Ervaringen met Arcoxia

etoricoxib

hartkloppingen slapeloosheid gewichtstoename rood gezicht opvliegers

Gewrichtsontsteking (8 meningen)
Jicht (5 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)
Slijmbeursontsteking (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

27-01-2013 | Vrouw | 60
Beenkrampen
Swelsel aan de linkerkant van oog, wang en oor en een gevoel asl of er een beest in loopt Ook mijn linker voet is opgezet. Wasigheid in ogen en mijn blaas werkt minder dus ophoping van water in liggaam.

27-12-2012 | Man | 45
Reumatoïde artritis
Bern, Switzerland - (RED: de mening is verwijderd, aangezien het niet een persoonlijke ervaring betrof)

11-12-2012 | Vrouw | 25
etoricoxib
Na 5 weken een vreemd, pijnlijk en heen en weer schuivend getik te voelen in mijn schouderblad dit medicijn voorgeschreven gekregen. (en fysio, daar ga ik ook wekelijks heen) Normaliter had hij diclofenac voorgeschreven maar dit doet weinig bij mij dus toen kwam hij bij etoricoxib. Ik slik dit medicijn nu anderhalve week en het doet volgens mij niet veel, mijn schouderblad[lees meer...] blijft pijnlijk en raar voelen en daarbij heb ik er ook flinke maagklachten door gekregen. Vannacht zelfs zeiknat wakker geworden zonder ziek te zijn en de balkondeur opengegooid, zo erg was ik aan het zweten. Heel vreemd. Ik heb buikpijn, schouderpijn en word soms badend in het zweet wakker (heb ik echt nooit). Niet echt een succes, als de twee weken voorbij zijn en het hetzelfde blijft ga ik vragen om wat anders, dit is waardeloos.

07-12-2012 | Vrouw | 56
Artrose - gewrichtsaandoening
Zou 24 uur moeten werken, maar dat deed het bij mij niet. Werkte ca. 20 uur, dus 4 uurtjes tekort.

27-11-2012 | Vrouw | 54
Reumatoïde artritis
Om pijn klachten te drukken Arcoxia 90 van de reumatoloog, om te kijken of ze aanslaan. 4 weken geslikt tot vandaag Geen effect in pijn onderdrukken eerder meer.Gelijdelijk aan ben ik meer raar gaan lopen en waziger en slechter gaan zien met ook drogere ogen. dacht dat mijn ogen achteruit gingen en had sterkere glazen besteld ..€ 800,00 . Dit kon ik gelukkig terugdraaien b[lees meer...]ij mijn opticien.Vocht houd ik ook vast.

06-11-2012 | Man | 44
Ziekte van Bechterew
Al jaren last van onderrug. Toen ochtendstijfheid daar bij kwam maar eens onderzoek laten doen > Bechterew was de uiteindelijke diagnose (2 versleten SI gewrichten). Begonnen met Arcoxia, 's avonds innemen, zodat bij opstaan het effect hiervan maximaal zou zijn. Dit werkte prima en na 4 weken was ik die ochtendstijfheid kwijt. De overige rugpijnklachten zijn niet weg, maar[lees meer...] minder scherp aanwezig. Nu na ruim anderhalf jaar is de status exact hetzelfde, maar begin wat meer bijwerkingen te krijgen. Meer darmklachten en benauwdheid (druk op borst). Ben nu gestopt om te checken of bijwerkingen verdwijnen (en ook benieuwd of ochtendstijfheid terugkeert).

