Ervaringen met Arcoxia

etoricoxib

hartkloppingen slapeloosheid gewichtstoename rood gezicht opvliegers

Gewrichtsontsteking (8 meningen)
Jicht (5 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)
Slijmbeursontsteking (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

22-02-2017 | Man | 64
Artrose
De reden waarom ik Arcoxia gebruik, is dat er slijtage is in mijn beide handen en met name de duimen, m'n linker knie en mijn twee grote tenen.

20-02-2017 | Man | 59
Gewrichtsontsteking
Veel van gehoopt maar niets opgeleverd. Klachten werden later vanzelf minder. Gebruikt vanwege, achteraf tijdelijke, gewrichtsontstekingen bij Artritis-Psoriatica.

17-01-2017 | Man | 58
Chronisch pijnsyndroom
Nu blijkt door het slikken van de Arcoxia dat ik maag, slokdarm en twaalfvingerige darm ontsteking heb. Moest onmiddellijk stoppen met Arcoxia. Moet nu alleen Omaprezol 2x daags slikken, maar daar gaat mijn pijn in gewrichten niet van weg. Wil wel iedereen waarschuwen om voorzichtig te zijn met arcoxia.

04-01-2017 | Man | 26
Ontsteking (mond)
Heb een wortelkanaal behandeling gehad, zit in de tussen fase, vulling moet nog worden vervangen. Er vormt zich een lichte ontsteking onder mn kies met een kloppende pijn, ook eten met de kies is pijnlijk. Heb voor ontsteking en pijn remmer arcoxia gekregen, ibuprofen werkte 10 x zo goed tegen de pijn. Ik voel me alleen lichtelijk duizelligheid en begin een beetje last te [lees meer...]hebben van hoofdpijn. Ik stap voor de laatste paar dagen van af morgen weer terug op fluide 400mg ibuprofen, die neem ik om de +-4/5 uur en dat houd de pijn tenminste weg.

03-01-2017 | Vrouw | 46
Slijmbeursontsteking
Sinasprilletje? Doet bij mij niks...

26-09-2016 | Vrouw | 42
Artrose
enkele jaren goed gewerkt laar gelaas nu de laaste weken enorme hoofdpijn door te hoge bloeddruk ervan. denk daarmee te stoppen . enorm goed voor mijn bechterew maar de bijwerkingen he nie te doen .

17-09-2016 | Man | 58
Artrose
Reumatoloog heeft deze vorig jaar voor geschreven. Slik deze nu al meer dan 1 jaar met weinig of geen effect. Pijnen blijven ondanks de medicatie.

31-08-2016 | Man | 46
Nek- / rughernia
Na een discus degeneratie L5-S1 deze tablet als paardenmiddel gekregen van de huisarts. Discus geheel verpulverd en geen zicht op operatieve behandeling. Werkt uitstekend als combi Pijnstiller, spierverslapper na weer een nacht niet weten hoe je moet liggen en als ontstekingsremmer door de resten discus tussen de wervelschijven. 2006 tot 2012 dagelijks gebruikt. Nooit pr[lees meer...]oblemen of bijwerkingen. 2012 via spondolydese verholpen en sindsdien Arcoxia als incidentele pijnstiller. Ca. 1-2x per week Sinds enkele weken via de apotheek TAUXIB 90 mg gekregen. Zou hetzelfde moeten zijn. Werkzame stof Etoricoxib mag misschien hetzelfde zijn alleen reactietijd is veel langer en als bijwerking continue hoofdpijn.

11-08-2016 | Vrouw | 60
etoricoxib (60mg)
Lage rugpijn
Vaak zoveel pijn, dat ik regelmatig 3 dagen op bed moest liggen omdat ik niet kon lopen v/d pijn en met dit medicijn komt het nog maar zelden voor , weinig pijn, waardoor je beter functioneert . Ik ben heel blij met Arcoxia

11-07-2016 | Vrouw | 73
Artrose van de wervelkolom
Na veelvuldig gebruik van naproxen besloot de reumatholoog mij arcoxia voor te schrijven, omdat deze minder vocht vast houdt. Vanmorgen heeft de huisarts mij met ingang van direct gezegd te stoppen met de arxocia i.v.m. beschadiging van de darmen.

14-04-2016 | Vrouw | 71
etoricoxib (60mg)
Osteopero-stenose-dus veel pijn.

29-03-2016 | Man | 26
Ziekte van Bechterew
Op mijn 15e is de ziekte van Bechterew vastgesteld. Heb toen Naproxen voorgeschreven gekregen en dit werkte top! Tot ik vanaf november 2015 begon te merken dat de Naproxen mij niet meer de dag door kon helpen en ik tegen 16:00 uur weer last in de bekken regio begon te krijgen. Na een afspraak bij de reumatoloog kreeg ik Etoricoxib voorgeschreven. Dit had een langere werkin[lees meer...]gsduur, en dit merkte ik dan ook direct. Nu nergens geen last van wanneer ik t medicijn heb ingenomen. Merk zelfs dat in goede periodes ik helemaal geen medicijn hoef in te nemen, waar ik met naproxen dit niet kon, want dan kreeg ik wel weer last. Vooralsnog dus erg tevreden.

09-01-2016 | Man | 50
etoricoxib (120mg)
Jicht
Eens in de zoveel tijd krijg ik een jicht aanval. In knie of enkel of teen. Vaak kondigt de aanval zich heel rustig aan en neem ik diclofenac om de doorbraak te voorkomen. Een enkele keer zet de aanval zich in en is binnen een kwartier de pijn zeer hevig tot onhoudbaar. Ik neem dan 1 arcoxia van 120 mg en binnen een half uur vloeit de pijn compleet weg. Ik had er nog drie [lees meer...]over uit een recept en ben er erg zuinig op. Hoop dat ik er jaren mee kan doen.

07-12-2015 | Man | 31
Ziekte van Bechterew
Na vele onderzoeken, de ziekte van Bechterew vast gesteld. Reumatoloog stelde onmiddellijk Arcoxia voor vanwege de weinige tot geen bijwerking in maag en darmen (in tegenstelling tot andere alternatieven). Werkt onmiddellijk, en als ik het medicijn twee dagen niet neem, merk ik daar ook onmiddellijk de effecten van (pijn die terug keert etc). Enige vervelende bijwerking zi[lees meer...]jn wekelijks aften in de mond.

06-12-2015 | Vrouw | 48
Reumatoïde artritis
De pijn tussen de schouders werd minder, maar de rest van de pijnen bleven. Daarnaast was het grootste probleem dat ik een ernstige depressieve aanval kreeg met alle misere van dien. Niet te onderschatten aanval. Door de extreme depressieaanval die ik kreeg door Arcoxia 90, prefereer ik liever de pijnen.

16-10-2015 | Vrouw | 20
etoricoxib (120mg)
Artritis psoriatica
Medicijnen werkt voor geen meter. bijwerkingen: heel erg moe. Van haast niet kunnen slapen, niet meer naar school/werk kunnen gaan. 12uur savnds naar bed, 5uur smiddags uit bed kunnen gaan. En dan nog steeds moe zijn. ook heb ik erge maagklachten erdoor gekregen.