diclofenac

Rugklachten (33 meningen)
Artrose (27 meningen)
Hernia (24 meningen)
Pijn (algemeen) (22 meningen)
Jicht (17 meningen)
Reumatoïde artritis (15 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (12 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Ziekte van Bechterew (5 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

25-02-2019 | Man | 64
Rugklachten
Dyclofenac tegen extreme lage rugpijn helpt niets. Ook niet met paracetamol.

12-05-2016 | Vrouw | 65
Ziekte van Lyme
doet niets bij ernstige pijn

28-03-2018 | Man | 67
diclofenac (75mg)
Reumatoïde artritis
Samen met een maagbeschermer is dit al jaren effectief. Eens per jaar 4 weken laten staan en an komen de eerste verschijnselen weer terug. Weer opnieuw zelde dosering en snel praktisch klachtenvrij.

29-10-2018 | Man | 68
Heupslijtage
we waren op vakantie in Spanje en daar de pillen gekocht. Zonder recept . 40 tabletjes 1 euro 30. Weinig problemen. Pijnstilling was ook niet heel sterk, maar hielp wel.

21-02-2017 | Man | 68
Urineweginfectie
Na prostaat verwijdering ivm prostaat kanker kreeg ik een urineweg infectie, de specialist schreef diclofenac voor, gebruiken naar behoefte heb 2 keer per dag genomen was nat twee dagen pin vrij heb het restant bewaard nu na 3 maanden weer veel pijn gehad heb de zelfde pillen gebruikt ook weer 2 per dag en het gaat inmiddels weer een stuk beter.

19-12-2016 | Vrouw | 68
diclofenac (50mg)
Diclofenac ooit eerder gebruikt tegen hoofd- en/of menstruatiepijn met goed resultaat. Voor zenuwpijn lijkt het minder geschikt (bij mij)

04-07-2019 | Vrouw | 69
Gewrichtspijn
1 tot 2 dagen gebruikt. Op vakantie veel bijwerkingen.

07-06-2017 | Man | 69
Jicht
Ik heb al van mijn veertigste last van jicht en nierstenen. Jicht begon in mijn grote teen in de loop der jaren last van enkel, knie, schouder, elleboog, heup en vingers. Als ik echt teveel pijn had ging er een zetpil in die hielp 24 uur. De laatste paar maanden geen last gehad, maar ik merk het altijd als het weer gaat veranderen (depressie). Nu ook met de storm van nu. [lees meer...]Middelvinger was 2 keer zo dik (gaat nu wel weer). Last van bulten (jichtknobels) op vingers en ellebogen. Veel pillen geslikt maar daar werd ik niet goed van. Zetpil helpt gelijk na 25 minuten wordt het al minder. Wel je stoelgang goed in de gaten houden.

18-05-2016 | Man | 69
Peesontsteking schouder
Heb een scheurtje en ontsteking in mijn linker schouder. Al 2 jaar last van pijn en steken. In de nacht heb ik erg pijn. Van de specialist Diclofenac voorgeschreven gekregen. Een tablet voor de nacht innemen. Dat helpt.

13-07-2018 | Vrouw | 70
Slijmbeursontsteking
Diclofenac gebruikte ik zowel tegen artrose als slijmbeurs ontstekingen. Tegen de pijn van een slijmbeursontsteking hielp dit middel amper.

15-04-2016 | Man | 70
Gewrichtspijn

01-06-2017 | Vrouw | 71
Artrose
Omdat ik er preventief tabletten tegen maagzuur bij moest nemen ben ik geswitched. Ik moet n.l. de maagtabletten (omeprazol) zelf betalen. Daarom heeft de huisarts artrotec voorgeschreven.

26-04-2016 | Man | 73
Spierpijn
Ik ben al een paar jaar onder behandeling van de Specialist Ronald Conger te Eindhoven eerst voor mijn zware Whiplash, en ten gevolge daarvan ging ik scheef lopen allemaal nadat de artsen hadden verteld u bent uitbehandeld, maar Conger heeft mij daar voor 95% van af geholpen vorig jaar januari op bed komen te liggen met een zware Hernia en in mei een goed geslaagde operat[lees meer...]ie gehad toen ik afgekickt was van de Morfine tabletten kwamen er pijnen in mijn spieren waarschijnlijk het gevolg van lidtekenweefsel na 15 weken revalidatie en 2 x daags 100 mg diclofonac en 3 x 1000 mg paracetamol met 40 mg codine wat wel iets hielp maar niet voldoende uiteindelijk was ik uitbehandeld en kreeg de indicatie chronische pijn maar na veel onderzoek ben ik er achter gekomen dat als de doctoren het niet meer weten ze het chronische pijn gaan noemen, nu ben ik weer opnieuw bij conger en elke keer na een behandeling voel ik me weer een stukje beter, ik ga elke 2 maanden van Sneek naar Eindhoven dat is de moeite wel waart en de zorgverzekeraar (aanvullend) vergoed het grootste deel in mijn geval van de 60 euro per behandeling 50 euro, de resterende 10 euro en de reiskosten kan ik van de belasting af schrijven. Een aanrader

01-09-2020 | Man | 74
Artritis
Na knieprothesen aan beide knieën bleef een stevige restpijn, erger dan voor de operatie. En warme knieën (ontsteking) Na een jaar paracetamol over gegaan op diclofenac. Hielp naar tevredenheid, maar na een half jaar rode warme huiduitslag. Nader onderzoek vermoedt ontstekingen (arthritis) in de knieschijven en maken een nieuwe operatie nodig voor knieschijfprotheses.

12-02-2017 | Man | 75
Reumatoïde artritis
Ik ben niet tevreden en ga er ook mee stoppen. Ik wil nog wel een beetje gelukkig door het leven gaan. Mijn bijwerkingen: diarree, hoofdpijn en slecht zien.

14-01-2018 | Man | 83
Rugpijn
Ik kreeg al vrij snel buikpijn ondanks maagbeschermer, werd misselijk en diarree dus nee wel enige verlichting van de pijn maar dat woog niet op tegen de bijwerkingen

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum