Ervaringen met Arcoxia

etoricoxib

gewichtstoename slapeloosheid hartkloppingen opvliegers rood gezicht

Gewrichtsontsteking (8 meningen)
Jicht (5 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)
Slijmbeursontsteking (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

12-06-2018 | Vrouw | 67
Artrose
Vooral veel pijn in voeten, met dit medicijn kan ik redelijk normaal functioneren. Ik wordt door de artrose maar een beetje beperkt in mijn dagelijkse activiteiten.

20-05-2018 | Vrouw | 17
Chronisch pijnsyndroom

05-03-2018 | Man | 57
Jicht
Nadat ik bij jichtaanvallen dit medicijn en afwisselend Diclofenac gebruikte kreeg ik jaren geleden in eens een vurige ontsteking op mijn bovenbeen en vorig jaar kwam daar een plek op de elleboog bij. Deze rode jeukende plekken gaan dan later over in blaren en hebben grote litteken achtige plekken achter gelaten. Toen ik daar ca. 5 jaar geleden voor het eerst last van kree[lees meer...]g en in het ziekenhuis een allergische reactie van een medicijn werd vastgesteld, wilde ik dit maar niet geloven. Omdat mijn jichtaanval al snel door ontstekingen (enorme blaren) op mijn bovenbeen en elleboog werden opgevolgd met een paar dagen later ook nog een ontstoken oog. Maar nu weet ik het zeker! Ik had de hele week al Diclofenac geslikt tegen de jicht en omdat deze op waren had ik Etoricoxib genomen. Binnen het uur begonnen mijn littekenachtige plekken te jeuken en te gloeien! En ook mijn oog begon weer te ontsteken. Door dit middel is mijn lichaam blijvend verminkt met 2 verkleurde plekken op mijn bovenbeen en elleboog met een doorsnede van 4 cm. Dus pas op! Heb voor de rest nog nooit ergens een allergische reactie op gehad.

25-02-2018 | Vrouw | 23
etoricoxib (90mg)
22 februari zijn mijn keelamandelen verwijderd en van de kno arts kreeg ik arcoxia 90mg voorgeschreven. Met psychische klachten loop ik al jarenlang bij een ggz instelling de deur plat en ben net enkele maanden vrij van antidepressieva. Ik begrijp niet hoe ze mij dit vreselijke middel hebben kunnen voorschrijven zonder eerst door te vragen over mijn psychische gesteldheid[lees meer...]. Ik kreeg er angst gevoelens van en depressieve gedachten(die ik hiervoor allang kwijt was geraakt). Tegen de pijn hielp het ook nauwelijks. De 2de nacht na de operatie waren de pijn en depressieve gevoelens zo erg geworden dat ik er serieus over nadacht om een einde te maken aan mijn lijden.. Wel, zaterdagmiddag naar de huisartsenpost. Deze dachten dat ik er een infectie met pus overheen had gekregen in mijn keel. Op naar de spoedeisende hulp. Kno arts gezien en deze denkt dat het beslag is, de witte aanslag op mijn wonden. Door niet voldoende werkende pijnstilling kon ik haast niet meer slikken. Blijven drinken word er maar gezegd, zodoende tramdol pijnstillers gekregen. Deze werkte beter. Het is nu zondag 25 februari en ik heb voor het eerst sinds woensdag avond een mini hapje pap kunnen eten.

29-01-2018 | Vrouw | 27
Kiespijn
Pijnstilling genomen om kiespijn te onderdrukken. Echter na 3 dagen gestopt omdat ik mijn gedachten naar extreme negativiteit neigen, ik me zeer vermoeid voel en last heb van een opgezette buik.

13-12-2017 | Vrouw | 71
Artrose
Hielp wel, maar onvoldoende. Mocht maar twee weken genomen worden, dan een pauze inlassen en daarna terug innemen. Bij de start moest ik 120 mg innemen. Toen kreeg ik bloedingen, die op mijn leeftijd niet normaal waren. Ben dan overgeschakeld naar 30 mg. Een ander vervelend probleem is dat je elk jaar een goedkeuring van de geneesheer-adviseur moet hebben.

27-11-2017 | Man | 63
Artrose
Vriendin zweert erbij. Dus zeer persoonlijk.

22-10-2017 | Vrouw | 48
Reumatoïde artritis

06-07-2017 | Vrouw | 48
Artrose
Heb al jaren nieuwe knie nodig, maar was nog te jong. Als overbrugging voor operatie (stond op wachtlijst) arcoxia voorgeschreven gekregen en het middel is fantastisch!! Pijnbeleving gaat jaren terug en die wachtlijst moet het nu al paar jaar zonder mij doen! Slik het wanneer ik het nodig heb of als ik weet dat ik veel ga lopen. Bij warm weer opgezette voeten, verder geen [lees meer...]bijwerkingen.

