Ibuprofen

ibuprofen

Hoofdpijn (12 meningen)
Artrose (10 meningen)
Kiespijn (10 meningen)
Pijn (algemeen) (7 meningen)
Reuma (6 meningen)
Rugklachten (6 meningen)
Trekken van tand of kies (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Lage rugpijn (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Gewrichtspijn (3 meningen)
Hernia (2 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)
Menstruatiepijn (2 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Plaatsen spiraal (1 mening)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Tandvleesontsteking (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Kaakontsteking (1 mening)
Spierreuma (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Nekklachten (1 mening)
Kaakoperatie (1 mening)

25-08-2017

Trekken van tand of kies

In het begin werkte ibuprofen 400 mg erg goed. Maar na een week werd de pijn erger (weet nog niet waarom). Je kan het dan in combinatie nemen met paracetamol, dat werkte uiteindelijk ook niet meer, dus het hangt echt af van hoeveel pijn je hebt. Neem het voor de zekerheid ook met eten, het beste is zuivel.
07-08-2017

Nek- / rughernia

01-07-2017

Nekklachten

Ik krijg nu van de apotheek het medicijn met de naam ibuprofen aurobindo. dit zijn naar mijn mening pillen die veel te groot zijn. Doordat ze zo groot zijn zijn ze ook moeilijk te slikken. hiervoor had ik poeders die in een glas water oploste, dat was veel vriendelijker.
16-06-2017

Gewrichtsontsteking

Ik had veel pijn in mijn knie,met een pil tachtig procent weg met de pijn heb weken lang met pijn gelopen wat een fantastische middel .
12-05-2017

10-05-2017

Trekken van tand of kies

Deze zakjes voorgeschreven door zowel de kaakchirurg als de tandarts. (Verstandskiezen verwijderd) De smaak is goed te doen, en ze zijn makkelijk in te nemen. Het helpt heel erg goed tegen de pijn. Zowel deze keer als de vorige keren dat ik deze zakjes heb gebruikt geen last van bijwerkingen gehad.
16-01-2017

Lage rugpijn

Ik heb enkele keren per jaar last van lage rugpijn; heftige pijn door een foutieve beweging. Rust helpt wekenlang niet, oefeningen helpen niet. Alleen ibuprofen werkt direct. Na 1 dag zijn de klachten minder en binnen 3 of 4 dagen geheel verdwenen. Ik neem de pillen wel altijd in met wat eten, zodat mijn maag niet te veel belast wordt.
14-01-2017

Ibuprofen (ibuprofen)

Heb een aandoening aan de voeten, waardoor ik door een lange periode recht staan of wandelen pijn ontwikkel. Ik ben met deze aandoening geboren en gaat dan ook niet weg.
30-11-2016

Botbreuk

Ik ben 4 dagen geleden aangereden en heb mijn knie op verschillende plaatsen gebroken. Ik ben reumapatient en heb al ervaring met zwaardere ontstekingsremmers. Ik ben 2 x 600mg ibuprofen voorgeschreven in combinatie met 4 x 1g paracatemol en 40mg Pantoprazole. Hierbij komt nog dagelijks 1 spuit fraxiparine. Telkens als ik ibuprofen inneem krijg ik hartkloppingen en voel ik[lees meer...] me wat misselijk. De paracetamolletjes ben ik gestopt aangezien dat de symptomen nog versterkt maar enkel op hun eigen kunnen ze de pijn niet bestrijden. Ibuprofen neemt de pijn wel weg maar is zeker geen effectief middel. Ik voel dat de bijnier en maag erop reageren. Ik laat deze week een check-up doen. Raad het medicijn niet aan enkel als het echt nodig is.
22-09-2016

Ibuprofen (ibuprofen)

