diclofenac

Rugklachten (34 meningen)
Artrose (27 meningen)
Hernia (24 meningen)
Pijn (algemeen) (24 meningen)
Jicht (17 meningen)
Reumatoïde artritis (15 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (12 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Ziekte van Bechterew (5 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

02-03-2017 | Vrouw | 31
Spierpijn
Ik heb Diclofenac nu voor de 2e keer voor mijn spierpijn dat vanuit de nek, richting mijn (voornamelijk alleen mijn rechtse) schouders. En die pijn loopt helemaal naar mijn volgende vingers; duim, wijsvinger én middelvinger. Bij beide keren ben ik na de 1e inname van 'n pil "diclofenac" direct gestopt en niet verder ingegaan. Mijn huisarts maakt hierover een verhaal als[lees meer...]of 't een spier-ontspanner is, terwijl je apotheek zegt dat 't 'n "onstekingsremmers" is/zijn!!! Ik heb bijna de hele nacht op de wc gezeten, vanwege buikpijn/pijn aan mijn darmen. Constant de druk heb om uberhaupt naar de wc te gaan!!! Bijwerkingen: Enorme spanningen op mijn darmen/buik. Zelfs tot diarree toe & pijn. Versufte gevoel in mijn hoofd (leek wel of ik aan de cocaïne zat!!! Wat degelijk niet is!!!)

01-03-2017 | Vrouw | 31
diclofenac (50mg)
Te lang doorgelopen met een tennisarm. Hierdoor erge pijn, vooral 's nachts. Het medicijn werkt wel (wel maagbeschermmers gebruiken), pijn wordt minder/neemt af, maar last van vervelende bijwerkingen zoals duizeligheid, misselijk en slecht zicht (wazig), daarom gestopt met dit medicijn!

22-02-2017 | Vrouw | 62
Chronisch pijnsyndroom
Eind 2014 een ernstige maag en darmbloeding gehad, ze hebben mij voor de dood weggehaald.

19-12-2016 | Vrouw | 68
diclofenac (50mg)
Diclofenac ooit eerder gebruikt tegen hoofd- en/of menstruatiepijn met goed resultaat. Voor zenuwpijn lijkt het minder geschikt (bij mij)

02-11-2016 | Vrouw | 43
Hernia
Na 3 weken pijn in mijn bil die op den duur onhoudbare krampen in mijn been gaf naar de huisarts: hernia. Nu 2 weken pijnstilling en voor mij helpt het geweldig tegen de pijn, de kramp werd onmiddellijk minder en kon eindelijk weer zitten lopen en slapen! Meteen maagbeschermer erbij gekregen dus dat was prima. Wel steeds duizelig, zweverig en nu vandaag een vlek in mijn o[lees meer...]gen en ik werd helemaal naar, moet van dicloflenac zijn want nog nooit meegemaakt. Nu maar eens zonder gaan proberen...

26-10-2016 | Vrouw | 27
Spierpijn
spiertje gescheurd en tegen de pijn diclofenac gekregen. Na het ontbijt 1 tablet van 50mg ingenomen. 3/4 uur later vreselijke pijn in buik en maag wat nu na uren nog steeds niet over is. Voor mij nooit meer diclofenac.

24-09-2016 | Vrouw | 19
diclofenac (75)
Ziekte van Bechterew
Slikte dit medicijn voor oxycodon. Hielp niks en werd er zo moedeloos van.

29-08-2016 | Vrouw | 56
diclofenac (25mg)
Fibromyalgie
Ik gebruik dit middel al jaren voor de pijn bij fibromyalgie en lichte artrose. Als ik stop met de Diclofenac word ik na korte tijd erg stijf en heb veel pijn. Ik ervaar geen bijwerkingen, momenteel gebruik ik 2x per dag 25 mg. Ik gebruik geen maagzuurremmer meer, omdat ik vermoed dat jarenlang gebruik hiervan bij mij osteopenie heeft veroorzaakt. (voorstadium van botontk[lees meer...]alking, Dexa scan gehad na polsbreuk begin dit jaar)

19-08-2016 | Vrouw | 52
diclofenac (12,5mg)
Lage rugpijn
Al jaren last van bekkeninstabiliteit sinds de bevallingen van onze kinderen. Nu ik in de overgang zit, worden de pijn en stijfheid steeds erger. Naast diverse pijnstillers en fysiotherapie weinig verbetering. Sinds begin deze maand begonnen met Diclofanac 12,5 mg.en na twee dagen merkte ik al verschil. De scherpte van de pijn ging eraf en ik begon iets soepeler te bewege[lees meer...]n. Daarna de dosering zelf verhoogd naar twee maal daags twee tabletten en ik kan momenteel weer redelijk goed functioneren. Totaal geen last van bijwerkingen. Ik ben hier dus heel blij mee. Met fysio ga ik gewoon door, en komende maanden ga ik proberen mijn overgewicht te verminderen. Dat zal zeker bijdragen aan het verlagen van mijn pijnklachten. Maar door de enorme pijn kon ik bijna niet sporten, dus kwam ik aan, ..de bekende negatieve spiraal. Maar nu gaat het goed en slaap ik ook weer beter door, zonder pijnklachten.

23-07-2016 | Vrouw | 31
diclofenac (12,5mg)
Slijmbeursontsteking
Huisarts heeft hierbij geen maagbeschermers voorgeschreven, mijn maagwand was flink beschadigd. Na een poos heel misselijk te zijn, ben ik een 3 keer in het ziekenhuis beland, omdat ik andere medicijnen niet meer binnen kon houden. Mijn maagwand is aangetast door de diclofenac. Tevens had ik kloppingen in mijn hoofd. Na deze ellende heb ik maandenlang geen andere medicijne[lees meer...]n moeten gebruiken en nog 6 maanden maagbeschermers gebruikt, omdat ik altijd misselijk was en zelfs geen pittig of vet eten kon verdrage.n

10-07-2016 | Vrouw | 42
Middenoorontsteking
Niet aan te raden. Het nadeel, de maagpijn, is verschrikkelijk. k kan er al 2 dagen niet door eten.Dan maar liever de pijn van de oorontsteking

23-06-2016 | Vrouw | 63
Gewrichtspijn
Door dit medicijn te gebruiken is de pijn in mijn rug houdbaar

12-05-2016 | Vrouw | 65
diclofenac (25mg)
Ziekte van Lyme
doet niets bij ernstige pijn

04-05-2016 | Vrouw | 25

01-05-2016 | Vrouw | 50
Gewrichtsontsteking
De lichte vorm werkt nauwelijks, 150mg 2 tabletten en 2 paracetamol voor in de nacht om te kunnen slapen, werkt bij mij goed. Gebruik geen maagbeschermer, omdat ik daar misselijk van werd.

09-04-2016 | Vrouw | 25
Pijn (algemeen)
Geen bijwerkingen van dit middel. Ik slik er geen omeprazol bij. Hier hebben ze het wel steeds over vanwege mijn langdurige gebruik. Ik zie het nut er niet van in. Ik moet er vaak wel paracetamol bij slikken, omdat de diclofenac niet voldoende pijnstilling bied.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum