etoricoxib

Artrose (42 meningen)
Reumatoïde artritis (19 meningen)
Ziekte van Bechterew (9 meningen)
Gewrichtsontsteking (8 meningen)
Jicht (5 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (4 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)
Slijmbeursontsteking (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

CBG (27-08-2020)

11-08-2016 | Vrouw | 60
Lage rugpijn
Vaak zoveel pijn, dat ik regelmatig 3 dagen op bed moest liggen omdat ik niet kon lopen v/d pijn en met dit medicijn komt het nog maar zelden voor , weinig pijn, waardoor je beter functioneert . Ik ben heel blij met Arcoxia

11-07-2016 | Vrouw | 73
Artrose van de wervelkolom
Na veelvuldig gebruik van naproxen besloot de reumatholoog mij arcoxia voor te schrijven, omdat deze minder vocht vast houdt. Vanmorgen heeft de huisarts mij met ingang van direct gezegd te stoppen met de arxocia i.v.m. beschadiging van de darmen.

14-04-2016 | Vrouw | 71
Osteopero-stenose-dus veel pijn.

29-03-2016 | Man | 26
Ziekte van Bechterew
Op mijn 15e is de ziekte van Bechterew vastgesteld. Heb toen Naproxen voorgeschreven gekregen en dit werkte top! Tot ik vanaf november 2015 begon te merken dat de Naproxen mij niet meer de dag door kon helpen en ik tegen 16:00 uur weer last in de bekken regio begon te krijgen. Na een afspraak bij de reumatoloog kreeg ik Etoricoxib voorgeschreven. Dit had een langere werkin[lees meer...]gsduur, en dit merkte ik dan ook direct. Nu nergens geen last van wanneer ik t medicijn heb ingenomen. Merk zelfs dat in goede periodes ik helemaal geen medicijn hoef in te nemen, waar ik met naproxen dit niet kon, want dan kreeg ik wel weer last. Vooralsnog dus erg tevreden.

09-01-2016 | Man | 50
Jicht
Eens in de zoveel tijd krijg ik een jicht aanval. In knie of enkel of teen. Vaak kondigt de aanval zich heel rustig aan en neem ik diclofenac om de doorbraak te voorkomen. Een enkele keer zet de aanval zich in en is binnen een kwartier de pijn zeer hevig tot onhoudbaar. Ik neem dan 1 arcoxia van 120 mg en binnen een half uur vloeit de pijn compleet weg. Ik had er nog drie [lees meer...]over uit een recept en ben er erg zuinig op. Hoop dat ik er jaren mee kan doen.

07-12-2015 | Man | 31
Ziekte van Bechterew
Na vele onderzoeken, de ziekte van Bechterew vast gesteld. Reumatoloog stelde onmiddellijk Arcoxia voor vanwege de weinige tot geen bijwerking in maag en darmen (in tegenstelling tot andere alternatieven). Werkt onmiddellijk, en als ik het medicijn twee dagen niet neem, merk ik daar ook onmiddellijk de effecten van (pijn die terug keert etc). Enige vervelende bijwerking zi[lees meer...]jn wekelijks aften in de mond.

06-12-2015 | Vrouw | 48
Reumatoïde artritis
De pijn tussen de schouders werd minder, maar de rest van de pijnen bleven. Daarnaast was het grootste probleem dat ik een ernstige depressieve aanval kreeg met alle misere van dien. Niet te onderschatten aanval. Door de extreme depressieaanval die ik kreeg door Arcoxia 90, prefereer ik liever de pijnen.

16-10-2015 | Vrouw | 20
Artritis psoriatica
Medicijnen werkt voor geen meter. bijwerkingen: heel erg moe. Van haast niet kunnen slapen, niet meer naar school/werk kunnen gaan. 12uur savnds naar bed, 5uur smiddags uit bed kunnen gaan. En dan nog steeds moe zijn. ook heb ik erge maagklachten erdoor gekregen.

14-10-2015 | Vrouw | 32
Gewrichtsontsteking
2 weken gebruik om ontsteking in knie uit te sluiten. Niets minder pijn gehad, in knie geen enkele verandering. Wel 2 weken enorm moe met depressieklachten en algehele somberheid, erg vervelend.

11-10-2015 | Vrouw | 42
Artrose
Heb slijtage van de heup en kreeg ca. 4 maanden geleden Arcoxia voorgeschreven. Heb het idee dat het niet helpt, maar ik slik het toch maar wel. Ik blijf stijf en heb eigenlijk de hele dag door een zeurende pijn. Ibuprofen 400 mg. i.c.m. 2 paracetamol geven mij meer verlichting dan Arcoxia. Bijwerkingen Arcoxia: ik werd er erg moe van. Ik slikte het eerst 's ochtends na he[lees meer...]t ontbijt, maar op advies van de huisarts slik ik het nu 's avonds na het eten. Ook was ik de eerste dagen misselijk. Dat ging uiteindelijk over.

08-10-2015 | Vrouw | 50
Artrose van de wervelkolom
Ik gebruik Arcoxia nu al 8 maanden ja en ik kon niet meer lopen jl en zo vreselijke pijnen en na pijnpolibehandelingen, toen maar aan morfine oxicodon 9 stuks op een dag, heerlijk maar toen opeens na een specialist in amsterdam die mij van de oxicodon af wou helpen en die mij arcoxia gaf om uit te proberen. hoera, ik was na 45 min opeens weer normaal en kon wel opeens weer[lees meer...] goed lopen. soms wel pijnen, maar voel me wel beter mens nu. Mensen veel succes, hopelijk heb je en ik heb je iets hier aan.

07-10-2015 | Vrouw | 55
Artrose - gewrichtsaandoening

08-07-2015 | Vrouw | 57
Artritis
Nu dagelijks Arcoxia gebruikt, heeft totaal geen invloed op de pijnklachten. Jammer, maar voor mij werkt het totaal niet, zelfs niet in combinatie met Plaquenil 2x daags en een DepoMedrol injectie. Wij, mijn arts en ik moeten op zoek naar een andere pijnmedicatie.

01-07-2015 | Vrouw | 50

27-05-2015 | Man | 56
Hernia
het werkte perfect tot een half jaar geleden de eerste klachten kwamen, afvallen 17 kilo, moet veel slapen, nergens geen zin meer in en dan vier weken geleden op de hartbewaking terecht komen, daar na angst een dip raken en mensen pijn gaan doen waar je van houd. gisteren contact gezocht, omdat een kennis van mij het niet vertrouwde, met de huisarts. Hij zei acuut stoppen,[lees meer...] nu maar hopen dat het snel me lichaam uit is.

01-04-2015 | Vrouw | 64
Fibromyalgie
Bovenstaand middel heeft onvoldoende geholpen bij pijnbestrijding en ben overgestapt op celebrex.

Amoxicilline (549) - Antibiotica - penicillines breedspectrum