tramadol

Bij  ZenuwpijnX

Hernia (86 meningen)
Pijn (algemeen) (85 meningen)
Artrose (69 meningen)
Reumatoïde artritis (24 meningen)
Gewrichtspijn (21 meningen)
Fibromyalgie (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (12 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Artrose van de wervelkolom (6 meningen)
Complicatie na operatie (4 meningen)
Ziekte van Bechterew (3 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

20-05-2022 | Vrouw | 28
tramadol (50mg)
Voorgeschreven gekregen nadat kies is getrokken (als noodmiddel) paracetamol, ibuprofen en naproxen hadden geen enkel effect. 1 tablet van 50 mg gepakt en naar een uur verdween de pijn! Bijwerkingen neem ik voor lief aangezien tandpijn voor mij de ergste pijn is die er bestaat. Als ik nu tandpijn heb weet ik wat ik moet gebruiken! Tip voor de mensen als de rest niet werkt [lees meer...]en je kunt niet gelijk bij de tandarts terecht.

24-04-2022 | Vrouw | 36
tramadol (50mg)
Voorgeschreven gekregen tegen zenuwpijn in arm na een nekhernia. Was in eerste instantie huiverig om het gebruik te starten door de genoemde bijwerkingen. Bij het starten ben ik de eerste 2/3 dagen heel erg duizelig/vermoeid/groggy geweest, daarna geen last meer gehad. Het hielp niet volledig tegen alle pijn, maar haalde zeker de scherpe randjes van de pijn af. Na 14 da[lees meer...]gen gestopt met Tramadol, toen begon voor mij de ellende, ongeveer 9 dagen veel last gehad van ‘afkickverschijnselen’, zoals slapeloosheid, rillingen, zweten etc. Was er mentaal niet van afhankelijk, maar blijkbaar was er fysiek wel gewenning opgetreden.

27-03-2022 | Man | 64
tramadol (50mg)
Pijn in voeten, na behandeling hals/hoofdkanker. Helpt gedeeltelijk. Samen met pregabaline lijkt het een succes te worden...

27-03-2022 | Man | 59
tramadol (50mg)
Middel tegen pijn in mijn voeten door polyneuropathie. Pijn treedt meestal pas op in bed, in rust. Neuropathie veroorzaakt een soort elektrische steken met een zeer hoge pijnscore (7-9) . Tramadol doet zijn werk pas na een uur of twee. Daarom neem ik het vroeg op de avond.

25-03-2022 | Man | 59
tramadol (50mg)
Ik gebruik tramadol tegen polyneuropathie, ernstig stekende pijn in de voeten vooral in een situatie van rust (bij het naar bed gaan dus). Tramadol helpt, maar het werkt langzaam, dus neem ik het tegenwoordig rond 21.00 uur om effectief te zijn als ik ga slapen tussen 00.00 en 02.00 uur. Vaak is een deel van de ochtend daarmee verloren want het werkt door. Niet fijn als [lees meer...]je moet werken.

12-03-2022 | Vrouw | 32
tramadol (50mg/ml)
Ik heb last van pijn in mijn kiezen/tanden wat uitstraalt naar mijn hoofd/oren/nek. Gekregen omdat ik paar dagen moet wachten tot ik naar de tandarts kan. Ik word er super high van maar de pijn aan mijn tanden gaat niet weg. Ik heb een maagverkleining dus nsaid is verboden. Dit was het enige wat moest helpen. Niet dus. Snap er niks van. Zit letterlijk paracetamol fijn te m[lees meer...]alen en te smeren aan mijn tanden want alleen dan voelt het iets minder pijnlijk aan. Kan niet slapen word er gek van.

22-01-2022 | Man | 65
tramadol (200mg)
Sinds jaren pijn aan de tenen door neuropathie, gebruik 600 mg Pregabaline in 2 dosissen per dag maar, de pijn werd onhoudbaar. Ik nam de Tramadol alleen in zuigtabletten van 50 mg. Nu is de Tramadol opgevoerd naar 2 x 200 mg per dag(retard) plus de Pregabaline. En, als ik pijn heb , neem ik nog zuigtabletjes van 50 mg(max. 4/dag) Hierdoor gebeurd het nu al eens een keer[lees meer...]tje dat ik een hele dag geen pijn heb. Hierdoor voel ik me heel gelukkig want, de pijn was zo onhoudbaar dat ik aan euthanasie dacht. Van bijwerkingen heb ik gelukkig weinig last. Wat ik niet begrijp is waarom het hebben van pijn niet als een handicap wordt aanzien. Als ik pijn heb is dat zo hevig dat ik totaal niets meer kan. Laatst sprong ik bijna door het raam van ellende. Door de verhoging van de Tramadol kan ik eindelijk eens een dag een "normaal" leven hebben.

