Ervaringen met Ibuprofen

Kiespijn (14 meningen)
Hoofdpijn (12 meningen)
Trekken van tand of kies (7 meningen)
Rugklachten (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (5 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Lage rugpijn (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Tandvleesontsteking (2 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Nekklachten (2 meningen)
Plaatsen spiraal (1 mening)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Spierreuma (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Kaakoperatie (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

03-08-2014 | Vrouw | 15
Hoofdpijn
Ik merkte alleen de bijwerkingen en geen vermindering van mijn klachten.

08-07-2014 | Vrouw | 25
Tandverzorging
Dag, ik heb recent een ingreep gehad verwijdering van de wijsheidstanden. Ik had van de tandarts enkele pijnstillers voorgeschreven gekregen waaronder Ibuprofen 600 mg stond (tot) 3x per dag. Ik heb de dag na de operatie 2 tabletten genomen en de dag erna nog 1. Ik voelde wel al rare maagpijn maar t voelde nog niet zo erg aan, misschien omdat ik heel veel tandpijn ha[lees meer...]d. Het kan zijn dat ik ook teveel paracetamols erna heb ingenomen ook qua duur behandeling, maar ik denk dat Ibuprofen vooral de boosdoener is geweest. Ik heb nadat ik gestopt ben met al die pijnstillers enorme maagpijn gekregen echt vreselijk en het duurt nog door tot op heden, heb van een dokter maagzuurremmers voorgeschreven gekregen maar dat helpt bijna niets, nu andere soort gekregen. Ik had al een gevoelige maag kon bv niet zo goed tegen antibiotica, dit is echt een grote fout die ik heb begaan :(. Ik wil diegenen behoeden die voor eenzelfde toestand zou kunnen zitten, altijd goed met je HUISARTS(hopelijk een goede) overleggen en je maagklachten ook al heb je lang geleden gehad, bespreken alvorens deze pijnstiller te nemen, ook bij andere dingen waar men gevoelig voor is bespreken bv bij allergie, beter zeker zijn! Ikzelf neem dat nooit meer van mijn leven! Ik ben zo tegen pijnstillers ksnap mijn eigen ni waarom ik heb ingepakt. Voorzichtigheid geboden bij dergelijke pijnstillers! bv altijd vragen of een lagere dosis ook voldoende zou zijn en of het wel echt nodig is deze pijnstiller te nemen, volgens mij is het niet nodig die te nemen gewoon laten! Pijn op een andere manier bestrijden bv met een stressballetje fzo in knijpen. Ik bedoel hier vooral bij een ingreep zoals voor de tanden, bij chronische rugpijn of artritis e.d kan men misschien gewoon ook andere betere pijnstillers krijgen. MVG

04-07-2014 | Vrouw | 42
Gewrichtsontsteking
Acute slijmbeursontsteking in de schouder. Door huisarts voorgeschreven 4x daags 2 paracetamol 500 mg en 3 x daags 1 pil ibuprofen 400 mg. Krijg nu na gebruik van bijna 2 weken jeukende uitslag op mijn arm en buik. Direct gestopt met ibuprofen.

23-12-2013 | Man | 29
Tandvleesontsteking

17-11-2013 | Vrouw | 25
Menstruatiepijn
Hielp, maar hoeveelheid en gebruiksgemak was bij mij te veel. het is geen gezond middel en als ik het gebruikte, gebruikte ik het dubbele dan toegestaan. Lijkt me niet erg gezond.

02-09-2013 | Vrouw | 29
Artrose van de wervelkolom
Na rugproblemen heb ik Ibuprofen gekregen vd huisarts omdat die vermoedde dat het aan mijn rugspieren lag die te zwak zouden zijn... Na foto's,en meer onderzoek is aan het licht gekomen dat ik artrose heb aan een vijftal ruggenwervels tussen mijn schouderbladen, die reeds vergevorderd was (kraakbeen is zo goed als weg en er hebben zich reeds osteofyten gevormd). Die Ibupr[lees meer...]ofen hielp van in het begin al niet veel, alhoewel het toch een zware dosis was (800mg) en ik ze driemaal daags nam. Toen werd mij een middel voorgeschreven die specifiek zou helpen bij ernstige artrose, nl Zaldiar.

08-08-2013 | Man | 50

29-07-2013 | Vrouw | 25
ibuprofen
Bij de kaakchirurg een verstandskies (onder) laten verwijderen. Er moest flink geboord, bijverdoofd, geduwd en getrokken worden. Daarom kreeg ik een grote doos met Neoprofen (ibuprofen) 600mg oplosmiddel mee. Het werkt heel erg snel, de pijn is binnen 10 - 15 min weer weg! Ik werd er alleen heel onrustig, angstig en duizelig van. 's Avonds voor slapen nog 1 genomen, en ik [lees meer...]werd midden in de nacht wakker wegens een nachtmerrie en ik zag een enorme spin aan het plafond hangen - die er uiteraard niet was ;) Erg vreemd en vervelend dus. De volgende dag nog steeds veel pijn, dus toch nog een paar keer een dosis genomen. Weer een hele slechte nacht gehad (+/- iedere 2 uur wakker en hartkloppingen). Daarna ben ik overgegaan op paracetamol en in nog maar één keer - toen de pijn te heftig werd - er nog 1 genomen. Gelukkig geen bijwerkingen meer en voel me nu stukken beter! Kortom: het werkt ontzettend goed tegen de pijn! Maar de bijwerkingen zorgen ervoor dat ik er snel mee ben gestopt. Dan maar pijn..

