Artrose (42 meningen)
Reumatoïde artritis (19 meningen)
Ziekte van Bechterew (9 meningen)
Gewrichtsontsteking (7 meningen)
Jicht (5 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (4 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Slijmbeursontsteking (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)
Wervelkanaalstenose (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

29-07-2012 | Vrouw | 63
etoricoxib
het helpt bij pijn in de nek wel, maar al die bijverschijselen ook. al heb ik het aan de darmen, dr schrijft het voor. je word bang als je die bijverschijnsels leest, maar ja, welke medicijnen hebben geen bijverschijnselen?

12-07-2012 | Man | 66
etoricoxib
Na experimenten met andere pijnstillers ben ik Arcoxia gaan gebruiken als pijnstiller. Eigenaardig genoeg begint Arcoxia bij mij pas te werken na 6 tot 8 uur. Mijn arts heeft daarvoor geen verklaring. Uiteindelijk werkt het middel goed, maar slechts voor een periode van maximaal 10 uur. Ik ben erg benieuwd naar soortgelijke ervaringen.

06-07-2012 | Vrouw | 47
Reumatoïde artritis
omdat mijn gewrichten van mijn vingers begonnen op te zwellen en te misvormen gaf mij de reumateloog ipv gambaran arcoxia. Ik slik het nu al ruim een maand maar de klachten zijn alleen erger geworden. Ik heb buiten af en toe duizelig te zijn, geen bijwerkingen. Ik heb veel meer pijn, knobbels zijn ook dikker geworden en ik heb er meer bij gekregen. Ik heb al een hele reeks[lees meer...] medicatie gekregen en al een knieprothese, maar dit medicijn is voor mij het geen met het slechtste resultaat, dus terug naar de reumateloog en hopelijk een ander medicijn dat wel aanslaat.

05-07-2012 | Man | 77
Artrose - gewrichtsaandoening
1tabl. per10 a14 dagen. ideaal effect, geen bijverschijnselen. Keuze van huisarts1tabl. van120 mg per dag. Zelf gereduceerd tot bovenstaand gegeven. Klachten waren pijnlijke gewrichten.

27-06-2012 | Vrouw | 57
etoricoxib
Heb een tijdje Arcoxia gebruikt, met weinig effect, maar kreeg wel de nodige bijwerkingen. kussentjes onder de voeten, tintelingen in de vingers, duizelig, Na goed onderzoek, bleek het Vit B12 tekort te zijn ( typische klacht is kussentjes en tintelingen) Bij Vit B12 tekort zijn nog wel ruim 30 klachten mogelijk, is te vinden op de website hierover en ervaringen. Oorzak[lees meer...]en kunnen zijn door, Zwangerschap, narcose, pijnstillers, maagzuurremmers, antidepressivia, antibiotica, anti reumamediacatie, cholesterolverlagers, diabetesmedicatie, prednison, bloeddrukverlagers, diuretica, laxeermiddelen, plasmedicatie. Van harte beterschap en hoop dat u iets met deze ervaring kan

27-06-2012 | Vrouw | 60
etoricoxib
Sinds maandag gebruik ik Arcoxia 30 mg eenmaal per dag. Van maandag op dinsdagnacht heb ik amper geslapen. Op dinsdag naar mijn werk gereden en onderweg had ik de neiging om weer om te draaien en naar huis te gaan. Toch maar doorgereden maar ik ben een uur eerder naar huis gegaan. Ik was zo verschrikkelijk moe en een latente hoofdpijn. Nu woensdag (dus pas de 3e dag dat ik[lees meer...] dit medicijn slik) ben ik nog verschrikkelijk moe en kan me moeilijk concentreren op mijn werk. De pijn in mijn knieën is wel minder, maar ik zou willen dat ik mijn gewone energie weer terug had. Na twee weken mocht ik van de orthopeed even stoppen met het medicijn. Maar als het zo blijft dat ik nauwelijks kan functioneren, dan stop ik er al eerder mee.

