Ervaringen met Diclofenac

diclofenac

Rugklachten (34 meningen)
Jicht (17 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (13 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

30-04-2018 | Vrouw | 62
Artrose
heb een nieuwe heup en als je daar bovenop diarree hebt dat is onverantwoord en niet leefbaar

14-02-2018 | Vrouw | 62
Gewrichtspijn
ik heb deze tabletten jarenlang zonder maagbeschermers geslikt! Huisarts schreef deze niet voor. Bijwerkingen waren heftig. Ik ben bang geworden toen de pijn op mijn borst en tussen mijn schouderbladen zo heftig werd dat ik stil moest gaan staan op de pijn te laten afnemen.

22-02-2017 | Vrouw | 62
Chronisch pijnsyndroom
Eind 2014 een ernstige maag en darmbloeding gehad, ze hebben mij voor de dood weggehaald.

12-12-2018 | Vrouw | 60
diclofenac (25mg)
Artrose
in overleg met dokter overgestapt op andere medicatie

26-10-2018 | Man | 60
diclofenac (100mg)
Reumatoïde artritis
Meestal rond oktober krijg ik last van deze aandoening. Ik gebruik dan 3 dagen lang één zetpil diclofinac 100 mg per dag. Daarna is de pijn weg.

03-01-2018 | Vrouw | 60
Gewrichtspijn
Mijn Si gewricht zat vast en was ontstoken geraakt hierdoor. Declifenac hielp totaal niet. Ben terug gevallen op aleve wat iets de aller scherpste randen eraf haalde maar niet genoeg

12-08-2016 | Man | 60
diclofenac (25mg)
Jicht
Twee maal met de ambulance in het ziekenhuis beland door een heftige anafylactische aanval tijdens het gebruik van Diclofenac. Mag ik dus nooit meer hebben! Dodelijk bij een derde maal volgend de internist.

30-08-2023 | Vrouw | 59
diclofenac (75mg)
Geen bijwerkingen ondervonden van Diclofenac. Na een tijdje kon het de ontsteking niet meer tegenhouden.

28-04-2018 | Vrouw | 59
Fibromyalgie
Ik mag 2 pillen slikken per dag , maar neem er 1 . Alleen als het heel erg is neem ik 2 , maar heb er wel maagbeschermers bij. Als ik vergeet om `s morgens diclofenac te nemen , kan ik dat na een paar uur al merken . Ze zeggen dat het een slecht medicijn is , maar ik voel me er fantastisch bij en zou niet weten wat ik zonder moest. Het is kiezen tussen twee kwaden

06-02-2017 | Man | 59
Jicht
Jicht heeft te maken met een hoog urinezuur gehalte in het bloed. De urinezuur cristallen slaan neer in over het algemeen koudste gedeelte van je lichaamsbotjes. Niet iedereen krijgt last van jicht bij een te hoog urinezuur gehalte. Als je nieren de urinezuur onvoldoende afbreken krijg je dus te hoog urinezuur gehalte. Diclofenac is een NSAIDs en is beter om niet te gebrui[lees meer...]ken bij minder goed werkende nieren. In plaats van diclofenac is het beter om dan paracetamol te gebruiken. Verdraag allopurinol goed en ben blij dat ik hier op over gegaan ben!

13-11-2016 | Man | 59
Wervelkanaalstenose
Ik wil iedereen die diclofenac slikt waarschuwen voor de ernstige gevolgen welke dit medicijn op de maag kunnen hebben. Jarenlang diclofenac geslikt voor ernstige pijn vanwege lumbale kanaalstenose en cervicale kanaalstenose. Ik slikte uiteraard een maagbeschermer, omeprazol 2x20 Samen met zaldiar en gabapentine kon ik met veel pijn en moeite aan het werk blijven. Al ti[lees meer...]jdens dat ik in het ziektewettraject zat begonnen mijn maagpijn aanvallen, maar omdat het bij vlagen was heb ik veel te lang gewacht om naar de huisarts te gaan. Meteen een gastroscopie en de uitslag was schrikken, een vernauwing in de maag met een grote ontsteking samen met 1 grote maagzweer en een heleboel kleine zweertjes. Meteen met diclofenac gestopt en nu zijn we een half jaar verder en bij de laatste scopie bleek mijn maag weer in orde. Wel werd er een ernstige bloedarmoede geconstateerd hoogstwaarschijnlijk vanwege de maagaandoening met drie keer een ijzerinfuus als gevolg. Dit allemaal door het gebruik van diclofenac wat zelf met een maagbeschermer je maag zeer ernstig kan beschadigen. Als pijnstiller vond ik dit middel wel oke en mis het wel. Nu Fentanylpleisters aan het uit proberen, maar dat valt onder een ander kopje.

05-01-2018 | Vrouw | 58
Wervelkanaalstenose
Kreeg dit voor ernstige pijn maar geen effect en na langdurig gebruik ernstige maagklachten door irritatie maagwand

03-04-2021 | Vrouw | 57
Pijn (algemeen)
Gekneusde ribben

25-04-2017 | Man | 57
Jicht
Zodra ik een jichtaanval voel opkomen neem ik 2 tabletten diclofenac en na elke ca. 6 uur weer één. Dit helpt goed om de heftigste pijn te overbruggen en de klachten verdwijnen na ongeveer een dag weer. Ik slik daarnaast ook nog Allopurinol 300 Mg tabletten, hierover ben ik niet tevreden, ze lijken eerder jichtaanvallen uit te lokken. Mijn reumatoloog lijkt het ook niet me[lees meer...]er zo goed te weten. Soms heb ik de neiging om mijn voeten op de rails te leggen, zo zeer doet het dan. Maar dan helpen de diclo's net voldoende om weer even verder te kunnen. Het blijft al met al sukkelen met deze K-kwaal.

30-01-2020 | Man | 56
Jicht
10-15 jaar geleden voor het eerst een jicht aanval gehad en diclofenac voorgeschreven gekregen. Deze echter zonder maagbeschermers. Na een aantal maanden na inname van diclofenac voelde mijn lichaam als geëlektrificeerd, sindsdien bij bepaald voedsel, meerendeels granen en dus ook na het drinken van een iertje rode uitslag. Afgelopen jaren mbv natuurgeneeskunde mijn urin[lees meer...]ezuurspiegel verlaagd en vrijwel nooit meer jicht gehad. Wel is erdus iets permanent beschadigd( dunne darm/maag) waaroor ik uitslag krijg.

02-01-2020 | Vrouw | 56
diclofenac (100mg)