04-10-2021 | Vrouw | 61
tramadol (50mg)
Gebruikt i.v.m. ischias. Was niet te doen. Drie keer gebraakt en 5 of 6 keer langdurig de hik gehad binnen 12 uur. De hik is een zeer zeldzame bijwerking. Niet fijn als je rugpijn hebt. Ik ben dan ook na 3 pillen al gestopt. Misschien kun je het braken tegengaan met pantoprazol.

10-09-2021 | Vrouw | 30
tramadol (100mg/ml)
Ontsteking aan de kies. 3.5 uur na inname geen vermindering van pijn. alleen duizelig

03-07-2021 | Vrouw | 54
tramadol (100mg)
Door steeds meer onverklaarbare pijn in gewrichten en spieren zo'n 15jr geleden voorgeschreven gekregen. Nu inmiddels weet ik dat ik HMS heb (hypermobiliteitssyndroom) fibromyalgie én artrose. Naast de tramal heb ik door mijn pijn specialist jaren geleden de lyrica voorgeschreven gekregen. Echter is mijn pijn vaak zo hevig dat ik zoveel moet nemen wat ik niet wil, want da[lees meer...]n kan ik ook de hele dag alleen maar slapen! Bovendien door de lyrics ben ik zo enorm in gewicht aangekomen dat ik daarom ook niet meer dan 5x75 (375)mg per dag wil nemen. Maar qua pijn is het bij lange na niet genoeg. Toen ik met de lyrica begon nam ik 2x per dag 300mg, dus 600 in totaal. Maar daardoor ben ik in een paar jaar tijd meer dan 15kg bijgekomen. Van maat 36 naar bijna 44. 😢tja dan wordt er gezegd ja beter dan pijn toch. Nou ik wil niet ook nog dikker worden naast dat ik toch nog de hele dag veel pijn heb. Hielp het dan voor 80% dan zou ik zeggen tja oké. Maar dat is helaas ook niet het geval. En nu zit ik nog steeds te worstelen met mijn kilo's, want zie ze er maar weer vanaf te krijgen terwijl je niet meer kunt sporten.😖

19-03-2021 | Vrouw | 73
tramadol (50mg)
Voelde mij doodziek veel transpireren en braken

02-03-2020 | Vrouw | 18
tramadol (50mg)
Kreeg dit middel bij het verwijderen van mijn verstandskiezen (deze lagen enorm beroerd en langs zenuwen), tijdens de operatie hebben ze toch mijn zenuw beschadigd. Kreeg hiervoor tramadol, top middel om te kunnen slapen ‘s nachts en werd er ook rustiger van, wel last van duizeligheid (kan ook komen door mijn te lage bloeddruk en het feit dat ik al 3 dagen amper had kunnen[lees meer...] eten) en een vieze smaak.

21-02-2020 | Vrouw | 31
tramadol (100mg)
Verschrikkelijk middel voor mij! Ik kreeg er woede en huil aanvallen van, ik werd bang van mijzelf wat ik allemaal voelde door dit middel. In mijn dossier staat dus ook : overgevoelig voor Tramadol.

09-11-2019 | Vrouw | 24
tramadol (50mg)
Ongeacht de pijn de men ervaart raad ik het gebruik zeer af. Ik heb een uitzichtloze aandoening, echther had ik liever gewild niet te hebben gestart aan Tramadol. Je komt er niet meer vanaf, met alle gevolgen van dien. Zeer verslavend, sinds start van gebruik medicijn kan ik zonder niet meer slapen. Geen gebruik zorgt voor overprikkeling van de zenuwen over gehele lichaam[lees meer...]. Tevens afgevallen, verminderde eetlust en vaak misselijk en maagklachten.

09-01-2019 | Vrouw | 63
tramadol (100mg)
Ik ben met een lage dosis begonnen , geen baat ,verhoogt , totaal geen baat . Integendeel , ik krijg enorme jeuk en begin te zweten ,zo erg dat ik van kledij moet veranderen . Voor mij is het net ecstasy , ik kan totaal niet slapen,geen minuut . Ik heb zoveel medicijnen nog extra genomen , niets helpt . Ermee leren leven , makkelijker gezegd dan gedaan .

09-09-2018 | Man | 62
tramadol (50mg)
Zenuw beknelt in mijn rug >> Rugpijn links onder en in onderbeen links van scheenbeen. De Tramadol doet vrijwel niks. Andere pijnen waarvoor ik dit niet slik zijn wel minder geworden. Maar ja. 3x per dag Tramadol, 3x per dag Ibuprofen met paracetamol , voor het slapen Oxazepam met paracetamol. Effect = 0, merk geen verschil met wel of niet innemen Bijwerkingen van d[lees meer...]eze dagelijkse cocktail = beetje wiebelig en wazig soms, en minder eetlust Doordrukstrips Tramadol aten zich niet makkelijk door drukken, capsule komt vaak geplet of bijna open uit de srtip

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (553) - Antibiotica - penicillines breedspectrum