14-06-2012 | Man | 38
Auto-immuunziekte
medicijn werkt wel tegen de pijn het wordt hierdoor dragelijk kan er nu gewoon mee werken. maar ik gebruik het nu al langer dan 1 jaar en krijg er nu wel vaker bijwerkingen van zoals heel vaak heel erg moe.ik val dan bijna overdag in slaap daar moet ik me echt tegen verzetten. vaak als ik van mijn werk thuis ben ga ik even een uurtje rusten of eten en dan slapen. ben oo[lees meer...]k wel vaak duizelig of zie wat wazig. en omdat ze nog niet weten wat ik precies heb word ik niet blij van het idee de medicatie nog lang moet gebruiken als ik stop krijg ik namelijk direct weer ontstekingen . deze zijn soms met roodheid en zwelling maar vaak zie je er niets aan zit echt binnen tussen het gewricht en bewegen gaat moeilijk/niet met heel veel pijn lijkt op beknelde zenuw/pees .kortom ik heb geen keuze .

14-06-2012 | Man | 44
Artrose
Ik heb al jaren voortschrijdende pijn in mijn rug en gewrichten, zonder dat er een duidelijk oorzaak voor gevonden is. Twee jaar geleden van de reumatoloog Arcoxia voorgeschreven gekregen, en sindsdien ben ik nagenoeg pijn vrij, Niet helemaal, maar hier is mee te leven. Nooit één bijwerking gehad!

27-04-2012 | Vrouw | 56
Artrose
In 2009 constateerde de reumatoloog dat al mijn pijnklachten ( door het hele lichaam) door Artrose en Fibromyalgie zou komen. In 2012 ben ik op advies van de huisarts gestart met Arcoxia, omdat de klachten steeds erger werden. Een week of twee heb ik even last gehad van bijwerkingen zoals duizeligheid en lichte hoofdpijn. Al het andere was te verwaarlozen. Ik ben niet v[lees meer...]olledig pijnvrij, maar de scherpe kantjes zijn er vanaf.

23-04-2012 | Vrouw | 46
etoricoxib
Heb sinds 2 en halve maand ondraaglijke pijnen aan mijn schouder, diagnose volgens chirurg/huisarts: somatoforme storing in schouder/arm. Heb na 2 maand novaminsulfon 500 mg ( Duitsland ) te hebben geslikt arcoxia 120 mg voorgeschreven gekregen tegen de pijn. De eerste dag dat ik het ingenomen heb was super eindelijk geen pijn meer, wat een verademing! Ik gebruik dagelijks[lees meer...] pantoprazol 40 mg i.v.m. eerder maag en darm problemen. Ben nu twee dagen verder en terwijl ik nu (02:13 uur) eigenlijk behoor te slapen na inname van 70 mg amitriptilyne zit ik meer op het toilet dan ik lig te slapen in bed. Oorzaak hevige diarree, buikkrampen, droge mond. Hele avond kon ik mijn ogen niet openhouden van de moeheid die ik kreeg na inname van arcoxia 120 mg. En nu dit pfffff. Ik was zo blij dat eindelijk de pijn weg is en ik jawel 2 nachten lekker heb kunnen slapen. Ik ga morgen de dokter maar weer raadplegen want dit is alles behalve grappig. Voor mij geen arcoxia meer dat is een ding wat zeker is!!!!!!

20-04-2012 | Vrouw | 46
etoricoxib
Ben na 3 maanden novaminsulfon 500 gmg 4x daags vandaag overgestapt naar arcoxia 120 mg 1x daags. Als ik zie welke bijwerkingen er allemaal op kunnen treden houd ik mn hart vast. Zit namelijk niet ook nog eens te w88 op migraine aanvallen of wederom een darm of maagbloeding/ontsteking. We wachten af.......Ervaringen kan ik dus nog niet met jullie delen.

18-04-2012 | Man | 61
Artrose
dit medicijn ,kreeg ik en gelijk had ik hele goede ervaring, heerlijk geen pijn meer, maar na een langdurig gebruik van wel 8 mnd ,kreeg ik klachten, bijwerkingen,te hoge bloeddruk, en dikke enkels, zeer droge keel,ik kreeg ook Metoprol ,voor de bloeddruk, en ik heb ook Omeprazol, ook dagelijks geslikt, En ook nog een bijwerking, het was net of ik heel licht werd in mijn h[lees meer...]oofd, en dan weer kussentjes voelde, heel raar, ik ben wel even met alles gestopt, ongeveer 3 weken, en de Arcoxia neem ik helemaal niet meer, alleen in uiterste noodgeval, en dan niet langer dan 3 dagen, nu gebruik ik Panadol -Atrose, 4xdaags bij erge pijnen en minderen bij weinig pijn. En of deze bijwerkingen te maken hebben, in combinatie van medicijnen kunnen ze niet zeggen,maar zonder medicatie kan ik ook niet,

