Ervaringen met Arthrotec

Spierpijn (5 meningen)
Rugklachten (4 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Lage rugpijn (2 meningen)
Hoofdpijn (1 mening)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Beenkrampen (1 mening)
Fibromyalgie (1 mening)
Aangezichtspijn (1 mening)
Spierreuma (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

31-05-2015 | Vrouw | 40
diclofenac / misoprostol (50/20000ug)
Artrose - gewrichtsaandoening
Geweldig middel om zonder pijn alles te kunnen, alleen mijn haar valt met bossen van mijn hoofd.

06-05-2015 | Vrouw | 67
diclofenac / misoprostol (75/20000ug)
Lage rugpijn
de hernia-achtige rugpijn was hevig en het lopen was moeilijk. De pijn is nagenoeg over en ik loop weer goed. Alleen bij staan nog klachten. Bijwerkingen waardoor ik nu stop met inname zijn vochtophoping in de benen en enkels (keiharde kuiten met gespannen aanvoelende huid) en piepende ademhaling.

11-02-2015 | Vrouw | 68
Gewrichtspijn
Sinds november 2014 moest ik van de apotheker diclofenac nemen in plaats van arthrotec. Na meerdere malen via de huisarts kreeg ik toch steeds diclofenac, eerst 50 mgr. later 75 mgr. Ik kreeg hierdoor heel veel pijn en dikke knieeën en kon bijna niet meer lopen. Na volhouden en via een andere apotheek kreeg ik weer diclofenac met de mededeling dat dit naamloze arthrotec[lees meer...] was, dit weigerde ik ook weer en zei dat ik dat nog heb en het bij mij niet helpt. Eindelijk kreeg ik dan toch de arthrotec mee, sindsdien werd mijn pijn minder en nu bijna over en loop ik weer normaal, ook geen dikke knieeën meer. Ik had geluk dat mijn zorgverzekering dit vergoedt, Zilveren Kruis, maar ik denk dat de apotheker hieraan verdiend door liever geen arthrotec te geven en ook de huisarts?

31-12-2014 | Vrouw | 50
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik gebruik al heel lang dit medicijn naar tevredenheid maar nu wil mijn apotheek dat ik hun huismerk neem en dat wil ik niet. Dat huismerk heb ik veel minder baat bij en ondanks gebruik heb ik nog pijnklachten. Ik weet niet meer wat ik moet doen en ben nu door mijn medicijnen. Heb nu een afspraak gemaakt met huisarts in de hoop dat zij kan helpen.

25-11-2014 | Vrouw | 32
Ziekte van Bechterew
Ondanks toevoeging van extra maagtabletten toch last van maag en darmen. Ik heb echter buiten Bechterew ook de ziekte van Crohn. De behandeling van het bekkengewrichtontsteking is echter heel positief en weegt zwaarder dan de bijwerkingen.

17-08-2014 | Vrouw | 46
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik slik Artotec 75 mg omdat ik pijnklachten heb van artrose en hielspoor. De huisarts schreef dit voor omdat ik nauwelijks nog kon lopen zonder pijn. Ik ging waggelend van de pijn door het leven. Het helpt perfect! Maar het rare is dat het pas na een paar uur werkt. Een groot voordeel is dat het lang doorwerkt, ik krijg soms anderhalve dag later pas weer pijnklachten. [lees meer...] Ik slik dit middel om de andere dag en gebruik maar 1 tablet van 75 mg. De pijn verdwijnt volledig, dat is zo'n enorme opluchting! Het nadeel is dat ik er wat duizelig van wordt en er soms last van m'n darmen van krijg. Toch gebruik ik dit middel graag omdat ik de pijn volledig kwijt ben en weer pijnloos kan lopen. Ook heb ik last van een chronisch ontstoken achillespees en een prettige bijkomstigheid is dat ik de pij in m'n pees ook volledig kwijt ben na gebruik van Artotec.

21-02-2014 | Vrouw | 46
Reumatoïde artritis
Sinds lange tijd gebruik ik Arthrotec 75 voor de pijnklachten in handen en schouders. Het middel werkt vrij vlot en haalt meer dan de scherpe kantje weg. Soms een beetje last van mijn maag maar verder vind ik het een heel fijn medicijn.

