Artrose (42 meningen)
Reuma (19 meningen)
Ziekte van Bechterew (9 meningen)
Gewrichtsontsteking (7 meningen)
Jicht (5 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (4 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Slijmbeursontsteking (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)
Wervelkanaalstenose (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

14-02-2015 | Man | 34
Reuma
Ik neem de pillen 1 maal per dag sinds een maand.De pijn is draagzaam nu.Maar ik heb 1 probleem ik kan niet meer klaarkomen en voor een man van 34 is dat toch een drama.Heeft iemand dat ook al ervaren.

18-01-2015 | Vrouw | 43
Ziekte van Bechterew
Ik heb gesukkeld met mijn bovenrug sinds een autoongeluk 23 jaar geleden, periodes gehad die beter waren dan anderen, vooral slechtere periodes in combinatie met stress. Twee tot drie jaar terug begon ik ook lage rugpijn te krijgen. Om een lang verhaal kort te maken, leek Arcoxia mij de meeste pijnverdrijvend te zijn. Toch ben ik alles behalve pijnvrij. Dan vraag je j[lees meer...]e af of Arcoxia zijn effect heeft of als het sowieso zou zijn verbeterd zonder deze medicatie. Nu zit ik in een heel moeilijke periode en wil er niet aan wagen om even te "checken" of ik ook zonder Arcoxia zou kunnen leven. Misshien later eens. De medische wereld kan moeilijk uitsluiten waarom ik aan rugpijn lijd. Ik zou graag willen weten of er andere rug- of Bechterew patienten hetzelfde hebben voorgehad.

24-12-2014 | Man | 51
Artrose van de wervelkolom

02-11-2014 | Man | 37
etoricoxib (90mg)
Arcoxia 90 miligram. Jaren met onverklaarbare pijnklachten gelopen, plotseling opkomen van ontstekingen in mijn lichaam. Helemaal binnenste buitengekeerd niks gevonden, wat een hel was dat. Toen kreeg ik arxocia voorgeschreven. Voor mij is dit een wondermiddel binnen enkele uren was ik zo goed als pijnvrij. Slik ze alleen als ik wel is pijn heb ze nu 3 jaar nie[lees meer...]t gebruikt. Afgelopen vrijdag peesontsteking in me duim, zaterdagochtend dokter gebeld, 1 pil arxocia gehad. gister na 3uur merkte ik al dat het de goede kant opging en vandaag zondag 1x geslikt en is nu zo goed als weg. Dus voor mij is arcoxia zeker geslaagd.

15-10-2014 | Vrouw | 52
Artrose
Twee weken geleden arcoxia 90 mg voorgeschreven gekregen, vanwege ernstige spierpijn, arhrose-achtige klachten in het hele lichaam. Dit trad op 2 weken na het stoppen met de ac-pil, ik ben 52 jaar en in de overgang.Plotseling klachten van stijfheid vooral in benen,heupen,voeten en moeite met opstaan na lang gezeten te hebben.Nu met arcoxia kan ik weer functioneren, heb gel[lees meer...]ukkig niet in de ziektewet gehoeven...

12-09-2014 | Man | 45
Artrose van de wervelkolom
Ik heb Arcoxia ruim 3 maanden genomen. Moest dit zo'n lange tijd doen, omdat ik dan in aanmerking kon komen voor een nieuw experimenteel medicijn tegen lage rugklachten. Het middel werkt prima. Was na een aantal dagen zo'n 80% van mijn klachten kwijt. Helaas kreeg ik na verloop van tijd veel bijwerkingen, waarvan niet helemaal duidelijk is dat deze allemaal van de Arcoxi[lees meer...]a kwamen. De bijwerkingen waarvan ik in ieder geval zeker weet dat ze door de Arcoxia kwamen zijn hartritmestoornissen, licht in het hoofd, waziger zien (druk op ogen) en verstijfd gevoel van linkerkant lichaam (van buik- tot harthoogte)

08-08-2014 | Vrouw | 45
Artrose - gewrichtsaandoening
al jaren last van een versleten kniegewricht, afgelopen 8 jaar inspuiting met hyaluronzuur is de werking op. Diverse keren verschillende soorten pijnstillers gekregen en niets hielp. Orthopeed heeft nu Arcoxia voorgeschreven en ik ben helemaal blij! Geen bijwerking en ik kan meer dan een uur lopen :-). Sterker, als ik 2 dagen een pil slik, hoef ik de derde dag eigenlijk n[lees meer...]iets te slikken. Ik krijg dit middel tot aan de operatie waarbij ik een prothese zal krijgen.

29-05-2014 | Man | 61
etoricoxib (120mg)
Jicht
ik heb jicht al 25 jaar. ik heb pas weer een aanval gehad en kreeg van de arts arcoxia 120mg. als bijwerking kreeg ik meteen hartritmestoornis, ben meteen gestopt en de dag daarna je niet lekker voelen. ik heb al alles geprobeerd, het beste niets slikken.

02-05-2014 | Vrouw | 26
Reuma
Ik heb Arcoxia gekregen nadat ik door Celebrex een maagzweer heb gekregen (hoogstwaarschijnlijk). Ik kreeg vrijwel direct heel erg last van diarree (water). Dit heeft 6 weken aangehouden (ben er te lang mee doorgelopen). Een week nadat ik ben gestopt, op aanraden van de apotheek, zakten de darmklachten af. Na een paar weken probeerde ik het toch weer (heb 3 volle doosjes t[lees meer...]huis, plus pijn) maar ik kreeg vrijwel direct weer darmklachten. Ik heb een darmaandoening dus ik ben wel wat gewend maar dit was heel extreem. Geen fijn medicijn.

03-04-2014 | Vrouw | 21
etoricoxib (90mg)
Nu twee maanden in gebruik. Werkte pas na ruim een week. Last van dikke, rode tenen die zeer gevoelig zijn. Reumatoloog schreef dit voor, ookal heb ik maar 1 nier. Na een week begon de medicatie aan te slaan, maar blijf een dik gevoel houden. Het opzetten kwam later ook terug. Gevoeligheid is wel weg. Wel last van een vieze smaak en vermoeidheid. Daarnaast blijft de zwelli[lees meer...]ng deels, zetten mn armen enigszins op en voel ik mij veelal suf.

28-11-2013 | Man | 61
Jicht
Als ik een jichtaanval krijg werkt Arcoxia snel en effectief. Ik krijg wel rode vlekken en een verschrikkelijke jeuk als ik het middel ingenomen heb. Dit verdwijnt weer na enkele dagen.

06-10-2013 | Vrouw | 49
etoricoxib
Hi. Ik wil gelijk vertellen dat ik deze pillen eigenlijk niet had mogen innemen en de huisarts had toen ik bij hem langs ging en twijfelde of deze pillen innemen wel nut had, gewoon moeten checken en zeggen nee stop er maar mee. Kreeg dit van arts in ziekenhuis. Heb slijtage aan meniscus en moest dit dan 1 maand innemen, dan 2 weken niets, dan nog pijn bellen. Ik heb h[lees meer...]et 3 weken volgehouden, gestopt. Vreemd dat ik dagen nadat ik gestopt was, opeens heel erg misselijk was. Dit duurde 5 dagen of zo en ik had niets in mijn eetpatroon veranderd. Oke ging over. Nu heb ik weer 4 dagen deze pillen genomen, en ik werd dagen nadat ik er mee gestopt was weer enorm misselijk Ik weet niet of het door deze pil komt. Nu slikte ik al de hoogste dosis zuurremmers, (Nexium). Ik heb GER. dat is enorme last van zuurbranden en pds, prikkelbare darm. Deze pillen blijken dus helemaal niet goed voor me te zijn en de pijn was niet zo hevig dat ik die pillen daar voor zou moeten nemen. Raar dat je juist misselijk wordt als je er mee stopt? Iemand anders?

27-08-2013 | Man | 72
Ziekte van Bechterew
Aanvanelijk ging het redelijk, maar na korte tijd ging het medicijn een tegengesteld effect vertonen. Ik werd 's nachts wakker van hevige pijn in nek, schouders en onderrug. Ook had ik last van neusverstopping op 1 neusgat. Hier kan ik dus helaas niet mee doorgaan. Blijft Celebrex over, maar dat geeft bij mij weer meer last van maagklschten.

11-06-2013 | Vrouw | 69
Reuma
sinds 1 jaar neem ik acoxia in voor de reuma. 30 mg per dag. De ernstigste bij werkingen zijn regelmatig wazig zien en mijn gehoor is sinds dien erg achteruit gegaan . Volgens de gehoorstudio was mijn gehoor goed Het gaat nog steeds achteruit. ik zie er van komen naar aanleiding van mijn klachten dat ik met 30 mg niet meer toe kom. Hoe verder .Heeft iemand een advies Om[lees meer...]eprazol neem ik in als maag beschermer. Zonder dit middel heb ik geprobeerd . Maar ik kreeg maagpijn . Dus ik moest het wel in nemen.

13-04-2013 | Vrouw | 46
Artrose
Omdat ik erg veel last van mijn knieën heb (artrose stadium 3 van 4), kreeg ik een zo'n 4 jaar geleden Arthrotec voorgeschreven. Toen er zo'n 2 jaar geleden bij toeval een hypertensie werd ontdekt, vervolgens heb ik wat pech gehad en met een fiettest bij de cardioloog mijn binnenmeniscus in vieren gescheurd waarna ik de trap niet meer op of af kon. Ik kwam bij de orthopee[lees meer...]d en vertelde mijn verhaal en ben toen op advies overgestapt op Arcoxia 60mg. Ik kan lopen als een kievit op gelijk terrein, maar ongelijk terrein en fietsen is absoluut geen succes. Dus dat laten we het fietsen achterwege en lopen op de wegen en de zandpaden maar ongelijk terrein dan lopen we wel een blokje om.

09-04-2013 | Man | 67
Hoog cholesterol
waarschijnlijk door het gebruik van Samvastatine worden de aanhechting van de spieren met ontstekingen belast. Gebruik ook hartbeschermer. Soms arcoxia 90mg. bij hevige pijnen

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (561) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (517) - Antibiotica - penicillines breedspectrum