Ervaringen met Diclofenac

diclofenac

Rugklachten (34 meningen)
Jicht (17 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (13 meningen)
Spierpijn (7 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

17-12-2018 | Man | 38
diclofenac (25mg)
Maagklachten
Gebruik diclofenac al sind 4 dagen voor de maagpijn. 3 x per dag 25.mg Mijn God wat een vreselijk spul, heel erg misselijk vreselijke krampen rond de maag streek diarree duizelig hartkloppingen misselijk. Ik stop er per direct mee! Ik gebruik dit nooooooit meeerr!!!

23-11-2018 | Man | 50
Alvleesklierontsteking
Werd opgenomen met heftige pijnen, werd verdacht van een maagperforatie maar bleek de alvleesklier te zijn. Kreeg allerlei niet verslafende medicatie die de pijn niet verlaagde

29-10-2018 | Man | 68
Heupslijtage
we waren op vakantie in Spanje en daar de pillen gekocht. Zonder recept . 40 tabletjes 1 euro 30. Weinig problemen. Pijnstilling was ook niet heel sterk, maar hielp wel.

26-10-2018 | Man | 60
Reumatoïde artritis
Meestal rond oktober krijg ik last van deze aandoening. Ik gebruik dan 3 dagen lang één zetpil diclofinac 100 mg per dag. Daarna is de pijn weg.

09-07-2018 | Man | 43
diclofenac (25mg)
Jicht
Ik gebruik al vele jaren Diclofenac vanwege nierstenen en jicht. De laatste jaren ervaar ik steeds pijn in mijn mond. Mijn tong zwelt op en er ontstaan wondjes in keel en op de tong. Ik vind dit bijzonder want ik slik dit middel al ruim 20 jaar! Gezwollen tong, wondjes in mond en keelpijn. Houdt anderhalve week aan na het slikken van 1 of 2 pillen van 25 mg

28-03-2018 | Man | 67
Reumatoïde artritis
Samen met een maagbeschermer is dit al jaren effectief. Eens per jaar 4 weken laten staan en an komen de eerste verschijnselen weer terug. Weer opnieuw zelde dosering en snel praktisch klachtenvrij.

11-03-2018 | Man | 35
Botbreuk
Zeer slechte ervaring. In combi met tramadol epilepsie insult gehad. Neem deze rotzooi nooit meer. Voor een andere zal werken maar voor mij nooit meer wat een troep. En daarbij funest voor je maag en lever . En ik weet het want ben zelf verpleegkundige. Raad mensen aan met hevige pijn vraag tramadol Veel beter. Niet alleen voor de pijn maar ook voor de organen. Gr

18-02-2018 | Man | 28
Rugpijn
Diclofenac voorgeschreven door specialist ivm dubbele breuk in de rugwervels (L1/S1). Diclofenac op zichzelf was totaal zinloos. Uiteindelijk uitgekomen bij een combinatie van tramadol (4x 50 mg), diclofenac (4x 50mg) en paracetemol (8x 500mg). Diclofenac en paracetemol werken hierbij als “booster” voor de Tramadol. Deze combinatie werkt vrij goed, maar is wel zwaar qua[lees meer...] hoeveelheid en belasting voor het lichaam. Deze combinatie maakt “normaal” leven (met lichte beperkingen gerelateerd aan de breuk) wel mogelijk. Uiteraard ook maagbeschermers nodig, en soms temazepam erbij voor de nacht. Conclusie: Diclofenac werkt niet als een zelfstandige pijnstiller, maar werkt wel effectief als een booster voor Tramadol

16-02-2018 | Man | 28
Hernia
burnout gevolgd door een nekhernia. eerste 9 maanden beperkt tot 4000 - 5000mg paracetamol icm ibuprofen. sloeg allemaal beperkt aan, met af en toe tranen in mijn ogen van de pijn bij het wakker worden. Eerste dag diclofenac voel ik mij weer zo gelukkig als een kind in de snoepwinkel, de pijn is momenteel niet meer aanwezig en ik heb het idee dat ik na het slikken van een [lees meer...]pil weer tijdelijk mijn leven terug heb. Krijg er wel diarree van, maar ik zit met een grote glimlach vanwege het gebrek aan pijn op het toilet.

14-01-2018 | Man | 83
Rugpijn
Ik kreeg al vrij snel buikpijn ondanks maagbeschermer, werd misselijk en diarree dus nee wel enige verlichting van de pijn maar dat woog niet op tegen de bijwerkingen

09-12-2017 | Man | 52
Rugklachten
In 2008 motorongeval gehad, resultaat 6 gebroken wervels en tussenwervels beschadigd. Na een revalidatie van 6 maanden was de pijn er nog steeds en vooral heel heftig. Op aanraden van specialist begonnen met infiltraties die maar een paar weken hielpen. Daarna begonnen met Contramal 75 mg (Belgiê) hielp niets , dan maar overgestapt naar Diclofenac. Door de constante bu[lees meer...]ikpijn mocht ik deze niet meer innemen van de huisdokter. Ongeveer een 2 jaar kon ik met diclofenac de dag doorkomen zonder die hevige pijn maar deze was nooit weg. De neurochirurg heeft me dan tramadol voorgeschreven die in begin toch iets meer effect had, vooral 's nachts want ik sliep voorheen heel slecht. Het probleem was dat door gewenning steeds een hogere dossis nodig was. in het begin50 mg, daarna 75 mg na ongeveer en jaar en op het laatste 3 x 150 mg per dag met ook bijwerkingen tot gevolg. Het probleem met deze medicijnen is, dat het wel enigszins helpt tegen de pijn maar van de andere kant , is het behoorlijk slecht voor de organen en ik weet waar ik over spreek door de vele jaren inname. Ik ben gelukkig bij een therapeut terechtgekomen die me doorverwezen heeft naar een specialist die voorstander is van een neurostimulator. Ik raad mensen met onophoudelijke pijn een specialist te zoeken die hier ook voorstander van is. Het duurt wel lang voor ze die willen plaatsen (toch in België, echt een papiermolen van medische verslagen die je nodig hebt, zodat de overheid tussenkomt in de stimulator). Ik geniet nu terug van het leven zonder die hevige pijn en ga zelf terug medisch halftijds werken als bediende wat ook nog eens goed voor het sociaal contact. Sterkte aan iedereen die met pijn te maken heeft. mvg Bruno (Belgë)

