diclofenac

Rugklachten (34 meningen)
Artrose (27 meningen)
Hernia (24 meningen)
Pijn (algemeen) (24 meningen)
Jicht (17 meningen)
Reumatoïde artritis (15 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (12 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Ziekte van Bechterew (5 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

21-05-2022 | Vrouw | 42
Niersteen / -stenen
Kreeg diclofenac voor pijnbestrijding van niersteen, heeft totaal niet geholpen.

01-12-2021 | Vrouw | 34
Pijn (algemeen)
Ik kreeg de diclofenac aangezien ik erge pijn had. Helaas werkte de medicatie niet, maar aangezien ik dacht dat pijnstillers zo weinig effect hoorden te hebben bleef ik het toch nemen. Na een aantal maanden kreeg ik enorme buikpijn, bloed bij mijn ontlasting, diarree en koorts. Om deze rede ben ik gelijk overgestapt naar Zaldiar. Deze pijnstiller werkt gelukkig wel goed. B[lees meer...]innen drie dagen was mijn ontlasting weer goed. De buikpijn en koorts bleven, maar dit was mede doordat ik ook coeliakie heb, wat toen nog niet was gediagnosticeerd.

08-08-2021 | Vrouw | 25
diclofenac (75mg)
Fibromyalgie
Slik nu sinds 1,5 week 2 maal per dag 75MG diclofenac. Helaas doet het helemaal niks voor mij. Slik er ook minimaal 1000MG paracetamol bij, wat ook niet werkt.

10-04-2021 | Vrouw | 28
Blindedarmontsteking
In het ziekenhuis gaven ze me 3x per dag 50mg diclofenac na mijn operatie aan m'n gesprongen blindedarm. Ik wist niet welke pijn normaal was en niemand wees mij op de eventuele bijwerkingen. Ik heb dit medicijn dus 1 week lang geslikt. Ik kon door de spierverkrampingen niet meer ontspannen, ik werd psychisch helemaal gek, paniekaanvallen, moodswings, hele diepe down moment[lees meer...]en, ik wilde wel maar het lukte me niet meer gevoel. Ook m'n eetlust was weg, werd al misselijk als ik aan eten dacht. Later begon ook het oorsuizen als vuurwerk geknetter in m'n oren en de vastzittende boeren/maagpijn. Voor mij nooit meer diclofenac!

23-07-2020 | Vrouw | 31
Menstruatiepijn
Gekregen tegen pijn van plaatsen koperspiraal. Hielp niet tegen de pijn maar werd er wel zwaar depressief van. Na 8 uur klaarde mijn uitkijk op het leven binnen een halfuurtje weer op. Denk dat het toen was uitgewerkt.

12-03-2020 | Vrouw | 48
diclofenac (75mg)
Ziekte van Bechterew
De ene maagzweer na de andere, iedere keer opnieuw en ze bleven het, ondanks mijn protest, keer op keer voorschrijven. Nu zijn mijn maagproblemen dus chronisch geworden, maar mijn heupen zijn nog even lustig ontstoken, alsook mijn onderrug. Ik moest eerst een hele tijd verschillende soorten ontstekingsremmers gebruiken voor ik in aanmerking zou komen voor de inspuitingen [lees meer...]met immuuntherapie.Het heeft niks uitgehaald, maar mijn maag is intussen wel naar de vaantjes. Mij krijgen ze zo gek niet meer.

30-01-2020 | Man | 56
Jicht
10-15 jaar geleden voor het eerst een jicht aanval gehad en diclofenac voorgeschreven gekregen. Deze echter zonder maagbeschermers. Na een aantal maanden na inname van diclofenac voelde mijn lichaam als geëlektrificeerd, sindsdien bij bepaald voedsel, meerendeels granen en dus ook na het drinken van een iertje rode uitslag. Afgelopen jaren mbv natuurgeneeskunde mijn urin[lees meer...]ezuurspiegel verlaagd en vrijwel nooit meer jicht gehad. Wel is erdus iets permanent beschadigd( dunne darm/maag) waaroor ik uitslag krijg.