10-10-2013 | Man | 61
diclofenac / misoprostol (75/20000ug)
Artrose - gewrichtsaandoening
Heb de laatste tijd last gekregen van m'n gewrichten in voornamelijk handen. Ik denk zelf Artrose (weet het eigenlijk wel zeker). Dit pilletje Arthrotec (toevallig ontdekt) werkt voor mij als een wondermiddel. Circa 2 uur na inname verdwijnt praktisch alle pijn en irritatie in de gewrichten. Dat geeft een echt kick-gevoel. Vervelend is natuurlijk wel dat je door deze aa[lees meer...]ndoening getrouwd wordt met deze pil. En iedere pil is er feitelijk een teveel. Maar goed: Pfizer heeft hier een aardig ding ontwikkelt! Mijn frequentie: maximaal 1 pil /dag (liever 1 pil per 2 dagen).

09-10-2013 | Man | 53
Spierpijn
Blijvende pijn in de schouder na een val. Na overleg met de huisarts doorverwezen naar een orthopeed. Die schreef dit medicijn voor in combinatie met een MRI-scan. Na 2 dagen slikken kreeg ik enorme last van paniekaanvallen. Iets waarvoor ik juist Paroxetine slik. Vervolgens lees ik in de bijsluiter van Arthotec: Extra bijwerkingen die bij het werkelijk gebruik zijn waar[lees meer...]genomen (dit zijn ervaringen die na het op de markt brengen zijn opgedaan, waarvan de frequentie onbekend is):  Depressie, angstgevoelens, wisselende stemmingen, geïrriteerdheid, geheugenproblemen, gevoel van verwarring, beverig gevoel, nachtmerries, slaperigheid, vermoeidheid. In overleg met de huisarts besloten om per direct te stoppen met de Arthotec. Helemaal tot rust gekomen ben ik nog niet maar het gaat gelukkig wel beter.

08-08-2013 | Man | 50
diclofenac / misoprostol
SInds ongeveer 2 jaar gebruik ik Arthrotec 75, één tablet per 24 uur, 's morgens bij het ontbijt ingenomen is (gelukkig) nog steeds voldoende om vrijwel pijnloos normaal te kunnen functioneren. Voordien gebruikte ik Ibuprofen 400, wat duidelijk minder effectief was. Van Paracetamol kreeg ik hoofdpijn. Van Arthrotec heb ik nog geen bijwerkingen ervaren.

16-05-2013 | Vrouw | 64
Diabetes type 1
Tijdens een 10-daags gebruik van diclphenac constateerde ik, dat de hele dag door mijn bloedsuikers gevaarlijk laag waren. Ik heb diabetes type 2 Ik gebruikte daardoor de helft van de insuline die ik normaal spuit en toch viel het niet bij te benen met eten. Veel suikerdranken moeten drinken om niet in een coma te geraken. Ik ben benieuwd of er mensen zijn met dezelfde e[lees meer...]rvaring. Na het stoppen van de declophenac namen de bloedsuiker acuut weer de normale waarden aan.

02-05-2013 | Vrouw | 48
Artrose - gewrichtsaandoening
ik heb ziekte van Hashimoto, en de laatste tijd last van artrose in de nek, enkels en handen. Dankzij Arthrotec, in combinatie met paracetamol, kan ik mijn volledige baan in het onderwijs aan.

11-04-2013 | Vrouw | 24
Beenkrampen
Sinds vorig jaar december slik ik dit in combinatie met paracetamol en tramadol. Heb veel last van de bijwerkingen. Ben op zich wel tevreden als ik het combineer metparacetamol. Op de verpakking,staat 2x per dag maar van de arts moet het 3x per dag. Weet iemand wat ik ken doen tegen de misselijkheid en buikpijn die met vlagen komt spugen werkt namelijk niet.

10-04-2013 | Man | 48
diclofenac / misoprostol
10 februari gevallen en zeer veel pijn in de vinger en hand overgehouden.Is stukje bot afgebroken, maar ziekenhuis wil nog niet opereren. inger blijft dik en doet zeer dus heeft de arts maar dit middel voorgeschreven. Helpt echt helemaal niet, slik nu al een week is nog niets veranderd en de pijn blijft ook. Weet niet waarom ik dit moet slikken. Nu nog 2 weken maar weet n[lees meer...]iet of ik dit blijf doen. bijwerking vanmorgen beetje duizelig en urine is andere kleur. Wilde bijsluiterlezen, maar zit niet in de verpakking. God bless Intenet.

05-04-2013 | Vrouw | 52
Artrose

01-04-2013 | Man | 72
Artrose - gewrichtsaandoening
na het plaatsen van een nieuw enkelgewricht Arthrotec 50mg voorgeschreven gekregen, Effect was pas na 6 uur merkbaar. Daarna 2 tot 3 dgn geen pijn. Had wel invloed op mijn bloeddriuk .Inmiddels mee gestopt. Accepteer het ongemak van een wat stiive en soms vervelend pijnlike enkel. Bloeddruk inmiddels weer normaal.Op zich wel tevreden over het middel