Tramadol

tramadol

Bij  ArtroseX

Pijn (algemeen) (84 meningen)
Hernia (80 meningen)
Reuma (22 meningen)
Fibromyalgie (15 meningen)
Gewrichtspijn (14 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (9 meningen)
Artrose van de wervelkolom (6 meningen)
Aangezichtspijn (5 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Complicatie na operatie (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

Tramadol

Arjen Walstra (26-04-2013)

22-04-2013

Artrose - gewrichtsaandoening

Door erge knie/botpijn 3 maal daags. Pijn word niet direct minder. Ik heb een soort heerlijke roes, waardoor dingen zoals de pijn minder binnen komen. Ik slaap wel slecht maar lig heerlijk relaxed in bed. Verder krijg ik er jeuk van, slik er certizine bij en snel een droge mond. Ik kan mij voorstellen dat je hier verslaafd aan kan raken, bv als je de roes als prettig ervas[lees meer...]art. Weekenden slik ik niet om gewenning te ontkomen.
29-10-2017

Artrose

Vreselijk middel! Na jarenlang gebruik door pijn in benen na meerdere operaties compleet verslaafd. Zo erg dat de dokter mijn medicatie stop heeft gezet en ik nu het middel afneem via internet. Ik kan niet zomaar stoppen, vreselijke ontwenningsverschijnselen. Begin er nooit aan! Als pijnstiller heeft het maar kort gewerkt, daarna werd het echt als een drug voor me. Ben nu [lees meer...]bezig weer op eigen houtje af te bouwen, want ik wil dit niet meer maar blijft moeilijk.
07-09-2018

Artrose

Ik heb op een erg jonge leeftijd Artrose gekregen tussen de L4 en L5. De eerste pijntjes kreeg ik toen ik een jaar of 33 was. Slapen werd al snel een probleem en zo kan ik ook niet lang in één houding zitten of staan. Ik gebruikte de eerste 5 jaar voornamelijk diclofenac. Nu ben ik 41 en gebruik sinds 2 jaar Tramadol. Deze pijnstiller helpt mij heel erg goed. Zonder zou ik[lees meer...] geen oog dicht meer doen en niet meer kunnen werken. Ik neem 's morgens 2 capsules van 50 mg in en 's avonds voor het slapen. Ik kan het iedereen aanraden die ook aan Artrose lijdt in de onderrug.
20-01-2015

Artrose

heb jaren lang Tramadol geslikt in begin hielp het maar naarmate ik langer slikte had ik niet genoeg aan de dagelijkse hoeveelheid wat op de verpakking stond en slikte ik meer met als gevolg dat ik helemaal verdwaasd door het huis heen liep en de pijn ging er niet meer van weg. Vanaf mijn 16e is er bij mij rugatrose en scoliose geconstateerd, ik heb in mijn onderste 6 werv[lees meer...]els totaal geen kraakbeen meer zitten dus die wervels schuren lekker langs elkaar heen. Alle pijnstillers geprobeerd die er maar te krijgen zijn niks hielp en ook de tramadol niet meer. mijn hele leven al allerlei therapieën gehad, mensendieck fysiotherapie, de huisarts wilde mij naar de pijnpoli sturen voor spuiten, heb ik geweigerd omdat ik van een kennisje had gehoord die ook slijtage in haar onderrug had dat je 1x in de 3 maanden de rest van je leven een spuit moest halen om de pijn tegen te gaan dat zag ik ook niet zitten. Toen op internet opgezocht wat ik nog meer kon doen om de pijn dragelijker te maken want er waren dagen bij dat ik echt letterlijk over de grond kroop van de pijn. Ik kwam toen op de site van stichting mediewiet en heb verhalen gelezen en op youtube filmpjes bekeken dat mensen enorm veel baat bij hadden bij medicinale wietolie. het is ook goed voor mijn aandoening. Ik heb een flesje besteld, gebruik het nu 3 weken elke avond voor het naar bed gaan 4 druppels en ik heb mij nog nooit zo goed gevoeld je wordt er niet high of stoned van want er zit maar heel weinig tht in. ikzelf zit er aan te denken om mijn eigen wietolie te maken. Ik kan het iedereen aanraden. En nou denk ik waarom heb ik die olie niet eerder ontdekt, ben nou 44 jaar en heb al vanaf mijn 16e pijn chronische pijn en met die wietolie is de pijn zeker voor 70% minder geworden en ik kan u zeggen dat voelt heerlijk. Want je werd ook dood en doodmoe van die pijn. Ik kon niet slapen van de pijn ik was helemaal kapot door die rottige pijn het beheerst je leven. En ik wil mijn leven niet laten lijden door pijn. Dus mensen verdiep je eens in cannabis en wietolie het is veel gezonder en heeft totaal geen bijwerkingen want ook die bijwerkingen van de medicijnen doet heel veel met je gemoedstoestand. Met tramadol was ik een zombie en met wietolie voel ik mij zoveel beter.
12-06-2015