14-08-2019 | Vrouw | 38
diclofenac (100mg)
Niersteen / -stenen
Als pijnstiller tegen de pijn van nierstenen twee maal een prik in mijn been gekregen. Deze werkt goed. Daarnaast zetpillen (100 mg). Dat was een drama.. De darmpijn was minstens zo erg als de pijn van de nierstenen. Ik hield niets meer binnen, spugen en ontlastingsincontinentie. Overgestapt op morfine.

25-07-2019 | Man | 39
Rugklachten
Ik heb al eens eerder diclofenac gebruikt, toen was er niks aan de hand. Een aantal jaar later nu voor mijn rug. Een paar uur na inname schrik ik bezweet wakker kreeg geen adem en had over heel mijn lichaam bulten en enorme jeuk, mijn hart ging enorm tekeer en ineens heel langzaam tot hij een paar keer zelfs bijna stopte. Mijn vrouw die ik wakker had gemaakt heeft met spoe[lees meer...]d 112 gebeld want ik wilde drinken en zakte in elkaar. De ambulance was denk ik snel ter plaatse maar daar weet ik niet veel meer van omdat ik een hoop stukken kwijt ben ik heb verschillende spuiten gekregen en 2 dgn in het ziekenhuis gelegen. En mag geen nsaid meer gebruiken.

04-07-2019 | Vrouw | 69
Gewrichtspijn
1 tot 2 dagen gebruikt. Op vakantie veel bijwerkingen.

27-03-2019 | Vrouw | 25
Peesontsteking schouder
Ik ben erg geschrokken van de hartkloppingen die ik van Diclofenac kreeg. Dit was de eerste keer dat ik deze medicatie gebruikte. De hartkloppingen begonnen 2 uur na inname van de tweede dosering. Vanuit rustpositie schoot de hartslag van 65 naar 160 zonder aanleiding en zakte weer na enkele minuten. Dit ritueel bleef zich om de 10 minuten herhalen, waarna we per direct na[lees meer...]ar de huisarts zijn gegaan. Een heftige reactie op Diclofenac werdt vermoed.

16-02-2019 | Vrouw | 46
Acne/puistjes
4 weken 3x daags 50 mg geslikt voor een ontsteking in mijn schouder/arm. Het deed niets. Toen ik stopte kreeg ik na 4 dagen pas bijwerkingen in de vorm van een onrustige gezichtshuid met acne/pukkels

17-12-2018 | Man | 38
Maagklachten
Gebruik diclofenac al sind 4 dagen voor de maagpijn. 3 x per dag 25.mg Mijn God wat een vreselijk spul, heel erg misselijk vreselijke krampen rond de maag streek diarree duizelig hartkloppingen misselijk. Ik stop er per direct mee! Ik gebruik dit nooooooit meeerr!!!

23-11-2018 | Man | 50
Alvleesklierontsteking
Werd opgenomen met heftige pijnen, werd verdacht van een maagperforatie maar bleek de alvleesklier te zijn. Kreeg allerlei niet verslafende medicatie die de pijn niet verlaagde

09-09-2018 | Vrouw | 34
Pijn (algemeen)
Ik heb al eerder (probleemloos) diclofenac in deze dosering voorgeschreven gekregen en de kuur afgemaakt. Ditmaal ben ik na 5 tabletten gestopt, de combinatie met mijn ad (sertraline 10) viel niet goed. Ondanks de maagbeschermers die ik erbij had gehad. Zondagochtend overleg gehad met de hap en besloten om over te gaan op 4 maal daags 2 paracetamol (500). Los d[lees meer...]aarvan vind ik persoonlijk dat diclofenac weinig tot geen pijnstillende werking heeft.

20-05-2018 | Vrouw | 17
Chronisch pijnsyndroom