Ervaringen met Stelara

Psoriasis (48 meningen)
Artritis psoriatica (17 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)

Psorinovo / dimethylfumaraat (146 meningen)
Neotigason (50 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (15 meningen)
Taltz (12 meningen)

09-03-2012 | Vrouw | 33
Psoriasis
Ik gebruik Stelara tegen mijn psoriasis. En de resultaten zijn echt fantastisch. 4 x in het jaar een klein spuitje en ik ben na genoeg "schoon". Voorheen zat ik van mijn grote teen tot aan mijn hoofd bijna vol met grote rode, schilferige plekken (behalve mijn gezicht gelukkig) en twee weken na mijn eerste spuit verdween het als sneeuw voor de zon! Ik heb hier en daar nog e[lees meer...]en klein plekje, maar dat is het noemen niet waard. Zelfs mijn nagels worden beter. Bijwerkingen heb ik nauwelijks. Ze zeggen dat je eerder vatbaar bent voor griep e.d. omdat je weerstand naar beneden gaat, maar in dit jaar ben ik amper ziek geweest. (behalve toen mijn hele gezin plat in bed lag met buikgriep). Kortom ik ben heel erg tevreden.

17-05-2022 | Vrouw | 34
Colitis ulcerosa
6 maanden gebruikt en niet normaal hoe snel de haaruitval kwam en bleef totdat ik ermee stopte. Helaas koest ik stoppen omdat het niet voldoende werkte. De onstekingswaarde in de feaces bleef rond de 300. Nu over op humira Verder helemaal geen bijwerkingen, alleen die haaruitval is echt serieus.

02-11-2019 | Man | 34
Ziekte van Crohn
Na alles te hebben geprobeerd, inclusief remicade en humira werd mij stelara aangeraden. (Allergisch voor remicade, humira deed niks) Na eerste gift via infuus wel aardig wat bijwerkingen als ontstekingen Vd huid en holteverkoudheid. Dit trok na aantal giften weg. Bijwerkingen nu minimaal, stelara heeft mijn leven terug geven. Duurde ongeveer 13 weken voor het echt begon[lees meer...] te werken dus geef niet te snel op. Heb je veel klachten en twijfel je over ustekinimab? Het gaf mij Mn leven terug...

10-06-2018 | Vrouw | 34
ustekinumab (45mg)
Psoriasis
Sinds een jaar gebruik ik Stelara. 2 weken na mijn eerste prik werden mijn plekken wit (ipv gloeiend rood), en met 4 weken waren de plekken op mijn armen zo goed als weg. Benen duurde iets langer, maar na 3 maanden was ik schoon! Ik ben 34 en heb psoriasis sinds mijn 18de. Alles geprobeerd, niets hielp. Stelara heeft mijn leven enorm verbetert. Ik ben nu een jaar bezig. I[lees meer...]k kan korte mouwen en korte broeken aan! Zo blij!! Bijwerkingen: eerste week na de prik heb ik last van hoofdpijn.

04-01-2018 | Vrouw | 36
Psoriasis
Eerst enbrel en nu sinds 6 jaar ong stelara De werking begint af te nemen denk ik Ik probeer via de natuurlijke weg iets te gaan zoeken Een heel leven medicatie zie ik niet zitten Ook vertrouw ik de farmacie niet helemaal Er moet gewoon geld verdiend worden he dus gebruik eerst nog maar even dit zalfje voor je aan de enbrel mag kreeg ik te horen tien jaar geleden

02-08-2020 | Vrouw | 37

09-08-2014 | Vrouw | 37
ustekinumab (45mg/ml)
Psoriasis
ik heb psoriasis al 15 jaar en nu heb ik na veel zalfjes en de humira en enbrel, de stelara. maar ik merk nog geen verbetering of liever gezegd helemaal nog niks. het is net of het erger geworden is, kan dit kloppen, want ik heb in het verleden de remicade gehad en die hielp geweldig was helemaal schoon maar nu niet meer, alleen omdat het niet in alle ziekenhuizen gedaan[lees meer...] wordt.

06-08-2013 | Man | 38
Psoriasis
ik heb momenteel bijna 10 jaar lang last van psoriasis en elk jaar werd het erger en erger....ondanks vele zalfjes en lichtkuren niets helpt. 2 jaar geleden nog een MTX kuur gehad met veel bijwerkingen, ook hier geen resultaat meer naar enkele maanden.... nog steeds elke dag wassen en schilfers.... knettergek wordt je ervan..... Vorige maand ben ik gestart met het [lees meer...]nieuwe medicijn STELARA en echt het is een WERELD WONDER. Na mijn eerste injectie- 1 week later stopte het schilferen en nu 1 maand later GEWOON ALLES WEG!!!!! Ik ben super enthousiast over het middel.... geen bijwerkingen tot nu toe. Ik heb vandaag mijn tweede injectie opgehaald. 1 x per 12 weken even een spuitje. Ben inmiddels enkele weken van de plekken af en heb ook alweer pigmentopbouw in de plekken. ECHT ik raad iedereen aan, die onder de psoriasis zit. stap na je dermatoloog en dring aan op de nieuwe biologicals... wereldspul :-))))

