diclofenac

Rugklachten (34 meningen)
Artrose (27 meningen)
Hernia (24 meningen)
Pijn (algemeen) (24 meningen)
Jicht (17 meningen)
Reumatoïde artritis (15 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (12 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Ziekte van Bechterew (5 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

10-09-2016 | Man | 56
Nek- / rughernia
werkte voor rugklachten goed maar voor uitstraling naar benen veel minder effectief.

07-09-2016 | Man | 29
diclofenac (75mg)
Hernia
Toch ook maar mijn mening geven want ik ben eigenlijk best tevreden over dit middel.. Al 2 weken had ik last van lage rugpijn en trekkerig gevoel in linkerbeen. Het ongemak werd nu en dan steeds erger, autorijden werd moeilijk, zelfs mijn sokken aandoen werd een hele opgave! Toch maar besloten naar een (sport)arts gegaan, daarna specialist en diagnose van hernia gekregen. [lees meer...]In afwachting van eventuele verdere behandeling heb ik Diclofenac Retard 75mg gekregen. x2 per dag pil bij eten. Nu een week verder en tot zo ver werkt het middel voor mij persoonlijk erg goed. Ik voel nog amper iets en kan terug normaal functioneren. Vandaag zelfs lichte sportsessie gedaan en ging prima (te veel stilzitten is blijkbaar nog slechter). Bijwerkingen zijn gering, mss iets frequenter naar het toilet moeten. Van maag nagenoeg geen last, maar ik heb een sterke maag dat weet ik.

29-08-2016 | Vrouw | 56
Fibromyalgie
Ik gebruik dit middel al jaren voor de pijn bij fibromyalgie en lichte artrose. Als ik stop met de Diclofenac word ik na korte tijd erg stijf en heb veel pijn. Ik ervaar geen bijwerkingen, momenteel gebruik ik 2x per dag 25 mg. Ik gebruik geen maagzuurremmer meer, omdat ik vermoed dat jarenlang gebruik hiervan bij mij osteopenie heeft veroorzaakt. (voorstadium van botontk[lees meer...]alking, Dexa scan gehad na polsbreuk begin dit jaar)

19-08-2016 | Vrouw | 52
diclofenac (12,5mg)
Lage rugpijn
Al jaren last van bekkeninstabiliteit sinds de bevallingen van onze kinderen. Nu ik in de overgang zit, worden de pijn en stijfheid steeds erger. Naast diverse pijnstillers en fysiotherapie weinig verbetering. Sinds begin deze maand begonnen met Diclofanac 12,5 mg.en na twee dagen merkte ik al verschil. De scherpte van de pijn ging eraf en ik begon iets soepeler te bewege[lees meer...]n. Daarna de dosering zelf verhoogd naar twee maal daags twee tabletten en ik kan momenteel weer redelijk goed functioneren. Totaal geen last van bijwerkingen. Ik ben hier dus heel blij mee. Met fysio ga ik gewoon door, en komende maanden ga ik proberen mijn overgewicht te verminderen. Dat zal zeker bijdragen aan het verlagen van mijn pijnklachten. Maar door de enorme pijn kon ik bijna niet sporten, dus kwam ik aan, ..de bekende negatieve spiraal. Maar nu gaat het goed en slaap ik ook weer beter door, zonder pijnklachten.

12-08-2016 | Man | 60
Jicht
Twee maal met de ambulance in het ziekenhuis beland door een heftige anafylactische aanval tijdens het gebruik van Diclofenac. Mag ik dus nooit meer hebben! Dodelijk bij een derde maal volgend de internist.

