Ervaringen met Diclofenac

diclofenac

Rugklachten (34 meningen)
Jicht (17 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (13 meningen)
Spierpijn (7 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

09-11-2017 | Vrouw | 53
Fibromyalgie
Het hielp niet tegen de pijn van fibromyalgie.

02-11-2017 | Vrouw | 18
Ademhalingsproblemen

24-10-2017 | Vrouw | 46
Gewrichtsontsteking
Ik heb veel pijn in de schouder. De fysio helpt eigenlijk niet, pijn wordt erger. Brandend en stekend. Dus in afwachting van een bezoek aan de orthopeed krijg ik ontstekingsremmende pijnstiller diclofenac. Op een woensdag. Ik lees op internet dat het zich op moet bouwen in je lichaam, maar bij mij verlicht het de pijn helemaal niet. Ik krijg alleen maar diarree van dit spu[lees meer...]l. Dus na het weekend ben ik weer naar de huisarts gegaan en heb ik om een ander middel gevraagd.

21-10-2017 | Vrouw | 32

17-09-2017 | Vrouw | 42
diclofenac (25mg)
Lage rugpijn
niet werkzaam bij mijn klachten

01-07-2017 | Man | 52
Nekklachten

18-06-2017 | Man | 50
Hernia
Nu sinds 1.5 maand hernia in mijn rug + sinds 4 maanden rug artrose door radioloog geconstateerd. Had v.d. huisarts eerst 2 * daags 2*10 mg retard morfine voorgeschreven gekregen, en gebruikte daarnaast 3000 mg paracetamol. Maar door mijn apneu mocht ik geen morfine hebben. Toen Naltrexon, hielp niet echt goed voor de pijn 2*250 mg, ben ik zelf gaan ophogen tot 3*250, wer[lees meer...]d ik weer benauwd van astma. Toen heb ik via de huisarts Diclofenac 50mg 3*dd 50 mg gekregen, hielp eerste weken goed i.c.m. 3000 mg paracetamol. Hielp daarna ook minder tegen de pijn. Toen zelf Diclofenac opgehoogd naar 4*50 mg Diclofenac i.c.m. 3000 mg paracetamol. Hierdoor sliep ik i.p.v. de 5 uurtjes nu wel 10 uur. Maar na de doktersassistente gesproken te hebben bleek 4*50 mg op 1 dag veel te hoog te zijn. Nu 4*400 mg Ibuprofen en 3000 mg paracetamol en ben ik weer terug bij af en ben ik weer om 05.00 uur wakker van de pijn. soms kan ik dan met 1000 mg paracetamol doorslapen, maar zoals nu ook vaak niet. Branderige pijn in rug. Pijn in linkerbil, achter uitstralend naar linkerbeen en voet. Pijn in rechterbeen, doof gevoel in rechtervoet. Neiging tot omvallen. In de ochtend heel veel last van ochtendstijfheid, na innemen van een maagzuurremmer en een half uur daarna een NSAID, ben ik na 2 a 3 uur pas weer het mannetje, tot 4 a 5 uur verder dan heb ik weer heel veel pijn. Omdat ik niet verzekerd ben voor fysiotherapie. Ben pas 50. Heb ik revalidatiearts aangevraagd hier in het plaatselijke ziekenhuis. Maar daar kan ik pas over 1 maand terecht. Rode infra rood lamp geeft een lekker gevoel, maar helpt ook maar een halfuurtje. Ze zeggen dat ze een hernia niet zo snel meer opereren en dat je gedoseerd moet blijven bewegen wat ik ook doe, soms weer teveel en dan wordt ik door mijn lichaam teruggefloten. Pas als na 3 maanden de pijn van de hernia niet minder wordt dan overweegt men pas een operatie. Doorzetten en afzien dus. Van de Naproxen, Morfine retard 10mg, Diclofenac en Ibuprofen vond ik in volgorde: Diclofenac 50 m nog het beste werken en daarna de Morfine retard 10 mg 2*dd 1.

07-06-2017 | Man | 69
diclofenac (100mg)
Jicht
Ik heb al van mijn veertigste last van jicht en nierstenen. Jicht begon in mijn grote teen in de loop der jaren last van enkel, knie, schouder, elleboog, heup en vingers. Als ik echt teveel pijn had ging er een zetpil in die hielp 24 uur. De laatste paar maanden geen last gehad, maar ik merk het altijd als het weer gaat veranderen (depressie). Nu ook met de storm van nu. [lees meer...]Middelvinger was 2 keer zo dik (gaat nu wel weer). Last van bulten (jichtknobels) op vingers en ellebogen. Veel pillen geslikt maar daar werd ik niet goed van. Zetpil helpt gelijk na 25 minuten wordt het al minder. Wel je stoelgang goed in de gaten houden.

01-06-2017 | Man | 54
Nek- / rughernia
Een pil gepakt ivm klachten in nek. (11 jaar geleden tussenwervel vervangen). 's Nachts raakte mijn maag volledig overhoop. Misselijk, opgeblazen gevoel, en maagzuur oprispingen. Dit gebruik ik absoluut niet meer.

01-06-2017 | Vrouw | 71
diclofenac (25mg)
Artrose
Omdat ik er preventief tabletten tegen maagzuur bij moest nemen ben ik geswitched. Ik moet n.l. de maagtabletten (omeprazol) zelf betalen. Daarom heeft de huisarts artrotec voorgeschreven.

30-05-2017 | Vrouw | 47
Fibromyalgie
Werkte heel goed. Helaas bleek later na onderzoek dat mijn nierfunctie slechter werd. Ik moest direct stoppen.

25-04-2017 | Man | 57
Jicht
Zodra ik een jichtaanval voel opkomen neem ik 2 tabletten diclofenac en na elke ca. 6 uur weer één. Dit helpt goed om de heftigste pijn te overbruggen en de klachten verdwijnen na ongeveer een dag weer. Ik slik daarnaast ook nog Allopurinol 300 Mg tabletten, hierover ben ik niet tevreden, ze lijken eerder jichtaanvallen uit te lokken. Mijn reumatoloog lijkt het ook niet me[lees meer...]er zo goed te weten. Soms heb ik de neiging om mijn voeten op de rails te leggen, zo zeer doet het dan. Maar dan helpen de diclo's net voldoende om weer even verder te kunnen. Het blijft al met al sukkelen met deze K-kwaal.

06-03-2017 | Man | 17
diclofenac (50mg)
Het medicijn werkte redelijk in combi met 2 paracetemol per pil. Pijn niet totaal weg maar kon wel werken en naar school. Bijwerkingen werden minder tot niks na ong een week. Alleen nu ben ik aan het afbouwen en krijg ik klachten zoals hoofdpijn, duizeligheid en misselijkheid. Vreemd medicijn qua bijwerkingen maar werkt wel.

02-03-2017 | Vrouw | 31
Spierpijn
Ik heb Diclofenac nu voor de 2e keer voor mijn spierpijn dat vanuit de nek, richting mijn (voornamelijk alleen mijn rechtse) schouders. En die pijn loopt helemaal naar mijn volgende vingers; duim, wijsvinger én middelvinger. Bij beide keren ben ik na de 1e inname van 'n pil "diclofenac" direct gestopt en niet verder ingegaan. Mijn huisarts maakt hierover een verhaal als[lees meer...]of 't een spier-ontspanner is, terwijl je apotheek zegt dat 't 'n "onstekingsremmers" is/zijn!!! Ik heb bijna de hele nacht op de wc gezeten, vanwege buikpijn/pijn aan mijn darmen. Constant de druk heb om uberhaupt naar de wc te gaan!!! Bijwerkingen: Enorme spanningen op mijn darmen/buik. Zelfs tot diarree toe & pijn. Versufte gevoel in mijn hoofd (leek wel of ik aan de cocaïne zat!!! Wat degelijk niet is!!!)

01-03-2017 | Vrouw | 31
diclofenac (50mg)
Te lang doorgelopen met een tennisarm. Hierdoor erge pijn, vooral 's nachts. Het medicijn werkt wel (wel maagbeschermmers gebruiken), pijn wordt minder/neemt af, maar last van vervelende bijwerkingen zoals duizeligheid, misselijk en slecht zicht (wazig), daarom gestopt met dit medicijn!

22-02-2017 | Vrouw | 62
Chronisch pijnsyndroom
Eind 2014 een ernstige maag en darmbloeding gehad, ze hebben mij voor de dood weggehaald.