Ervaringen met Arcoxia

etoricoxib

hartkloppingen slapeloosheid gewichtstoename rood gezicht opvliegers

Gewrichtsontsteking (8 meningen)
Jicht (5 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)
Slijmbeursontsteking (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

06-12-2015 | Vrouw | 48
Reumatoïde artritis
De pijn tussen de schouders werd minder, maar de rest van de pijnen bleven. Daarnaast was het grootste probleem dat ik een ernstige depressieve aanval kreeg met alle misere van dien. Niet te onderschatten aanval. Door de extreme depressieaanval die ik kreeg door Arcoxia 90, prefereer ik liever de pijnen.

06-10-2013 | Vrouw | 49
etoricoxib
Hi. Ik wil gelijk vertellen dat ik deze pillen eigenlijk niet had mogen innemen en de huisarts had toen ik bij hem langs ging en twijfelde of deze pillen innemen wel nut had, gewoon moeten checken en zeggen nee stop er maar mee. Kreeg dit van arts in ziekenhuis. Heb slijtage aan meniscus en moest dit dan 1 maand innemen, dan 2 weken niets, dan nog pijn bellen. Ik heb h[lees meer...]et 3 weken volgehouden, gestopt. Vreemd dat ik dagen nadat ik gestopt was, opeens heel erg misselijk was. Dit duurde 5 dagen of zo en ik had niets in mijn eetpatroon veranderd. Oke ging over. Nu heb ik weer 4 dagen deze pillen genomen, en ik werd dagen nadat ik er mee gestopt was weer enorm misselijk Ik weet niet of het door deze pil komt. Nu slikte ik al de hoogste dosis zuurremmers, (Nexium). Ik heb GER. dat is enorme last van zuurbranden en pds, prikkelbare darm. Deze pillen blijken dus helemaal niet goed voor me te zijn en de pijn was niet zo hevig dat ik die pillen daar voor zou moeten nemen. Raar dat je juist misselijk wordt als je er mee stopt? Iemand anders?

09-01-2016 | Man | 50
Jicht
Eens in de zoveel tijd krijg ik een jicht aanval. In knie of enkel of teen. Vaak kondigt de aanval zich heel rustig aan en neem ik diclofenac om de doorbraak te voorkomen. Een enkele keer zet de aanval zich in en is binnen een kwartier de pijn zeer hevig tot onhoudbaar. Ik neem dan 1 arcoxia van 120 mg en binnen een half uur vloeit de pijn compleet weg. Ik had er nog drie [lees meer...]over uit een recept en ben er erg zuinig op. Hoop dat ik er jaren mee kan doen.

08-10-2015 | Vrouw | 50
Artrose van de wervelkolom
Ik gebruik Arcoxia nu al 8 maanden ja en ik kon niet meer lopen jl en zo vreselijke pijnen en na pijnpolibehandelingen, toen maar aan morfine oxicodon 9 stuks op een dag, heerlijk maar toen opeens na een specialist in amsterdam die mij van de oxicodon af wou helpen en die mij arcoxia gaf om uit te proberen. hoera, ik was na 45 min opeens weer normaal en kon wel opeens weer[lees meer...] goed lopen. soms wel pijnen, maar voel me wel beter mens nu. Mensen veel succes, hopelijk heb je en ik heb je iets hier aan.

01-07-2015 | Vrouw | 50

02-03-2015 | Vrouw | 50
Artrose
Ik neem nu al meer dan een jaar arcoxia, hierdoor heb ik voor 80% minder pijn. Voornamelijk neem ik het voor mijn heupen, toen ik nog geen arcoxia nam, kon ik max 3 uur in bed liggen omwille van stekende pijnen in mijn heupen. Ook kamp ik met chronische gewrichtsontstekingen en hier helpen deze ook. Onlangs vond ik mijn attest van de adviseur niet (hebben we nodig in Belgi[lees meer...]ë) en had ik 1 week mijn arcoxia niet ....... mijn hele lichaam deed pijn en kon me amper verzetten, nu weet ik dus zeker dat ik hier baat bij heb en kan ik ze echt niet meer missen.

