Ervaringen met Naproxen

Menstruatiepijn (15 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Spierpijn (8 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Peesontsteking schouder (8 meningen)
Jicht (5 meningen)
Lage rugpijn (5 meningen)
Hoofdpijn (4 meningen)
Fibromyalgie (4 meningen)
Syndroom van Tietze (4 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Buikpijn (3 meningen)
Kaakoperatie (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)
Heupslijtage (2 meningen)
Trekken van tand of kies (2 meningen)
Allergie (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

06-06-2012 | Man | 18
naproxen
Reumatoïde artritis
Slik het medicijn nu 1 week, voor de pijn in m'n kniën en heup. De pijn gaat er wel mee weg, maar heb wel een opgezette buik en helemaal geen eetlust meer. Ik gebruik dit medicijn dan ook samen met een maagbeschermer: Omeprazol 20 MG. Misschien kunnen ook de bijwerkingen van de maagbeschermer komen? Iemand een enig idee wat ik hier nu mee aan moet?

26-03-2015 | Vrouw | 19

21-04-2016 | Vrouw | 25
Reumatoïde artritis
Moet Naproxen/naprosyne nemen bij reuma-opstoten. Afhankelijk van de ernst van de opstoten moet ik een kuur van 2 tot 5 weken nemen. Soms heb ik geen enkele bijwerking. Maar 3 van de 5 keer wel. Vooral last van hele droge mond en lippen en een soort vieze laag op mijn tong waardoor eten, slikken en zelfs praten soms moeilijk gaat. Ook zweertjes (aften) komen voor die dan z[lees meer...]eer veel pijn doen. Verder merk ik dat ik heel veel vocht vasthoud en opgeblazen lijk. Iedere keer dat ik de behandeling met naproxen opnieuw begin zijn de bijwerkingen anders. Tot dusver nog geen maagproblemen gehad (ik neem ook maagbeschermers) enkel de uitblijvende eetlust. Bijgevolg kan ik ook niet gemakkelijk naar de grote wc... Maar gezien de status van mijn mond komt dit goed uit, want ik krijg bijna niets doorgeslikt van de droogheid. Hoofdpijn krijg ik er ook van, maar ik heb vaak hoofdpijn dus kan niet echt uitmaken of het specifiek van naproxen verder komt. Conclusie: het medicijn werkt wel voor mij, pijn wordt verlicht en de chronische ontsteking verdwijnt tijdelijk. En de beschreven bijwerkingen zijn nog redelijk goed te dragen indien ze niet in erge mate voorkomen. De meest voorkomende bijwerking bij mij is de droge mond.

16-11-2015 | Vrouw | 47
Reumatoïde artritis
ik heb alsnog wel pijn het enige vervelende is buikpijn en een opgeblazen gevoel

07-04-2017 | Vrouw | 48
Reumatoïde artritis
Hoofdpijn, diarree, duizeligheid slechtziend vermoeid, bloed bij ontlasting, geen eetlust, erg moe.

21-08-2021 | Vrouw | 55

20-06-2014 | Vrouw | 56
Reumatoïde artritis
Al 4 jaar heel veel pijn in benen- rug nu ook armen. Na 4 jaar onder behandeling van internist voor Graves (snelle werking schildklier) en later Hashimoto (te langzame werking) doorverwezen naar de reumatoloog. Mijn pijn was niet schildklier gerelateerd zoals ze dat noemen. Van de reumatoloog naproxen gekregen wat een erg middel is dit voor mij, erg veel bloeduitstortin[lees meer...]gen armen- benen -buik . Na een lipbiopt ook mijn onderkaak blauw -hoofdpijn -duizelig -oorpijn -keelpijn bijna geen stem meer moest gelijk stoppen van de huisarts. Nee dit middel zorgt ervoor dat ik mij nog slechter voel dit vandaag gemeld in het ziekenhuis maar de reumatoloog was er niet. Ben benieuwd welk alternatief er komt.

01-02-2017 | Vrouw | 64
Reumatoïde artritis
Ondanks maagbeschermend na paar dagen kotsmisselijk.