02-07-2017 | Vrouw | 63
etoricoxib (60mg)
Ik heb een herniaoperatie gehad en nu zit er op die plek littekenweefsel dat op de zenuw drukt, dat zit helemaal rondom de zenuw en daar is verder niets aan te doen. Via de pijnpolikliniek heb ik van de anesthesist dit middel voorgeschreven gekregen. Al na een dag merkte ik een groot verschil, ik kan weer voorzichtig dingen doen zonder steeds weer pijn te hebben. Dit is vo[lees meer...]or mij echt een verademing, ik kan nu echt aan mijn herstel gaan werken. Arcoxia lijkt op Celebrex en dat is zo ongeveer het enige dat effectief werkt bij (chroninsche) zenuwpijnen. Hier heb ik ook helemaal geen bijwerkingen van zoals ik wel had van de Tramadol, Oxycodon en Fentanyl. Er is weer een wereld voor me open gegaan.

08-06-2017 | Man | 56
Ptyalisme
In mijn gezicht zit een eivormige bal net onder de huid bij mijn kaaklijn aan de linkerzijde onder mijn mondhoek. Ik heb er geen last van, maar het is een vervelend gezicht. Als ik er in knijp doet het wel pijn, ik het soms het gevoel dat hij groter en dan weer wat kleiner wordt. Ben bij de huisarts geweest en die denkt dat het een ontstoken speekselklier is, hiervoor heb[lees meer...] ik ARCOXIA 60mg kuur van 10 dagen voor gehad. Maar na de kuur van 10 dagen niet echt effect gehad, ik ga dus terug naar mijn huisarts. Druk op de borst 2 a 3 uur na inname het wordt minder na mate de dag vorderde, verder geen last van bijwerkingen.

17-05-2017 | Vrouw | 46
Gewrichtspijn
Gewrichtspijn n.a.v. Crohn, als 'veilig' middel voor darmen voorgesteld (in vergelijking met andere NSAID) maar in combinatie met Azathiorprine na ca. 2 maanden sterk verhoogde leverwaarden (ASAT/ALAT). Onmiddellijk gestopt. Middel was als pijnbestrijding wel effectief.

17-04-2017 | Man | 70
Artrose
Ruim 10 maanden arcoxia 90 mg. geslikt. Dit voor behandeling van schoudergewrichtsontsteking. Aanvankelijk nam de pijn af. Na gebruik van 6 maanden werkte het steeds minder en stelde ik vast dat ik vocht vasthield in mijn vingers, tenen en enkels vooral. Ik kwam 5 tot 6 kilo aan in 2 tot 3 weken. Tevens hevige pijn, kramp en stijve vingers. Ook veel maag en darmproblemen o[lees meer...]ndanks gebruik van maagbeschermers. Uiteindelijk gestopt met Arcoxia 90 mg en op advies van Reumatoloog overgestapt op prednison 10 mg per dag. Vingers, tenen en gewicht weer normaal. Nu prednison afbouwen naar 5 mg resp. 2,5 mg. Conclusie: Wees voorzichtig met langdurig gebruik van Arcoxia.

12-04-2017 | Man | 62
etoricoxib (30mg)
Heb sinds 2 jaar erg last van pijn in de rug ter hoogte van de 5e wervel met uitstraling naar allebei mijn scheenbenen, ben er voor behandeld met een prik in het pijngebied met prednison, dit hielp maar zeer matig, ben toen zelf begonnen met Naproxen ( dit gebruikte ik al bij jicht aanvallen die ik ook zo nu en dan heb) dit hielp enigszins, het werd dragelijk, maar het bl[lees meer...]eef wel pijnlijk. Ben er mee gestopt omdat het steeds meer maagklachten gaf. Ben toen op advies van mijn huisarts arcoxia gaan gebruiken, dit helpt goed tegen de pijn, maar na een tijdje komt de pijn langzaam terug. Ongeveer 4 uur na inname wordt ik ontzettend moe en krijg ik weer pijn in rug en benen. Ook droge mond en brandend maagzuur (matig). Ben nog steeds op zoek naar een oplossing van het probleem.

05-03-2017 | Man | 53
etoricoxib (90mg)
De ontsteking in mijn heup en schouderblad pakt dit medicijn wel aan maar ik kreeg als bijwerking een ontsteking in mijn mond. Dus moest ik wel stoppen. Na 3 dagen begon ik last te krijgen van mijn tandvlees onder mijn bovenprothese(aft?), dit werd alsmaar erger zodat ik na 7 dagen ben gestopt met Tauxib. Nog steeds is de ontstoken plaats in mijn mond niet weg. Duurt nu al[lees meer...] zo'n 5 dagen. Nu ik dit weet neem ik dit medicijn beter niet meer in...

27-02-2017 | Man | 53
Artrose
Werkt bij mij niet. Hadden voorheen een ander medicijn werkte prima. Alleen een allergische reactie.