01-09-2012 | Man | 50
Het medicijn werkt binnen 3 dagen

24-12-2014 | Man | 51
Artrose van de wervelkolom

15-10-2014 | Vrouw | 52
Artrose
Twee weken geleden arcoxia 90 mg voorgeschreven gekregen, vanwege ernstige spierpijn, arhrose-achtige klachten in het hele lichaam. Dit trad op 2 weken na het stoppen met de ac-pil, ik ben 52 jaar en in de overgang.Plotseling klachten van stijfheid vooral in benen,heupen,voeten en moeite met opstaan na lang gezeten te hebben.Nu met arcoxia kan ik weer functioneren, heb gel[lees meer...]ukkig niet in de ziektewet gehoeven...

06-09-2023 | Vrouw | 53
Ziekte van Bechterew

05-03-2017 | Man | 53
etoricoxib (90mg)
De ontsteking in mijn heup en schouderblad pakt dit medicijn wel aan maar ik kreeg als bijwerking een ontsteking in mijn mond. Dus moest ik wel stoppen. Na 3 dagen begon ik last te krijgen van mijn tandvlees onder mijn bovenprothese(aft?), dit werd alsmaar erger zodat ik na 7 dagen ben gestopt met Tauxib. Nog steeds is de ontstoken plaats in mijn mond niet weg. Duurt nu al[lees meer...] zo'n 5 dagen. Nu ik dit weet neem ik dit medicijn beter niet meer in...

27-02-2017 | Man | 53
Artrose
Werkt bij mij niet. Hadden voorheen een ander medicijn werkte prima. Alleen een allergische reactie.

21-01-2019 | Man | 54
Artrose
Knie probleem moet geopereerd worden maar stel het zo lang mogelijk uit pas 54. Met 1 pil per dag red ik het zeker als ik weet wat ik moet doen. Veel lopen trap op en tegen jicht kwam ik later pad achter. Neem niet elke dag in.

06-03-2015 | Vrouw | 54

27-11-2012 | Vrouw | 54
Reumatoïde artritis
Om pijn klachten te drukken Arcoxia 90 van de reumatoloog, om te kijken of ze aanslaan. 4 weken geslikt tot vandaag Geen effect in pijn onderdrukken eerder meer.Gelijdelijk aan ben ik meer raar gaan lopen en waziger en slechter gaan zien met ook drogere ogen. dacht dat mijn ogen achteruit gingen en had sterkere glazen besteld ..€ 800,00 . Dit kon ik gelukkig terugdraaien b[lees meer...]ij mijn opticien.Vocht houd ik ook vast.

31-10-2022 | Vrouw | 55
Ziekte van Bechterew
Ik slik sinds 2015 Arcoxia 90 mg, 1 x pd vanwege de Ziekte van Bechtrew. Het helpt goed tegen de pijn en ontstekingen. Nu na 7 jaar is mijn nierfunctie binnen een half jaar ineens slechter geworden. Ik viel zonder reden 7 kilo af, geen eetlust, hoofdpijn en echt zo verschrikkelijk moe. Ik moest direct stoppen, nou dat heb ik geweten... een paar dgn verder en ik kan niet[lees meer...] meer op of om van de pijn.Ik krijg eind deze week een nieuw biologisch medicijn, dit kon niet eerder ivm bloedonderzoek voor het medicijn. Vanmorgen toch weer de arts gebeld en voor nu om de tijd te overbruggen toch weer Arcoxia gekregen maar nu 60 mg. Laat dus regelmatig je bloed onderzoeken, mijn arts doet dit gelukkig 2 x pj en houdt het heel goed in de gaten. Eind deze week weer stoppen en hopen dat het nieuwe medicijn snel aanslaat en dat mijn nieren weer bijtrekken.