etoricoxib

Artrose (42 meningen)
Reumatoïde artritis (19 meningen)
Ziekte van Bechterew (9 meningen)
Gewrichtsontsteking (8 meningen)
Jicht (5 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (4 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)
Slijmbeursontsteking (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

CBG (27-08-2020)

06-07-2017 | Vrouw | 48
Artrose
Heb al jaren nieuwe knie nodig, maar was nog te jong. Als overbrugging voor operatie (stond op wachtlijst) arcoxia voorgeschreven gekregen en het middel is fantastisch!! Pijnbeleving gaat jaren terug en die wachtlijst moet het nu al paar jaar zonder mij doen! Slik het wanneer ik het nodig heb of als ik weet dat ik veel ga lopen. Bij warm weer opgezette voeten, verder geen [lees meer...]bijwerkingen.

02-07-2017 | Vrouw | 63
etoricoxib (60mg)
Ik heb een herniaoperatie gehad en nu zit er op die plek littekenweefsel dat op de zenuw drukt, dat zit helemaal rondom de zenuw en daar is verder niets aan te doen. Via de pijnpolikliniek heb ik van de anesthesist dit middel voorgeschreven gekregen. Al na een dag merkte ik een groot verschil, ik kan weer voorzichtig dingen doen zonder steeds weer pijn te hebben. Dit is vo[lees meer...]or mij echt een verademing, ik kan nu echt aan mijn herstel gaan werken. Arcoxia lijkt op Celebrex en dat is zo ongeveer het enige dat effectief werkt bij (chroninsche) zenuwpijnen. Hier heb ik ook helemaal geen bijwerkingen van zoals ik wel had van de Tramadol, Oxycodon en Fentanyl. Er is weer een wereld voor me open gegaan.

08-06-2017 | Man | 56
Ptyalisme
In mijn gezicht zit een eivormige bal net onder de huid bij mijn kaaklijn aan de linkerzijde onder mijn mondhoek. Ik heb er geen last van, maar het is een vervelend gezicht. Als ik er in knijp doet het wel pijn, ik het soms het gevoel dat hij groter en dan weer wat kleiner wordt. Ben bij de huisarts geweest en die denkt dat het een ontstoken speekselklier is, hiervoor heb[lees meer...] ik ARCOXIA 60mg kuur van 10 dagen voor gehad. Maar na de kuur van 10 dagen niet echt effect gehad, ik ga dus terug naar mijn huisarts. Druk op de borst 2 a 3 uur na inname het wordt minder na mate de dag vorderde, verder geen last van bijwerkingen.

17-05-2017 | Vrouw | 46
Gewrichtspijn
Gewrichtspijn n.a.v. Crohn, als 'veilig' middel voor darmen voorgesteld (in vergelijking met andere NSAID) maar in combinatie met Azathiorprine na ca. 2 maanden sterk verhoogde leverwaarden (ASAT/ALAT). Onmiddellijk gestopt. Middel was als pijnbestrijding wel effectief.

17-04-2017 | Man | 70
Artrose
Ruim 10 maanden arcoxia 90 mg. geslikt. Dit voor behandeling van schoudergewrichtsontsteking. Aanvankelijk nam de pijn af. Na gebruik van 6 maanden werkte het steeds minder en stelde ik vast dat ik vocht vasthield in mijn vingers, tenen en enkels vooral. Ik kwam 5 tot 6 kilo aan in 2 tot 3 weken. Tevens hevige pijn, kramp en stijve vingers. Ook veel maag en darmproblemen o[lees meer...]ndanks gebruik van maagbeschermers. Uiteindelijk gestopt met Arcoxia 90 mg en op advies van Reumatoloog overgestapt op prednison 10 mg per dag. Vingers, tenen en gewicht weer normaal. Nu prednison afbouwen naar 5 mg resp. 2,5 mg. Conclusie: Wees voorzichtig met langdurig gebruik van Arcoxia.

12-04-2017 | Man | 62
etoricoxib (30mg)
Heb sinds 2 jaar erg last van pijn in de rug ter hoogte van de 5e wervel met uitstraling naar allebei mijn scheenbenen, ben er voor behandeld met een prik in het pijngebied met prednison, dit hielp maar zeer matig, ben toen zelf begonnen met Naproxen ( dit gebruikte ik al bij jicht aanvallen die ik ook zo nu en dan heb) dit hielp enigszins, het werd dragelijk, maar het bl[lees meer...]eef wel pijnlijk. Ben er mee gestopt omdat het steeds meer maagklachten gaf. Ben toen op advies van mijn huisarts arcoxia gaan gebruiken, dit helpt goed tegen de pijn, maar na een tijdje komt de pijn langzaam terug. Ongeveer 4 uur na inname wordt ik ontzettend moe en krijg ik weer pijn in rug en benen. Ook droge mond en brandend maagzuur (matig). Ben nog steeds op zoek naar een oplossing van het probleem.