03-05-2013 | Vrouw | 17
ibuprofen
Op 8 April 2013, moest ik om 8.00uur in het ziekenhuis zijn SFG op de afdeling Kaakchirurg. Hierbij heb ik mijn verdoving gekregen om mijn 2 rechterverstandkiezen te verwijderen. Tijdens de ingreep was ik niet goed verdoofd waarbij ik gilde van de pijn en extra verdoving kreeg. Na de behandeling had ik een zwellende wang waarbij het na 1 week normaal werd. Nadat, ik de ing[lees meer...]reep had gehad na 48 uur begon ik allemaal kleine puistjes in mijn gezicht te krijgen en gloeiende rode wangen kreeg. Waarbij het veel erger werd. Ik heb het ziekenhuis gebeld waarbij, ik niet vriendelijk werd geholpen en ze zeiden dat ik iets verkeerds gegeten heb. Terwijl ik al heel me leven van alles eet en nooit wat in mijn gezicht gehad hebt! Ik ben naar mijn huisarts geweest en heb een zalf gekregen Hydrocortison voor mijn opzwelling en tabletten voor 1 week. Tot de dag van vandaag gebruik ik het zalfje doordat heel mijn gezicht is verpest! Of ik ben verkeerd geprikt of het komt door ibrufhen wat ik mee heb gekregen. Hierbij ben ik mijn modellenwerk kwijtgeraakt en wil ik. Niet meer over straat door mijn gezicht. Verder heb ik het ziekenhuis aangeklaagd en word het verder door mijn advocaat geregeld.

16-03-2013 | Man | 53
ibuprofen
Ibuprofen 400mg tabletten helpen bij mij goed tegen lichte migraine aanvallen. Vorige week een paar dagen Brufen 600mg bruis geslikt in verband met tandarts ingreep. Als pijnstiller in de kaak werkt dit goed, maar bij migraine doet het niet veel. Dat is vreemd, omdat het dezelfde werkzame stof bevat als Ibuprofen.

20-02-2013 | Vrouw | 20
ibuprofen
heb gistermiddag verstandskies laten trekken in ziekenhuis. heb ibuprofen meegekregen. heb mijn dokter gebeld of ik het medicijn wel mocht nemen i.v.m hartritestoortnis. kreeg groen licht. gisteravond 2 zakjes ibu genomen. nam vanochtend weer een dosis. en sindsdien heb ik verschrikkelijk last van hartkloppingen en duizelingen. ik stop er gelijk mee. dit is duidelijk niet [lees meer...]aan mij besteedt. dan maar kaakpijn.

12-01-2013 | Man | 63
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik gebruik het middel tegen hevige hoofdpijn van de artrose in m'n nek. Ik gebruik Ibuprofen 800 al enkele jaren met enkele tussenposen, omdat ik dan verdovende injecties kreeg in m'n nek. Maar die spuiten hielpen na een tijdje ook niet meer. Ik heb daarvoor en ondertussen Gambaran en Celebrex geprobeerd, maar niks hielp beter, en met de minste bijwerkingen, dan Ibuprof[lees meer...]en 800. Ik neem er 's avonds twee, 's morgens ééntje, en in de namiddag nog ééntje, en nu ben ik zo goed als pijnvrij.

27-10-2012 | Man | 59
ibuprofen
Sinds enige jaren een blaassteen die bij tijd en wijle een ontsteking veroorzaakt. Het horrorscenario deze te laten vergruizen middels een kijkoperatie via de plasbuis trekt mij zeer zeker niet aan. Voordat ik de aanval voel aankomen slik ik ibuprofen en dit biedt veel verlichting. Na twee of drie dagen ben ik dan weer gevrijwaard van helse pijnen. Bijwerkingen ken ik[lees meer...] niet omdat ik het middel sporadisch gebruik. Wel doet het wat het verondersteld word te doen:het wegnemen van de pijn. Goede pijnstiller maar natuurlijk geen "genees"middel.

24-10-2012 | Vrouw | 46
Spierpijn
Meer pijn, maar in ieder geval niet doodziek van de bijwerkingen!

15-10-2012 | Vrouw | 53
Reumatoïde artritis

08-10-2012 | Vrouw | 25
ibuprofen
Ik gebruik dit middel al vele jaren. Bij mij is het de enige pijnstiller die je zelf kunt kopen die werkt. Paracetamol helpt bij mij nooit, tegen geen enkele pijn, zo is het ook met erg veel andere middelen. Tegen mijn hoofdpijn werkt het, tegen tandpijn, eigenlijk bijna overal tegen. Nu heb ik een zeer heftige angina tonsillitis, en helaas werkt het hier niet volledig bij[lees meer...], maar het is wel de enige pijnstiller die íets doet. Ik neem 800 mg per keer nu en dan werkt het een aantal uren. Ik heb dan nog steeds heel veel pijn, maar het maakt wel het verschil tussen huilend in bed liggen te zweten en creperen van de pijn en niet meer kunnen slikken of praten, of hier kunnen zitten en deze review typen. Al met al ben ik dus erg tevreden over deze pijnstiller. Tegen de andere pijnen neem ik overigens meestal 400 mg, dit met deze ontsteking is een uitzondering de hoge dosering. Enige bijwerking die ik nu merk als ik zoveel op een dag slik is dat ik wat meer last heb van mijn lage bloeddruk. Dus draaiieriger, meer vlekken zien en wat slapper zijn. Verder nooit bijwerkingen.