23-07-2016 | Vrouw | 31
diclofenac (12,5mg)
Slijmbeursontsteking
Huisarts heeft hierbij geen maagbeschermers voorgeschreven, mijn maagwand was flink beschadigd. Na een poos heel misselijk te zijn, ben ik een 3 keer in het ziekenhuis beland, omdat ik andere medicijnen niet meer binnen kon houden. Mijn maagwand is aangetast door de diclofenac. Tevens had ik kloppingen in mijn hoofd. Na deze ellende heb ik maandenlang geen andere medicijne[lees meer...]n moeten gebruiken en nog 6 maanden maagbeschermers gebruikt, omdat ik altijd misselijk was en zelfs geen pittig of vet eten kon verdrage.n

11-07-2016 | Man | 50
diclofenac (150)
Bacteriële infectie
Rampmiddel, schandalig dat dit zomaar verkocht/voorgeschreven mag worden. Bijwerkingen zijn bij mij extreem, volgens mij is het schadelijk voor diverse organen. ik werd er werkelijk dood- en doodziek van. Na twee dagen gestopt. Nu (5 dagen daarna) nog steeds maag- en darmklachten, pijn bij plassen. Het middel lijkt een beroerde reputatie te hebben onder mensen die in de [lees meer...]zorg werken. Ik sprak enkelen die het jaren geleden gebruikten en de gevolgen van de bijwerkingen nooit geheel te boven zijn gekomen.

10-07-2016 | Vrouw | 42
Middenoorontsteking
Niet aan te raden. Het nadeel, de maagpijn, is verschrikkelijk. k kan er al 2 dagen niet door eten.Dan maar liever de pijn van de oorontsteking

23-06-2016 | Vrouw | 63
Gewrichtspijn
Door dit medicijn te gebruiken is de pijn in mijn rug houdbaar

18-05-2016 | Man | 69
Peesontsteking schouder
Heb een scheurtje en ontsteking in mijn linker schouder. Al 2 jaar last van pijn en steken. In de nacht heb ik erg pijn. Van de specialist Diclofenac voorgeschreven gekregen. Een tablet voor de nacht innemen. Dat helpt.

12-05-2016 | Vrouw | 65
Ziekte van Lyme
doet niets bij ernstige pijn

04-05-2016 | Vrouw | 25

01-05-2016 | Vrouw | 50
diclofenac (75mg)
Gewrichtsontsteking
De lichte vorm werkt nauwelijks, 150mg 2 tabletten en 2 paracetamol voor in de nacht om te kunnen slapen, werkt bij mij goed. Gebruik geen maagbeschermer, omdat ik daar misselijk van werd.

26-04-2016 | Man | 73
diclofenac (100mg)
Spierpijn
Ik ben al een paar jaar onder behandeling van de Specialist Ronald Conger te Eindhoven eerst voor mijn zware Whiplash, en ten gevolge daarvan ging ik scheef lopen allemaal nadat de artsen hadden verteld u bent uitbehandeld, maar Conger heeft mij daar voor 95% van af geholpen vorig jaar januari op bed komen te liggen met een zware Hernia en in mei een goed geslaagde operat[lees meer...]ie gehad toen ik afgekickt was van de Morfine tabletten kwamen er pijnen in mijn spieren waarschijnlijk het gevolg van lidtekenweefsel na 15 weken revalidatie en 2 x daags 100 mg diclofonac en 3 x 1000 mg paracetamol met 40 mg codine wat wel iets hielp maar niet voldoende uiteindelijk was ik uitbehandeld en kreeg de indicatie chronische pijn maar na veel onderzoek ben ik er achter gekomen dat als de doctoren het niet meer weten ze het chronische pijn gaan noemen, nu ben ik weer opnieuw bij conger en elke keer na een behandeling voel ik me weer een stukje beter, ik ga elke 2 maanden van Sneek naar Eindhoven dat is de moeite wel waart en de zorgverzekeraar (aanvullend) vergoed het grootste deel in mijn geval van de 60 euro per behandeling 50 euro, de resterende 10 euro en de reiskosten kan ik van de belasting af schrijven. Een aanrader

25-04-2016 | Man | 62
Artrose
Mee gestopt wegens ernstige bijwerkingen. Misselijkheid, duizeligheid, hartkloppingen, zweten, koud/warm, rillingen, tijdelijke rode uitslag over hele lichaam, zo ernstig dat ik een uur moest gaan zitten om bij te komen. Kwam plotseling van de ene op de andere dag. Paar weken daarna toch nog geprobeerd en toen ging het meteen weer fout (kort na inname pil).

15-04-2016 | Man | 70
Gewrichtspijn