Ervaringen met Arcoxia

etoricoxib

gewichtstoename slapeloosheid hartkloppingen opvliegers rood gezicht

Gewrichtsontsteking (8 meningen)
Jicht (5 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)
Slijmbeursontsteking (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

14-10-2015 | Vrouw | 32
etoricoxib (60mg)
Gewrichtsontsteking
2 weken gebruik om ontsteking in knie uit te sluiten. Niets minder pijn gehad, in knie geen enkele verandering. Wel 2 weken enorm moe met depressieklachten en algehele somberheid, erg vervelend.

11-10-2015 | Vrouw | 42
Artrose
Heb slijtage van de heup en kreeg ca. 4 maanden geleden Arcoxia voorgeschreven. Heb het idee dat het niet helpt, maar ik slik het toch maar wel. Ik blijf stijf en heb eigenlijk de hele dag door een zeurende pijn. Ibuprofen 400 mg. i.c.m. 2 paracetamol geven mij meer verlichting dan Arcoxia. Bijwerkingen Arcoxia: ik werd er erg moe van. Ik slikte het eerst 's ochtends na he[lees meer...]t ontbijt, maar op advies van de huisarts slik ik het nu 's avonds na het eten. Ook was ik de eerste dagen misselijk. Dat ging uiteindelijk over.

08-10-2015 | Vrouw | 50
etoricoxib (120mg)
Artrose van de wervelkolom
Ik gebruik Arcoxia nu al 8 maanden ja en ik kon niet meer lopen jl en zo vreselijke pijnen en na pijnpolibehandelingen, toen maar aan morfine oxicodon 9 stuks op een dag, heerlijk maar toen opeens na een specialist in amsterdam die mij van de oxicodon af wou helpen en die mij arcoxia gaf om uit te proberen. hoera, ik was na 45 min opeens weer normaal en kon wel opeens weer[lees meer...] goed lopen. soms wel pijnen, maar voel me wel beter mens nu. Mensen veel succes, hopelijk heb je en ik heb je iets hier aan.

07-10-2015 | Vrouw | 55
Artrose - gewrichtsaandoening

08-07-2015 | Vrouw | 57
etoricoxib (60mg)
Artritis
Nu dagelijks Arcoxia gebruikt, heeft totaal geen invloed op de pijnklachten. Jammer, maar voor mij werkt het totaal niet, zelfs niet in combinatie met Plaquenil 2x daags en een DepoMedrol injectie. Wij, mijn arts en ik moeten op zoek naar een andere pijnmedicatie.

01-07-2015 | Vrouw | 50

27-05-2015 | Man | 56
Hernia
het werkte perfect tot een half jaar geleden de eerste klachten kwamen, afvallen 17 kilo, moet veel slapen, nergens geen zin meer in en dan vier weken geleden op de hartbewaking terecht komen, daar na angst een dip raken en mensen pijn gaan doen waar je van houd. gisteren contact gezocht, omdat een kennis van mij het niet vertrouwde, met de huisarts. Hij zei acuut stoppen,[lees meer...] nu maar hopen dat het snel me lichaam uit is.

01-04-2015 | Vrouw | 64
Fibromyalgie
Bovenstaand middel heeft onvoldoende geholpen bij pijnbestrijding en ben overgestapt op celebrex.

06-03-2015 | Vrouw | 54

02-03-2015 | Vrouw | 50
Artrose
Ik neem nu al meer dan een jaar arcoxia, hierdoor heb ik voor 80% minder pijn. Voornamelijk neem ik het voor mijn heupen, toen ik nog geen arcoxia nam, kon ik max 3 uur in bed liggen omwille van stekende pijnen in mijn heupen. Ook kamp ik met chronische gewrichtsontstekingen en hier helpen deze ook. Onlangs vond ik mijn attest van de adviseur niet (hebben we nodig in Belgi[lees meer...]ë) en had ik 1 week mijn arcoxia niet ....... mijn hele lichaam deed pijn en kon me amper verzetten, nu weet ik dus zeker dat ik hier baat bij heb en kan ik ze echt niet meer missen.

14-02-2015 | Man | 34
Reumatoïde artritis
Ik neem de pillen 1 maal per dag sinds een maand.De pijn is draagzaam nu.Maar ik heb 1 probleem ik kan niet meer klaarkomen en voor een man van 34 is dat toch een drama.Heeft iemand dat ook al ervaren.

18-01-2015 | Vrouw | 43
Ziekte van Bechterew
Ik heb gesukkeld met mijn bovenrug sinds een autoongeluk 23 jaar geleden, periodes gehad die beter waren dan anderen, vooral slechtere periodes in combinatie met stress. Twee tot drie jaar terug begon ik ook lage rugpijn te krijgen. Om een lang verhaal kort te maken, leek Arcoxia mij de meeste pijnverdrijvend te zijn. Toch ben ik alles behalve pijnvrij. Dan vraag je j[lees meer...]e af of Arcoxia zijn effect heeft of als het sowieso zou zijn verbeterd zonder deze medicatie. Nu zit ik in een heel moeilijke periode en wil er niet aan wagen om even te "checken" of ik ook zonder Arcoxia zou kunnen leven. Misshien later eens. De medische wereld kan moeilijk uitsluiten waarom ik aan rugpijn lijd. Ik zou graag willen weten of er andere rug- of Bechterew patienten hetzelfde hebben voorgehad.

24-12-2014 | Man | 51

02-11-2014 | Man | 37
etoricoxib (90mg)
Arcoxia 90 miligram. Jaren met onverklaarbare pijnklachten gelopen, plotseling opkomen van ontstekingen in mijn lichaam. Helemaal binnenste buitengekeerd niks gevonden, wat een hel was dat. Toen kreeg ik arxocia voorgeschreven. Voor mij is dit een wondermiddel binnen enkele uren was ik zo goed als pijnvrij. Slik ze alleen als ik wel is pijn heb ze nu 3 jaar nie[lees meer...]t gebruikt. Afgelopen vrijdag peesontsteking in me duim, zaterdagochtend dokter gebeld, 1 pil arxocia gehad. gister na 3uur merkte ik al dat het de goede kant opging en vandaag zondag 1x geslikt en is nu zo goed als weg. Dus voor mij is arcoxia zeker geslaagd.

15-10-2014 | Vrouw | 52
Artrose
Twee weken geleden arcoxia 90 mg voorgeschreven gekregen, vanwege ernstige spierpijn, arhrose-achtige klachten in het hele lichaam. Dit trad op 2 weken na het stoppen met de ac-pil, ik ben 52 jaar en in de overgang.Plotseling klachten van stijfheid vooral in benen,heupen,voeten en moeite met opstaan na lang gezeten te hebben.Nu met arcoxia kan ik weer functioneren, heb gel[lees meer...]ukkig niet in de ziektewet gehoeven...

12-09-2014 | Man | 45
Artrose van de wervelkolom
Ik heb Arcoxia ruim 3 maanden genomen. Moest dit zo'n lange tijd doen, omdat ik dan in aanmerking kon komen voor een nieuw experimenteel medicijn tegen lage rugklachten. Het middel werkt prima. Was na een aantal dagen zo'n 80% van mijn klachten kwijt. Helaas kreeg ik na verloop van tijd veel bijwerkingen, waarvan niet helemaal duidelijk is dat deze allemaal van de Arcoxi[lees meer...]a kwamen. De bijwerkingen waarvan ik in ieder geval zeker weet dat ze door de Arcoxia kwamen zijn hartritmestoornissen, licht in het hoofd, waziger zien (druk op ogen) en verstijfd gevoel van linkerkant lichaam (van buik- tot harthoogte)