12-05-2021 | Man | 39
Artritis psoriatica
Dit middel was voor mij de oplossing voor jarenlange problemen. Pijn in gewrichten, vermoeidheid, slechte huid. Heel wat medicatie gebruikt. Psorinovo werkte lang goed maar dat hield op. Na de startdosis was ik al heel snel fit, de oplaad dosis hielp ook. Maar 45mg was te kort en na wat puzzelen kwamen we op 90mg uit. Na 10 weken stort ik in. Gaat mijn energie weg, en [lees meer...]krijg ik overal pijn. Na mijn shot leef ik elke keer weer op. Ik wil nooit meer anders en hoop dat het blijft werken en geen bijwerkingen geeft voor de lange termijn.

03-09-2017 | Vrouw | 40
Artritis psoriatica
Hallo allemaal, Ik heb nu 2 maal een injectie stelara gehad en ik ben 100% schoon😃. Ik heb sinds de tweede injectie alleen erg last van vreselijke vermoeidheid, niet slaap moe maar mijn lijf wilt maar niet vooruit, ik slaap erg slecht (voorheen was dat echt geen probleem) en ik heb de afgelopen weken nog nooit zoveel gezweten. Morgen weer naar de derm voor de volgende inj[lees meer...]ectie, maar ik denk dat ik eerst maar eens bloed laat prikken. Zijn er mensen met dezelfde bijwerkingen? Groetjes esther

25-07-2012 | Man | 40
Psoriasis
Via via hebben wij te horen gekregen over dit medicijn. Uiteindelijk via de huisarts nu zoekende naar een goede dermatoloog, belden wij als eerst de Psoriasis Kliniek in Ede. Zij doen echter alleen lichtkuren. Maar wat eigenlijk bleef hangen in het telefonisch gesprek: zij vertelden ook dat ze erg bekend waren met de bijwerkingen van dit medicijn, en dat het een verhoogde [lees meer...]kans heeft op kanker, mede door de afbraak van je immuunsysteem. Kan iemand mij hier wat over vertellen? Graag hoor ik van je/ jullie. Bij voorbaat dank

02-03-2015 | Vrouw | 41

22-10-2013 | Vrouw | 43
Psoriasis
Na de bevalling van mijn dochter (9 jaar geleden) begon voor mij de ellende! Zware Psoriasis Plaque waar ik echt helemaal gek van werd. Gelukkig heb ik een geweldige dermatologe die mij heel serieus nam! We hebben van alles geprobeerd, van zoutbaden tot aan neoral (waardoor mijn nieren een flinke optater kregen, maar dat is gelukkig nu allemaal weer goed). Uiteindelijk beg[lees meer...]onnen met Fumaraat maar daar werd ik zo ziek van (diarree, overgeven en zwaar gewichtverlies) dat ik acuut moest stoppen! En ja dan krijg je natuurlijk een mega uitbraak....zucht.....maar gelukkig mocht ik gisteren voor de eerste keer komen voor de injectie met Stelara!!! Ik kan niet wachten totdat het genezingsproces begint, maar door wat ik hier op dit forum allemaal heb gelezen, heb ik zéér goede hoop!!!

09-06-2021 | Man | 44
Ziekte van Crohn

07-11-2016 | Vrouw | 44
Psoriasis
Op zich ben ik wel blij met dit medicijn, alleen de bijwerkingen zijn erg vervelend. Erg last van spieren en gewrichten in bijna alle spiergroepen. Ik gebruik het nu 5 jaar. Ik krijg wel wat meer plekjes, vooral op mijn hoofd en aan het eind van de 3 maand ook wat meer op mijn lichaam. Maar dat is echt te verwaarlozen zo weinig. Zonder medicatie zit ik er snel weer helemaa[lees meer...]l onder. Ook lijk ik minder vatbaar voor griep en verkoudheid.

27-06-2014 | Vrouw | 44
Artritis psoriatica
Sinds enkele jaren krijg ik Stelara toegediend. Voorheen alle mogelijke behandelingen gehad die maar tijdelijk werkten tegen mijn psoriasis. Stelara heb ik een keer moeten staken ivm 5 x een ontsteking in de bovenste luchtwegen binnen een half jaar. Toen ik stopte met Stelara zat mijn lichaam binnen een maand weer onder...was ik blij dat ik weer kon beginnen. Nu heb ik sin[lees meer...]ds kort weer enkele minder leuke gezondheidsklachten, ernstige vermoeidheid, aanhoudende verkoudheid, hele zware benen, vergeetachtigheid en soms lijkt het wel dat ik geen controle meer heb over situaties en het hele overzicht verlies. Bijvoorbeeld bij het tellen van bepaalde zaken, dan kan ik echt in paniek raken als ik iets niet kloppend krijg.... vrees ik nog dat ik door dit alles depressief aan het worden ben....