Ervaringen met Diclofenac

Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

14-08-2020 | Vrouw | 63
Lage rugpijn
Bij regelmatig gebruik last van duizeligheid

06-07-2015 | Vrouw | 57
diclofenac (12,5mg)
Lage rugpijn
ik ben vanmorgen toen ik een client verzorgde door de rug gegaan. Diclofenac gehaald 2 tabletten genomen en ingesmeerd met Voltaren op de pijnlijke plek Na ongeveer 4 uurtjes weer tablet genomen en de pijn is dragelijker geworden. Ben er wel tevreden mee.

19-08-2016 | Vrouw | 52
diclofenac (12,5mg)
Lage rugpijn
Al jaren last van bekkeninstabiliteit sinds de bevallingen van onze kinderen. Nu ik in de overgang zit, worden de pijn en stijfheid steeds erger. Naast diverse pijnstillers en fysiotherapie weinig verbetering. Sinds begin deze maand begonnen met Diclofanac 12,5 mg.en na twee dagen merkte ik al verschil. De scherpte van de pijn ging eraf en ik begon iets soepeler te bewege[lees meer...]n. Daarna de dosering zelf verhoogd naar twee maal daags twee tabletten en ik kan momenteel weer redelijk goed functioneren. Totaal geen last van bijwerkingen. Ik ben hier dus heel blij mee. Met fysio ga ik gewoon door, en komende maanden ga ik proberen mijn overgewicht te verminderen. Dat zal zeker bijdragen aan het verlagen van mijn pijnklachten. Maar door de enorme pijn kon ik bijna niet sporten, dus kwam ik aan, ..de bekende negatieve spiraal. Maar nu gaat het goed en slaap ik ook weer beter door, zonder pijnklachten.

15-11-2015 | Vrouw | 51
Lage rugpijn
ik had al het vermoeden te merken dat ik er vocht van ga vasthouden, ik ben een slanke vrouw en heb daar nooit last van, eet weinig zout in de regel, vorig jaar ging ik op vakantie naar een warm land met 30 graden, de week voor mijn vakantie had ik last van een spier in mn nek, dus moest wel diclofenac nemen om die te laten ontspannen, 2 dagen gebruikt en de eerste dag op [lees meer...]vakantie na een vlucht van 5 uur ging het mis, mn benen liepen helemaal vol, normaal ben ik op mn benen vel over bot en nu ineens niet meer en het deed ook best wel pijn moet ik zeggen, dus onderschat dit medicijn niet, ik gebruik het alleen als ik echt niet anders kan en houd dan rekening met mn voeding, paar dagen zoutloos.

10-11-2013 | Vrouw | 50
diclofenac
Lage rugpijn
Veel last van lage rugpijn. Na fysio, oefeningen thuis voor de core (buikzone), toch gevraagd om de pijn tegen te gaan. Slik al maagzuurremmers (pantoprozol)en 4 tabletjes tegen hoge bloeddruk, dus in ieder geval niet te lang slikken, aldus de huisarts. Helaas vanmorgen weer door m'n rug gegaan, dus ingenomen. Ik kan weer bewegen. Dus blij hiermee. Hoop dat het morgen [lees meer...]na het sporten in de sportschool beter gaat, want bewegen is toch het beste. Ik heb steeds last na een nacht slapen of tijd zitten. Ik moet dus blijven bewegen en/of steeds m'n oefeningen doen. Is wel vermoeiend hoor. Maar gelukkig geen last van de bijwerkingen. Maar dit is bij iedereen verschillend, heb ik gelezen. Maar dat is heel vaak met medicijnen. De een kan er tegen, de ander niet. Ik ben blij met diclofenac.

30-07-2015 | Vrouw | 48
diclofenac (75mg)
Lage rugpijn
Eén dag gebruikt en ik ben er doodziek van, na drie dagen nog steeds heel erg misselijk, maagpijn met oprispingen en winderigheid. Als ik heel rustig beweeg gaat het wel en voorzichtig fietsen gaat ook, maar sporten of hardlopen is er nu, na drie dagen, echt nog niet bij. Wat een rotmiddel. Omdat ik gauw maagklachten heb, kreeg ik er omeprazol of pantoprazol bij. Ik weet v[lees meer...]an beiden dat de middelen erger zijn dan de kwaal. Op advies van de apotheek ranitidine ernaast geslikt als maagbeschermer. Omdat ik zo ziek was ben ik het op gaan zoeken: ranitidine mag je niet gebruiken samen met diclofenac. Ook lekker zo.

29-06-2020 | Man | 43
Lage rugpijn
combinatie 50mg diclofinac + 1000 mg paracetamol 2x daags is voldoende om nog nauwelijks last van mijn rug te hebben.

20-09-2020 | Man | 42
Lage rugpijn
Met zeer heftige rugklachten slik ik zo'n 8 weken voor pijnverlichting, het werkt na 1 uur, en blijft ongeveer 6 uur werken. Geen enkele bijwerking gelukkig. Erg tevreden over.

17-09-2017 | Vrouw | 42
diclofenac (25mg)
Lage rugpijn
niet werkzaam bij mijn klachten

27-10-2019 | Vrouw | 32
Lage rugpijn
Ik heb al een tijd lage rugklachten. En gebruik daarom dyclofynac 50 mg als de pijn.te erg wordt. Het gekke is,dat het de ene keer heel.goed werkt eb de andere keer juist weer niet. Dit kan per dag verschillen. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?