Diclofenac

Hernia (23 meningen)
Jicht (17 meningen)
Reuma (15 meningen)
Gewrichtspijn (12 meningen)
Lage rugpijn (12 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Ziekte van Bechterew (5 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (2 meningen)
Menstruatiepijn (2 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

09-09-2018

Pijn (algemeen)

Ik heb al eerder (probleemloos) diclofenac in deze dosering voorgeschreven gekregen en de kuur afgemaakt. Ditmaal ben ik na 5 tabletten gestopt, de combinatie met mijn ad (sertraline 10) viel niet goed. Ondanks de maagbeschermers die ik erbij had gehad. Zondagochtend overleg gehad met de hap en besloten om over te gaan op 4 maal daags 2 paracetamol (500). Los d[lees meer...]aarvan vind ik persoonlijk dat diclofenac weinig tot geen pijnstillende werking heeft.
12-12-2017

Pijn (algemeen)

Nadat een gewoon paracetamolletje niet werkte, heb ik twee avonden een tablet diclofenac geslikt. Ik viel vlot in slaap, maar na een half uurtje werd ik wakker met het gevoel alsof mijn lijf in brand stond! Ik heb over de badkamervloer liggen rollen om af te koelen!! Overgegeven, daarna een hele koude douche gepakt. Manlief had inmiddels mijn zware antihystamine tabletten [lees meer...]gegeven. Samen op de badrand, nog nat druipend van de koude douche gewacht of het af zwakte en gelukkig!! Achteraf was de eerste avond ook al een dergelijke, maar veel minder heftige reactie opgetreden. Maar ja, nieuw medicijn hè, even wennen, ff op de tanden bijten.... Voor mij NOOIT meer diclofenac!!
25-01-2016

Pijn (algemeen)

Mijn ervaring is: het neemt de pijn weg, werkt snel. Maar erg veel maag- en darmklachten. Heb het 3 dagen geslikt (met maagbeschermer) en vanaf dag 1 al last gehad van braken en misselijkheid niet te vergeten de buikkrampen. Goed ziek was ik er van! (geen aanrader als je een zwakke maag of darmen hebt).
20-01-2016

Pijn (algemeen)

Ik heb deze medicijnen gebruikt op advies van de radiotherapeut, omdat ik last heb van late stralingsschade. Het beenvlies van mijn ribben is uitermate drukgevoelig, zodat ik geen strakke kledingstukken zoals een BH kan dragen. Door een ontstekingsremmer te gebruiken, was er een mogelijkheid om die pijn te verminderen. Helaas veel bijwerkingen (maag- en darmproblemen) en [lees meer...]geen verandering in de pijn. Leek eerder een tegenovergesteld effect te hebben. Dat effect ervaar ik ook met paracetamol. Daar wordt de pijn bij mij alleen maar erger mee. Terwijl dit (bij mijn weten) toch een pijnstiller is uit een heel andere groep. De pijn is niet weg maar ik voel mij stukken beter zonder diclofenac.
12-11-2015

Pijn (algemeen)

De meest extreme vorm van bijwerking: verbloeding na een darmzweer die op een slagader zat en open ging. Ik heb 4lt bloed verloren en heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen en geopereerd. Daarna 6 weken aan bed gekluisterd geweest en pas na 5 maanden waren mijn bloedwaardes weer op pijl en voelde ik me ok. Ik ben overigens pas 33 ondanks dat aangegeven wordt in de bijsluite[lees meer...]r dat een darmzweer als bijwerking alleen voorkomt bij oudere patiënten.
27-04-2015

Pijn (algemeen)

Zeer ernstige bijwerking fluittoon in mijn oren (tinnitus), ik had hier al enige tijd last van. Pas na enige tijd kwam ik erachter dat dit door diclofenac veroorzaakt werd. Ik raad diclofenac ten zeerste af, deze bijwerking ervaar ik als zeer ernstig. Naar mijn mening moet dit middel uit de handel worden genomen, zeker receptvrij.
07-08-2014

Pijn (algemeen)

Ik gebruikte diclofenac voor het bestrijden pijn in buik vanwege een cyste aan eierstok. Deze medicatie haalde niet alle pijn weg en ik ging erg aan de diarree na 1 dag gebruik van deze medicatie.
09-04-2016

Pijn (algemeen)

Geen bijwerkingen van dit middel. Ik slik er geen omeprazol bij. Hier hebben ze het wel steeds over vanwege mijn langdurige gebruik. Ik zie het nut er niet van in. Ik moet er vaak wel paracetamol bij slikken, omdat de diclofenac niet voldoende pijnstilling bied.
18-07-2019

Pijn (algemeen)

Langdurig gebruik voor pijn in spieren, gewrichten en pezen. Geen last van bijwerkingen, ook niet in het begin van gebruiken. Werkt goed als pijnstilling, heel blij met het effect.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (539) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum