tramadol

Bij  ZenuwpijnX

Pijn (algemeen) (85 meningen)
Hernia (84 meningen)
Artrose (67 meningen)
Reumatoïde artritis (24 meningen)
Gewrichtspijn (20 meningen)
Fibromyalgie (17 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (12 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Artrose van de wervelkolom (6 meningen)
Complicatie na operatie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

04-10-2021 | Vrouw | 61
tramadol (50mg)
Gebruikt i.v.m. ischias. Was niet te doen. Drie keer gebraakt en 5 of 6 keer langdurig de hik gehad binnen 12 uur. De hik is een zeer zeldzame bijwerking. Niet fijn als je rugpijn hebt. Ik ben dan ook na 3 pillen al gestopt. Misschien kun je het braken tegengaan met pantoprazol.

10-09-2021 | Vrouw | 30
tramadol (100mg/ml)
Ontsteking aan de kies. 3.5 uur na inname geen vermindering van pijn. alleen duizelig

03-07-2021 | Vrouw | 54
tramadol (100mg)
Door steeds meer onverklaarbare pijn in gewrichten en spieren zo'n 15jr geleden voorgeschreven gekregen. Nu inmiddels weet ik dat ik HMS heb (hypermobiliteitssyndroom) fibromyalgie én artrose. Naast de tramal heb ik door mijn pijn specialist jaren geleden de lyrica voorgeschreven gekregen. Echter is mijn pijn vaak zo hevig dat ik zoveel moet nemen wat ik niet wil, want da[lees meer...]n kan ik ook de hele dag alleen maar slapen! Bovendien door de lyrics ben ik zo enorm in gewicht aangekomen dat ik daarom ook niet meer dan 5x75 (375)mg per dag wil nemen. Maar qua pijn is het bij lange na niet genoeg. Toen ik met de lyrica begon nam ik 2x per dag 300mg, dus 600 in totaal. Maar daardoor ben ik in een paar jaar tijd meer dan 15kg bijgekomen. Van maat 36 naar bijna 44. 😢tja dan wordt er gezegd ja beter dan pijn toch. Nou ik wil niet ook nog dikker worden naast dat ik toch nog de hele dag veel pijn heb. Hielp het dan voor 80% dan zou ik zeggen tja oké. Maar dat is helaas ook niet het geval. En nu zit ik nog steeds te worstelen met mijn kilo's, want zie ze er maar weer vanaf te krijgen terwijl je niet meer kunt sporten.😖

19-03-2021 | Vrouw | 73
tramadol (50mg)
Voelde mij doodziek veel transpireren en braken

02-03-2020 | Vrouw | 18
tramadol (50mg)
Kreeg dit middel bij het verwijderen van mijn verstandskiezen (deze lagen enorm beroerd en langs zenuwen), tijdens de operatie hebben ze toch mijn zenuw beschadigd. Kreeg hiervoor tramadol, top middel om te kunnen slapen ‘s nachts en werd er ook rustiger van, wel last van duizeligheid (kan ook komen door mijn te lage bloeddruk en het feit dat ik al 3 dagen amper had kunnen[lees meer...] eten) en een vieze smaak.

21-02-2020 | Vrouw | 31
tramadol (100mg)
Verschrikkelijk middel voor mij! Ik kreeg er woede en huil aanvallen van, ik werd bang van mijzelf wat ik allemaal voelde door dit middel. In mijn dossier staat dus ook : overgevoelig voor Tramadol.

09-11-2019 | Vrouw | 24
tramadol (50mg)
Ongeacht de pijn de men ervaart raad ik het gebruik zeer af. Ik heb een uitzichtloze aandoening, echther had ik liever gewild niet te hebben gestart aan Tramadol. Je komt er niet meer vanaf, met alle gevolgen van dien. Zeer verslavend, sinds start van gebruik medicijn kan ik zonder niet meer slapen. Geen gebruik zorgt voor overprikkeling van de zenuwen over gehele lichaam[lees meer...]. Tevens afgevallen, verminderde eetlust en vaak misselijk en maagklachten.

09-01-2019 | Vrouw | 63
tramadol (100mg)
Ik ben met een lage dosis begonnen , geen baat ,verhoogt , totaal geen baat . Integendeel , ik krijg enorme jeuk en begin te zweten ,zo erg dat ik van kledij moet veranderen . Voor mij is het net ecstasy , ik kan totaal niet slapen,geen minuut . Ik heb zoveel medicijnen nog extra genomen , niets helpt . Ermee leren leven , makkelijker gezegd dan gedaan .

09-09-2018 | Man | 62
tramadol (50mg)
Zenuw beknelt in mijn rug >> Rugpijn links onder en in onderbeen links van scheenbeen. De Tramadol doet vrijwel niks. Andere pijnen waarvoor ik dit niet slik zijn wel minder geworden. Maar ja. 3x per dag Tramadol, 3x per dag Ibuprofen met paracetamol , voor het slapen Oxazepam met paracetamol. Effect = 0, merk geen verschil met wel of niet innemen Bijwerkingen van d[lees meer...]eze dagelijkse cocktail = beetje wiebelig en wazig soms, en minder eetlust Doordrukstrips Tramadol aten zich niet makkelijk door drukken, capsule komt vaak geplet of bijna open uit de srtip

22-08-2018 | Vrouw | 35
tramadol (100mg)
Vanwege het Ehlers Danlos syndroom heb ik chronische pijnklachten. De tramadol werkt hier goed bij. Ik heb alleen de eerste paar dagen lichte bijwerkingen gehad maar daarna niet meer. Ik gebruik indien nodig naast de tramadol ook nog paracetamol en ook gabapentine. Dit is voor mij een goede combinatie.

02-03-2018 | Man | 18
tramadol (50mg/ml)

21-12-2017 | Vrouw | 50
tramadol (50mg)
Werking tegen de pijn is matig , veen ontwennings verschijnselen

06-10-2017 | Man | 63
tramadol (50mg)
Na een ongeval blijvende pijn in linkerbilstreek naar beneden toe. Na diverse lokale injecties toch tramadol voorgeschreven. Na een paar dagen is de misselijkheid weg. De pijn wordt vrij snel onderdrukt, maar er blijft wel wat achter. Neem halverwege de week en in het weekend wat extra maar kan daardoor niet in de auto o.i.d stappen, ben dan toch te dizzy ! Ik blijf er [lees meer...]een beetje duizelig onder wat in het verkeer en op mijn werk toch af en toe problemen geeft. Ik drink nauwelijks alcohol maar kan het vergelijken met de consumptie van twee of drie biertjes. Wil er liever van af maar pogingen daartoe lukten niet.

03-09-2017 | Man | 45
tramadol (200mg)
Dit middel is met 400 mg totaal niet vergelijkbaar als codeïne. Het is 2x zwaarder en dus chemische morfine. Ik praat wel over 2x 200 mg. Zo staat er mogelijke bijwerking ademdepressie, dat geeft alleen morfine en mensen die afvallen van dit spul en kunnen niet eten. Dat kan echt niet te vergelijken zijn met codeïne, dat voelt men immers niets van, psychiaters schrikken va[lees meer...]n dit spul. Ik hem adem attacks gekregen bij cold turkey afkicken!

12-07-2017 | Vrouw | 42
tramadol (150mg)
Ik gebruik Tramadol al 6 jaar. Ik heb zenuwpijn in mijn voeten als gevolg van zuurstoftekort nadat ik 72 minuten gereanimeerd ben toen ik een hartstilstand had. De tramadol haalt bij mij de pijn niet weg maar haalt wel de scherpe kantjes er vanaf zodat ik normaal kan functioneren. Ik ben begonnen met 2 keer per dag een capsule van 50 mg. Ondertussen slik ik er 1 van 150 mg[lees meer...] (retard) en 1 van 100 mg 's avonds (ook retard) daarnaast gebruik ik nog extra capsules voor wanneer ik het niet red tot mijn volgende dosis. Dat komt er op neer dat ik elke dag 1 of 2 extra capsules van 50 mg slik. Ik merk dat ik steeds meer ga gebruiken, heb morgen zelfs een afspraak bij de huisarts om de dosis maar weer eens te verhogen want pijnvrij zal ik nooit zijn maar wil wel gewoon kunnen functioneren. De bijwerkingen die ik heb zijn maagklachten en ik heb het vaak warm. Van sufheid of duizeligheid heb ik gelukkig totaal geen last.

22-06-2017 | Vrouw | 35
tramadol (100mg)
Opeens werd ik wakker met stijve nek. Week aangezien tot de pijn alsmaar heviger werd en pijnstillers niet werkte. Nu hevige pijn in schouder wat uitstraalt naar arm elleboog en pols.