectief als Tramadol het middel is mijn redding zonder kan ik niet stil zitten van de pijn. Ik gebruik het alleen als het echt nodig is.

24-09-2017 | Man | 48
tramadol/paracetamol (35mg)
Reumatoïde artritis
Als pijnstillers werkten het goed maar had veel bijwerkingen. Naar twee jaar gebruiken toch maar gestopt en over gegaan naar pleisters butrans.

30-06-2017 | Vrouw | 44
tramadol/paracetamol (325/37,5mg)
Hernia
Zeer misselijk, hoofdsuizen en moe. Eten helpt wel tegen de misselijkheid. Pijn verdwijnt wel.

20-05-2017 | Vrouw | 61
tramadol/paracetamol (37,5/325mg)
Na 1 dag jeuk en uitslag op rug werd gebruikt voor grote beenspier beknelde zenuw.

12-04-2017 | Man | 75
tramadol/paracetamol (37,5/325mg)
Dit middel kreeg ik voorgeschreven voor pijn in de linkerzijde van mijn rug. Mogelijk ontstaan door de 3 hernia operatie in het verleden. Het middel gaf geen enkele pijn vermindering, maar wel snel vervelende bijwerkingen. Na 1 week gestopt.

11-03-2017 | Man | 66
tramadol/paracetamol (50mg)
Pijn (algemeen)

17-01-2017 | Vrouw | 47
Fibromyalgie
Gekregen tegen de pijn van mijn fybromialgie samen met kini. Het helpt alle 2. Ik had genoeg met max. 2 over de dag. 1 s'morgens en 1 s'avonds.Om de nacht goed door te komen. Nadeel: ik kon niet in slaap vallen. Na een jaar daar mee gesukkelt te hebben met de nacht, heeft de specialist mij redomex voorgeschreven. Dit is een antidepresiva, maar voor ons werkt het als spierv[lees meer...]erslappend waardoor je in slaap valt en door slaapt. Dat was het. De dagen zonder pijn en fijne nachten. Tot een paar maanden nadien. Ondertussen moest ik 3 tramadol p/d nemen. Ik klaagde al maanden van hoofdpijn. 5 van de 7 dagen. Niks hielp. Totdat ik las dat dat een grote bijwerking was van redomex. Samen met de huisarts op zoek naar een vervangend middel en gevonden. Nortrillen. Alle bijwerkingen zijn weg. Ik slaap wel, maar minder goed. Nu nog de juiste dosis vinden en ik kan er weer een tijdje tegen.

27-05-2016 | Vrouw | 51
tramadol/paracetamol (100mg)
Aangezichtspijn

27-08-2015 | Vrouw | 19
tramadol/paracetamol (37,5/325mg)
Onsteking door laserbehandeling op huid. Pijn is goed te dragen. Wel ontzettend moe en suf gevoel dat je elk moment in slaap kan vallen en verminderde eetlust.

18-08-2015 | Vrouw | 37
Hernia
Door een hernia ben ik last blijven houden van mijn linker been tot aan mijn voet. Er loopt een doof gevoel vanaf mijn bil tot aan hiel, tot aan twee linker tenen. Nu een anderhalf jaar later weer erg veel pijn. Krijg opnieuw een MRI. Vandaar tramadol/paracetamol voorgeschreven. Al snel na een uurtje voelde ik me lichter en een ontzettende droge mond kreeg ik en begon m'[lees meer...]n kaken samen te trekken. M'n lichaam begon te tintelen, en kon me niet ontspannen alsof ik hier geen controle over had.. Kreeg daarbij hartkloppingen en een gevoel moeilijk te kunnen ademen. Vreemde gewaarwording. Al met al duurde het een half uur en verdween het langzaam. Er leek een soort van piek moment te komen van de werking van de tablet. Ik was op dat moment ook in een andere omgeving. Niet handig... Beter om in huis te blijven. Mijn ervaring met dit medicijn, het haalt het de scherpe kantjes eraf, een piekmoment van de werkzame stof en stoned gevoel..

08-07-2015 | Vrouw | 21
Fibromyalgie
Vanaf mijn 14de erg veel pijnklachten. Vooral nek, schouders en rug. Werd met de jaren erger op mijn 19de ben ik uiteindelijk doorgestuurd naar een reumatoloog en constateerde fibromyalgie. Vooral veel nek en schouder klachten en rugklachten. Bij veel specialisten geweest, fysiotherapie, revalidatietraject gehad enz enz. Niks hielp om de pijn te verminderen. Dit medicijn [lees meer...]werk erg goed tegen de pijn. Vervelende bijwerken vind ik wel dagelijks misselijk, droge mond, erg loom ervan. Voor mij is dit voor nu de oplossing zodat ik bijna pijnvrij kan leven.

29-03-2015 | Man | 67
tramadol/paracetamol (50)
Had mijn ribben gekneusd, voorzover dat mogelijk is. Kon na een wk geen ademhalen van de pijn. De huisartsenpoli in het AMC Westeinde schreef mij Tramadol 50mg voor met 2 paracetamol. Hele dag geen last gehad en voor het eerst weer heerlijk geslapen. 3 x daags zo'n dosis vind ik teveel. De dosis zelf aangepast naar 2 x p.dag. De bijwerkingen neem ik maar voor lief, kreeg [lees meer...]last van jeuk en braakverschijnselen. Neem het nu in met yoghurt om de maag te ontzien en bevalt me beter.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum