Ervaringen met Tramadol

tramadol

Bij  MigraineX

Gewrichtspijn (24 meningen)
Fibromyalgie (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (15 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Complicatie na operatie (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

13-04-2014 | Vrouw | 31
tramadol (100mg)
Ik heb eenmalig tramadol gebruikt en dat doe ik nooit meer. Werd plots wakker met hele erg duizelingen en hartkloppingen. Ik had de neiging om weg te vallen en had het gevoel als ik weg zou vallen dat ik nooit meer wakker zou worden. Was zo beangstigend, dacht letterlijk dat ik dood zou gaan. Mijn vriend heeft me naar de huisartsenpost gebracht en de dokter schrok ook dat[lees meer...] mijn hartslag zo snel onregelmatig was dat ik een anti-adrenaline middel kreeg voor geschreven om het te stoppen. Gelukkig hielp dat na een uur. Was een van mijn beangstigende momenten in mijn leven, nooit meer die rotzooi!

08-02-2013 | Man | 39
tramadol
Begin er niet aan .... Wat kan ik zeggen, ik kreeg het middel Zaldiar voorgeschreven in het najaar 2011, wat ik mij herinner dat het in het begin, een verademing was. Al jaren wist ik niet beter dan de hele dag door te worden geplaagd door chronisch migraine. In mijn geval werkte Zaldiar perfect. Naarmate ik het langer gebruikte werd de werking minder. Om een lang verhaal [lees meer...]korter te maken. De dosering (aantal keren ik het ging gebruiken ) steeds meer. Tot uit eindelijk 15 st. p/d. En dat is nu 1.5 jaar verder. Zo vaajk geprobeerd te stoppen, maar dat is de hel. En val altijd weer terug. Ik koop het nu via internet omdat deze hoeveelheden uiteraard niet door de huisarst worden voorgeschreven. Nu ik geslapen heb, en daardoor met ontwenningsverschijnselen zit, schrijf ik dit stukje. Dadelijk als de dosis die ik genomen heb, weer werkt, "boeid'het weer allemaal niet. Omdat ik de realiteit totaal kwijt ben. Het is dus weldegelijk verslavend en werkt ook op je geest... bij langdurig gebruik, en hoge dosering. De arst had het verhoogd naar 6 st per dag. Dat het uiteindelijk 15 geworden zijn is uiteraard mijn verandwoording. Ik heb het nooit bewust gedaan. het is zo gegroeid... achteraf gezien snel en voor mij ongemerkt. Doordat als de hevige pijnen terug kwamen ik een piletje extra nam. De bijwerkingen zijn op dit moment verasschrikkelijk. Namelijk dat ik totaal afhankelijk ben. Neem ik ze niet, functioneer ik niet met heel veel enstinige bijwerkingen. Doe de meest vreemde dingen/ ben mijzelf niet meer. slaapstoornis, nooit moe nachten opblijven, zweten, koud - warm, jeuk, duizelig, pijn aan hart, geen eetlust - mager, emotionele buien tot extreem vrolijke perioden... enz enz, kortom ik ben een geheel ander mens nu en heb mijn eigen leven niet meer onder controle. Dit schrijf ik op een voor mij helder moment. Langzaam begint de volgende dosis te werken... en dan is even weer alles voor even okay. Ik hoop dat ik hiermee mensen kan bewegen eerst goed na te denken en met hun huisarts goed te overleggen alvorens hiermee te beginnen. groet Ivan

09-03-2023 | Man | 40
tramadol (50mg)
volledige apneu-verschijnselen snachts, dit wordt ook aangegeven in de bijsluiter - pas echt op met dit middel. en raar dat dit voorgescrheven wordt aan iemand met slaap en hoofdpijn-problemen. na 2 dagen ook enorme uitslag op buik en rug.

14-11-2015 | Man | 44
tramadol (50mg)
ik slik het al een paar dagen, het werkt voor geen meter, alleen een droge keel heb ik ervan. hoofdpijn en migraine is hetzelfde gebleven. Ik slik liever 1 doos ibufen bruis, helpt ook niet, maar je heb dan wel geen droge keel.