Ervaringen met Arcoxia

etoricoxib

hartkloppingen slapeloosheid gewichtstoename rood gezicht opvliegers

Gewrichtsontsteking (8 meningen)
Jicht (5 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)
Slijmbeursontsteking (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

17-08-2018 | Man | 60
Chronisch pijnsyndroom
Onmiddellijk moeten stoppen met Arcoxia. Alles wat in de maag uitkomt was ontstoken.

11-08-2016 | Vrouw | 60
Lage rugpijn
Vaak zoveel pijn, dat ik regelmatig 3 dagen op bed moest liggen omdat ik niet kon lopen v/d pijn en met dit medicijn komt het nog maar zelden voor , weinig pijn, waardoor je beter functioneert . Ik ben heel blij met Arcoxia

27-01-2013 | Vrouw | 60
Beenkrampen
Swelsel aan de linkerkant van oog, wang en oor en een gevoel asl of er een beest in loopt Ook mijn linker voet is opgezet. Wasigheid in ogen en mijn blaas werkt minder dus ophoping van water in liggaam.

27-06-2012 | Vrouw | 60
etoricoxib
Sinds maandag gebruik ik Arcoxia 30 mg eenmaal per dag. Van maandag op dinsdagnacht heb ik amper geslapen. Op dinsdag naar mijn werk gereden en onderweg had ik de neiging om weer om te draaien en naar huis te gaan. Toch maar doorgereden maar ik ben een uur eerder naar huis gegaan. Ik was zo verschrikkelijk moe en een latente hoofdpijn. Nu woensdag (dus pas de 3e dag dat ik[lees meer...] dit medicijn slik) ben ik nog verschrikkelijk moe en kan me moeilijk concentreren op mijn werk. De pijn in mijn knieën is wel minder, maar ik zou willen dat ik mijn gewone energie weer terug had. Na twee weken mocht ik van de orthopeed even stoppen met het medicijn. Maar als het zo blijft dat ik nauwelijks kan functioneren, dan stop ik er al eerder mee.

29-05-2014 | Man | 61
etoricoxib (120mg)
Jicht
ik heb jicht al 25 jaar. ik heb pas weer een aanval gehad en kreeg van de arts arcoxia 120mg. als bijwerking kreeg ik meteen hartritmestoornis, ben meteen gestopt en de dag daarna je niet lekker voelen. ik heb al alles geprobeerd, het beste niets slikken.

28-11-2013 | Man | 61
Jicht
Als ik een jichtaanval krijg werkt Arcoxia snel en effectief. Ik krijg wel rode vlekken en een verschrikkelijke jeuk als ik het middel ingenomen heb. Dit verdwijnt weer na enkele dagen.

12-04-2017 | Man | 62
etoricoxib (30mg)
Heb sinds 2 jaar erg last van pijn in de rug ter hoogte van de 5e wervel met uitstraling naar allebei mijn scheenbenen, ben er voor behandeld met een prik in het pijngebied met prednison, dit hielp maar zeer matig, ben toen zelf begonnen met Naproxen ( dit gebruikte ik al bij jicht aanvallen die ik ook zo nu en dan heb) dit hielp enigszins, het werd dragelijk, maar het bl[lees meer...]eef wel pijnlijk. Ben er mee gestopt omdat het steeds meer maagklachten gaf. Ben toen op advies van mijn huisarts arcoxia gaan gebruiken, dit helpt goed tegen de pijn, maar na een tijdje komt de pijn langzaam terug. Ongeveer 4 uur na inname wordt ik ontzettend moe en krijg ik weer pijn in rug en benen. Ook droge mond en brandend maagzuur (matig). Ben nog steeds op zoek naar een oplossing van het probleem.

27-11-2017 | Man | 63
Artrose
Vriendin zweert erbij. Dus zeer persoonlijk.

02-07-2017 | Vrouw | 63
etoricoxib (60mg)
Ik heb een herniaoperatie gehad en nu zit er op die plek littekenweefsel dat op de zenuw drukt, dat zit helemaal rondom de zenuw en daar is verder niets aan te doen. Via de pijnpolikliniek heb ik van de anesthesist dit middel voorgeschreven gekregen. Al na een dag merkte ik een groot verschil, ik kan weer voorzichtig dingen doen zonder steeds weer pijn te hebben. Dit is vo[lees meer...]or mij echt een verademing, ik kan nu echt aan mijn herstel gaan werken. Arcoxia lijkt op Celebrex en dat is zo ongeveer het enige dat effectief werkt bij (chroninsche) zenuwpijnen. Hier heb ik ook helemaal geen bijwerkingen van zoals ik wel had van de Tramadol, Oxycodon en Fentanyl. Er is weer een wereld voor me open gegaan.

29-07-2012 | Vrouw | 63
etoricoxib
het helpt bij pijn in de nek wel, maar al die bijverschijselen ook. al heb ik het aan de darmen, dr schrijft het voor. je word bang als je die bijverschijnsels leest, maar ja, welke medicijnen hebben geen bijverschijnselen?

22-02-2017 | Man | 64
Artrose
De reden waarom ik Arcoxia gebruik, is dat er slijtage is in mijn beide handen en met name de duimen, m'n linker knie en mijn twee grote tenen.

01-04-2015 | Vrouw | 64
Fibromyalgie
Bovenstaand middel heeft onvoldoende geholpen bij pijnbestrijding en ben overgestapt op celebrex.

14-04-2023 | Man | 66
etoricoxib (30mg)
Was in' t begin zéér tevreden . Kon véél beter én bijna pijnvrij bewegen . Maar moest wel het pilletje net voor het slapengaan innemen want ik viel gelijk in't slaap ................. Na zo'n half jaar viel ik plots omver in de kelder toen ik wat zocht . Nou - accidentje ? ..............Maar ik merkte dat ik zeer draaierig werd bij gaan liggen of opstaan . Hoofd draaien =[lees meer...] duizelig . Nu ben ik erg voorzichtig als ik van liggen naar rechtop ga - anders knal ik tegen de grond ............ C Dus meteen gestopt met de Arcoxia - spijtig want de pijn is terug en nu neem ik opnieuw Ibuprofen - anders is de pijn niet te harden - maar dit is dan weer een ramp voor je nieren ............... ( en maag :-) )

16-10-2022 | Man | 66
Ziekte van Bechterew
ZONDER ARCOXIA ZOU IK GEEN LEVEN HEBBEN GELUKKIG NIET TE VEEL BIJWERKINGEN BIJ MIJ

02-09-2019 | Vrouw | 66
etoricoxib (60mg)
Ik kreeg al met een paar dagen heftige maagpijn en overgeven. Hoge bloeddruk. Ik kan alleen maar waarschuwen, nooit aan beginnen. Ik ben het gaan gebruiken op aanraden van de pijnpolie,

12-09-2012 | Vrouw | 66
Gewrichtspijn