Ervaringen met Tramadol

tramadol

Bij  ArtroseX

Gewrichtspijn (24 meningen)
Fibromyalgie (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (15 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Complicatie na operatie (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

18-08-2023 | Man | 83
tramadol (100mg/ml)
Artrose
Bij polyartrose helpt het tegen pijn. Doch de pijn kan latent op matig tot zeer matig aanwezig blijven. de neuroloog had een NSAID voorgeschreven maar als hartpatiënt mocht ik geen enkele NSAID gebruiken. Later bevestigde de neuroloog dit gegeven en schreef Tramadol voor. Er zijn artsen die Tramadol niet willen voorschrijven, zo ook mijn nieuwe huisarts en schreef ipv daar[lees meer...]van een combinatie medicijn voor van Tramadol plus Paracetamol, Zaldiar van beide iets minder dan de gebruikelijk hoeveelheid in mg. Bij polyartrose en heftige pijn, werkt Zaldiar in't geheel niet. Mag een huisarts de voorgeschreven 100 mg Tramadol wijzigen in Zaldiar?

09-03-2022 | Man | 60
Artrose
Ivm knie operatie. Medicijn werkt niet maar werd er wel snel heel ziek van.

08-02-2022 | Man | 60
Artrose
Neem 3 maal daags 50 mg. Ben er suf, verward van en kan me moeilijk concentreren. Helpt wel goed en snel tegen de pijn. Neem het al jaren maar al enkele keren week mee gestopt en dit telkens op vakantie. Tijdelijk gestopt om te zien of ik er geen verslaving aan had. Geen enkel probleem gieromtrent

05-05-2021 | Vrouw | 50
tramadol (100mg/ml)
Artrose
ik heb artrose en scoliose in mijn rug liep krom van de pijn ging kruipend de trap op om naar bed te gaan toen woonde ik in een huis wat bijna niet geïsoleerd was het was een koud en vochtig huis . In de winter had ik het ijs aan de binnenkant van mijn slaapkamer raam omdat het enkel glas was ik verging van de pijn huisarts scheef mij Tramadol voor zo nodig 2 tabletten p[lees meer...]er dag van 100 mg. hielp niet dus wat doe je dan als je vergaat van de pijn je neemt extra op een gegeven moment was het zo erg dat ik als een zombie door het huis liep ik herkende mijn eigen ouders niet meer ik functioneerde totaal niet meer. Ik stond nog steeds op met pijn en ging naar bed met pijn. Het was zo erg dat ik wel eens gedacht heb het hoef van mij niet meer. Totdat ik een artikel las over cannabisolie en ik de verhalen op You Tube hoorde van mensen die het ook gebruikte. Ik ben altijd een fel tegenstandster geweest van drugs maar zo werd er beweerd je word er niet high van. Na lang wikken en wegen toch een flesje besteld en het geprobeerd ben gestopt met de Tramadol en heb toen 2x daags 4 druppels cannabisolie gebruikt na 3 weken had ik effect ik stond voor het eerst sinds jaren en jaren zonder pijn naast mijn bed ik kon weer huishoudelijke dingen doen stofzuigen ramen lappen ed. dat kon ik voorheen niet want dat deed mijn moeder bij mij. Het was of ik een nieuw leven had gekregen. Ik kon alles zelf weer . 4 jaar geleden zware openhartoperatie ondergaan de artsen wilde mij morfine geven tegen de pijn ik zei nee ik heb mijn eigen medicijn bij mij cannabisolie s'morgens 4 druppels en s'avonds 4 druppels ik heb totaal geen pijn gevoeld van die wond 1 dag op het IC gelegen toen naar de verpleegafdeling daar een dag gelegen en toen de 3e dag bed uit ik kon niet meer liggen ik moest eruit de artsen in Groningen waren stom verbaasd dat ik alweer over de afdeling liep en dat ik zo snel herstelde ik heb in totaal 5 dagen in Groningen gelegen en toen naar huis. Ik heb nooit en ook nooit meer tramadol aangeraakt wat een troep is dat. Geef mij maar Cannabisolie.

04-04-2021 | Vrouw | 62

12-02-2021 | Man | 54
Artrose
Vreselijk misselijk, zeer moe en suf. Niet te doen gewoon. Wat een vreselijk middel!!!!!!!

17-10-2020 | Man | 67
tramadol (37,5)

04-07-2020 | Vrouw | 64
Artrose
Over het algemeen een effectieve pijnbestrijding,waarbij vaak wel een combinatie nodig is met een ontstekingsremmer of paracetamol. Weinig bijwerkingen ,zelfs na jaren gebruik. Ik gebruik het ivm fybromialgie, polyartrose,hernia en stenose.

17-06-2020 | Man | 54
Artrose
hallo ik heb artrose in mij nek en hernia en vernauwing in mij rugwervels ik heb s morgen 2 s middags 1 en s avond voor de nacht 1 tramadol slik er 4 per dag ik heb geen bijwerkingen meer en de scherpen randtjes gaan er af heb wel wat zeurende pijn maar het is te doen.

13-06-2020 | Man | 60
Artrose
Ik heb eerst naproxen gebruik, kreeg op een gegeven moment hoge bloeddruk. Toen gestopt en kreeg Tramadol. 3 x 2 st. Heb nog weinig effect geconstateerd. Ik mag nu naar 4 x 2 st.

10-03-2020 | Vrouw | 44

Slijtage aan de heupen ook therapie en 6 paracetamol 6x Gebruik redelijk

22-01-2020 | Vrouw | 47
tramadol (100mg)
Artrose
Het is begonnen toen ik ging paardrijden, ik ben toen na een wandeling van 3 uur(normaal 4 uur) door te hard te galopperen door mijn rug gezakt, ik kon niet gaan staan , niet gaan zitten, het deed verschrikkelijk pijn! Dus sanderdaags naar mijn dokter geweest en hetzelfde verteld ! Hij schreef me tramadol voor 6/1 per dag. Ik was op dat moment ook zeer depressief en kre[lees meer...]eg parocetine. Ook heb ik ADHD, maar met de rilatine ben ik wel gestopt! Ik ben opgenomen geweest in psychiaterie en daar kwam ook nog aan het licht dat ik een theatrale persoonlijkheidsstoornis heb, en zwak begaafd ben. Ik neem ook nog amisulpride,trazodone,diazepam,sedistress neem ik nu ook niet meer! Ondertussen onder de MRI geweest, en daar is op te zien dat ik een ingedeukte ruggewervel en artrose heb, maar die artrose zit er al veel langer zegt de dokter! En ondertussen al 13 kilo bijgekomen , wat ik natuurlijk heel erg vindt, ik ben dan ook ontslagen wegens medische redenen, dat wou ik zelf want ik had echt een zware job, toen ben ik echt rugpijn beginnen krijgen tijdens men job! Voel me steeds vermoeid en voor Nieks zin in hebben,dus ik slaap heel veel ! Wat natuurlijk ook niet plezant is voor men gezin.zo dat was mijn verhaal zowat, met vriendelijke groeten.

17-05-2019 | Man | 49
Artrose - gewrichtsaandoening
ben er pas mee begonnen i.v.m operatie voor gewrichtsdistractie.heb wel last van bijwerkingen zoals bloedneus hoofdpijn slapen

15-09-2018 | Man | 52
tramadol (15mg)
Artrose
Ik heb Artrose in alle gewrichten, meerdere hernia's, kanaalstenose en uitgebreide discophatie met extreme denegratie. Ik ben 52 jaar, en nog nooit pijnstilling genoemen, incidenteel alleen Paracetamol. Had angst voor zwaardere middelen, maar geen keuze meer, en toch besloten wat te proberen. Ik heb druppels gevraagd, dat kan ik veel lager doseren, het werkt, ik heb wel[lees meer...] pijn, maar het is draaglijk, bij een hele lage dosis. Ik zweet wel enorm, maar dat stopt na een dik uur (bij mij althans) Verder nog geen last van bijwerkingen. Ik gebruik 2 keer 15mg op een dag. (6 druppels van 2,5mg per keer)

07-09-2018 | Man | 41
Artrose
Ik heb op een erg jonge leeftijd Artrose gekregen tussen de L4 en L5. De eerste pijntjes kreeg ik toen ik een jaar of 33 was. Slapen werd al snel een probleem en zo kan ik ook niet lang in één houding zitten of staan. Ik gebruikte de eerste 5 jaar voornamelijk diclofenac. Nu ben ik 41 en gebruik sinds 2 jaar Tramadol. Deze pijnstiller helpt mij heel erg goed. Zonder zou ik[lees meer...] geen oog dicht meer doen en niet meer kunnen werken. Ik neem 's morgens 2 capsules van 50 mg in en 's avonds voor het slapen. Ik kan het iedereen aanraden die ook aan Artrose lijdt in de onderrug.