16-04-2012 | Vrouw | 24
etoricoxib
nou ik heb een van de zwaarste allergische reactie's gehad op dit medicijn. ik weet dus helemaal niet of het gewerkt zou hebben want de tweede dag dat ik het gebruikte zwol mijn gezicht helemaal op dus met spoed naar een huisarts. Ik was er gelukkig op tijd bij door dat mijn collega's het zeiden tegen mij

27-02-2012 | Vrouw | 42
etoricoxib
Diverse cortisonen spuiten gehad in beide voeten maar ook 2 x voor slijmbeursontsteking in mijn schouder. Vooral de ontstekingen in mijn beide voeten waren zo erg dat ik amper nog kon lopen en steeds meer gebruik maakte van een gehuurde rolstoel. Na een jaar dokteren liet ik het hier niet bij zitten en ben naar het UMC (Utrecht) gegaan naar drs Duru (vrouw) zij onderzocht[lees meer...] mij op reuma en het bloedonderzoek wees uit dat ik geen reuma heb. Maar de pijn is hels! Drs Duru schreef mij Arcoxia voor. Na de eerste week kreeg ik enorm last van hartkloppingen en grote onrust (ik moet erbij vertellen dat ik erg gevoelig reageer op diverse medicijnen). De bijwerkingen waren zo erg dat ik schrok en in overleg stopte. Een hartfilmpje en algemeen hartonderzoek bij mijn huisarts wees uit dat mijn hart prima in orde is. Na overleg ben ik toch weer na 2 weken met Arcoxia begonnen in combinatie met een natuurproduct Wapiti (nachtrust) waardoor de hartkloppingen achterwege bleven. Maar ik moet wel zeggen dat ik nog wel redelijk hyper bleef (gunstig voor mijn achterstallig huishouden....). Nu na ongeveer 80 dagen in totaal arcoxia te hebben geslikt zijn de hartkloppingen weer teruggekomen en de onrust in mijn lichaam ook! Ik ben weer in overleg met een vervangende huisarts gestopt met arcoxia. Na 2 dagen (vandaag 27 februari 2012) is de pijn langzaam bij alle ontstekingen terug aan het komen....... Ook merk ik dat ik in een dip zit wat zeer opvallend is aangezien ik tijdens de arcoxia me erg goed voelde. Wat moet ik toch doen? Wat als ik toch weer met Arxocia begin, zal ik dan een kans hebben op een hartfalen (welke dan ook) omdat ik elke keer die vreselijke hartkloppingen en onrust heb? Moeilijk dilemma!! Wat ik nog wel moet vermelden is dat de huisarts een contra-indicatie afgeeft voor dit middel voor vele soorten patienten waaronder hartpatienten!! Ik heb buiten de hartkloppingen en onrust geen andere bijwerkingen gehad! Kortom ik hoop dat andere mensen iets aan mijn ervaringen hebben!! mvg Diana

10-02-2012 | Vrouw | 53
etoricoxib
Ik maakte kennis met dit middel toen ik het ziekenhuis in ging voor een neusoperatie. Daar ik altijd ibuprufen gebruikte voor mijn fibromyalgie werd dit voor de operatie afgeraden en kreeg ik dit middel Het beste kun je dit op nuchtere maag innemen. Ik houd wel vocht vast de dagen dat ik dit slik en na 3 dagen krijg ik een nare bittere smaak in mijn mond. Alles wat ik eet[lees meer...] smaakt bitter. Ik gebruik het alleen als de gewone pijnstillers niet werken. En dan ook niet langer dan 2 a 3 dagen dan heb ik het meeste profijt van dit spul.

08-02-2012 | Vrouw | 62
Reumatoïde artritis
De eerste 5 dagen soms een lichte hoofdpijn daarna was dat samen met vaak en veel water drinken over. In het begin ook nog 1000-2000 mg 's avonds/'s nachts nodig maar na 1 week dat snel kunnen afbouwen omdat de pijn langzamerhand wegging. Nu ik de Arcoxia-pil NA mijn ontbijt en NA mijn door de dokter voorgeschreven maagzuurremmer inneem geen enkel ander bijverschijnsel mee[lees meer...]r waar andere mensen soms over schreven. Na 1,5 jaar pijn eindelijk iets gevonden wat helpt; ook tegen mijn versleten nekwervel pijn (artrose) Haleluja!