Ervaringen met Diclofenac

Bij  ArtroseX

Rugklachten (34 meningen)
Jicht (17 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (13 meningen)
Spierpijn (7 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

18-01-2024 | Vrouw | 69
Artrose
Ben COPD GOLD patient en heb ook last van artrose. 2 indeukfracturen . Door pijn in mijn nek heb ik diclofenac genomen. Was heel blij met de resultaten. Veel minder pijn en stijfheid. Was gisteren aan mijn 4de dag bezig. Had zonder bepaalde redenen veel last van nog meer kortademigheid en kribbelhoest die maar niet overging. Diclofenac verergert de symptomen van COPD. Ik[lees meer...] ben er nu onmiddellijk met gestopt. Spijtig omdat ik minder klachten had. Maar een verslechtering van COPD is het niet waard

02-01-2020 | Vrouw | 56
diclofenac (100mg)

19-07-2019 | Vrouw | 52
diclofenac (50mg)
Artrose - gewrichtsaandoening
Blijkbaar ben ik nu allergisch voor diclofenac.. Had het een lange tijd niet gebruikt.

12-12-2018 | Vrouw | 60
Artrose
in overleg met dokter overgestapt op andere medicatie

30-04-2018 | Vrouw | 62
Artrose
heb een nieuwe heup en als je daar bovenop diarree hebt dat is onverantwoord en niet leefbaar

01-06-2017 | Vrouw | 71
Artrose
Omdat ik er preventief tabletten tegen maagzuur bij moest nemen ben ik geswitched. Ik moet n.l. de maagtabletten (omeprazol) zelf betalen. Daarom heeft de huisarts artrotec voorgeschreven.

15-12-2015 | Vrouw | 55
diclofenac (50mg)
Artrose
Heb dit medicijn 5 jaar geslikt en was hier tevreden over. Mijn nieuwe specialist heeft nu naproxen voorgeschreven, omdat diclofenac bij langdurig gebruik toch niet zo best schijnt te zijn.

14-10-2015 | Vrouw | 64
Artrose
Geswitcht ondat ik van de meloxicam hartklachten kreeg

25-12-2014 | Vrouw | 53
Artrose
Heel veel maagpijn en misselijk gevoel en de pijn ging er niet mee weg.

11-06-2014 | Vrouw | 68
Artrose
Ik gebruik dit middel al jaren, gemiddeld een paar keer per week en het helpt uitstekend. Ik heb geen bijwerkingen maar dit heeft misschien te maken met het feit dat ik het niet elke dag slik. Er is echter een prettige bijkomstigheid. Ik hoest al jaren heel veel, meestal in buien. Men heeft diverse malen onderzocht wat de oorzaak was maar eigenlijk niets kunnen vinden. De [lees meer...]diagnose luidde dan ook gevoelige bovenste luchtwegen. Met mijn longen is dus niks mis. Op de dagen en ook nog een dag na het slikken van diclofenac hoest ik aanzienlijk minder, soms zelfs helemaal niet. Op dit forum zie ik daar niets over en daarom meld ik dit even. Mijn huisarts heeft er nog nooit van gehoord.

15-12-2013 | Vrouw | 74
Artrose
Na gebruik van 1 dag 3x 50 mg kreeg ik al buikkramp en diarree volgende dag 2 x 50 mg gebruikt volgende 3 dagen 1x 50 mg gebruikt maar de problemen werden steeds erger. Vanaf nu ga ik stoppen en zal mijn arts inlichten.

23-10-2013 | Vrouw | 60
Artrose
Ik werd overgezet van Centrafarm naar Sandoz vanwege het prefentiebeleid. Helaas kreeg ik hier al heel snel een allergische reactie op en heb 10 dagen Prednison a 30mg moeten slikken. Dit was dus duurkoop ipv goedkoop. Ik ben gelijk terug gegaan naar de apotheker om dit door te geven en ben gelukkig gelijk terug gezet naar Centrafarm, ik weiger nu de Sandoz want het ge[lees meer...]zegde: het is precies hetzelfde klopt van geen kant, ik heb hevige jeuk gehad en mijn lijf was bloedheet, never meer Sandoz voor mij.

23-10-2013 | Vrouw | 60
Artrose
Ik werd overgezet van Centrafarm naar Sandoz vanwege het prefentie beleid. Helaas kreeg ik hier al heel snel een allergische reactie op en heb 10 dagen prednison a 30mg moeten slikken. Dit was dus duurkoop ipv goedkoop. Ik ben gelijk terug gegaan naar de apotheker om dit door te geven en ben gelukkig gelijk terug gezet naar Centrafarm, ik weiger nu de Sandoz want het g[lees meer...]ezegde: het is precies hetzelfde klopt van geen kant, ik heb hevige jeuk gehad en mijn lijf was bloedheet, never meer Sandoz voor mij.

05-10-2013 | Vrouw | 50
Artrose - gewrichtsaandoening
Na klachten aan mijn knie (dikke knie en veel pijn) heb ik dit middel voorgeschreven gekregen. Bij controle bezoek huisarts kwam dit middel ter sprake. Op mijn vraag of ik dit middel door moest gebruiken vertelde de huisarts me dat middel nogal omstreden is. Op mijn vraag waarom vertelde hij dat mensen last van hartkloppingen etc. schijnen te krijgen. Nu viel bij mij het [lees meer...]kwartje. Ik had de afgelopen tijd heel veel last van hartkloppingen en dacht dat dit kwam door de overgang en drukte/stress op het werk. Voelde me ook heel branderig in het gezicht en koortsig. Ik zei tegen de huisarts dat ik dit absoluut niet meer wil slikken. Hij begreep dit en stelde paracetamol voor. Ik kon merken dat hij er ook van schrok en hij heeft alles genoteerd. Nooit meer. Dan maar meer pijn aan knie...

07-02-2013 | Vrouw | 60
Artrose - gewrichtsaandoening
Zware diarree, die meteen een uur na inname begint. De eerste vijf dagen niet, maar nu constant. Erg pijnlijk, pijnlijker dan de knie. Slapeloosheid, maar voortdurend vermoeid. Ik ben nu gestopt vanmiddag, hoop dat het helpt.

13-01-2013 | Vrouw | 47
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik neem diclofenac MET maagbeschermers en de pijn is bijna in zijn geheel weg, terwijl de pijn echt ondraaglijk was. De enige bijwerking die ik tot nu toe heb, is dat ik er verschrikkelijk diep op slaap terwijl ik een slechte slaapster ben en veel droom. Verder prima, maar uit de verhalen hier begrijp ik dat het bij andere mensen veel nare bijwerkingen kan hebben. Ik denk [lees meer...]dat het innemen van diclofenac samen met maagbeschermers essentieel is.