27-09-2012 | Man | 34
etoricoxib
hallo, ik heb al 11 jaar jicht,heb jaren arcoxia en heb het medicijn maar een paar keer gebruikt omdat ik normaalgesproken 120 miligram pakte 1 pil en dat hielp niet ,ik kreeg een 4 maanden geleden stijve benen erbij de reumataloog wist niet waar dat vandaan kwam, uit alle ellende dacht ik, ik gebruik nu eens 2 pillen wat eigenlijk helemaal niet mag, dezelfde avond bleef [lees meer...]de pijn en stijfheid aanhouden,maar toen ik 's morgens vroeg uit mn bed stapte kon ik weer danssen, op mn tenen staan, had geen pijn in mn spieren, kon weer rennen,ik wil het alleen gebruiken als ik weer last ervan krijg, maar wil wel met de reumataloog hierover praten. met vriendelijke groet remco

12-09-2012 | Vrouw | 66

Artrose
Het medicijn werkt binnen 3 dagen

29-07-2012 | Vrouw | 63
etoricoxib
het helpt bij pijn in de nek wel, maar al die bijverschijselen ook. al heb ik het aan de darmen, dr schrijft het voor. je word bang als je die bijverschijnsels leest, maar ja, welke medicijnen hebben geen bijverschijnselen?

12-07-2012 | Man | 66
etoricoxib
Na experimenten met andere pijnstillers ben ik Arcoxia gaan gebruiken als pijnstiller. Eigenaardig genoeg begint Arcoxia bij mij pas te werken na 6 tot 8 uur. Mijn arts heeft daarvoor geen verklaring. Uiteindelijk werkt het middel goed, maar slechts voor een periode van maximaal 10 uur. Ik ben erg benieuwd naar soortgelijke ervaringen.

06-07-2012 | Vrouw | 47
Reumatoïde artritis
omdat mijn gewrichten van mijn vingers begonnen op te zwellen en te misvormen gaf mij de reumateloog ipv gambaran arcoxia. Ik slik het nu al ruim een maand maar de klachten zijn alleen erger geworden. Ik heb buiten af en toe duizelig te zijn, geen bijwerkingen. Ik heb veel meer pijn, knobbels zijn ook dikker geworden en ik heb er meer bij gekregen. Ik heb al een hele reeks[lees meer...] medicatie gekregen en al een knieprothese, maar dit medicijn is voor mij het geen met het slechtste resultaat, dus terug naar de reumateloog en hopelijk een ander medicijn dat wel aanslaat.

05-07-2012 | Man | 77
Artrose - gewrichtsaandoening
1tabl. per10 a14 dagen. ideaal effect, geen bijverschijnselen. Keuze van huisarts1tabl. van120 mg per dag. Zelf gereduceerd tot bovenstaand gegeven. Klachten waren pijnlijke gewrichten.

27-06-2012 | Vrouw | 57
Depressiviteit
Heb een tijdje Arcoxia gebruikt, met weinig effect, maar kreeg wel de nodige bijwerkingen. kussentjes onder de voeten, tintelingen in de vingers, duizelig, Na goed onderzoek, bleek het Vit B12 tekort te zijn ( typische klacht is kussentjes en tintelingen) Bij Vit B12 tekort zijn nog wel ruim 30 klachten mogelijk, is te vinden op de website hierover en ervaringen. Oorzak[lees meer...]en kunnen zijn door, Zwangerschap, narcose, pijnstillers, maagzuurremmers, antidepressivia, antibiotica, anti reumamediacatie, cholesterolverlagers, diabetesmedicatie, prednison, bloeddrukverlagers, diuretica, laxeermiddelen, plasmedicatie. Van harte beterschap en hoop dat u iets met deze ervaring kan

27-06-2012 | Vrouw | 60
etoricoxib
Sinds maandag gebruik ik Arcoxia 30 mg eenmaal per dag. Van maandag op dinsdagnacht heb ik amper geslapen. Op dinsdag naar mijn werk gereden en onderweg had ik de neiging om weer om te draaien en naar huis te gaan. Toch maar doorgereden maar ik ben een uur eerder naar huis gegaan. Ik was zo verschrikkelijk moe en een latente hoofdpijn. Nu woensdag (dus pas de 3e dag dat ik[lees meer...] dit medicijn slik) ben ik nog verschrikkelijk moe en kan me moeilijk concentreren op mijn werk. De pijn in mijn knieën is wel minder, maar ik zou willen dat ik mijn gewone energie weer terug had. Na twee weken mocht ik van de orthopeed even stoppen met het medicijn. Maar als het zo blijft dat ik nauwelijks kan functioneren, dan stop ik er al eerder mee.