01-07-2017 | Man | 52
Nekklachten

18-06-2017 | Man | 50
Hernia
Nu sinds 1.5 maand hernia in mijn rug + sinds 4 maanden rug artrose door radioloog geconstateerd. Had v.d. huisarts eerst 2 * daags 2*10 mg retard morfine voorgeschreven gekregen, en gebruikte daarnaast 3000 mg paracetamol. Maar door mijn apneu mocht ik geen morfine hebben. Toen Naltrexon, hielp niet echt goed voor de pijn 2*250 mg, ben ik zelf gaan ophogen tot 3*250, wer[lees meer...]d ik weer benauwd van astma. Toen heb ik via de huisarts Diclofenac 50mg 3*dd 50 mg gekregen, hielp eerste weken goed i.c.m. 3000 mg paracetamol. Hielp daarna ook minder tegen de pijn. Toen zelf Diclofenac opgehoogd naar 4*50 mg Diclofenac i.c.m. 3000 mg paracetamol. Hierdoor sliep ik i.p.v. de 5 uurtjes nu wel 10 uur. Maar na de doktersassistente gesproken te hebben bleek 4*50 mg op 1 dag veel te hoog te zijn. Nu 4*400 mg Ibuprofen en 3000 mg paracetamol en ben ik weer terug bij af en ben ik weer om 05.00 uur wakker van de pijn. soms kan ik dan met 1000 mg paracetamol doorslapen, maar zoals nu ook vaak niet. Branderige pijn in rug. Pijn in linkerbil, achter uitstralend naar linkerbeen en voet. Pijn in rechterbeen, doof gevoel in rechtervoet. Neiging tot omvallen. In de ochtend heel veel last van ochtendstijfheid, na innemen van een maagzuurremmer en een half uur daarna een NSAID, ben ik na 2 a 3 uur pas weer het mannetje, tot 4 a 5 uur verder dan heb ik weer heel veel pijn. Omdat ik niet verzekerd ben voor fysiotherapie. Ben pas 50. Heb ik revalidatiearts aangevraagd hier in het plaatselijke ziekenhuis. Maar daar kan ik pas over 1 maand terecht. Rode infra rood lamp geeft een lekker gevoel, maar helpt ook maar een halfuurtje. Ze zeggen dat ze een hernia niet zo snel meer opereren en dat je gedoseerd moet blijven bewegen wat ik ook doe, soms weer teveel en dan wordt ik door mijn lichaam teruggefloten. Pas als na 3 maanden de pijn van de hernia niet minder wordt dan overweegt men pas een operatie. Doorzetten en afzien dus. Van de Naproxen, Morfine retard 10mg, Diclofenac en Ibuprofen vond ik in volgorde: Diclofenac 50 m nog het beste werken en daarna de Morfine retard 10 mg 2*dd 1.

07-06-2017 | Man | 69
Jicht
Ik heb al van mijn veertigste last van jicht en nierstenen. Jicht begon in mijn grote teen in de loop der jaren last van enkel, knie, schouder, elleboog, heup en vingers. Als ik echt teveel pijn had ging er een zetpil in die hielp 24 uur. De laatste paar maanden geen last gehad, maar ik merk het altijd als het weer gaat veranderen (depressie). Nu ook met de storm van nu. [lees meer...]Middelvinger was 2 keer zo dik (gaat nu wel weer). Last van bulten (jichtknobels) op vingers en ellebogen. Veel pillen geslikt maar daar werd ik niet goed van. Zetpil helpt gelijk na 25 minuten wordt het al minder. Wel je stoelgang goed in de gaten houden.

01-06-2017 | Man | 54
Nek- / rughernia
Een pil gepakt ivm klachten in nek. (11 jaar geleden tussenwervel vervangen). 's Nachts raakte mijn maag volledig overhoop. Misselijk, opgeblazen gevoel, en maagzuur oprispingen. Dit gebruik ik absoluut niet meer.

25-04-2017 | Man | 57
Jicht
Zodra ik een jichtaanval voel opkomen neem ik 2 tabletten diclofenac en na elke ca. 6 uur weer één. Dit helpt goed om de heftigste pijn te overbruggen en de klachten verdwijnen na ongeveer een dag weer. Ik slik daarnaast ook nog Allopurinol 300 Mg tabletten, hierover ben ik niet tevreden, ze lijken eerder jichtaanvallen uit te lokken. Mijn reumatoloog lijkt het ook niet me[lees meer...]er zo goed te weten. Soms heb ik de neiging om mijn voeten op de rails te leggen, zo zeer doet het dan. Maar dan helpen de diclo's net voldoende om weer even verder te kunnen. Het blijft al met al sukkelen met deze K-kwaal.