05-03-2017 | Man | 53
etoricoxib (90mg)
De ontsteking in mijn heup en schouderblad pakt dit medicijn wel aan maar ik kreeg als bijwerking een ontsteking in mijn mond. Dus moest ik wel stoppen. Na 3 dagen begon ik last te krijgen van mijn tandvlees onder mijn bovenprothese(aft?), dit werd alsmaar erger zodat ik na 7 dagen ben gestopt met Tauxib. Nog steeds is de ontstoken plaats in mijn mond niet weg. Duurt nu al[lees meer...] zo'n 5 dagen. Nu ik dit weet neem ik dit medicijn beter niet meer in...

27-02-2017 | Man | 53
Artrose
Werkt bij mij niet. Hadden voorheen een ander medicijn werkte prima. Alleen een allergische reactie.

22-02-2017 | Man | 64
Artrose
De reden waarom ik Arcoxia gebruik, is dat er slijtage is in mijn beide handen en met name de duimen, m'n linker knie en mijn twee grote tenen.

20-02-2017 | Man | 59
Gewrichtsontsteking
Veel van gehoopt maar niets opgeleverd. Klachten werden later vanzelf minder. Gebruikt vanwege, achteraf tijdelijke, gewrichtsontstekingen bij Artritis-Psoriatica.

17-01-2017 | Man | 58
Chronisch pijnsyndroom
Nu blijkt door het slikken van de Arcoxia dat ik maag, slokdarm en twaalfvingerige darm ontsteking heb. Moest onmiddellijk stoppen met Arcoxia. Moet nu alleen Omaprezol 2x daags slikken, maar daar gaat mijn pijn in gewrichten niet van weg. Wil wel iedereen waarschuwen om voorzichtig te zijn met arcoxia.

04-01-2017 | Man | 26
Ontsteking (mond)
Heb een wortelkanaal behandeling gehad, zit in de tussen fase, vulling moet nog worden vervangen. Er vormt zich een lichte ontsteking onder mn kies met een kloppende pijn, ook eten met de kies is pijnlijk. Heb voor ontsteking en pijn remmer arcoxia gekregen, ibuprofen werkte 10 x zo goed tegen de pijn. Ik voel me alleen lichtelijk duizelligheid en begin een beetje last te [lees meer...]hebben van hoofdpijn. Ik stap voor de laatste paar dagen van af morgen weer terug op fluide 400mg ibuprofen, die neem ik om de +-4/5 uur en dat houd de pijn tenminste weg.

03-01-2017 | Vrouw | 46
Slijmbeursontsteking
Sinasprilletje? Doet bij mij niks...

26-09-2016 | Vrouw | 42
Artrose
enkele jaren goed gewerkt laar gelaas nu de laaste weken enorme hoofdpijn door te hoge bloeddruk ervan. denk daarmee te stoppen . enorm goed voor mijn bechterew maar de bijwerkingen he nie te doen .

17-09-2016 | Man | 58
Artrose
Reumatoloog heeft deze vorig jaar voor geschreven. Slik deze nu al meer dan 1 jaar met weinig of geen effect. Pijnen blijven ondanks de medicatie.

31-08-2016 | Man | 46
Nek- / rughernia
Na een discus degeneratie L5-S1 deze tablet als paardenmiddel gekregen van de huisarts. Discus geheel verpulverd en geen zicht op operatieve behandeling. Werkt uitstekend als combi Pijnstiller, spierverslapper na weer een nacht niet weten hoe je moet liggen en als ontstekingsremmer door de resten discus tussen de wervelschijven. 2006 tot 2012 dagelijks gebruikt. Nooit pr[lees meer...]oblemen of bijwerkingen. 2012 via spondolydese verholpen en sindsdien Arcoxia als incidentele pijnstiller. Ca. 1-2x per week Sinds enkele weken via de apotheek TAUXIB 90 mg gekregen. Zou hetzelfde moeten zijn. Werkzame stof Etoricoxib mag misschien hetzelfde zijn alleen reactietijd is veel langer en als bijwerking continue hoofdpijn.

Amoxicilline (549) - Antibiotica - penicillines breedspectrum