Artrose - gewrichtsaandoening

ik slik het samen met 4 x 1000 mg voor de pijn en dan ook nog moorfiene pleisters a 25 mg en nog pijn en dan als klap op de vuurpijl heb ik ook nog een direct tens die om het uur aan moet en dan nog niet pijn vrij
12-05-2013

Artrose - gewrichtsaandoening

Ik heb maandenlang Dolzam (tramadol) retard 200 mg geslikt. Daarbij ging ik overmatig zweten. Het zweet liep gewoon langs mijn hoofd af. Een wintermmens zijnde vond (en vind) ik dat vreselijk. Dus nu wil ik overgaan naar een andere pijnstiller. Maar het is nu de vraag naar welke? Ik heb hevige pijn en kan niet zonder pijnstillers, maar van morfine-achtige preparaten word [lees meer...]ik danig misselijk !!! Enige suggesties?
17-05-2019

Artrose - gewrichtsaandoening

ben er pas mee begonnen i.v.m operatie voor gewrichtsdistractie.heb wel last van bijwerkingen zoals bloedneus hoofdpijn slapen
11-11-2016

Artrose

Samen met diclofenac slik ik tramadol. De diclofenac hielp tweeling tegen de pijn. Na inname van een capsule krijg ik het warm. Ik zweet en heb een gloeiend hoofd en lijf. Ook ben ik erg actief, maar dat kan ook komen omdat ik geen pijn meer heb. Samen gaat er een wereld voor me open zonder pijn. Het warmte gevoel ervaar ik niet als naar.
15-09-2018

Artrose

Ik heb Artrose in alle gewrichten, meerdere hernia's, kanaalstenose en uitgebreide discophatie met extreme denegratie. Ik ben 52 jaar, en nog nooit pijnstilling genoemen, incidenteel alleen Paracetamol. Had angst voor zwaardere middelen, maar geen keuze meer, en toch besloten wat te proberen. Ik heb druppels gevraagd, dat kan ik veel lager doseren, het werkt, ik heb wel[lees meer...] pijn, maar het is draaglijk, bij een hele lage dosis. Ik zweet wel enorm, maar dat stopt na een dik uur (bij mij althans) Verder nog geen last van bijwerkingen. Ik gebruik 2 keer 15mg op een dag. (6 druppels van 2,5mg per keer)
25-08-2018

Artrose

Ik gebruik tramadol al meer dan een jaar, Ik neem ze meestal enkel wanneer ik werk (zorgkundige) Heb veel lage rugpijn. En het helpt me mijn dag door te komen zonder pijn, Ik kan mij goed vinden in 1x per dag 50 mgr. Ik neem nooit meer.
13-04-2015

Artrose

mijn ervaring met tramadol is goed, maar de verslavingskliniek heeft mij nu methadon 30 mg voorgeschreven. hoeveel tramadol moet ik slikken wat evenredig is aan 30 mg methadon?
25-12-2014

Artrose

Ik neem 3 of 4 keer per dag tramadol rt200.Ik moet zeggen dat ik quasi geen bijwerkingen heb en de pijn gaat ermee weg in combinatie met dafalgan forte en brufen.Ik neem het enkel als ik ernstige pijn heb dus niet dagelijks. Ik heb facetarthrose in de onderrug en zonder pijnmedicatie kan ik soms geen 100meter stappen. Heb ook geen hoofdpijn of zo enkel last van constipatie[lees meer...] en slecht kunnen plassen en ik word er ook niet slaperig van of doef.En ik kan echt zonder als ik geen pijn heb. Misschien een geluk voor mij, zeker met een heup- en knieprothese en arthrose in heel mijn rug.
17-09-2014

Artrose - gewrichtsaandoening

onrustig slapen, veel wakker en een ware malle molen van gedachten en ideeën. Erg vervelend!
14-10-2015

Artrose

De huisarts had ze voorgeschreven ivm verscheidene soorten Reuma, maar na inname vreselijke krampen in mijn buik en een 'vol' gevoel richting hart. Kortom niet erg blij met dit medicijn en neem ze dan ook niet meer in natuurlijk!
27-03-2018

14-09-2016

Artrose

I.v.m. Stenose in de rug en artrose neem ik tramadol in combinatie met arcoxia. Laatste tijd steeds vaker na inname hevige pijn op de borst, duurt circa een half uur tot een uur.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum