Psoriasis (47 meningen)
Artritis psoriatica (16 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)

Psorinovo / dimethylfumaraat (145 meningen)
Neotigason (47 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (13 meningen)
Taltz (9 meningen)

05-07-2020 | Vrouw | 67
Ziekte van Crohn
Goed werkzaam tegen de ontstekingen maar voor mij telt dat ik heel veel last heb vd bijwerkingen

12-05-2020 | Vrouw | 21
Colitis ulcerosa
Enorme haaruitval sinds gebruik van stelara. Nu ook nog eens 7 kg erbij gekomen en ‘ niet logisch’ kunnen nadenken. Ben in de war en heb erge angsten.. hopelijk betert dit want ik heb het nodig voor mijn colitis..

15-04-2020 | Vrouw | 21
Colitis ulcerosa
Ik kreeg 20 februari mijn eerste infuus stelara. Toen ging het al heel slecht met mij en hoopte ik op beterschap. Na een week of 2 was hert zo ernstig dat ik met spoed moest worden opgenomen . Dringend 2 zakken bloed nodig en kalium etc.. 5 weken aan een stuk koorts en niet kunnen rechtstaan van de zwakte. Na 2,5 week in het ziekenhuis moest ik cortisone nemen om een stoma[lees meer...] operatie uit te kunnen stellen. Nu ben ik bezig met de afbouw en morgen krijg ik terug mijn stelara spuit. Hopelijk werkt deze nu wel want anders sta ik zr slecht op.

10-10-2017 | Man | 52
Psoriasis
Na de nodige behandelingen gestart met Humira wat heel effectief was totdat ik door omstandigheden immuun werd voor dit middel. Dan Enbrel met weinig effect. Nu Stelara wat ook niet vandat. Het enige positive aan enbrel en stelara is dat mijn artritis psoriasis onderdrukt en het mijn psoriasis zelf op het peil houdt zoals het nu is. Waarschijnlijk gaat men dit stoppen wat [lees meer...]dan men artritis weer zal opflakkeren.

05-07-2016 | Vrouw | 50
ustekinumab (45mg/0,5ml)
Artritis psoriatica
Mijn verhaal begint eind dec 2014. Eerst enkele dagen met griep in bed gezeten en daarna nog een bronchitis gehad. Door het vele hoesten begonnen mijn kaken pijn te doen en enkele dagen later kreeg ik mijn mond niet meer open. Helse pijn aan mijn rechter kaakgewricht. De huisdokter stuurt mij door naar het plaatselijk ziekenhuis maar daar krijg ik te horen dat met brufen d[lees meer...]e pijn wel zal overgaan binnen enkele weken. Niet dus... Begin maart 2015 echo laten maken gevolgd door MRI. Conclusie : meniscus letsel. Via de tandarts doorverwezen naar prof in Leuven en eind mei 2015 arthroscopie laten doen. Besluit : bot volledig beschadigd en geen discus meer. De prof stelt wel vast dat ik psoriasis heb en legt de link met PsA. Ik wordt doorgestuurd naar Reuma in Leuven. Daar sturen ze me wandelen...(schandalig) Eind juli 2015 (op vakantie) blokkeert mijn linker kaak. Ook daar weer MRI en in okt 2015 arthroscopie met als besluit : sterke beschadiging van het bot, zeer beschadigd en niet functioneel ATM. Ondertussen afspraak gemaakt voor second opinion in een ander reumacentrum waar ze mij wel onderzoeken en waar ik uiteindelijk de diagnose van PsA krijg. Verdere onderzoeken wijzen ook uit dat ik bilaterale sacro-iilitis (Bechterew) heb. Er wordt gestart met Ledertrexate maar na 12,5 week wordt dit stopgezet wegens geen resultaat en slechte bloedresultaten. Er wordt een aanvraag gedaan voor Stelara. Op 22/03/2016 mijn eerste spuit gehad, de maand erop de 2de. De psoriasis over mijn hele lichaam begint te verdwijnen maar de pijn in de gewrichten (ondertussen zijn beide kaken, nek, schouders, rug, knieën en tenen aangetast) is nog steeds niet minder. Dagelijks neem ik nog Celebrex bij (tot 2x200mg/dag) en bij erge pijn nog Zaldiar. Volgende week spuit nr.3 :-) en dan op controle bij MKA in Leuven voor de kaken en Reuma voor de PsA en bloedcontrole. Afwachten en hopen ...

22-10-2013 | Vrouw | 43
Psoriasis
Na de bevalling van mijn dochter (9 jaar geleden) begon voor mij de ellende! Zware Psoriasis Plaque waar ik echt helemaal gek van werd. Gelukkig heb ik een geweldige dermatologe die mij heel serieus nam! We hebben van alles geprobeerd, van zoutbaden tot aan neoral (waardoor mijn nieren een flinke optater kregen, maar dat is gelukkig nu allemaal weer goed). Uiteindelijk beg[lees meer...]onnen met Fumaraat maar daar werd ik zo ziek van (diarree, overgeven en zwaar gewichtverlies) dat ik acuut moest stoppen! En ja dan krijg je natuurlijk een mega uitbraak....zucht.....maar gelukkig mocht ik gisteren voor de eerste keer komen voor de injectie met Stelara!!! Ik kan niet wachten totdat het genezingsproces begint, maar door wat ik hier op dit forum allemaal heb gelezen, heb ik zéér goede hoop!!!

21-10-2013 | Man | 44
Psoriasis
ik zoek een arts of verpleegkundige die in nederland stelara kan / mag en wil toedienen. ik ben bij een belg derma geweest en wil mij dit toedienen maar ik weet niet of mijn zorverzekering dit vergoed dus had ik graag hiermee verder gegaan ik zit er zwaar onder de psoriasis. was er 90 procent vanaf door het vermindering van witte bloedcellen door furmaarzuur mocht[lees meer...] ik hoge dosis niet meer gebruiken dus nu 99 procent vol wie helpt mij? dank u bij voorbaat!! graag hier reageren op mijn vraag.

25-07-2012 | Man | 40
Psoriasis
Via via hebben wij te horen gekregen over dit medicijn. Uiteindelijk via de huisarts nu zoekende naar een goede dermatoloog, belden wij als eerst de Psoriasis Kliniek in Ede. Zij doen echter alleen lichtkuren. Maar wat eigenlijk bleef hangen in het telefonisch gesprek: zij vertelden ook dat ze erg bekend waren met de bijwerkingen van dit medicijn, en dat het een verhoogde [lees meer...]kans heeft op kanker, mede door de afbraak van je immuunsysteem. Kan iemand mij hier wat over vertellen? Graag hoor ik van je/ jullie. Bij voorbaat dank

12-03-2012 | Vrouw | 49
Psoriasis
IK HEB ZELF EEN VRAAG OVER STELARA KAN JE DAT ZELF TOE DIENEN EN WAT KOST HET EN OM DE HOEVEEL TIJD MOET JE DAT INJECTEREN IK HEB PSORIASIS AL VAN AF MIJN ZEVENDE JAAR EN BEN NU 49 JAAR EN BEN HET BEU IK WIL HEEL GRAAG INFORMATIE IK HOOP OP REACTIE IK MOET ER ZELF NOG AAN BEGINNEN IK HOOR HET HEEL GRAAG

07-07-2011 | Vrouw | 47
Pesoriase
ik heb een week gelden mijn eerste spuit gehad en 27 juli de tweede dus ik kan nog niet veel zeggen de jeuk is op dit moment wel minder maar sinds zondag heb ik wel een verdoofde tong en lip maar weet niet of het daar door kom en steeds heb ik het steeds zo warm maar ik hou de moed erin want ik geloof er in

06-12-2021 | Vrouw | 53
Psoriasis
ik was na een week al helemaal schilfervrij vd psoriasis en na enkele weken helemaal. schoon zat 90 procent helemaal ondergedekt ben zeer tevreden ik sliep niet meer vd jeuk de hele nacht nu slaap ik de hele nacht door gebruik het nu 4 maanden ook stofzuigen in huis hoeft nog maar om de dag het hele huis zat onder de schilfers wel wat lichte bijwerkingen wat meer hoo[lees meer...]fdpijn duizelig gewichttoename ik hoop dat dat niet te snel meer gaat worden zit na 20 jaar ellende er nu helemaal schoon vd psoriasis ben er erg blij mee

12-11-2021 | Man | 70
Colitis ulcerosa
Al heel veel jaar (plm 30 jaar) ben ik patient met Colitis Ulcerosa (Proctitis). Na vele verschillende medicijnen (klisma's, zetpillen en orale medicatie) te hebben gebruikt, toch weer een opvlamming in 2019. Na een infuus met Stelara meteen een goed resultaat. Nadien zelf injecties met Stelera nemen om de 8 weken. Krijg nu toch het idee dat het minder goed werkt dan voorh[lees meer...]een.

02-02-2021 | Man | 61
Psoriasis
Ik gebruik Stelara nu zo'n 15 jaar en ben zeer snel na start van het gebruik 100% Psoriasis vrij, terwijl alle andere middelen en behandelingen (die ik om kostentechnische redenen eerst moest proberen) niet hielpen. Ik noemde het een wondermiddel, echter door de verminderde immuniteit krijg ik om de 2 a 3 jaar een ernstige ontsteking of virus infectie, variërend van gordel[lees meer...]roos tot abces met operatie tot gevolg. Heb in overleg met de dermatoloog de injecties teruggebracht van 4 naar 3 keer per jaar. De Psoriasis blijft weg maar de nadelige gevolgen zijn helaas niet minder.

25-09-2020 | Vrouw | 48
Ziekte van Crohn
Zoals bij bijwerkingen beschreven eerste zes maanden last van haaruitval en jeuk, maar het werkte snel met het onder controle krijgen van ontstekingen. Ik geef mezelf nu een keer in de 8 weken een injectie, dit gaat prima. Na 12 maanden liet een MRI zien dat het middel er voor een groot deel in geslaagd was de darm rustig te krijgen.

03-08-2020 | Vrouw | 21

08-04-2020 | Vrouw | 28
Colitis ulcerosa
Ik had al een jaar lang een ernstige opvlamming van mijn colitus. Na vele medicijnen te hebben gebruikt wat niet werkte ben ik 31 januari 2020 begonnen met de stelara. Ik heb nu ook de tweede prik gehad en ben nu 10 weken verder. De ontstekingwaarde in de feces is van begin feb (989 )naar april (90) gegaan. Ook had ik veel bloedverlies en nu al een paar weken niet meer. Ik[lees meer...] ben er nog niet maar dit is veelbelovend! Ik hoop dat het alleen nog maar beter wordt maar moet geduld hebben.