Ervaringen met Arcoxia

etoricoxib

gewichtstoename slapeloosheid hartkloppingen opvliegers rood gezicht

Gewrichtsontsteking (8 meningen)
Jicht (5 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)
Slijmbeursontsteking (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

11-05-2020 | Vrouw | 55
Artrose
Ik heb fibromyalgie, al jaren gebruik ik arcoxia 90 Mg. Het werkt bij mij geweldig. Mijn huisarts is tegen dit medicijn maar ik wil er zeer beslist niet van af. Dus we hebben een heel groot probleem nu. Ik kan niet en wil niet zonder

07-10-2015 | Vrouw | 55

01-06-2020 | Vrouw | 56
Misselijk, heftige hartkloppingen

03-07-2019 | Vrouw | 56
Artrose
Veel pijn in rug , redelijk veel artrose en hernia

08-06-2017 | Man | 56
Ptyalisme
In mijn gezicht zit een eivormige bal net onder de huid bij mijn kaaklijn aan de linkerzijde onder mijn mondhoek. Ik heb er geen last van, maar het is een vervelend gezicht. Als ik er in knijp doet het wel pijn, ik het soms het gevoel dat hij groter en dan weer wat kleiner wordt. Ben bij de huisarts geweest en die denkt dat het een ontstoken speekselklier is, hiervoor heb[lees meer...] ik ARCOXIA 60mg kuur van 10 dagen voor gehad. Maar na de kuur van 10 dagen niet echt effect gehad, ik ga dus terug naar mijn huisarts. Druk op de borst 2 a 3 uur na inname het wordt minder na mate de dag vorderde, verder geen last van bijwerkingen.

27-05-2015 | Man | 56
Hernia
het werkte perfect tot een half jaar geleden de eerste klachten kwamen, afvallen 17 kilo, moet veel slapen, nergens geen zin meer in en dan vier weken geleden op de hartbewaking terecht komen, daar na angst een dip raken en mensen pijn gaan doen waar je van houd. gisteren contact gezocht, omdat een kennis van mij het niet vertrouwde, met de huisarts. Hij zei acuut stoppen,[lees meer...] nu maar hopen dat het snel me lichaam uit is.

07-12-2012 | Vrouw | 56
Artrose - gewrichtsaandoening
Zou 24 uur moeten werken, maar dat deed het bij mij niet. Werkte ca. 20 uur, dus 4 uurtjes tekort.

12-03-2024 | Man | 57
Artrose
Artrose in de rug met arxocia leefbaar

05-03-2018 | Man | 57
Jicht
Nadat ik bij jichtaanvallen dit medicijn en afwisselend Diclofenac gebruikte kreeg ik jaren geleden in eens een vurige ontsteking op mijn bovenbeen en vorig jaar kwam daar een plek op de elleboog bij. Deze rode jeukende plekken gaan dan later over in blaren en hebben grote litteken achtige plekken achter gelaten. Toen ik daar ca. 5 jaar geleden voor het eerst last van kree[lees meer...]g en in het ziekenhuis een allergische reactie van een medicijn werd vastgesteld, wilde ik dit maar niet geloven. Omdat mijn jichtaanval al snel door ontstekingen (enorme blaren) op mijn bovenbeen en elleboog werden opgevolgd met een paar dagen later ook nog een ontstoken oog. Maar nu weet ik het zeker! Ik had de hele week al Diclofenac geslikt tegen de jicht en omdat deze op waren had ik Etoricoxib genomen. Binnen het uur begonnen mijn littekenachtige plekken te jeuken en te gloeien! En ook mijn oog begon weer te ontsteken. Door dit middel is mijn lichaam blijvend verminkt met 2 verkleurde plekken op mijn bovenbeen en elleboog met een doorsnede van 4 cm. Dus pas op! Heb voor de rest nog nooit ergens een allergische reactie op gehad.

08-07-2015 | Vrouw | 57
Artritis
Nu dagelijks Arcoxia gebruikt, heeft totaal geen invloed op de pijnklachten. Jammer, maar voor mij werkt het totaal niet, zelfs niet in combinatie met Plaquenil 2x daags en een DepoMedrol injectie. Wij, mijn arts en ik moeten op zoek naar een andere pijnmedicatie.

27-06-2012 | Vrouw | 57
Depressiviteit
Heb een tijdje Arcoxia gebruikt, met weinig effect, maar kreeg wel de nodige bijwerkingen. kussentjes onder de voeten, tintelingen in de vingers, duizelig, Na goed onderzoek, bleek het Vit B12 tekort te zijn ( typische klacht is kussentjes en tintelingen) Bij Vit B12 tekort zijn nog wel ruim 30 klachten mogelijk, is te vinden op de website hierover en ervaringen. Oorzak[lees meer...]en kunnen zijn door, Zwangerschap, narcose, pijnstillers, maagzuurremmers, antidepressivia, antibiotica, anti reumamediacatie, cholesterolverlagers, diabetesmedicatie, prednison, bloeddrukverlagers, diuretica, laxeermiddelen, plasmedicatie. Van harte beterschap en hoop dat u iets met deze ervaring kan

17-01-2017 | Man | 58
Chronisch pijnsyndroom
Nu blijkt door het slikken van de Arcoxia dat ik maag, slokdarm en twaalfvingerige darm ontsteking heb. Moest onmiddellijk stoppen met Arcoxia. Moet nu alleen Omaprezol 2x daags slikken, maar daar gaat mijn pijn in gewrichten niet van weg. Wil wel iedereen waarschuwen om voorzichtig te zijn met arcoxia.

17-09-2016 | Man | 58
Artrose
Reumatoloog heeft deze vorig jaar voor geschreven. Slik deze nu al meer dan 1 jaar met weinig of geen effect. Pijnen blijven ondanks de medicatie.

05-12-2018 | Vrouw | 59
Syndroom van Tietze
Al jaren geregeld kortstondig maar meestal langdurig pijn vanwege het syndroom van Tietze. Al veel geprobeerd qua paracetamol, brufen en diclofenac. Onlangs kennis gemaakt met Arcoxia. Wow ! Meteen na de eerste pil verdween de pijn. Ik slikte er ook een maagbeschermer bij. Geen bijwerkingen (hoewel misschien iets duizeligheid?). Durfde er eigenlijk niet meer mee te stoppen[lees meer...]. Ik ben nu bijna 30 dagen verder. Toch -vanwege de zwaarte van dit medicijn- ga ik in overleg met de huisarts-assistente nu weer even verder met paracetamol (3 a 4 x1000mg). Ben benieuwd.

20-02-2017 | Man | 59
Gewrichtsontsteking
Veel van gehoopt maar niets opgeleverd. Klachten werden later vanzelf minder. Gebruikt vanwege, achteraf tijdelijke, gewrichtsontstekingen bij Artritis-Psoriatica.

04-04-2013 | Man | 59
Artrose - gewrichtsaandoening
van 200mg tramadol naar 60 arcoxia is geen haalbare kaart.