diclofenac

Rugklachten (33 meningen)
Artrose (27 meningen)
Hernia (24 meningen)
Pijn (algemeen) (22 meningen)
Jicht (17 meningen)
Reumatoïde artritis (15 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (12 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

24-09-2016 | Vrouw | 19
diclofenac (75)
Ziekte van Bechterew
Slikte dit medicijn voor oxycodon. Hielp niks en werd er zo moedeloos van.

18-01-2015 | Vrouw | 43
diclofenac
Ziekte van Bechterew
Sinds mijn autoongeluk 23 jaar terug heb ik min of meer gesukkeld met mijn hoge rug, dit verergerde met stress. Sinds 2-3 jaar heb ik erbovenop ook lage rugpijn. Er is sprake van Bechterew, maar dit is niet helemaal uitgesloten. Ik nam Diclofenac en Motifène al jaren, alleen wanneer ik slecht was, maar dit bleek weinig effect te hebben op het laatste. Soms nam ik spie[lees meer...]rontspanner om te kunnen slapen (Myolastan of nu Baclofen), maar wetende hoe verslavend dit middel kan zijn, wil ik hem zo weinig mogelijk nemen. Hoe minder medicatie ik neem hoe liever. Het beste middel is bij mij het vaakst om te gaan wandelen en erna op een warmtedeken te rusten. De medische wereld heeft weinig kunnen aantonen waarom ik rugpijn heb.

12-03-2020 | Vrouw | 48
diclofenac (75mg)
Ziekte van Bechterew
De ene maagzweer na de andere, iedere keer opnieuw en ze bleven het, ondanks mijn protest, keer op keer voorschrijven. Nu zijn mijn maagproblemen dus chronisch geworden, maar mijn heupen zijn nog even lustig ontstoken, alsook mijn onderrug. Ik moest eerst een hele tijd verschillende soorten ontstekingsremmers gebruiken voor ik in aanmerking zou komen voor de inspuitingen [lees meer...]met immuuntherapie.Het heeft niks uitgehaald, maar mijn maag is intussen wel naar de vaantjes. Mij krijgen ze zo gek niet meer.