Ervaringen met Diclofenac

diclofenac

Bij  HerniaX

Rugklachten (34 meningen)
Jicht (17 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (13 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

12-09-2021 | Vrouw | 15
Nek- / rughernia
Acute nekhernia. Heel veel pijn in nek, schouder, schouderblad en veel uitstraling naar mijn linker arm, hand en borstspier. In combinatie met pregabaline te slikken. De pregabaline bouwt een spiegel op, maar als de pijn weer doordringt slik ik diclofenac. En binnen een uur zakt de pijn dan weer weg en kan ik weer ontspannen. Zit nu in week 5..pff..duurt lang. In het begi[lees meer...]n slikte ik 3x per dag diclo.

16-02-2018 | Man | 28
Hernia
burnout gevolgd door een nekhernia. eerste 9 maanden beperkt tot 4000 - 5000mg paracetamol icm ibuprofen. sloeg allemaal beperkt aan, met af en toe tranen in mijn ogen van de pijn bij het wakker worden. Eerste dag diclofenac voel ik mij weer zo gelukkig als een kind in de snoepwinkel, de pijn is momenteel niet meer aanwezig en ik heb het idee dat ik na het slikken van een [lees meer...]pil weer tijdelijk mijn leven terug heb. Krijg er wel diarree van, maar ik zit met een grote glimlach vanwege het gebrek aan pijn op het toilet.

07-09-2016 | Man | 29
Hernia
Toch ook maar mijn mening geven want ik ben eigenlijk best tevreden over dit middel.. Al 2 weken had ik last van lage rugpijn en trekkerig gevoel in linkerbeen. Het ongemak werd nu en dan steeds erger, autorijden werd moeilijk, zelfs mijn sokken aandoen werd een hele opgave! Toch maar besloten naar een (sport)arts gegaan, daarna specialist en diagnose van hernia gekregen. [lees meer...]In afwachting van eventuele verdere behandeling heb ik Diclofenac Retard 75mg gekregen. x2 per dag pil bij eten. Nu een week verder en tot zo ver werkt het middel voor mij persoonlijk erg goed. Ik voel nog amper iets en kan terug normaal functioneren. Vandaag zelfs lichte sportsessie gedaan en ging prima (te veel stilzitten is blijkbaar nog slechter). Bijwerkingen zijn gering, mss iets frequenter naar het toilet moeten. Van maag nagenoeg geen last, maar ik heb een sterke maag dat weet ik.

05-03-2015 | Man | 36
Hernia
Na langdurig en frequent gebruik kreeg ik zweren in mijn mond. Sindsdien krijg ik al na 1 Diclofenac zweertjes in mijn mond.

02-11-2016 | Vrouw | 43
Hernia
Na 3 weken pijn in mijn bil die op den duur onhoudbare krampen in mijn been gaf naar de huisarts: hernia. Nu 2 weken pijnstilling en voor mij helpt het geweldig tegen de pijn, de kramp werd onmiddellijk minder en kon eindelijk weer zitten lopen en slapen! Meteen maagbeschermer erbij gekregen dus dat was prima. Wel steeds duizelig, zweverig en nu vandaag een vlek in mijn o[lees meer...]gen en ik werd helemaal naar, moet van dicloflenac zijn want nog nooit meegemaakt. Nu maar eens zonder gaan proberen...

09-08-2015 | Vrouw | 43
Hernia
gebruik t al jaren. niet aan 1 stuk. maar als er rugklachten waren. nu vorige week geopereerd in keulen aan mijn 2de hernia. en de diclofinac werkt weer perfect. ik stop wel altijd zodra t weer gaat met de pijn. ik schrik wel van de onderzoeken die er op internet staan over dit medicijn. hmmm weet niet of ik er nog mee doorga???

01-06-2015 | Vrouw | 45
diclofenac (100mg)
Hernia
Zeer goede en snelwerkende pijnstiller en ontstekingsremmer, binnen ca 30 min resultaat de pijnscore gaat dan van een 9 naar een 5 in zeer korte tijd. dit is een erg fijn resultaat, maar de bijwerking is niet gering, vaak darmproblemen ondanks 40 mg omeprazol per dag, krampen en steken in de zij vlank, maagzuur, optipatie en diarree, plots verschijnende blauwe plekken van [lees meer...]20 cm doorsnede, maar ondanks dit alles kan ik zonder dit medicijn niet functioneren, met 80 %, zonder 15%. dus dan neem ik de bijwerking er maar bij.

27-12-2018 | Man | 46
Nek- / rughernia
Nekhernia met uitstraling naar schouder en arm. Merkt aanvankelijk weinig effect van diclofenac in combinatie met 2paracetamol. Tramadol gekregen maar niet gebruikt ivm rijvaardigheid en mogelijke bijwerkingen. Na enkele weken is de pijn duidelijk minder bij gedoseerd bewegen en belasten. Ik merk duidelijk dat na ca 6 uur de pijn meer wordt. Na een uurtje na de pil neemt d[lees meer...]e pijn af. Bij overgeslagen dosis duurt het wel een paar uur voordat het middel weer aanslaat. Opvallend genoeg geen maagklachten (geen maagbeschermers gekregen). Ik neem wel altijd de dosis voor of na eten en drinken...

20-06-2015 | Man | 47
Hernia
ik kreeg haar uitval op een onlogische plaats en dokter bevestigde dat het door diclofinac kwam nadat ik gestopt ben kwam het moeizaam weer terug

09-01-2016 | Man | 48
Hernia
Bijwerkingen: misselijkheid en 's avonds wazig zien, ben wel geschrokken van al die bijwerkingen, loop ook bij cardiologie en moet woensdag fietsen maar mag gewoon doorslikken wat ik heel vreemd vind, heb last van mijn onderrug en heupen en bovenbeen, ook heb ik last van mijn schouder en borst, door dit medicijn is deze pijn allemaal verdwenen. De huisarts weet nog niet wa[lees meer...]t het precies is, 2 jaar geleden kreeg ik te horen beginnend artrose door middel van rontgenfoto's, nu heb ik een andere dokter en die begint over een hernia, weet niet wat ik er van moet denken. donderdag naar de fysioterapeut misschien weet die meer.

18-06-2017 | Man | 50
Hernia
Nu sinds 1.5 maand hernia in mijn rug + sinds 4 maanden rug artrose door radioloog geconstateerd. Had v.d. huisarts eerst 2 * daags 2*10 mg retard morfine voorgeschreven gekregen, en gebruikte daarnaast 3000 mg paracetamol. Maar door mijn apneu mocht ik geen morfine hebben. Toen Naltrexon, hielp niet echt goed voor de pijn 2*250 mg, ben ik zelf gaan ophogen tot 3*250, wer[lees meer...]d ik weer benauwd van astma. Toen heb ik via de huisarts Diclofenac 50mg 3*dd 50 mg gekregen, hielp eerste weken goed i.c.m. 3000 mg paracetamol. Hielp daarna ook minder tegen de pijn. Toen zelf Diclofenac opgehoogd naar 4*50 mg Diclofenac i.c.m. 3000 mg paracetamol. Hierdoor sliep ik i.p.v. de 5 uurtjes nu wel 10 uur. Maar na de doktersassistente gesproken te hebben bleek 4*50 mg op 1 dag veel te hoog te zijn. Nu 4*400 mg Ibuprofen en 3000 mg paracetamol en ben ik weer terug bij af en ben ik weer om 05.00 uur wakker van de pijn. soms kan ik dan met 1000 mg paracetamol doorslapen, maar zoals nu ook vaak niet. Branderige pijn in rug. Pijn in linkerbil, achter uitstralend naar linkerbeen en voet. Pijn in rechterbeen, doof gevoel in rechtervoet. Neiging tot omvallen. In de ochtend heel veel last van ochtendstijfheid, na innemen van een maagzuurremmer en een half uur daarna een NSAID, ben ik na 2 a 3 uur pas weer het mannetje, tot 4 a 5 uur verder dan heb ik weer heel veel pijn. Omdat ik niet verzekerd ben voor fysiotherapie. Ben pas 50. Heb ik revalidatiearts aangevraagd hier in het plaatselijke ziekenhuis. Maar daar kan ik pas over 1 maand terecht. Rode infra rood lamp geeft een lekker gevoel, maar helpt ook maar een halfuurtje. Ze zeggen dat ze een hernia niet zo snel meer opereren en dat je gedoseerd moet blijven bewegen wat ik ook doe, soms weer teveel en dan wordt ik door mijn lichaam teruggefloten. Pas als na 3 maanden de pijn van de hernia niet minder wordt dan overweegt men pas een operatie. Doorzetten en afzien dus. Van de Naproxen, Morfine retard 10mg, Diclofenac en Ibuprofen vond ik in volgorde: Diclofenac 50 m nog het beste werken en daarna de Morfine retard 10 mg 2*dd 1.

23-02-2019 | Man | 53
Hernia
De behandelingen voor mijn hernia (12 x) waren gestopt. Echter ik had nog pijn, zei het wel een stuk minder. Maar zenuwpijn is heel vervelend, erg vermoeiend ook vooral op het werk. Toen pas kreeg ik Diclofenac van de HA voorgeschreven. (De fysio therapeut heeft dit middel nooit genoemd ?) Ik was / ben er erg blij mee, omdat het werkt ! Ibuprofen bijvoorbeeld heeft mij noo[lees meer...]it geholpen met mijn zenuwpijn.

01-06-2017 | Man | 54
Nek- / rughernia
Een pil gepakt ivm klachten in nek. (11 jaar geleden tussenwervel vervangen). 's Nachts raakte mijn maag volledig overhoop. Misselijk, opgeblazen gevoel, en maagzuur oprispingen. Dit gebruik ik absoluut niet meer.

09-03-2012 | Vrouw | 54
diclofenac
Hernia
Ik heb een Hernia operatie achter de rug en de pijn was ondragelijk, na gebruik van Diclofenac was het na de operatie goed houdbaar en heeft bij mij nagenoeg helemaal geen bijwerkingen. Ik vind het prima zo, helpt mij wel samen mer Paracetamol moet ik wel zeggen!

26-04-2019 | Vrouw | 55
diclofenac (100mg)
Nek- / rughernia
Indikaties: Nekhernia's, rugpijnen: HWK, BWK en LWK, schouder-armpijnen, hoofdpijnen, na autoongeluk. Zeer weinig genomen, Maar hielp wel direct zeer goed áls ik het nam. Dan oeens een allergische reactie: binnen Minuten na inname: quaddelvorming gezicht, rode vlekke, trillerig, snelle pols, had gelukkig epipen en noodgevalmedicamenten ( cortison en antihistaminicum) bij m[lees meer...]e, daardoor aanval snel gecupeerd. Sindsdien nooit Meer genomen.

10-09-2016 | Man | 56
Nek- / rughernia
werkte voor rugklachten goed maar voor uitstraling naar benen veel minder effectief.