Ervaringen met Diclofenac

diclofenac

Rugklachten (34 meningen)
Jicht (17 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (13 meningen)
Spierpijn (7 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

14-01-2018 | Man | 83
Rugpijn
Ik kreeg al vrij snel buikpijn ondanks maagbeschermer, werd misselijk en diarree dus nee wel enige verlichting van de pijn maar dat woog niet op tegen de bijwerkingen

12-02-2017 | Man | 75
diclofenac (100mg)
Reumatoïde artritis
Ik ben niet tevreden en ga er ook mee stoppen. Ik wil nog wel een beetje gelukkig door het leven gaan. Mijn bijwerkingen: diarree, hoofdpijn en slecht zien.

01-09-2020 | Man | 74
Artritis
Na knieprothesen aan beide knieën bleef een stevige restpijn, erger dan voor de operatie. En warme knieën (ontsteking) Na een jaar paracetamol over gegaan op diclofenac. Hielp naar tevredenheid, maar na een half jaar rode warme huiduitslag. Nader onderzoek vermoedt ontstekingen (arthritis) in de knieschijven en maken een nieuwe operatie nodig voor knieschijfprotheses.

01-06-2017 | Vrouw | 71
diclofenac (25mg)
Artrose
Omdat ik er preventief tabletten tegen maagzuur bij moest nemen ben ik geswitched. Ik moet n.l. de maagtabletten (omeprazol) zelf betalen. Daarom heeft de huisarts artrotec voorgeschreven.

13-07-2018 | Vrouw | 70
Slijmbeursontsteking
Diclofenac gebruikte ik zowel tegen artrose als slijmbeurs ontstekingen. Tegen de pijn van een slijmbeursontsteking hielp dit middel amper.

18-01-2024 | Vrouw | 69
diclofenac (75mg)
Artrose
Ben COPD GOLD patient en heb ook last van artrose. 2 indeukfracturen . Door pijn in mijn nek heb ik diclofenac genomen. Was heel blij met de resultaten. Veel minder pijn en stijfheid. Was gisteren aan mijn 4de dag bezig. Had zonder bepaalde redenen veel last van nog meer kortademigheid en kribbelhoest die maar niet overging. Diclofenac verergert de symptomen van COPD. Ik[lees meer...] ben er nu onmiddellijk met gestopt. Spijtig omdat ik minder klachten had. Maar een verslechtering van COPD is het niet waard

04-07-2019 | Vrouw | 69
diclofenac (25mg)
Gewrichtspijn
1 tot 2 dagen gebruikt. Op vakantie veel bijwerkingen.

07-06-2017 | Man | 69
diclofenac (100mg)
Jicht
Ik heb al van mijn veertigste last van jicht en nierstenen. Jicht begon in mijn grote teen in de loop der jaren last van enkel, knie, schouder, elleboog, heup en vingers. Als ik echt teveel pijn had ging er een zetpil in die hielp 24 uur. De laatste paar maanden geen last gehad, maar ik merk het altijd als het weer gaat veranderen (depressie). Nu ook met de storm van nu. [lees meer...]Middelvinger was 2 keer zo dik (gaat nu wel weer). Last van bulten (jichtknobels) op vingers en ellebogen. Veel pillen geslikt maar daar werd ik niet goed van. Zetpil helpt gelijk na 25 minuten wordt het al minder. Wel je stoelgang goed in de gaten houden.

29-10-2018 | Man | 68
Heupslijtage
we waren op vakantie in Spanje en daar de pillen gekocht. Zonder recept . 40 tabletjes 1 euro 30. Weinig problemen. Pijnstilling was ook niet heel sterk, maar hielp wel.

21-02-2017 | Man | 68
Urineweginfectie
Na prostaat verwijdering ivm prostaat kanker kreeg ik een urineweg infectie, de specialist schreef diclofenac voor, gebruiken naar behoefte heb 2 keer per dag genomen was nat twee dagen pin vrij heb het restant bewaard nu na 3 maanden weer veel pijn gehad heb de zelfde pillen gebruikt ook weer 2 per dag en het gaat inmiddels weer een stuk beter.

19-12-2016 | Vrouw | 68
diclofenac (50mg)
Diclofenac ooit eerder gebruikt tegen hoofd- en/of menstruatiepijn met goed resultaat. Voor zenuwpijn lijkt het minder geschikt (bij mij)

28-03-2018 | Man | 67
diclofenac (75mg)
Reumatoïde artritis
Samen met een maagbeschermer is dit al jaren effectief. Eens per jaar 4 weken laten staan en an komen de eerste verschijnselen weer terug. Weer opnieuw zelde dosering en snel praktisch klachtenvrij.

18-05-2023 | Man | 66
diclofenac (50mg)
Ik wist vrijwel zeker dat ik een hernia had, maar de vervangende huisarts vertelde mij dat hernia op mijn leeftijd, ik was toen 66, niet meer voorkwam. Ik heb haar toen een beetje bijgepraat m.b.v. de ervaringen van een buurman die zich uiteindelijk in Duitsland heeft laten opereren. Had hij dat niet gedaan dan was een rolstoel voor de rest van zijn leven het vooruitzicht [lees meer...]geweest. Mijn eigen huisarts was gelukkig beter op de hoogte en hij schreef mij lyrica voor, het enige middel dat zou helpen en gelijk had hij! Na de eerste pil kon ik meteen weer normaal lopen. De andere pijnstillers die ik op aanraden van die vervangende huisarts had geslikt, te weten paracetamol en diclofenac, hadden 0,0 effect.

11-09-2022 | Man | 65

25-02-2019 | Man | 64
Rugklachten
Dyclofenac tegen extreme lage rugpijn helpt niets. Ook niet met paracetamol.

14-08-2020 | Vrouw | 63
Lage rugpijn
Bij regelmatig gebruik last van duizeligheid