Ik was gisteren dus brak. Nu denk je natuurlijk: oh dat heb ik ook wel eens gehad, niet zo zeiken, 's avonds een vent 's ochtends een vent - maar nee, dit was geen gewone brakheid. Het was een kater van ongehoorde proporties: kloppende koppijn, geen-hap-door-je-keel-krijgenitis, braakneigingen bij de geur van je shirt van gisteravond (dat je natuurlijk nog steeds aan hebt)[lees meer...], dat soort dingen. Een probleem dus. Gelukkig heeft elk probleem een oplossing. In dit geval was dat het tovermiddel Ibuprofen. Met maar één pilletje voelde ik me alsof ik net geboren was. Ik kwam in een warm, gezapig limbo terecht, een heerlijke staat tussen waken en slapen, en ik kreeg de rest van m'n zalm-spinaziegebakje zonder problemen weggestouwd. En het beste was: die avond kon ik mezelf gewoon weer helemaal naar de tyfus zuipen! Ik kies nooit meer een ander. Go Ibu!
05-08-2016

Verkoudheid

Tovermiddel!
21-07-2016

Peesontsteking been

Op advies waarnemend huisarts 3x daags 400mg Ibuprofen ingenomen om de ontsteking in mijn voet (peesplaat) te remmen. Helaas gelijk veel klachten en bijwerkingen waardoor het middel voor mij verschrikkelijk was. Nu nog last van de uitwerktijd.. Nog steeds hoofdpijn en flink vermoeid. De misselijkheid neemt af. Nog wel concentratieproblemen.
06-07-2016

Spierpijn

ik gebruikte dit middel Ibuprofen tegen een opgelopen tennisarm. Middel werkte niet, sterker nog, de bijwerkingen overheersten, kreeg zwaar gebons in het hart, gevoel van wanhoop en angst, brandgevoel boven in de maag, waarvoor ik weer Omezoprazol voorgeschreven kreeg waar ik erg misselijk van ben geworden. Bijwerkingen werden zo ernstig dat er een bloedonderzoek kwam, [lees meer...]24 uur met een "hartritmekastje" heb gelopen, ontlasting onderzoek, uiteindelijk was er niets aan de hand. Ben op advies (naar aandringen) van huisarts gestopt en binnen twee weken was ik van alle klachten af. Mijn advies aan ieder met een tennisarm: laat lekker uitzieken, voorzichtig zijn, okay kan lang duren, maar neem deze troep niet in.
16-05-2016

Spanningshoofdpijn

Ik ben er na 15 jaar (ik ben nu 30) achtergekomen dat ik spanningshoofdpijn krijg van de zoetstof aspartaam. Ik had meerdere malen per week spanningshoofdpijn. Ik nam bij een heftige aanval 2 x 400 mg ibu in 1 keer. Als het een paar uur later nog zo erg was nam ik er nog 1 of 2. Daarna zakte het wel af. Dit is ook de max. die je mag nemen op een dag (4x400). Paracetamol we[lees meer...]rd ik erg moe van. Ibuprofen zorgde dat ik mijn energie niveau hield. Maar nu geen last meer van, want ik eet/drink niets meer met zoetstoffen.
16-04-2016

Kaakoperatie

Ik was op de grond gevallen met mijn kaak. Hierdoor was mijn kaakbeentje gebroken en heeft een dokter 8 schroeven in mijn mond geschroefd met elastiekjes om mijn kaak vast te houden.
24-03-2016

Menstruatiepijn

In het verleden, de data weet ik niet zo goed meer ibuprofen gebruikt, maar toen had je nog niet van die websites. Het hielp tegen de menstruatiepijn, wel werd ik er wat licht van in mijn hoofd. Een periode was ik elke twee weken ongesteld. Het duurde even voordat ik de link legde met de ibuprofen. Toen gestopt met de ibuprofen, omdat de bijwerkingen ernstiger waren dan de[lees meer...] klachten waarvoor ik het slikte. Tegenwoordig weinig menstruatieklachten door wat supplementen, o.a. vitamine d, wat ook nog goed is voor de hormonen, naast teunisbloemolie en wat andere stoffen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum